Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 17:13   #41
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
IK EIS WERK
En ik voel mij gediscrimineerd. Op grond van mijn leeftijd wil men mij niet meer aannemen, hoewel ik wegens te weinig loopbaanjaren pas op mijn 65ste met pensioen kan. Als vele vrouwen van mijn generatie ben ik opgehouden met werken om mijn kinderen zelf op te voeden, dit ZONDER TE GAAN STEMPELEN, dus wat carrière betreft volledig verloren jaren.
Dus ik ben te oud om werk te krijgen, te jong om met pensioen te mogen.
Als "luie" werkloze, te lam om werk te zoeken zoals er hier velen denken, verdoe ik mijn tijd met vrijwilligerswerk, dat is onbetaald en daar leg ik zelf nog geld op toe.
Wel, Don Quichote, wat bied je me aan ? Of ben jij zo stom dat je windmolens voor monsters aanziet m.a.w. werklozen voor luieriken.
Wel, ga een cursus Autocad volgen (of zoiets) bij de VDAB, een gedreven computertekenaar vindt altijd wel ergens werk...
De verloning zal niet schitterend zijn, maar ook niet slecht.

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 20:33   #42
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Niet origineel Karpax. Denk je dat het gemakkelijk is als oudere werkzoekende nog cursussen te volgen bij de VDAB ? Die investeren ook liever in jongeren ! Niettemin heb ik er cursussen gevolgd. En één van de vrijwilligersjobs die ik doe is ... assisteren bij het geven van cursussen.
Moet er nog zand zijn ...
Oud 17 oktober 2006, 09:42   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Wel, ga een cursus Autocad volgen (of zoiets) bij de VDAB, een gedreven computertekenaar vindt altijd wel ergens werk...
De verloning zal niet schitterend zijn, maar ook niet slecht.
En een door de enorme leeftijdsdiscriminatie naar de wanhoop gedrevene vindt nergens behoorlijk werk.
Maar diegenen die de schuld van de werkloosheid clichématig bij de slachtoffers van dit soort discriminatie leggen, zijn wel erg ver afgedreven...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 09:44   #44
eno2
Banneling

Standaard

De gefrustreerde werkeisers laten te weinig van zich horen en de vakbonden doen er ook al veel te weinig aan. Ze moesten maar eens een puuikje aan bedrijven en instellingen gaan gaan blokkeren voor een tijdje voor een eerlijker werkverdeling. Dan zou er wel wat beweging in het zaakje komen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 oktober 2006 om 09:45.
Oud 17 oktober 2006, 10:53   #45
eno2
Banneling

Standaard

Gecorrigeerde tekst:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De gefrustreerde werkeisers laten te weinig van zich horen en de vakbonden doen er ook al veel te weinig aan. Ze moesten maar eens een puikje aan bedrijven en instellingen gaan blokkeren voor een tijdje voor een eerlijker werkverdeling. Dan zou er wel wat beweging in het zaakje komen...
Oud 17 oktober 2006, 11:56   #46
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Niet origineel Karpax. Denk je dat het gemakkelijk is als oudere werkzoekende nog cursussen te volgen bij de VDAB ? Die investeren ook liever in jongeren ! Niettemin heb ik er cursussen gevolgd. En één van de vrijwilligersjobs die ik doe is ... assisteren bij het geven van cursussen.
Moet er nog zand zijn ...
Mag de VDAB discrimineren op leeftijd? Als dat zo is, dan doen ze hun job niet...

We hebben hier een paar computertekenaars rondlopen die uit een vergelijkbare situatie komen als jij. Een lasser van 45, die niet meer mag lassen omwille van z'n rug, iemand die huisvrouw is geweest tot haar 50 omdat haar ex-man een eigen zaak had,...
Ik wil maar zeggen, het kan ook anders lopen.
Voor bepaalde functies (bijv. computertekenaars) liggen ze te schreeuwen voor extra werkvolk...

Jij assisteert bij cursussen?! Nog nooit overwogen om voor de VDAB te gaan werken

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 12:20   #47
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik eis werk voor 500000 werkwilligen die recht hebben op een behoorlijke en behoorlijk betaalde baan.

Ik eis dat de regering werk maakt van het implementeren van de grondwet.
Dat soort werk eis ik.
In een bedrijfje van +/- 250 werknemers in het Aalsterse zijn ze zo wanhopig naar mensen op zoek dat ze dit week-end zelfs een promotiefilmpje laten draaien op de regionale zenders. 25 man/vrouw kan direct aan slag maar wie wil nog in 3 ploegen gaan werken voor +/- 13-1400€ netto?? blijkbaar niemand meer....liever 700€ en wat in 't zwart foefelen of gewoon tevreden met minder en de ganse dag geen zak doen, makkelijk toch? Probleem is dat wie wel de moed heeft om alle dagen op te stappen voor al die andere opdraaien. Is dit solidariteit of eerder sociale hangmat ipv vangnet?
Oud 18 oktober 2006, 13:51   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
In een bedrijfje van +/- 250 werknemers in het Aalsterse zijn ze zo wanhopig naar mensen op zoek dat ze dit week-end zelfs een promotiefilmpje laten draaien op de regionale zenders. 25 man/vrouw kan direct aan slag maar wie wil nog in 3 ploegen gaan werken voor +/- 13-1400€ netto?? blijkbaar niemand meer....liever 700€ en wat in 't zwart foefelen of gewoon tevreden met minder en de ganse dag geen zak doen, makkelijk toch? Probleem is dat wie wel de moed heeft om alle dagen op te stappen voor al die andere opdraaien. Is dit solidariteit of eerder sociale hangmat ipv vangnet?
Ik heb de werkloosheidsval aan den lijve ondervonden.
Hij heeft me, werkend, al mijn vroegere spaargeld gekost.
Dus, beste regering, eerst de werkloosheidsval oplossen...

Daar hebben ze gister trouwens een aanzet toe gegeven door de belastigsaftrek voor beroepsonkosten te VERDUBBELEN.
Maar dat is lang nog niet genoeg, Lantjes...

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2006 om 13:54.
Oud 18 oktober 2006, 14:32   #49
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb de werkloosheidsval aan den lijve ondervonden.
Hij heeft me, werkend, al mijn vroegere spaargeld gekost.
Dus, beste regering, eerst de werkloosheidsval oplossen...

Daar hebben ze gister trouwens een aanzet toe gegeven door de belastigsaftrek voor beroepsonkosten te VERDUBBELEN.
Maar dat is lang nog niet genoeg, Lantjes...
Dat zal trouwens voor de meeste gewone loontrekkenden geen gevolg hebben, de "forfait" blijft hoger liggen.
Wat me tegen de borst stoot is dat wie de moeite doet te gaan werken, voor alles en nog wat kan opdraaien en eigenlijk gestraft wordt om te gaan werken. Iedereen kent wel voorbeelden van "profiteurs". Zo weet ik er een die al 15 jaar op ziekenbond staat en ondertussen bijna alle dagen ergens iets in het zwart gaat uitvoeren. Met wat hij op die wijze bijeenschraapt, voor een deel door onze bijdrage aan ziekteverzekering en belastingen, kan hij vrij goed leven, zijn vrouw gaat ondertussen stempelen....Of, naast mijn ouders, een 22-jarige die liever gaat vissen (alle dagen !!) zolang hij, naar eigen zeggen, zijn "volle dop" heeft....misbruiken te over maar wij werkenden kunnen dat alles betalen.... Wel foert, als ik 50 ben, en (tot vandaag toch al) nog geen dag gestempeld heb, stop ik er ook mee, is het aan andere onozelaars zoals ik, zouden rugklachten voldoende zijn?
Oud 18 oktober 2006, 14:39   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal trouwens voor de meeste gewone loontrekkenden geen gevolg hebben, de "forfait" blijft hoger liggen.
Wat me tegen de borst stoot is dat wie de moeite doet te gaan werken, voor alles en nog wat kan opdraaien en eigenlijk gestraft wordt om te gaan werken. Iedereen kent wel voorbeelden van "profiteurs". Zo weet ik er een die al 15 jaar op ziekenbond staat en ondertussen bijna alle dagen ergens iets in het zwart gaat uitvoeren. Met wat hij op die wijze bijeenschraapt, voor een deel door onze bijdrage aan ziekteverzekering en belastingen, kan hij vrij goed leven, zijn vrouw gaat ondertussen stempelen....Of, naast mijn ouders, een 22-jarige die liever gaat vissen (alle dagen !!) zolang hij, naar eigen zeggen, zijn "volle dop" heeft....misbruiken te over maar wij werkenden kunnen dat alles betalen.... Wel foert, als ik 50 ben, en (tot vandaag toch al) nog geen dag gestempeld heb, stop ik er ook mee, is het aan andere onozelaars zoals ik, zouden rugklachten voldoende zijn?
UIt wat je schrijft besluit ik dat je er niets van begrijpt, niet wil begrijpen en waarschijnlijk ook niet in staat moet geacht worden er iets van te begrijpen.
Als het forfait verdubbeld wordt voor beroepsonkosten, betaal je dus over die vermeerdering geen belasting.

Verder krijgt de minimumloner ook 15 euro per maand premie. Dat is wél een vliegenscheet.

Maar ik moet je laten.
Je blijkt alleen in waardeloze, volkomen uitgeholde clichées te kunnen "denken", door geen enkele persoonlijke ervaring gehinderd.
Oud 18 oktober 2006, 14:43   #51
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

karpax,

ge kunt altijd in een fabriek gaan werken. Daar zoeken ze altijd mensen.
In mechelen bij continental, procter&gamble.
Puurs bij lenzenfabricant Alcon.
ge moogt nie te kieskeurig zijn.
Mijn moeder is 52 en werkt al sinds haar 17de.
Stikster, verkoopster, arbeidster,.....
NOOIT GEDOPT EN HET IS EEN ALLOCHTOON van OORSPRONG.
Wel geen moslim maar dat zult ge wel doorhebben...
Urban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 14:48   #52
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

als je me nu komt wijsmaken dat "de forfait" zal verdubbelen en niet de werkelijk bewezen beroepsonkosten val ik hier van mijn stoel. +4000€ ipv +2000€ zou inderdaad wat verschil maken als je dat van uw belastbaar mag aftrekken maar dat moet ik eerst zien hoor. Zo gek kunnen ze in Brussel toch niet zijn?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 14:50   #53
paul gooskens
Banneling

Standaard

Veel te veel werklozen zijn luie profiteurs die blij zijn met hun gratis inkomen.

Eindelijk durft de RVA lichtjes achter de veren te zitten van dat niet-werkvolk.
Al is het nog een zielige maat voor niks.

Maar ja, voor politiekers is het niet populair om tegen de doppers in te gaan, zelfs niet voor de hardroepende spierbalrollende vlaams belangertjes. Die zouden zelfs veel van hun kiesvee verliezen alsook van hun kandidaten bij de verkiezingen.
Kijk maar eens wat voor een kandidaten er op de gemeentelijsten stonden bij het Vlaams belang. Een zielig hoopje nietsnutten van overwegend doppers, huisvrouwen en gepensioneerden.
Nee, die Vlaams Belangers hebben ook niet het lef om de dopers streng te dwingen daadwerkelijk werk te zoeken! Als ze dat toch beweren is dat blufpoker!
paul gooskens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 14:58   #54
paul gooskens
Banneling

Standaard

Citaat:
IK EIS WERK
Ik eis mijn sociale zekerheidsbijdragen terug die ik netjes iedere maand van mijn hardverdiende geld wegsmijt aan al diegenen die niet willen werken!

Wilt ge werken, surf dan naar HIER ipv op politics.be uw tijd te verdoen!
Tenzij ge een echte arbeidshandicap hebt, moet ge ni teveel komen zeuren.

Laatst gewijzigd door paul gooskens : 18 oktober 2006 om 15:00.
Oud 18 oktober 2006, 15:06   #55
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

even naar de loonschalen hier gaan kijken :
10.5 tot 15€ per uur, daarbovenop een ploegenpremie van 10 (mor./nam.) tot 25% (nacht)
Snel een 2000€ per maand en WE VINDEN GEEN VOLK (+20 personen) die dat wil doen !!!

dan is er ontegensprekelijk toch iets loos als je weet dat er + 500.000 werklozen zijn?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 15:17   #56
paul gooskens
Banneling

Standaard

Kunnen we ze niet beter werkluizen noemen?
Oud 18 oktober 2006, 15:19   #57
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

'k snap het dus echt niet hé, toen ik zo'n 10 jaar geleden afstudeerde waren er ook een hele hoop mensen die aan't zoeken waren achter werk, maar die geen examens meededen (bang om toch te falen zeker), die 2 keer per week een solicitatie schreven en ook nog te tam waren om zich in te schrijven in een studiebureau... en nu mijn eigen verhaal... vrijdags was ik afgesturdeerd goed gefeest en zaterdags begonnen aan m'n solicitatiebrieven, 'k weet nog dat ik er 32 verzonden heb (nie zo veel prolly maja) van een stuk of drie heb ik niks terug gehad, en bij een tiental kreeg ik een positieve reactie.. dus dat werd treinen, gesprekken gaan voeren en testjes doen.
Exact een week later was ik aan het werk (uiteindelijk had ik dus de keuze tussen een stuk of 8 jobs en heb de afstand, loon en extra legale voordelen kunnen afwegen). Op die job ben ik 6 jaar gebleven, tot ik meer wou verdiennen dus... 'k denk dat het july 2002 was da'k opnieuw ben gaan zoeken, effe wat examens gedaan waarbij ik goed scoorde.. veel had ik niet te verliezen ik had een job, maar heb toch effe het onderste uit de kan gehaald om m'n kunnen te bewijzen. De tests waren weeral succesvol, dus kon ik vrijwel onmiddelijk aan de slag. Al bij al 0 dagen gedopt (k'wist zelfs nie eens hoe ik moest doppen, en ik wete het nog steeds niet)

Nu zie ik vrienden van me die afgestudeerd zijn en die tot 18u00 in hun nest liggen ELKE DAG ! En werk zoeken, ho maar gewoon hun wachttijd uitgedaan, effe een paar dagen rondgehangen op het bedrijf van de ouders/familie/kennissen zodat ze hun stempelgeld kunnen trekken... en als ik er nu mee praat zit er echt geen reet motivatie in. 'k heb dan ook gewoon tegen één van die gasten gezegd dat het mss beter zou zijn stempelgeld af te schaffen, vermits ze toch NIET NADA ZERO moeite doen om werk te zoeken, het ergste is dat ze er nog gewoon mee instemmen ook.
Een ander voorbeeld is een neef van me die aan de Vlerek heeft gezeten, en met succes is afgestudeerd.. hij vind nergens werk... totdat ik na een gesprek z'n eisen ontdekte ...
'k wil gewoon effe besluiten dat veel mensen een enorme hoge dunk van zichzelf hebben denken dat ze alles weten en alles mogen eisen met een diploma.. je hebt dat nodig dat diploma, maar daar blijft het ook bij !

Spijtig genoeg zal dit tekstje niet gelzen worden door de doelgroep :'(
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 10:28   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urban Bekijk bericht
karpax,

ge kunt altijd in een fabriek gaan werken. Daar zoeken ze altijd mensen.
In mechelen bij continental, procter&gamble.
Puurs bij lenzenfabricant Alcon.
ge moogt nie te kieskeurig zijn.
Mijn moeder is 52 en werkt al sinds haar 17de.
Stikster, verkoopster, arbeidster,.....
NOOIT GEDOPT EN HET IS EEN ALLOCHTOON van OORSPRONG.
Wel geen moslim maar dat zult ge wel doorhebben...
Hoe weet jij dat je moeder allochtoon was van oorsprong?
Was je erbij , toen ze geboren werd?
Oud 19 oktober 2006, 10:29   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paul gooskens Bekijk bericht
Kunnen we ze niet beter werkluizen noemen?
Is dat het wereldrecord banneling?
Dertien ongeluksberichten?

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2006 om 10:33.
Oud 19 oktober 2006, 10:35   #60
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
als je me nu komt wijsmaken dat "de forfait" zal verdubbelen en niet de werkelijk bewezen beroepsonkosten val ik hier van mijn stoel. +4000€ ipv +2000€ zou inderdaad wat verschil maken als je dat van uw belastbaar mag aftrekken maar dat moet ik eerst zien hoor. Zo gek kunnen ze in Brussel toch niet zijn?
Als de pers niet liegt is het belastingsvrij forfait verdubbeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be