![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, moest ik nu zelf overtuigd zijn van het potentieel van die unitaire staat, dan werd ik morgen Belgicist. 175 jaar België leert mij dat Vlaanderen en Wallonië politiek gezien nooit dikke vriendjes zullen worden. Maar we zijn al een stapje verder: een uitwisseling van visies ipv snelle slogans. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, nu moet er nog een van ons overtuigd worden he ![]() Ik geloof gewoon niet in de tweedeling. Volgens mij is die louter kunstmatig, door de splitsing der partijen, etc, etc... Het volk voelt zich nog steeds Belg, dat bevestigen alle onderzoeken die daarnaar gevoerd zijn, zonder een uitzondering! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft die onderzoeken naar het Belgische gevoel van de mensen, heb ik toch enkele bedenkingen. Vooral de manier waarop die onderzoeken gebeurd zijn, wil ik graag weten (al besef ik ook dat dit een vraag is waar u niet op 1-2-3 kan op antwoorden). Als men bijvoorbeeld vraagt "Voelt u zich eerder Belg of eerder Vlaming?", ja dan kan ik er nog inkomen dat meer mensen zich misschien Belg zullen voelen. Vraagt men echter "Bent u er voorstander van om jaarlijks pakweg 1500 euro weg te geven zonder dat daar eigenlijk iemand mee gediend is?", dan vraag ik mij af hoeveel mensen nog solidaire Belg zijn. Het weze duidelijk dat geen van bovenstaande vragen een objectief onderzoek zouden opleveren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
so·li·da·ri·teit (de ~ (v.)) 1 bewustzijn van saamhorigheid en bereidheid om de consequenties daarvan te dragen 2 [jur.] hoofdelijkheid, zowel ten aanzien van schuldeisers als van schuldenaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan één Vlaming al eens in de zak zitten.
Je kan veel Vlamingen lang en diep in de zak zitten. Maar je kan niet alle Vlamingen eeuwig in de zak blijven zitten. Dat is maar natuurlijk.
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch heel gewoon dat twee partijen die niet overeenkomen uiteengroeien? Koppels die blijven ruzie maken, scheiden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tweede komt uit een Vlaams Blok folder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Het doel van de VL beweging, Knuppel, is niet om Vlaanderen onafh. te maken, maar gewoon om Belgie te vernielen. De flaminganten waren in '17 zo stom om te geloven dat dat kon, in '40 en nu nog steeds. Steeds dwepen ze met een buitenl. macht, Duitsland, Holland (of de rattachisten fr.) omdat ze in hun binnenste goed weten dat hun virtuele regio in de echte wereld een lachertje is. Groot-Germaanse ruimte, onafhankelijkheid in Europa,Dietse solidariteit,Grootnederland: één pot -sinister- nat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Freya Van de Bossche deed het wat beter met haar schoolfrans, maar ging ook een taalbad volgen uit noodzaak. Wie sprak er ook alleen maar van Nederlandsonkundige federale ministers? ![]() |
||
![]() |
![]() |