![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
*omdat België méér is dan Vlaanderen en Wallonië alleen. (economisch en geopolitiek gezien) *Omdat een land als België een rijk land is. (cultureel gezien) Als ze niet goed zijn, laat dan iets weten. Mét argumentatie aub. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
was er dan een partij bij de verkiezingn die dit in haar programma staan had, en 90% van de stemmen haalde?? ik dacht het niet bijna 30 % heeft echter wel gestemd voor een uitgesproken vlaams nationalistische partij ( vb en n-va) dat dit geen democratische partij ( vb) zou zijn, kan kloppen, maar waar moet je anders heen als Vlaams nationalist. Dit was dus een "fousse keu" Citaat:
Op geopolitiek vlak is belgie Walonie he "Big loulou" laat de waalse wapenexport toe, en snijdt dan in het vlees van de Vlaamse belangen met zijn flauwekul binnen de navo . (De haven van antwerpen zal het geweten hebben) Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
groetjes
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Net zoals de "separatisten" schermen met clichés, zo zijn er ook de clichés van de "belgicisten".
Ze verwijzen daarbij bijvoorbeeld naar verschillen tussen Vlaamse provincies, om de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië te kunnen minimaliseren, en aldus onder de tafel te vegen. Nu, die verschillen bestaan niet enkel tussen provincies, maar ook tussen dorpen, en zelfs tussen mij en mijn buren. Maar de vraag is : hoe verloopt de uitmiddeling van die verschillen? En dan wordt het alvast duidelijk dat : 1. De verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië enerzijds GROTER zijn dan de verschillen tussen Vlaamse regio's onderling, en anderzijds EEN LANGDURIG KARAKTER hebben, doodgewoon door een andere conjuncturele fase in beide gewesten. 2. De verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië kunnen gecatalogeerd worden onder a) de verschil in uitbouw van het "staatsapparaat", b) de structurele werkloosheid, en c) een verschil in demografie en sociale omgeving. Dit heeft er bvb. toe geleid dat in 1999, toen de Vlaamse arbeidsmarkt gebukt ging onder een krapte aan werknemers (!) en aldus de lonen gevoelig aan het stijgen waren, er in Walloniê nog altijd meer dan 10% werklozen waren, die moeilijker aan de bak kwamen juist door de verhoogde loondruk uit Vlaanderen ! Op die manier worden én de Vlaamse én de Waalse problemen niet opgelost. Of moeten er nog ettelijke Rosetta-banenplannen bijkomen vooraleer men dat wenst in te zien misschien ?
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=6]*knip* thePiano, gelieve op uw woorden te letten !!![/size] Oops! Nu doe ik het zelf ook weer ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou zo zeggen i oorda: je hebt het al flink te pakken ![]() Ps: vanwaar komt jouw bijnaam i oorda ?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
a) De BuB heeft dit in haar programma staan b) Waar haalt u die 30% ? VB 18% Nv-a pakweg 4.5% Samen dus 18+4.5 = 22.5% van de stemmen IN VLAANDEREN. Tot nader orden leven we nog steeds in BELGIE en moet u dat percentage herberekenen naar de totale BELGISCHE bevolking. c) Ik wens in bij deze niet in te gaan op het democratische gehalte van het VB. reeds topics genoeg over. d) VERGIS U NIET IN DIE 18% DIE HET VB HAALDE!!!! Laat ons aannemen dat de helft daarvan (of zelfs minder misschien) échte Vlaams-nationalisten zijn. Eventueel moeten we eens de cijfers die de VU indertijd scoorde gaan vergelijken met VB en NVA NU om het gehalte VL-tistjes te vinden ![]() c) Het aanbod van het politieke gamma van VB en NVA samen is breed genoeg om voor elk type Vlaams-nationalist iets te bieden. IK GA ER VAN UIT ( ![]() ![]() Citaat:
b) Kan het u een reet schelen wat ze in the USA over ons zeggen? Duidelijk geen argument. c) Uw "Big loulou" doet mij de ergste dingen vermoeden over de bronnen die u aanhaalt. Nog steeds geen argumenten. d) ga eens in op het gestelde aub. Citaat:
![]() Eerst graag even uw visie op wat cultuur allemaal inhoudt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahahaha... in de 'quotes' staan de boosaardige zinnetjes nog ![]() Hoewel dat van Trol uiteraard volkomen onterecht verwijderd is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was alleszins geen rechtstreekse bedreiging! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze eens discussieren over hun politieke overtuigingen. Guderian antwoord weer met een bedreiging... typisch. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Jaja, wanneer ik met iemand wil afspreken doe ik dat ook altijd zo! "Zeg, manneke, da ge ni ophoudt me zo ne klap te verkopen zullen we sebiet eens ergens afspreken se!" ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ![]() |
||||
![]() |
![]() |