Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2006, 10:57   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
onder andere.
Als nationalisten zouden ze een degelijk uitgebouwd sociaal vangnet moeten ontwerpen. Uiteraard moet dit niet dienen als aantrekking voor nog meer en meer vreemdelingen, en zouden enkel Belgen hier recht op moeten hebben.
En wat met de vreemdelingen die een Belgische identiteitskaart hebben? Ik zie daar al een ganse rij staan met Marokkaanse mannen en/of vrouwen en je gaat mij niet wijsmaken dat Dewinter en co daar geen probleem mee zouden hebben!

Om correct te zijn moet je dus eigenlijk zeggen: "enkel blanke Vlamingen zouden daar recht op mogen hebben" (ik zie een Franstalige of een Waal daar ook niet hartelijk onthaald worden).

Laatst gewijzigd door Kim : 10 april 2006 om 10:58.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:58   #42
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En wat met de vreemdelingen die een Belgische identiteitskaart hebben? Ik zie daar al een ganse rij staan met Marokkaanse mannen en/of vrouwen en je gaat mij niet wijsmaken dat Dewinter en co daar geen probleem mee zouden hebben!

Om correct te zijn moet je dus eigenlijk zeggen: "enkel blanke Vlamingen zouden daar recht op mogen hebben" (ik zie een Franstalige of een Waal daar ook niet hartelijk onthaald worden).
iedereen die via snel-belg-wet is binnengeraakt moet procedure opnieuw beginnen. Criminele vreemdelingen moeten ook opnieuw bekeken worden.
Allé, dat vind ik en wederom da's daarom niet wat hetVB denkt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:59   #43
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mmmmmm,een beetje lijkt het er wel op hé
totaal niet. Ik ben noch VB mandataris, noch militant, noch lid.
Ik weet nog geeneens of ik er op zou stemmen.

Maar tegen wie ben ik mij hier eigelijk aan't verantwoorden?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 11:10   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mij moet je dat zeker niet doen hoor! Maar mijn vraag blijft wel onbeatwoord,Wat gaat het VB nu juist doen aan de (kans)armoede?
Oud 11 april 2006, 11:56   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar kijk: een VB'er ZOU als nationalist zowiezo aan armoedebestrijding moeten doen. Dus uw "zelfs" is totaal misplaatst. Maar n�*et met illegalen, die zijn hier illegaal en horen hier niet thuis. Als jij die hulp consequent verder zet werkt dat als een MAGNEET op de derde wereld. En dát, men beste, is de problemen op de lange baan schuiven, je weet goed genoeg dat je dan geen reden meer hebt om half Somalië te weigeren, als die doorhebben hoe het hier aan toegaat.
Zeg Ambiorix, gaan uw standpunten nu over " (arme) vreemdelingen" of over "illegalen".
Oud 11 april 2006, 14:56   #46
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
precies of ik moet hier in naam van VB spreken.

maar bon , jevraagt het aan mij dus ik zal antwoorden: schrappen van subsidies doet men altijd, en waar zou ik persoonlijk knippen? in de budgetten die gaan naar bepaalde "kunst"-vormen. bijvoorbeeld die antwerpse stadsdichter, Kate Ryan haar aanzienlijke toeslag, sculptures op het strand verleden jaar, etc etc. Allemaal "tof" enzo, maar levensomstandigheden van arme mensen gaan zowiezo voor. Ik zou ook de belastingen beter beheren zodat die niet naar omlaag of omhoog moeten. Minder belastingsgeld naar het koninklijk Hof, lagere weddes voor parlementairen en alle "hogere" verkozenen, etc etc en meer belastingen naar de kansarmen. Verder zou ik bijvoorbeeld wel bijkomende belastingen heffen op het aantal auto's men bezit, in verhouding naar het aantal gezinsleden. Dus drie auto's voor een tweeverdienersgezin zonder kinderen zou al snel een flinke duit moeten opbrengen voor de staat.

Dit zijn maar ideekes van mij hé, en zoals gezegd, daarom niet die van het VB.
je standpunten aangaande allochtonen delen we niet. De vierde wereld dat zijn alle armen die zich op ons grondgebied bevinden. Maar voor de rest ben je economisch idd heel links. Als het vb dan toch een woordvoerder moet hebben dan zou je in mijn ogen geen gek figuur slaan . Veel beter dan degenen van de neoconvleugel vh Vb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 15:00   #47

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Godnonde, leer allemaal eens schrijven zeg!

"belijdt"?
pff vormgefikseerd. leer eens naar de essentie kijken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 11 april 2006, 15:16   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar ik heb nog steeds geen antwoord gehoord op de vraag.
En inderdaad arme bedoel ik alle inwoners van België zonder één uitzondering te maken.

Arm is arm en ik weet er alles van hoor!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 11 april 2006 om 15:17.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 15:27   #49

Standaard

Citaat:
Maar ik heb nog steeds geen antwoord gehoord op de vraag.
En inderdaad arme bedoel ik alle inwoners van België zonder één uitzondering te maken.

Arm is arm en ik weet er alles van hoor!
er is ook een Vb subforum he duveltje - mss moet ge daar eens gaan polsen ?

oeps ben net gaan kijken maar de partijfora zijn blijkbaar afgeschaft ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 april 2006 om 15:29.
Oud 11 april 2006, 15:33   #50
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Kan het Vlaams Belang nu iets wezelijks doen tegen de kansarmoede?

Wat zou er veranderen voor de kleine man in de straat(buiten de veiligheid) moest het VB aan de macht komen?

Is de armoede die er heerst in Anwerpen dan alleen de schuld van de vreemdelingen(allochtonen)?

Kortom ik stel me nu echt de vraag wat er zou veranderen?
De rechtse neo-con die het economisch programma van het VB vorm gaf, staat bekend om volgende uitspraak: 'Over het algemeen zijn rijken slim en productief. Armen zijn daarentegen dom en lui'.

Zeg genoeg zeker...
Oud 11 april 2006, 15:37   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand met een afwijkende mening wordt tegenwoordig per definitie als racist en VB stemmer beschouwd.
In feite zouden alle mensen die dit verwijt al ooit gekregen hebben, in ruil écht eens op het VB moeten gaan stemmen. Krijgen ze eindelijk allemaal gelijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 15:42   #52
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
De rechtse neo-con die het economisch programma van het VB vorm gaf, staat bekend om volgende uitspraak: 'Over het algemeen zijn rijken slim en productief. Armen zijn daarentegen dom en lui'.

Zeg genoeg zeker...
Ja dat is wel en uitspraak die kan tellen hé. De partij die zogezegd opkomt voor de kleine man in de straat ,dus ook de arme Ik ga mij echt bezinnen of ik wel een goede politieke keuze maak met mijn fourt stem hé
Oud 11 april 2006, 15:46   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Naar het huidige Nederlandse VVD voorstel:

- mensen die kùnnen werken slechts één jaar werkloosheidsvergoeding geven en nadien verplicht tewerkstellen in bepaalde sectoren (poetsen in bejaardentehuizen, straatvegers, plantsoendiensten, tuinbouw etc.)

- idem ditto voor thuisblijvende moeders die van een uitkering willen leven. Andere moeders moeten ook gaan werken.

- asielaanvragers in gesloten instellingen opvangen en indien niet goedgekeurd effectief uitzetten.

- zware beperkingen op importhuwelijken. Geen sociale voorzieningen de eerste drie jaar voor importpartners, zelf instaan voor taalcursus en inburgeringscursus, minimum inkomensgrens opstellen voor importerende partners.

- aparte klassen en langere lagere schoolcircuits voor anderstaligen, met overstap naar het normale circuit indien de taalkennis op normaal niveau staat.

- geen extra subsidies voor apartheidsclubjes. Als "de vlaamse jeugdclub" onder CGKR valt, dan ook geen "marokkaanse jeugdclub" die dan nog extra gesubsidieerd wordt ---> die subsidies kunnen gebruikt worden voor het aparte schoolcircuit waardoor anderstaligen extra begeleiding krijgen om zowel nederlands te leren als opvoedkundig bijgeschaafd, ZONDER pampers.
Oud 11 april 2006, 15:55   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Naar het huidige Nederlandse VVD voorstel:

- mensen die kùnnen werken slechts één jaar werkloosheidsvergoeding geven en nadien verplicht tewerkstellen in bepaalde sectoren (poetsen in bejaardentehuizen, straatvegers, plantsoendiensten, tuinbouw etc.)

- idem ditto voor thuisblijvende moeders die van een uitkering willen leven. Andere moeders moeten ook gaan werken.

- asielaanvragers in gesloten instellingen opvangen en indien niet goedgekeurd effectief uitzetten.

- zware beperkingen op importhuwelijken. Geen sociale voorzieningen de eerste drie jaar voor importpartners, zelf instaan voor taalcursus en inburgeringscursus, minimum inkomensgrens opstellen voor importerende partners.

- aparte klassen en langere lagere schoolcircuits voor anderstaligen, met overstap naar het normale circuit indien de taalkennis op normaal niveau staat.

- geen extra subsidies voor apartheidsclubjes. Als "de vlaamse jeugdclub" onder CGKR valt, dan ook geen "marokkaanse jeugdclub" die dan nog extra gesubsidieerd wordt ---> die subsidies kunnen gebruikt worden voor het aparte schoolcircuit waardoor anderstaligen extra begeleiding krijgen om zowel nederlands te leren als opvoedkundig bijgeschaafd, ZONDER pampers.
Dus jij wilt die poestvrouw in het rusthuis haar werk laten stelen door werkloze hé Mooi is dat circe,word die op haar beurt weer werkloos,de bekende cirkel
Oud 11 april 2006, 16:02   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men kampt constant met een tekort aan personeel in veel van die sociale inrichtingen. Indien men het budget werkloosheid drastisch kan inkrimpen en het verschuiven naar die instellingen, dan is a) de werkloze van het straat en b) de werkende poetsvrouw beetje verlicht van werk en c) de bejaarde kan dan een keer meer van pamper wisselen.

Of denk je dat het meer lucratief is om enerzijds mensen op hun gat te laten zitten en anderzijds mensen het vuur uit hun sloffen te laten lopen terwijl bejaarden moeten zitten wachten tot iemand tijd heeft om hen te verzorgen?

Wat denk je zelf?

Vind je het leuker dat de straten éénmaal per week gekuist worden terwijl de werklozen vanuit hun deuropening naar de werklieden staan te kijken, of mits verschuiving van de uitkeringen alle dagen gekuist worden door degenen die er op stonden te kijken?
Oud 11 april 2006, 16:13   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kampt constant met een tekort aan personeel in veel van die sociale inrichtingen. Indien men het budget werkloosheid drastisch kan inkrimpen en het verschuiven naar die instellingen, dan is a) de werkloze van het straat en b) de werkende poetsvrouw beetje verlicht van werk en c) de bejaarde kan dan een keer meer van pamper wisselen.

Of denk je dat het meer lucratief is om enerzijds mensen op hun gat te laten zitten en anderzijds mensen het vuur uit hun sloffen te laten lopen terwijl bejaarden moeten zitten wachten tot iemand tijd heeft om hen te verzorgen?

Wat denk je zelf?

Vind je het leuker dat de straten éénmaal per week gekuist worden terwijl de werklozen vanuit hun deuropening naar de werklieden staan te kijken, of mits verschuiving van de uitkeringen alle dagen gekuist worden door degenen die er op stonden te kijken?
OZIN IN PAKSKES,geen tekorten(enkel te korten die de overheid creëert) Er staan honderden verzorgende,logistieke,poetsvrouwen,enz. te wachten om te mogen beginnen in rusthuizen
Oud 11 april 2006, 16:16   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OZIN IN PAKSKES,geen tekorten(enkel te korten die de overheid creëert) Er staan honderden verzorgende,logistieke,poetsvrouwen,enz. te wachten om te mogen beginnen in rusthuizen
Hewel? die "wachtenden" krijgen nu geld om niks te doen. In mijn voorstel krijgen ze hetzelfde geld om te gaan poetsen. (maar dan is het wel properder ).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 april 2006, 16:32   #58

Standaard

en circe ? denkt ge dat het Vb op die manier de sympathie gaat winnen bij de 16 percent die onder de armoedegrens leeft ?

grapjas
Oud 11 april 2006, 16:35   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel? die "wachtenden" krijgen nu geld om niks te doen. In mijn voorstel krijgen ze hetzelfde geld om te gaan poetsen. (maar dan is het wel properder ).
Ga eens naar de juiste draad om dit te bespreken hé http://forum.politics.be/showthread.php?t=48036&page=68 Maar even nog reageren,zo steel je werk van de mensen die al werken,en een volwaardig contract mag je dan ook aanbieden aan die werkzoekende hé
Oud 11 april 2006, 16:35   #60
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

armen zijn lui zou hun leuze worden volgens mij en blablabla....
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be