![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Administrator
|
![]() Ik zal trachten op al jullie vragen en grieven te antwoorden. Hoewel dat de taak van de moderator is en niet van mij ...
Het is niet de bedoeling om iets elitairs te starten. Het starten van dit forum is eerder een antwoord op de wens van sommige mensen in het forum om op een andere manier te kunnen discussieren. Wel, wij willen dat eens uitproberen. Zoals overal vermeld is de debatclub een experiment. Ik minacht geen enkele discussie en lees met plezier de komische interventies, vooral de topics die in het onderdeel 'koetjes en kalfjes' staan. Reacties zoals 'het gewone volk mag niet komen' zijn absoluut onwaar. En het is ook niet de bedoeling dat het een discussie onder gelijkgezinden wordt. Het wordt gewoon een forum binnen forum zoals 'links' en 'rechts' met dit verschil dat we er ditmaal geen ideologie aan vasthangen. Je moet dus niet links, rechts, blauw, rood, oranje, of wat dan ook zijn om deel te nemen. Dat forum voor Belgicistische discussie lijkt inderdaad wel iets. We hebben nu al een paar gekleurde fora, dus waarom niet. Ik vraag me enkel af of er nood aan is om typische Begicistische visies af te schermen van tegenstanders. In het geval van links en rechts was daar op het eerste zicht wel een grote noodzaak. Mij lijkt een goede discussie over belgicistische onderwerpen steeds op z'n plaats tussen de andere onderwerpen, daar waar iedereen er kan over discussieren. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Als jullie denken dat we daar iets kunnen aan bijdragen, dan wil het wel eens voorleggen aan de rest van de moderators. Het onderdeel debatclub heeft zeker een conctructieve bedoeling. Als dat niet zo was dan zouden we nooit het initiatief nemen. En het heeft zeker niks te maken met een slechte moderatie van de rest. Het gaat gewoon om het feit dat velen vinden dat de moderatie te 'los' is. Anderen willen dan weer niet gebonden zijn (zoals ook uit de opmerkingen hierboven van Voltaire, Maxwell Rain en Distel blijkt). Wel door deze constructie lijkt mij een oplossing in de maak. Een eilandje in de zee van discussies. Voor elk wat wils. ![]() En wat die rancunes betreft: hopelijk kunnen we die blijven bestrijden op het gehele forum, want ze dragen niks bij tot de discussie en zorgen enkel voor doorgedreven persoonlijke vetes waar niemand nog iets aan heeft. Aan Voltaire: op het gewone forum blijven de regels nog steeds van kracht en blijven we ook optreden. Alle huidige moderators (een zestal vrijwilligers) blijven alle fora in het oog houden, in de mate van het mogelijke, zoals dat voorheen gebeurde. Het onderdeel debatclub, echter, is iets wat door trinidad zal worden gemodereerd. Het staat dus los van de rest van de moderatie. Dit zal dus geenszins als 'excuus' worden gebruikt om geen werk meer te maken van de moderatie op de rest van het forum. Verre van. En ik begrijp dus niet waar u die constructie ziet om zulks af te leiden. Dan de opmerking over de strengere toepassing van de regel rond haatdragende topics. Als u dingen ziet die strijdig zijn met de bestaande wetgeving, dan mag u steeds op het blauwe kaartje, rechtsboven van de betreffende topic, klikken. Dan weten wij direct waar we een kijkje moeten nemen. groetjes, Maarten Malaise |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Op zich is het een goed voorstel hoor, die debatclub.
Maar als je zegt : Citaat:
Misschien kan men hier de twee richtingen uit werken: - Experimenteren met De Debatclub - De rest van het Forum strenger controleren, daar is toch wel nood aan bij momenten. Daarbij: hoe kan men zich nu eigenlijk aansluiten bij de Debatclub. Wordt dat puur op uitnodiging gedaan ? Ik meen toch gelezen te hebben dat je "je kandidatuur" kan indienen. Maar bij de gebruikersgroepen staat nog steeds aangegeven dat er geen kandidaten worden aanvaard. Misschien even enige duidelijkheid ? Ik ben nl wat in de war ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Administrator
|
![]() Citaat:
2. Daar slecteer je de debatclub en klik je op de knop 3. en daarna klik je naast 'Groepslidmaatschap: Dit is een open groep, klik om lid te worden ' op de knop 'word lid' Als je dat doet dan is je lidmaatschap in aanvraag Maarten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() Inderdaad, nu staat het zo aangegeven. Daarnet was het nog niet het geval. Kan ook volledig aan mij liggen natuurlijk, dat zou niet de eerste keer zijn.
Bedankt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Administrator
|
![]() Excuseert u mij. Er was inderdaad nog een foutieve instelling waardoor u niet kon inschrijven. Dat zou nu verholpen moeten zijn
mvg Maarten Malaise |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben niet verantwoordelijk voor de uitspraken van "mijn vriendjes". En deze reactie is nu juist wat ik bedoel met weerwerk geven aan de andersdenkenden, het gaat hier over een nieuwe topic de debatclub, en zie mij nu een reactie te posten op iets waar ik niets mee te zien heb. ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is het niet meneer Basil ?
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
([size=2]die zien we niet meer terug 8)[/size]) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Veel succes met dit nieuwe initiatief 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() @Trinidad
![]() Gelijk een beetje slijmen kan nooit kwaad ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() trinidad is onkreukbaar
![]() en bovendien hou ik niet zo van zoetigheid maar nogmaals: om aan de debatclub deel te nemen hoef je niet te slijmen of op een goed blaadje te staan. het is geen vriendenclubje. het enige dat wordt gevraagd van de deelnemers is dat ze op de debatclub beleefd & terzake zijn. wat ze elders op het forum doen trek ik mij niet aan. voor ik iemand op de debatclub toelaat, blader ik wel even door zijn postings. notoire relschoppers komen er niet in (gesteld dat ze dat zouden willen). mvg, trinidad |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
mvg, trinidad |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() In de voorlopige lijst van leden sta ik bovenaan (het alfabet zal er wel iets mee te maken hebben zeker :( ).
Enfin, dit is een oproep om beter te doen! Aan alle a's: Ga ervoor!
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat Maarten deze discussiecategorie in het leven heeft geroepen om eens deftig te kunnen discussiëren zonder een bende pubers in de buurt die van smileys posten (en dan bedoel ik enkel smileys) hun argumentarium hebben gemaakt. (heu, het was toch Maarten he?)
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |