Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 11:10   #41
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Ik heb geen mp3-speler.
stephen- is offline  
Oud 13 april 2006, 11:11   #42
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang Bekijk bericht
Beste dommerik,

toon mij aan dat de moslims een verrijking zijn voor het westen???
Ik ken geen enkel positief punt.
Ik ben zelf ook een vreemdeling, maar geen moslim.

Ik weet wel dat moslims geen humor hebben => zie maar naar de cartoons
Ze kunnen ook niet tegen bloot(playboy in indonesie), maar Blanke vrouwen verkrachten kunnen ze wel...

SHOW ME YOUR ARGUMENTS!!!
Ik zou eerst je wat beter informeren en wat leren over de Islam voor je domme uitspraken doet. Dingen waar je niks vanaf weet, daarover moet je zwijgen.

Trouwens, die cartoons is totaal naast de kwestie. Zelfs ik als nadenkende Belg vond dat de moslims in die zaak gelijk hadden, maar ze hebben op een totaal foute manier hun ongenoegen laten zien.

Vanaf de zin: "ze kunnen ook niet tegen bloot..." ga ik niet meer op in wegens te dom/kortzichtig om op te reageren. Toch één ding: Is onze opvatting over bloot en seks, in een maatschappij waar seks gebanaliseerd is en normen vervagen, dan zoveel beter?
Oud 13 april 2006, 11:11   #43
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Oei, we gaan de sharia moeten invoeren.
Graag argumenten in plaats van loos gezwans. Daar dient dit forum immers voor.

Met dank!
Nick_ is offline  
Oud 13 april 2006, 11:11   #44
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Ik heb geen mp3-speler.
Dringend één stelen dan!
Nick_ is offline  
Oud 13 april 2006, 11:12   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Zoiets blijft mijn verstand te boven gaan: iemand doodsteken voor nondedjû ne stomme Mp-3 player!

Medeleven aan de familie en aan de vriend...
er zijn reeds doden gevallen voor een geweigerde sigaret.Ook door messteken...en de daders waren ook van afrikaanse afkomst.Toevallig waarschijnlijk...
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 11:12   #46
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan.
Maar wel met een riante vergoeding en een riant pensioen, vaak al op zeer jonge leeftijd !
Patje48 is offline  
Oud 13 april 2006, 11:16   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.
En, ook al hebben ze zich reeds in veel Westerse landen geïnfiltreerd, en dit lang genoeg om over meerdere generaties te praten, kun je me een paar Westerse landen landen noemen waar dat al gelukt is? Want... in de praktijk zien we exact het tegenovergestelde! Trouwens heel spijtig voor diegenen onder hen die het goed menen en wel hun best hebben gedaan...
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 11:16   #48
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Maar wel met een riante vergoeding en een riant pensioen, vaak al op zeer jonge leeftijd !
mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.
Oud 13 april 2006, 11:17   #49
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar sommigen menen dat wij teveel vastgeroest zitten in oude waarden, met onze nieuwe tijd moeten meegaan (op dat gebied), daarmee eigenlijk moeten leren leven ... en dat het allemaal te herleiden tot niet-aanvaard-zijn, achterstelling, racisme enz van bepaalde groepen, en dus kun je zo'n reacties verwachten. Politiek Correcten of Politiek Idioten???
met onze tijd meegaan?Ook met steekmessen toeslaan voor het minste of geringste?
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 11:17   #50
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht

Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten".
Maar al te dikwijls doen die portiers gewoon wat hen opgedragen wordt van hun baas. Het is nu eenmaal een feit dat, wanneer je ongelimiteerd Noordafrikanen binnen laat in pakweg een discotheek, je gegarandeerd heibel krijgt. Dat kan misschien wel evengoeg aan racistische autochtonen liggen, want daar lopen er genoeg van rond, als aan de allochtonen, maar het is toch een feit dat een flink pak van die kerels geen respect hebben voor vrouwen, en er meteen invliegen alsof heel de boel van hen is. Mentaliteit, daar gaat het om, en als ik naar de islamitische landen en hun grote vrijheden kijk, dan vrees ik dat we hier mogen inburgeren zoveel we willen, het zullen uiteindelijk de autochtonen en de niet islamitische allochtonen zijn die zich zullen mogen aanpassen en inburgeren aan hen. Wedden dat alle samenlevingsproblemen dan meteen van de baan zijn?

Ik hoor het de informatieminister van de Talibanregering nog zeggen toen ze weigerden Osama aan de Amerikanen uit te leveren:
Er kan maar vrede zijn op aarde als er één cultuur bestaat, en dat is de onze.
Ik geloof nog steeds dat die profetische woorden in de toekomst flink aan belang zullen winnen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 april 2006, 11:18   #51
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens heel spijtig voor diegenen onder hen die het goed menen en wel hun best hebben gedaan...
Inderdaad, des te meer omdat zij in de meerderheid zijn.
Nick_ is offline  
Oud 13 april 2006, 11:19   #52
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Met dank!
Loos gezwans?
Ik meende het oprecht.
Als je hen wil laten integreren, voer de sharia in.
Tenzij je me één, en ik zeg je wel, één, islamitisch land kunt aanwijzen waar minderheden enige rechten hebben die op wat trekken, of één land, één, waar ze een grote islamitische minderheid hebben en geen problemen ermee.

Vandaar: voer de sharia in!
Als wij ons aanpassen, zullen alle problemen van de kaart zijn.
Om daar nu meteen loos gezwets van te maken, jongens toch!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 13 april 2006 om 11:21.
Nierika is offline  
Oud 13 april 2006, 11:22   #53
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Loos gezwans?
Ik meende het oprecht.
Als je hen wil laten integreren, voer de sharia in.
Dus integreren betekent volgens u dat ze hun gebruiken volledig moeten overbrengen hier in België? Vreemd.
Nick_ is offline  
Oud 13 april 2006, 11:23   #54
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
akkoord, maar vervang die "we" gerust door "de patroons". De patroons hebben indertijd Turken, Marokkanen, Italianen, Spanjaarden, etc... naar hier gehaald omdat de Belgische arbeiders weigerden nog langer voor een hongerloon hun gezondheid kapot te maken. Diezelfde patroons hebben op deze manier veel winst kunnen maken. Van die winst is nooit een deel gebruikt om de goedkope gastarbeiders te laten integreren in onze maatschappij. Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan. Daar is de miserie begonnen.
Eigenaardig dat die pakweg 80.000 Italianen voor geen miserie zorgen (Spanjaarden laat ik er buiten, want ik ken hun aantallen niet, en eerlijk is eerlijk, Turken zorgen ook voor weinig heibel).

Nierika is offline  
Oud 13 april 2006, 11:23   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Ik heb geen mp3-speler.
Maak je niet ongerust: voor je uurwerk, je gsm en je portefeuille ploffen ze ook wel hun mes tussen je ribben. Geen discriminatie van mensen die geen mp-3speler hebben! Dat zou er nog aan ontbreken...
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 11:25   #56
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.
Eigenaardig, zelfde problemen met Italianen zou je denken?
Die spreken nochtans allemaal Nederlands.
Marokkanen daarentegen...
Zal wel weer aan ons racistisch schoolsysteem liggen zeker?

Nierika is offline  
Oud 13 april 2006, 11:29   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met dank!
Je hebt gelijk. Ga eens een praatje maken met de "Engelse "moslims, die hebben het er een tijdje geleden over gehad... en laten weten hoe ze dat eigenlijk zeer goed zagen zitten.
In Nederland is er voor het ogenblik een discussie aan de gang ivm met de houding tov de Islam, en sommigen komen daar bijna tot de conclusie dat de sharia misschien zelfs zou kunnen leiden naar meer democratie in hun kringen en zo. Enfin, ze zijn er nog niet uit... (zie bvb de Standaard van vandaag)
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 11:29   #58
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laten we eerst het proces afwachten voor we uitspraken doen over een al of niet milde straf.

Verder is het zo dat criminaliteit verschillende vormen kent. Alle vormen moeten uitgeroeid worden.

De meest zichtbare en confronterende vorm van geweld is roof. Dit is inderdaad het quasi monopolie van jongeren, gezien hun fysieke capaciteiten, en dan nog meestal van kansarme jongeren, vaak allochtonen, gezien hun sociale positie, en hun gebrek aan legale carrièremogelijkheden. Enerzijds moeten deze jongeren bestraft worden, anderzijds moet worden gezocht naar lotsverbetering, als preventieve maatregel. Niet de huiskleur van deze jongeren bepaalt hun crimineel gedrag, wel hun vaak uitzichtloze positie.

Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen?

Ge gaat toch geen fraude zaken vergelijken met een moord voor een mp drie speler zeker?
Oud 13 april 2006, 11:31   #59
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maak je niet ongerust: voor je uurwerk, je gsm en je portefeuille ploffen ze ook wel hun mes tussen je ribben. Geen discriminatie van mensen die geen mp-3speler hebben! Dat zou er nog aan ontbreken...
Of voor een sigaret, zoals met Patrick Mombaerts indertijd, die een ijzeren staaf door het hoofd kreeg door een 13 jarig Marokkaans schoffie, dat drie jaar later alweer vrij was, aangezien hij opnieuw in de kranten stond. Hij was toen opgepakt als bendeleider met een hele waslijst aan misdrijven.

Mombaerts had geen sigaret, en dat maakte Mohammed en zijn vriendjes boos. Mohammed heeft toen een paar maandjes in een instelling gezeten *snif*

Op internet zijn nu nog altijd hilarische slogans te lezen over dit voorval:

[SIZE=-1]"Patrick Mombaerts werd onopzettelijk gedood door een 13-jarige die een ijzeren staaf over zijn schouder gooide. Ik noem dat een spijtig ongeval"[/SIZE]

http://www.google.be/search?q=patric...a=lr%3Dlang_nl

Nierika is offline  
Oud 13 april 2006, 11:31   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
oorspronkelijk begin: en toen veel bedrijven stilvielen werden ze als sukkelaars aan hun lot overgelaten ( ongeveer zoiets...)

... en vertel ook maar eens zelf wat ze in hun eigen land van oorsprong in de plaats zouden gekregen hebben. Een potje om te bedelen aan de moskee? Omdat ze het hier allemaal zo slecht hebben, zijn ze uiteraard gebleven en hebben ze hun familie ook nog laten overkomen. Masochisten zijn het eigenlijk...

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2006 om 11:35.
andev is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be