![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf het fascisme als voorbeeld van een mening die geen respect verdiend.
Daarmee toon ik aan dat het ultra-belachelijk is om a priori respect te claimen voor om het even welke mening. Citaat:
Jij wel? Mag hoor. Citaat:
Wanneer een mening geuit wordt, en ze is vrij toegangkelijk én vrij vermijdbaar, dan speelt het geen enkele rol hoe kwetsend ze is. Hoe kwetsend een mening is, hangt immers voornamelijk af van de subjectiviteit van de ontvanger van de mening. B.v. :een Jood zal gekwetst zijn als je de holocaust ontkent, de Iraanse president zal die mening toejuichen en een rondedansje maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De holocaust ontkennen is wel heel anders dan een hele groep ''geitenneukers'' te noemen. De holocaus ontkennen is wel heel anders dan de profeten (waar miljarden mensen in geloven) belachelijk te maken. Als ik jou voor een hoerenkind ga uitmaken, dan ben ik alleen maar op 1 ding uit, en dat jou kwetsen en jou vernederen. Het spijt mij, maar wat er tegenwoordig in de media gebeurt, kun je niet vrijheid van meningsuiting noemen. Nee, sommige mensen proberen doelbewust een groep te kleineren en te vernederen. En ik ben daar absoluut tegen. Of het nou om joden gaat, of kleurlingen, of blanken of wat en wie dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang ik deze mening vrij kan ontlopen, mag je dat nog 1000 maal schrijven. Citaat:
Of kan je vrijelijk beslissen de media naast je neer te leggen of in elk geval geen actie te ondernemen op basis van wat je in de media leest?
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beider voorbeelden zijn een uiting van een mening, omdat je het niet eens zou zijn met die mening, wil dat nog altijd niet zeggen dat je ze niet zou mogen uiten. Kijk als ik nu zou bepalen dat er voortaan met niets nog gelachen zou mogen worden, dan is dat mijn goed recht, maar dat wil niet zeggen dat ik die mening aan de rest van de wereld zou moeten opdringen, hoeveel volgelingen ik ook heb met het uiten van die mening... Citaat:
Citaat:
U bepaald toch zelf wat u als eerbiedig enz... beschouwd. Als een bepaalde bron u niet eerbiedig zou overkomen hebt u nogaltijd de vrijheid om die bron niet te raadplegen, en kan u vrij kiezen of u er geconfronteerd mee wil worden of niet. Maar u hebt niet het recht om dit voor andere te bepalen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Waar heb ik ooit gezegd dat ik een keuze voor iedereen wil maken? Het enige wat ik gezegd heb, is dat we elkaar meer respect moeten tonen. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig ook al te veel gevraagd. Daaamn waar gaat de wereld tog heen.................. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we beginnen met respect te tonen voor eenieders recht op het uiten van meningen. Ook als wij die meningen zelf niet respecteren. (b.v. cartoons en tekenfilmpjes over religieuze afzeik)
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U vindt dat men respect moet hebben voor religieuze dingen, maar u kan blijkbaar geen respect opbrengen voor de mensen die er een andere mening op na houden. U begint dan te tamtammen over respectloosheid allerhande. Ik vind dat men met alles moet kunnen lachen, en humor is vaak een verborgen vorm van kritiek, diegenen die dat niet kunnen verdragen, zijn diegenen die het eerst roepen om respect maar dikwijls de laatste zijn om respect te hebben voor een mening die niet de hunnen is.
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ocharme Mohammed. Hij wordt door zijn eigen gelovigen gediscrimineerd. Andere profeten mogen wel meedoen en hij niet. Dat is niet eerlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |