![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brasschaat,Hmmmmmmmmmm?????????? Hoe komt dat toch hé
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat bedoelt u daarmee? Want dat is mij niet duidelijk.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voor de weinige armen die er in brasschaat zijn is de situatie idd dikwijls nog erger. Ze staan er daar helemaal alleen voor zonder lotgenoten. En de rijken ( = zo goed als iedereen daar ) kijken er op neer.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je kan dat toch niet vergelijken met de vreselijke armoede die er in Anwerpen heerst hé Je moet appelen met appelen vergelijken hoor. Iemand die in Brasschaat kan geraken vergelijk ik dan niet meer! Weet iemand op dit forum wat er juist gebeurd in Antwerpen?
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 april 2006 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kent u mensen uit Brasschaat die neerkijken op armen? Er zullen er waarschijnlijk wel zijn, maar het zou me verbazen indien uw veralgemening klopt. Ik ken in ieder geval heel wat Brasschatenaren (ook rijken) die zich inzetten voor mensen die het minder goed hebben dan henzelf..
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
PS wat is er gebeurt in antwerpen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist wat U daar zegt, maar vergelijk het toch maar niet met de schrijnende taferelen die ik in Antwerpen zie hoor!
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
ik zou van u wel eens willen weten wat die mensen die u kent dan wel doen voor de armen ? bovendien nog dit zou u het graag hebben indien anderen u zouden moeten helpen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een geluk dat ik de draad "en ver van mijn bed schouw " noemde hé
![]()
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eenzamen worden bezocht in ziekenhuizen, in hun appartementje, ... Ze zetten zich in voor Welzijnszorg en Broederlijk Delen, houden praatcafé's om mensen bewust te maken van de problemen waar armen mee te kampen krijgen, ... Een collega van mij is actief in een werkgroep die zich bezighoudt met de vierde wereldproblematiek. Soms kan je niet zonder hulp van anderen. Ik bezie dat niet als iets dat ik graag of niet graag heb. Maar als ik hulp nodig heb, ben ik steeds blij en dankbaar wanneer mensen zich om mij bekommeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je gelijk in,maar ook dat is armoede,sociale armoede
![]() |
#57 |
|
![]() ik heb ook niet gezegd dat die madam financieel arm was. Alleen maar dat armoede en isolement meestal gerelateerd zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() kijk wat ik eigenlijk bedoel is hetvolgende als ik in antwerpen langs de straten dool zonder eten is de kans groter dan ik van een andere arme een van de twee boterhammen die hij heeft zal krijgen dan dat ik in braschaat een kruimel van de overvloed van een rijke zou krijgen. cynisch maar ik stelde het overal in de wereld vast waar ik kwam de armen die niets hebben zouden zelfs hun laatste boterham nog delen. het enige dat de rijken kunnen zeggen is - ga werken behoudens enkele uitzonderingen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Inderdaad,dat zijn zaken die spijtig genoeg nog gebeuren. Als iedereen nu eens de nodige attenties opbracht in zijn of haar eigen buurt bij gesloten rolluiken,en overvolle postbussen,zou het al iets zijn,nietwaar.Niet zeggen maar...DOEN is de boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |