![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Je kunt draaien en kronkelen zoveel als je wilt, maar er is nog zoiets als "goed fatsoen" en ik vind dat mijn blauwe kaart terecht was want zo'n vreselijke meningen verkondigen is wel te erg. Ik kan veel verdragen, maar een moord goedpraten... nee. Zelfs geen politieke moord. Geen enkele moord. En het doden van een medemens is moord, bijgevolg ben ik inderdaad ook tegen oorlog maar ik ga geen mensen (laten) neerschieten omdat zij iets zeggen waar ik bang voor zou zijn.
Het enige wat moord kan rechtvaardigen is dat je iemand gedood hebt omdat die zelf op het punt stond jou of je geliefden te doden. Dat heet zelfverdediging. Iemand vermoorden omdat hij ideeën verkondigt waarvoor je bang bent is geen zelfverdediging. Ergo, Volkert is een ordinaire moordenaar.
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geval 2: Idem. Maar je maakt ten onrechte geen onderscheid tussen de joden (geen uitlokking, geen macht om de samenleving te destabiliseren) en Fortuyn (wel uitlokking door moslims, linksen, migranten, etc te provoceren + wel op weg naar concrete macht op basis van o.m. het voornemen de wet die discriminatie verbiedt af te schaffen en de vrijheid van godsdienst in te perken, twee essentiële mensenrechten). Geen mens kan de vergassing van joden goedkeuren (er zijn geen rationele argumenten voor), wel de moord op Fortuyn (in de optiek van Van der Graaf was hij immers een gevaar - nogmaals: of die gedachte terecht is, is een andere zaak). Met "opgeruimd staat netjes" keur ik het resultaat, maar niet de daad goed. Als Fortuyn aan een hartaanval was overleden had ik ook gedacht "net goed" (gedachten zijn vrij). Als mensen "geen slecht gevoel hebben" bij een moord, zegt dat evenveel over die mensen als over de vermoorde. De essentie van een straf is idd dat het nadeel ervan groter moet zijn dan het voordeel van de misdaad (een basisregel uit de criminologie). Politici mogen helemaal geen groepen voorttrekken ten koste van anderen. Zij moeten zich buigen over de vraag wat & hoe, niet 'voor wie', want het antwoord moet altijd zijn: voor iedereen. Stel je voor dat een liberaal alleen nog de buikspreekpop van zijn eigen achterban wordt, in plaats van het landsbelang te dienen? Zo vraag je om verwijdering en polarisering en los je geen problemen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
(...) Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt kan je meteen en permanent gebanned worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag. (...) Wat mij betreft is Pyramus hier wel degelijk over de schreef gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||||
|
![]() Citaat:
Hitler mag als argument inroepen dat hij DACHT dat de joden een gevaar waren, maar hij heeft er geen argumenten voor: het kwam er voor hem op aan de INDRUK te wekken dat ze een gevaar waren. Van der Graaf daarentegen had klare argumenten, t.w. de uitspraken van Fortuyn over de antidiscriminatiewet en de godsdienstvrijheid, zodat het in zijn geval perfect plausibel is dat hij, op basis van zijn beargumenteerde gedachten, handelde (wat zijn daden niet rechtvaardigt). Citaat:
Ik wil u niet alarmeren, maar als we als soort willen overleven, is een gedegen en radicaal milieubeleid onontbeerlijk. Agalev wil een leefbare planeet voor iedereen, ook voor zij die niét op hen stemmen (waaronder mezelf). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() TomB, ren voor je leven! ![]()
![]() |
![]() |
#54 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je voelt jezelf blijkbaar al heel wat minder gemakkelijk als je uit je egocentrische denkbeeld, dat dicteert dat enkel uw argumentatie geldig is, wordt getrokken. Wat voor Volkert OK is, is het niet voor iemand anders. En wat dat meespelen betreft, uiteraard een even vriendelijke fuck you too.
![]() |
![]() |
#56 | ||||
|
![]() Citaat:
2) De vergelijking Van der Graaf/Hitler loopt gewoon mank. Hou je aan dit individuele geval. P.S. Wat als Van der Graaf géén motief had gehad, of een bedenkelijk motief (bijv. ik wilde alle homoseksuele kaalkoppen elimineren omdat ze het straatbeeld verpesten)? Net omdat zijn motief nobel was (en ook perfect paste in zijn denkwereld) vind ik een verlichting van zijn straf op zijn plaats. Of maak je geen onderscheid? Ok dan, dat is jullie individuele recht, maar moet een rechtbank dan ook geen onderscheid meer maken? Moord is moord, allemaal 18 jaar? En als het motief geen rol speelt, waarom er dan nog naar talen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar laten we even analyseren waarom jij zijn motief nobel vindt en wat daar de gevolgen van kunnen zijn. Waar het feitelijk op neerkomt is dat Volkert VDG een andersdenkende heeft geelimineerd. "Ik ben niet akkoord met wat jij zegt, dus ik knal je neer." Zo simpel is het. Nu kom jij zeggen dat hij een goed en nobel motief had. "Pim Fortuyn was een gevaar voor de samenleving." Maar dit is eigenlijk een drogreden. De echte reden is "Ik ben niet akkoord met wat jij zegt, dus ik knal je neer." Wat zijn de gevolgen hiervan? "Oh, Stevaert zijn populisme stoort me! NEERKNALLEN!" "Oh, mijn buurman is een homo! NEERKNALLEN!"
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zoals je al dan niet weet moet je elke [quote ="Skye"] met een [/ quote] afsluiten. PS. deletete?
![]() |