Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2006, 16:27   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
zever in paksjes ik schoolde mezelf MEERDERE malen om en werkte zowel voor de vuilkar als gezinnen enz... .

Buitenlanders worden hier gehaald om goeikoper eht eigen volk uit te melken ja daarom .
Er zijn wel twee soorten buitenlanders, zij die komen om uitgemolken te worden, en zij die komen om zelf te melken.
Maar btw, wat is de reden van Uw twaalf stielen en dertien ongelukken ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 16:37   #42
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn wel twee soorten buitenlanders, zij die komen om uitgemolken te worden, en zij die komen om zelf te melken.

TEVEEL hoogeleerde , welstellenden, politiekers, muggezifters van rijpere leeftheid en andere die tegen mij kar hebben gereden en al JAREN.

Dermee geef ik ze van katoen,sluit ik deze doelgroepen gewoonweg UIT omdat ze zelf NIET het juiste personeel of werkvolk vinden.

Dermee ken ik ook geen genade met hervormers die spreken in naam van de armen of arbeiders.
Mijn rede is tevens mijn drijfveer en is niet bedoelt om centen te verdienen mor eerder diegene mé centen zo schaak mat te zetten gelijk ze dat doen met de armen onder ons al dan niet werkend of zelfstandig .

Dat gemelk mag maar eens gaan ophouden vindt vooral als men weet dat WET in Antwerpen NIET wordt nageleeft bij VELE mensen .

Das men rede omda ik mij erger aan schone administratie waar alles perfect LIJKT en het niet is ; erger mij on rijkere stinkerds die hunnen eigen stront ni kunnen of weten op te kuisen; naieve mensen die denken dat westerse armoede een konings leven is of mensen ( meestal gemeentenlijke mensen) die wa rond ijlen over profiteurs die stempelen terwijl ze zelf aan alcoholische drugs zitten en paar duizend € loon trekken .

Vooral ook wijven die over gelijkheid zwammen moet ik ook niet ; spreken enkel over gelijkheid van DE vrouw ...de man????

Hoederechten, moderne uitbuitingn, massa media propaganda's ...enz daar ben ik allemaal tegen want komt toch MAAR van paars/blauw en is per DEFINITIE 3 maal corrupt .

Communisten of nationalisten of groen;rood en andere reken ik ook bij de sociaal ONbewuste mensen euhmmm indivudu's .

13 Ongelukken krijg je als je hard werkt en goed oplet dan overleeft ge da
Vooral in nen wijven sector

Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 16:38.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 16:46   #43
Elo
Uw buurtmoderator
Burgemeester

Elo's schermafbeelding

Standaard

Ik wist dat dit een draad op het randje was, daarom nogmaals: ik raad iedereen aan zich niet al te veel op te boeien. Momenteel wordt er nog niemand expliciet geviseerd, maar als ik hier denigrerende termen of scheldpartijen ontdek, ligt de afloop vast, ok?

Dank u,

Elo
Uw buurtmoderator
Elo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 16:52   #44
duncan
Banneling

Standaard

Dat noemen ze dan niet mengen in sociale discuties pffff geweld aanzetter; neo fascistische vergeldingen hier ....niemand wordt geviseerd hahahahahWOEHAHAHA men oor ja .

Raar dat u aansporing geeft in zake schelden...terminologieën....zich niet bemoeit als zijnde moderator dan weer wel hmmmm vrij straffe koffie jaja.

Voor zover ge sociaal kunt comuniceren bemerk ik GEEN conflicts hanteringen enkel lichte vorm van dreigen die onpersoonlijk( voor sommige persoonlijk) gericht is .

T O F & goe dat ge geleert hebt om DA onlijn te doen & suc6
Lets hope 4 di best shall whe?!
Moetek da vertalen buurt moderator of gaatge plots niet reageren tgo mijn persoon of plots mij WEL begrijpen...ben benieuwt .

* Ex-begeleider/verzorger groet u
p.s. : deze boodschap is persoonlijk van aard maar sociaal toegankelijk opgesteld

Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 16:53.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 16:59   #45
eno2
Banneling

Standaard

25% belasting op een minimumloon van 40000BF, dat laat 30000bf over netto, dat is net zoveel als een minimum-dop, (waarop je nog net kan overleven als asceet)
Ja, heren bazen en politici, en dan maar klagen dat de vacatures niet ingevuld worden....

Zo ethisch revolterend als superweddes zijn, die in een democratisch land als het onze zelfs niet openbaar mogen gemaakt worden, zo revolterend is het bestaan en het in stand houden van de werkloosheidsval en het bestaan van een hele categorie working poor.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2006 om 17:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 17:10   #46
eno2
Banneling

Standaard

Juist, Geertje, de minimumlonen moeten omhoog; maar over mijn lijk, zeggen de bazen.
En, Geertje, het forfait aftrekpost beroepskosten in de belastingsaangifte moet fel omhoog; maar over mijn lijk, zegt de belastingsontvanger.

En tenslotte, Geertje; moeten de belastingen op de verdiensten van de working poor naar omlaag; over mijn lijk, zeggen de liberalen.

Jamaar, zo maken we geen rechtvaardiger en leefbaarder samenleving, Geertje, door al die lijken, die zich stijf houden, aan de macht te laten.

En ondertussen de hoge werkloosheid maar aan werkonwilligheid blijven wijten, zoals De Saegher insinueert.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2006 om 17:11.
Oud 4 april 2006, 17:13   #47
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
25% belasting op een minimumloon van 40000BF, dat laat 30000bf over netto, dat is net zoveel als een minimum-dop, (waarop je nog net kan overleven als asceet)
Ja, heren bazen en politici, en dan maar klagen dat de vacatures niet ingevuld worden....
Dus, de belastingsdruk moet naar omlaag waardoor je meer netto overhoud, maar de overheid wil niet echt mee, men wil de minimumlonen wel naar omhoog, maar het geld moet komen van de mensen die boven het minimumloon zitten, dat kan voor een deel maar het is aan de overheid om drastisch minder geld uitgeven om die zaken te realiseren.
Een recent voorbeeld is het geld dat naar Kate Ryan gaat, het zijn allemaal maar relatief kleine hoeveelheden maar vele kleintjes maken een groot.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 17:19   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dus, de belastingsdruk moet naar omlaag waardoor je meer netto overhoud, maar de overheid wil niet echt mee, men wil de minimumlonen wel naar omhoog, maar het geld moet komen van de mensen die boven het minimumloon zitten, dat kan voor een deel maar het is aan de overheid om drastisch minder geld uitgeven om die zaken te realiseren.
Een recent voorbeeld is het geld dat naar Kate Ryan gaat, het zijn allemaal maar relatief kleine hoeveelheden maar vele kleintjes maken een groot.
De scandinavische landen hebben dat elegant opgelost.
Oud 4 april 2006, 17:20   #49
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ondertussen de hoge werkloosheid maar aan werkonwilligheid blijven wijten, zoals De Saegher insinueert.
Misschien heeft hij specifiek voor zijn bedrijf wel een punt, ik ken de loonschalen van BASF niet maar die zullen toch wel een stuk boven het minimum liggen en daarbij wordt er in vol continue gewerkt wat de wedde toch ook naar omhoog trekt en toch komt er geen volk op af blijkbaar.
Oud 4 april 2006, 17:21   #50
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
De scandinavische landen hebben dat elegant opgelost.
Hoe dat? ik weet niet wat je bedoelt, ik ben niet mee.
Oud 4 april 2006, 17:31   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe dat? ik weet niet wat je bedoelt, ik ben niet mee.
Wel, daar is de elite akkoord om wat hogere belasting te betalen voor beter werkende sociale en gemeenschapssystemen, en voor wat hogere minimumlonen, kortom, een wat rechtvaardiger verdeling zonder 'verelendung', zonder werkloosheidsval, en zonder working poor...

De elite bij ons echter, ik weet niet of ik hier mijn standaard-aforisme daarover kwijt kan, ik vrees van niet...
Oud 4 april 2006, 17:40   #52
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, daar is de elite akkoord om wat hogere belasting te betalen voor beter werkende sociale en gemeenschapssystemen, en voor wat hogere minimumlonen, kortom, een wat rechtvaardiger verdeling zonder 'verelendung', zonder werkloosheidsval, en zonder working poor...

De elite bij ons echter, ik weet niet of ik hier mijn standaard-aforisme daarover kwijt kan, ik vrees van niet...
En toch blijf je hier
Is dat een SM-trekje?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 17:44   #53
alberto
Minister-President

Standaard

[quote=eno2;1617568]Wel, daar is de elite akkoord om wat hogere belasting te betalen voor beter werkende sociale en gemeenschapssystemen, en voor wat hogere minimumlonen, kortom, een wat rechtvaardiger verdeling zonder 'verelendung', zonder werkloosheidsval, en zonder working poor...
quote]

Ha, wist ik niet, wie of vanaf wanneer wordt je beschouwd als elite, toch niet de werkman die in ploegen staat om wat meer te verdienen, want die indruk die heb ik toch wel.

Laatst gewijzigd door alberto : 4 april 2006 om 17:47.
Oud 4 april 2006, 21:23   #54
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik begrijp dat ook niet, 600.000 werklozen en maar zeggen dat er migranten moeten komen om de vacatures op te vullen.

Omdat de sossen de werkloosheidsuitkeringen niet naar beneden willen.

Vive la belgique!
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 23:35   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Twijfel eraan of de belasting/rsz, voor bovenmodaal, in de Scandinavische landen, hoger zijn dan bij ons.
Maar er is wel een cultuurverschil tussen ons en de Scandinaven. Zo zijn ze minder corrupt, is er minder import van laaggeschoolde allochtonen...
En btw, het gewoonweg wegbelasten van de elite, brengt niet op. Zij zijn met te weinig, en hebben legale vluchtwegen (zoals Boonen en Henin...).
Oud 5 april 2006, 09:14   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, we hebben keuze van buitenlanders te over.

De laaggeschoolden en de niet-geschoolden uit de niet-Eurozone weigeren we gewoon de toegang, en als ze toch komen, zetten we de illegalen terug op transport. We hebben immers genoeg aan de lageloonwerkers uit de Eurozone, als baas.

DE hooggeschoolden, daarentegen, willen we wél maar al te graag toelaten, als baas, ook al komen ze uit de onderontwikkelingslanden.
We romen zelfs de gediplomeerden van de arme landen schaamteloos af, landen die toch niet tegen onze concurrentie via hoge lonen voor de grijze materie op kunnen.

De reden van twaalf stielen en dertien ongelukken zou kunnen zijn een
gezonde obsessie om toch iets leefbaars te willen presteren en de kost werkende te verdienen, niettegenstaande de onderbetaling en
willekeur en het eclectisme van de werkgever en de overbelasting door de staat op lage lonen.
Oud 5 april 2006, 09:19   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Twijfel eraan of de belasting/rsz, voor bovenmodaal, in de Scandinavische landen, hoger zijn dan bij ons.
Maar er is wel een cultuurverschil tussen ons en de Scandinaven. Zo zijn ze minder corrupt, is er minder import van laaggeschoolde allochtonen...
En btw, het gewoonweg wegbelasten van de elite, brengt niet op. Zij zijn met te weinig, en hebben legale vluchtwegen (zoals Boonen en Henin...).
Elite = vanaf hogere middenklasse.
Dat is geen kleine klasse.
Het gaat om minstens 1/3 van de bevolking.
Dat die een paar procenten meer meer moeten betalen op inkomsten, bezittingen en financiële producten, oa. om de werkloosheidsval op te lossen, zou een vanzelfsprekend gegeven moeten zijn, in een zogenaamde welvaartstaat, voor wie die wil behouden en voor wie niet op een sociale chaos aanstuurt.

Het ontbreekt veel elite echter aan goeie wil.
Oud 5 april 2006, 13:48   #58
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Toch vrij simpel?
Het zijn allemaal nepjobs.

Volgens een relatief grote groep van posters hier, zijn jobs waarbij je moet werken, nepjobs.

Das nie waar, de mensen hier kennen gewoon niks.

Bedrijf dat ik ken zoekt hopeloos achter Licenciaten Informatici die de taal "Perl" kennen. als er dan nen informatici komt, en ie kan alles behalve perl, dan is dat bedrijf er niks mee.

En neen, ze gaan ook geen neger aanpakken om de SP-A blij te maken. (een indiër in dienst nemen die WEL perl kan programmeren daarentegen )
Oud 5 april 2006, 16:15   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, we hebben keuze van buitenlanders te over.

De laaggeschoolden en de niet-geschoolden uit de niet-Eurozone weigeren we gewoon de toegang, en als ze toch komen, zetten we de illegalen terug op transport. We hebben immers genoeg aan de lageloonwerkers uit de Eurozone, als baas.

DE hooggeschoolden, daarentegen, willen we wél maar al te graag toelaten, als baas, ook al komen ze uit de onderontwikkelingslanden.
We romen zelfs de gediplomeerden van de arme landen schaamteloos af, landen die toch niet tegen onze concurrentie via hoge lonen voor de grijze materie op kunnen.

De reden van twaalf stielen en dertien ongelukken zou kunnen zijn een
gezonde obsessie om toch iets leefbaars te willen presteren en de kost werkende te verdienen, niettegenstaande de onderbetaling en
willekeur en het eclectisme van de werkgever en de overbelasting door de staat op lage lonen.
Hetgeen natuurlijk niet klopt is dat het hier wel volloopt met Afrikaanse laaggeschoolden, die men met geen stokken aan het werk krijgt, en die op hun beurt heel hunnen kennissenkring (ook laaggeschoolden en met een laag werkgoestinggehalte) naar hier halen.
Het beeld van de hooggeschoolden zou kunnen kloppen, maar heb het gevoel dat ze niet erg happig zijn om te komen, en liever in hun thuisland (via internet...) voor Belgische bedrijven werken.
Oud 5 april 2006, 16:18   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elite = vanaf hogere middenklasse.
Dat is geen kleine klasse.
Het gaat om minstens 1/3 van de bevolking.
Dat die een paar procenten meer meer moeten betalen op inkomsten, bezittingen en financiële producten, oa. om de werkloosheidsval op te lossen, zou een vanzelfsprekend gegeven moeten zijn, in een zogenaamde welvaartstaat, voor wie die wil behouden en voor wie niet op een sociale chaos aanstuurt.

Het ontbreekt veel elite echter aan goeie wil.
Hiermee hebben we dan al wel een definitie van "elite", maar hebben we nog geen cijfers wat de elite in de Scandinavische landen, en wat de elite hier betaald. Zou wel eens kunnen zijn dat ze hier meer betaald.
Nu zolang er Polen geimporteerd worden om te werken, terwijl het hier vol loopt met laaggeschoolden, klopt het plaatje toch niet erg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be