Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 17:34   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Al die dingen die ik schreef gebeuren bij mij in de gemeente (Brasschaat). Spijtig genoeg wil dat natuurlijk niet zeggen dat er geen eenzamen meer zijn. Maar gelukkig zijn er nog wel mensen die zich om het lot van hun medemensen bekommeren.
Brasschaat,Hmmmmmmmmmm?????????? Hoe komt dat toch hé
Oud 14 april 2006, 17:39   #42
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Brasschaat,Hmmmmmmmmmm?????????? Hoe komt dat toch hé
Wat bedoelt u daarmee? Want dat is mij niet duidelijk.
Oud 14 april 2006, 17:47   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u daarmee? Want dat is mij niet duidelijk.
Wel Brasschaat kan je moeilijk een arme gemeente noemen hé Als ze nog maar rieken dat het een arme is dumpen ze het wel in Antwerpen(en dat is niet rachitisch bedoeld hoor) Ik ken weinig mensen van Brasschaat die zich in hun Villa's eenzaam gaan voelen,want geld.........
Oud 14 april 2006, 17:53   #44
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel Brasschaat kan je moeilijk een arme gemeente noemen hé Als ze nog maar rieken dat het een arme is dumpen ze het wel in Antwerpen(en dat is niet rachitisch bedoeld hoor) Ik ken weinig mensen van Brasschaat die zich in hun Villa's eenzaam gaan voelen,want geld.........
Brasschaat is inderdaad geen arme gemeente. Maar dat wil niet zeggen dat er geen armen zijn in Brasschaat. Niet alle inwoners van Brasschaat wonen in een villa.
Oud 14 april 2006, 17:55   #45
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

voor de weinige armen die er in brasschaat zijn is de situatie idd dikwijls nog erger. Ze staan er daar helemaal alleen voor zonder lotgenoten. En de rijken ( = zo goed als iedereen daar ) kijken er op neer.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 17:56.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 18:01   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor de weinige armen die er in brasschaat zijn is de situatie idd dikwijls nog erger. Ze staan er daar helemaal alleen voor zonder lotgenoten.
Maar je kan dat toch niet vergelijken met de vreselijke armoede die er in Anwerpen heerst hé Je moet appelen met appelen vergelijken hoor. Iemand die in Brasschaat kan geraken vergelijk ik dan niet meer! Weet iemand op dit forum wat er juist gebeurd in Antwerpen?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 april 2006 om 18:01.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 18:03   #47
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
voor de weinige armen die er in brasschaat zijn is de situatie idd dikwijls nog erger. Ze staan er daar helemaal alleen voor zonder lotgenoten. En de rijken ( = zo goed als iedereen daar ) kijken er op neer.
Kent u mensen uit Brasschaat die neerkijken op armen? Er zullen er waarschijnlijk wel zijn, maar het zou me verbazen indien uw veralgemening klopt. Ik ken in ieder geval heel wat Brasschatenaren (ook rijken) die zich inzetten voor mensen die het minder goed hebben dan henzelf..
Oud 14 april 2006, 18:05   #48

Standaard

Citaat:
Maar je kan dat toch niet vergelijken met de vreselijke armoede die er in Anwerpen heerst hé Je moet appelen met appelen vergelijken hoor. Iemand die in Brasschaat kan geraken vergelijk ik dan niet meer! Weet iemand op dit forum wat er juist gebeurd in Antwerpen?
ik heb in een gemeente in de buurt van brasschaat gewoond duiveltje en ook in antwerpen. In antwerpen zat ik onder lotgenoten. in die gemeente stond ik er helemaal alleen voor. In antwerpen waren er voedselbanken, gaarkeukens, kraakpanden en was er begrip voor mijn armoede, omdat iedereen het kent. in die gemeente niets van dat alles.

PS wat is er gebeurt in antwerpen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:08.
Oud 14 april 2006, 18:06   #49
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een eenzame uit Brasschaat voelt zich volgens mij even alleen als een eename uit Antwerpen. (Of hebt u het nu alleen over financiële armoede?)
Oud 14 april 2006, 18:07   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brasschaat is inderdaad geen arme gemeente. Maar dat wil niet zeggen dat er geen armen zijn in Brasschaat. Niet alle inwoners van Brasschaat wonen in een villa.
Dat is juist wat U daar zegt, maar vergelijk het toch maar niet met de schrijnende taferelen die ik in Antwerpen zie hoor!
Oud 14 april 2006, 18:11   #51

Standaard

Citaat:
Kent u mensen uit Brasschaat die neerkijken op armen? Er zullen er waarschijnlijk wel zijn, maar het zou me verbazen indien uw veralgemening klopt. Ik ken in ieder geval heel wat Brasschatenaren (ook rijken) die zich inzetten voor mensen die het minder goed hebben dan henzelf..
ik ken inderdaad mensen in brasschaat die op armen neerkijken. ik ken er echter ook ( uitzonderingen ) daar die dat niet doen maar geen die er zich voor inzetten.

ik zou van u wel eens willen weten wat die mensen die u kent dan wel doen voor de armen ?

bovendien nog dit

zou u het graag hebben indien anderen u zouden moeten helpen ?
Oud 14 april 2006, 18:14   #52
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb in een gemeente in de buurt van brasschaat gewoond duiveltje en ook in antwerpen. In antwerpen zat ik onder lotgenoten. in die gemeente stond ik er helemaal alleen voor. In antwerpen waren er voedselbanken, gaarkeukens, kraakpanden en was er begrip voor mijn armoede, omdat iedereen het kent. in die gemeente niets van dat alles.

PS wat is er gebeurt in antwerpen ?
'tja,ik ben hier de ennige die de echte armoede die er nu eerst in Antwerpen kent blijkbaar! Erg is dat! Een goede raad naar iedereen toe is, we leven in "2006"
Oud 14 april 2006, 18:17   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een geluk dat ik de draad "en ver van mijn bed schouw " noemde hé
Oud 14 april 2006, 18:23   #54
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ken inderdaad mensen in brasschaat die op armen neerkijken. ik ken er echter ook ( uitzonderingen ) daar die dat niet doen maar geen die er zich voor inzetten.

ik zou van u wel eens willen weten wat die mensen die u kent dan wel doen voor de armen ?

bovendien nog dit

zou u het graag hebben indien anderen u zouden moeten helpen ?
Wat die mensen zoal doen: Ze voorzien iedere maand een vast bedrag dat besteed wordt aan inkopen voor bedelaars. Omdat dit systeem in het verleden werd misbruikt, krijgen die mensen echter dat geld niet meer in handen. Men vraagt hen waar ze het voor nodig hebben, dat wordt dan gekocht en aan die mensen gegeven.
Eenzamen worden bezocht in ziekenhuizen, in hun appartementje, ...
Ze zetten zich in voor Welzijnszorg en Broederlijk Delen, houden praatcafé's om mensen bewust te maken van de problemen waar armen mee te kampen krijgen, ...
Een collega van mij is actief in een werkgroep die zich bezighoudt met de vierde wereldproblematiek.

Soms kan je niet zonder hulp van anderen. Ik bezie dat niet als iets dat ik graag of niet graag heb. Maar als ik hulp nodig heb, ben ik steeds blij en dankbaar wanneer mensen zich om mij bekommeren.
Oud 14 april 2006, 18:24   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
armoede is een symptoom van sociaal economisch isolement. dat sociaal economisch isolement is het gevolg van de kapitalistische ieder voor zich cultuur waardoor het sociaal weefsel kapot gaat. Gewoon het kapitalisme omverwerpen dus en terug als normale mensen gaan leven.
Nergens staat dat de dame in armoede leefde. Wel kom men uit dat feit afleiden dat ze een volledig sociaal afgezonderd leven leidde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 18:27   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nergens staat dat de dame in armoede leefde. Wel kom men uit dat feit afleiden dat ze een volledig sociaal afgezonderd leven leidde.
Daar heb je gelijk in,maar ook dat is armoede,sociale armoede
Oud 14 april 2006, 18:30   #57

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
ik heb ook niet gezegd dat die madam financieel arm was. Alleen maar dat armoede en isolement meestal gerelateerd zijn.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:31.
Oud 14 april 2006, 18:39   #58

Standaard

Citaat:
'tja,ik ben hier de ennige die de echte armoede die er nu eerst in Antwerpen kent blijkbaar! Erg is dat! Een goede raad naar iedereen toe is, we leven in "2006"
de armoede in antwerpen is idd groter dat heb ik niet ontkent he. Maar in een hoe rijkere omgeving men arm is hoe groter de kans op isolement is. EN ik ben liever samen arm dan alleen arm . waarmee ik ook weer niet gezegd heb dat er geen eenzamen zijn in antwerpen.

kijk wat ik eigenlijk bedoel is hetvolgende

als ik in antwerpen langs de straten dool zonder eten is de kans groter dan ik van een andere arme een van de twee boterhammen die hij heeft zal krijgen dan dat ik in braschaat een kruimel van de overvloed van een rijke zou krijgen.

cynisch maar ik stelde het overal in de wereld vast waar ik kwam
de armen die niets hebben zouden zelfs hun laatste boterham nog delen. het enige dat de rijken kunnen zeggen is - ga werken

behoudens enkele uitzonderingen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:41.
Oud 14 april 2006, 18:47   #59
an1959
Burgemeester

Standaard

Citaat:
13/04 Lijk lag drie jaar voor spelende tv in Londense woning

Meer dan drie jaar lang heeft het lijk van een 40-jarige vrouw voor een spelend televisietoestel in een Londense woning gelegen.
Het skelet werd pas door de overheid ontdekt, nadat er bezwaren waren gerezen over niet-betaalde rekeningen. Rond de dode lagen ongeopende geschenken en wenskaarten voor Nieuwjaar 2002. De televisie en de verwarming stonden nog aan.
De politie vermoedt dat de alleen levende vrouw een natuurlijke dood is gestorven. De juiste doodsoorzaak is echter niet meer te achterhalen. Het lijk kon pas geïdentificeerd worden na een vergelijking van het gebit met oude vakantiefoto's, waarop de vrouw lachend was te zien.
Bron:GVA
Schrijnend?wel nee dit is de realiteit waar niemand oren naar heeft!

Mensen die alleen leven zonder contact met de buitenwereld!

Honderden mensen leven zo,ook in belgië hoor.

Slaap lekker hé

Inderdaad,dat zijn zaken die spijtig genoeg nog gebeuren.
Als iedereen nu eens de nodige attenties opbracht in zijn of haar eigen buurt bij gesloten rolluiken,en overvolle postbussen,zou het al iets zijn,nietwaar.Niet zeggen maar...DOEN is de boodschap.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 18:49   #60
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959 Bekijk bericht
Inderdaad,dat zijn zaken die spijtig genoeg nog gebeuren.
Als iedereen nu eens de nodige attenties opbracht in zijn of haar eigen buurt bij gesloten rolluiken,en overvolle postbussen,zou het al iets zijn,nietwaar.Niet zeggen maar...DOEN is de boodschap.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be