Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2006, 21:14   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
When they were handing out brains, you thought they said 'trains' and asked for a slow one.

After reading your previous two posts I was wondering if you could write more than a one sentence retort or does the time it takes to figure out a comeback cut into your worktime at the shelteredworkshop.

Are you a professional ass-clown, or is this your first public audition?

You got your brain very early. Apparently the warranty has run out.

You're so dumb, when you were born your mom should have been arrested for smuggling dope.

Had you, perchance, been the owner of a viable braincell, you might have aspired to something other than felching the bottom of the food chain.

What are you going to do for a face when the baboon calls and wants his ass back?

If ignorance were a disability, you'd get the full pension.

Your intellectual poverty is noted, and mocked.

If you put your brain in a bird, it would fly backwards.

You must have a very large brain, to hold so much ignorance.

If you're going say something that stupid you could at least fake a stroke.
Brains aren't everything. In fact in your case they're nothing

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 april 2006 om 21:17.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 21:33   #42
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Oud 16 april 2006, 21:35   #43
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Doe dan al eens een uitermate sociaal, constructief voorstel om de armen de kans te geven zich via vervangingsarbeid te bevrijden uit de armoede.
Als gemeenschapsdienst mogelijk is, betekent dit dat er werk beschikbaar is. Wie dit doet moet een volwaardig statuut krijgen, geen nep.

Het zal zeker zo zijn dat er mensen zij die een werkritme ontwend zijn. Begeleiding en opleiding kunnen daarbij helpen.

Maar evengoed is het zo dat werkgevers niet meer willen betalen voor het werk dat nochtans beschikbaar is, uit winstbejag.

Als de straten moeten gekuist worden, geef dan aan straatwerkers een volwaardig contract. Of toegeven dat men dit werk niet wil of kan betalen.

Ik pleit dus voor volwaardige statuten en adequate begeleiding. Werkgevers die werk scheppen kunnen daarom, nadien en omdat, premies of belastingverlaging krijgen. Niet bij voorbaat en opdat.
Oud 16 april 2006, 22:00   #44
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Als gemeenschapsdienst mogelijk is, betekent dit dat er werk beschikbaar is. Wie dit doet moet een volwaardig statuut krijgen, geen nep.

Het zal zeker zo zijn dat er mensen zij die een werkritme ontwend zijn. Begeleiding en opleiding kunnen daarbij helpen.

Maar evengoed is het zo dat werkgevers niet meer willen betalen voor het werk dat nochtans beschikbaar is, uit winstbejag.

Als de straten moeten gekuist worden, geef dan aan straatwerkers een volwaardig contract. Of toegeven dat men dit werk niet wil of kan betalen.

Ik pleit dus voor volwaardige statuten en adequate begeleiding. Werkgevers die werk scheppen kunnen daarom, nadien en omdat, premies of belastingverlaging krijgen. Niet bij voorbaat en opdat.
Zouden de enorme loonkosten echt niets te maken hebben met het feit dat werkgevers zo weinig mogelijk personeel wensen aan te nemen? Veel te hoge loonkosten, die m.i. niet gecreëerd werden door de werkgevers...
De vakbonden/overheden werden jaren aan een stuk verwittigd dat de gestelde eisen, die meestal verworven werden, nefast zouden zijn voor de tewerkstelling...

Straatkeerders zijn meestal in dienst van openbare diensten...
Oud 16 april 2006, 22:48   #45
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zouden de enorme loonkosten echt niets te maken hebben met het feit dat werkgevers zo weinig mogelijk personeel wensen aan te nemen? Veel te hoge loonkosten, die m.i. niet gecreëerd werden door de werkgevers...
De vakbonden/overheden werden jaren aan een stuk verwittigd dat de gestelde eisen, die meestal verworven werden, nefast zouden zijn voor de tewerkstelling...

Straatkeerders zijn meestal in dienst van openbare diensten...
Een waarnemer vermeldde dat zijns inziens loonkostenverlaging geen zin heeft, omdat de bedrijven op bergen cash zitten. Het zou die berg alleen vergroten. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk.

Het debat gaat niet alleen over geld, maar ook over macht. Een soepelere werkregeling, zoals de Amerikanse ambassadeur het vroeg en zoals het CPE voorstelde, vergroot de sociale macht van de werkgevers.

Veel van het geld in de hoge loonkost staat in dienst van de bedrijven: gezondheidszorg, aanleg openbare wegen, enz.

Zelfs als het zo is dat bedrijven niet aanwerven omdat de loonkosten te hoog zijn, of juist daarom, is het belangrijk de bonussen te geven nadien en omdat, anders zijn de bonussen weggegooid geld., en dienen ze om bv delokalisaties te financieren.

Als jij geeft voor (in te vullen naar keuze) dan krijg je slechts drie jaar later je fiscaal voordeel.

Laat dat voor bedrijven ook zo zijn.
Oud 17 april 2006, 08:37   #46
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Een waarnemer vermeldde dat zijns inziens loonkostenverlaging geen zin heeft, omdat de bedrijven op bergen cash zitten. Het zou die berg alleen vergroten. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk.

Het debat gaat niet alleen over geld, maar ook over macht. Een soepelere werkregeling, zoals de Amerikanse ambassadeur het vroeg en zoals het CPE voorstelde, vergroot de sociale macht van de werkgevers.

Veel van het geld in de hoge loonkost staat in dienst van de bedrijven: gezondheidszorg, aanleg openbare wegen, enz.

Zelfs als het zo is dat bedrijven niet aanwerven omdat de loonkosten te hoog zijn, of juist daarom, is het belangrijk de bonussen te geven nadien en omdat, anders zijn de bonussen weggegooid geld., en dienen ze om bv delokalisaties te financieren.

Als jij geeft voor (in te vullen naar keuze) dan krijg je slechts drie jaar later je fiscaal voordeel.

Laat dat voor bedrijven ook zo zijn.
Uw waarnemer neemt mss bij de verkeerde firma's waar...
Of denkt U dat de laatste jaren de firma's failliet gingen omdat hun bergen cash te hoog waren (nog nooit gingen zoveel bedrijven failliet als de laatste jaren, maar dat zal uw waarnemer wss niet waargenomen hebben)?

En ja, de openbare wegen, de gezondheid... (blijven) bekostigen met belastingen op loon (=werk)... dat zal idd heel goed zijn voor de werkgelegenheid...

Ik denk dat uw waarnemers meestal in rode salonzetels zijn waar te nemen... Weg van elke realiteit, maar zich wel goed bedienend van allerlei sociale voordelen, dranken en spijs

Hebben uw waarnemers trouwens nog niet waargenomen dat ons staatsapparaat dringend moet ontvet worden en eindelijk ten dienste van de bevolking zou moeten geen "werken"?
Wss niet... Ze willen immers nog meer geld voor dat staatsapparaat (en voor zichzelf)...
Oud 17 april 2006, 09:11   #47
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uw waarnemer neemt mss bij de verkeerde firma's waar...
Of denkt U dat de laatste jaren de firma's failliet gingen omdat hun bergen cash te hoog waren (nog nooit gingen zoveel bedrijven failliet als de laatste jaren, maar dat zal uw waarnemer wss niet waargenomen hebben)?

En ja, de openbare wegen, de gezondheid... (blijven) bekostigen met belastingen op loon (=werk)... dat zal idd heel goed zijn voor de werkgelegenheid...

Ik denk dat uw waarnemers meestal in rode salonzetels zijn waar te nemen... Weg van elke realiteit, maar zich wel goed bedienend van allerlei sociale voordelen, dranken en spijs

Hebben uw waarnemers trouwens nog niet waargenomen dat ons staatsapparaat dringend moet ontvet worden en eindelijk ten dienste van de bevolking zou moeten geen "werken"?
Wss niet... Ze willen immers nog meer geld voor dat staatsapparaat (en voor zichzelf)...
Ik denk dat ge beter de krant moet lezen: die bergen cash zijn een reactie op of een gevolg van de zeepbel van het jaar 2000. Niet alle bedrijven zijn kleine opstarters.

Probleem van die bergen cash is dat de bedrijven zelf niet weten wat ze er mee aanmoeten: afbouwen (!), maar hoe?
Oud 17 april 2006, 11:45   #48
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ge beter de krant moet lezen: die bergen cash zijn een reactie op of een gevolg van de zeepbel van het jaar 2000. Niet alle bedrijven zijn kleine opstarters.

Probleem van die bergen cash is dat de bedrijven zelf niet weten wat ze er mee aanmoeten: afbouwen (!), maar hoe?
Niet alle bedrijven zijn bedrijven met bergen cash...

Zou UNIZO trouwens veel ondernemers met die bergen cash vertegenwoordigen?...

U zegt dat ik beter de krant moet lezen... Hebt U ergens vermeld welke krant? Of nog beter een link gelegd? In mijn krant ben ik uw waarnemer alleszins niet tegengekomen?

Dus als we doen niets aan het beste systeem van de wereld (werkloosheidvergoedingen) en het vetste én minst productieve staatsapparaat van de vrije wereld niet veranderen... plus de loonkosten hoog houden.... dan komt volgens U en uw waarnemer alles wel in orde?
Oud 17 april 2006, 11:53   #49
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

wat is t chipie zijt ge weer alleen met pasen

jaja scrooge, liefde en vriendschap enzo dat kunt ge met uw centen niet kopen he

doei ik ga nu verder wat feesten .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 april 2006 om 11:54.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 11:58   #50
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat is t chipie zijt ge weer alleen met pasen

jaja scrooge, liefde en vriendschap enzo dat kunt ge met uw centen niet kopen he

doei ik ga nu verder wat feesten .
Van mij mogen luizen ook met Pasen feesten, hoor...

Ik zal wel een muizentandje bijsteken voor uw luizenhandje...
Oud 17 april 2006, 12:18   #51
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou UNIZO trouwens veel ondernemers met die bergen cash vertegenwoordigen?...
Inderdaad, en daarom zou UNIZO, en Karel Van Eetvelt in het bijzonder, zich beter met zijn eigen zaken bezig houden ipv zich de plaats te stellen van de politiek. Het voorstel van UNIZO gaat over alle werklozen, niet alleen over die ontslagen zijn bij een faillissement van een kleine opstarter.
Oud 17 april 2006, 14:16   #52
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem is dat de mens binnen bepaalde grenzen wordt gehouden door de maatschappij. De manier om te overleven is blijkbaar door een baan te nemen. Men mag dat best weigeren, en de meer natuurlijke manier aanpakken, gewoon eten bijeen zoeken waar het te halen valt (stelen). Nu dat mag ook niet. Dus indirect verplicht de maatschappij zichzelf wel om deze mensen een uitkering te geven. Ik kan me best inbeelden dat niet iedereen graag werkt (ter verstane, ik behoor tot het workaholic soort van mensen).
Dat is de werkschuwe zijn goed recht om niet graag te werken, maar dan moet hij daar ook de gevolgen van dragen.
Oud 17 april 2006, 15:20   #53
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en daarom zou UNIZO, en Karel Van Eetvelt in het bijzonder, zich beter met zijn eigen zaken bezig houden ipv zich de plaats te stellen van de politiek. Het voorstel van UNIZO gaat over alle werklozen, niet alleen over die ontslagen zijn bij een faillissement van een kleine opstarter.
enkel opstarters gaan failliet?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 15:32   #54
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
enkel opstarters gaan failliet?
Grappig.

Laat ons bij het onderwerp blijven: UNIZO doet politieke voorstellen, misantrope politieke voorstellen. Twee keer mis.

Als Unizo de loonkost wil drukken, dat ze zich dan inschrijven in mijn voorstel: "nadien en omdat".

Nadien en omdat een bedrijf daadwerkelijk tewerkstelt, kan het naar mijn mening een bonus krijgen. Niet bij voorbaat en opdat.
Oud 17 april 2006, 17:29   #55
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig.

Laat ons bij het onderwerp blijven: UNIZO doet politieke voorstellen, misantrope politieke voorstellen. Twee keer mis.

Als Unizo de loonkost wil drukken, dat ze zich dan inschrijven in mijn voorstel: "nadien en omdat".

Nadien en omdat een bedrijf daadwerkelijk tewerkstelt, kan het naar mijn mening een bonus krijgen. Niet bij voorbaat en opdat.
Tja, opgezadeld zitten met bij de hoogste loonkosten ter wereld en spreken over "nadien en omdat"... Dat is durvern...

En hoe zou U, buiten die "nadien en omdat" het probleem oplossen (als U dat al zou zien dat er een probleem is) vanuit uw rode salonzetel...

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 april 2006 om 17:29.
Oud 17 april 2006, 18:09   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat is de werkschuwe zijn goed recht om niet graag te werken, maar dan moet hij daar ook de gevolgen van dragen.
Stel dat er van die 600000 nog maar 50 000 zijn die niet WILLEN werken. Wat ga jij met die mensen doen als je hun uitkering afneemt ? In cellen steken ? Want ze gaan zowieso stelen........en wie is dan de pineut....ja, wij !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:15   #57
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stel dat er van die 600000 nog maar 50 000 zijn die niet WILLEN werken. Wat ga jij met die mensen doen als je hun uitkering afneemt ? In cellen steken ? Want ze gaan zowieso stelen........en wie is dan de pineut....ja, wij !
Zoals ik vroeger al eens geschreven heb: 'betalen' in natura-bons, geen cash.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:22   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zoals ik vroeger al eens geschreven heb: 'betalen' in natura-bons, geen cash.
Dat kan natuurlijk ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 19:20   #59
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, opgezadeld zitten met bij de hoogste loonkosten ter wereld en spreken over "nadien en omdat"... Dat is durvern...
Die loonkosten worden besteed aan onderwerpen waar de bedrijven mee van genieten. Laat anders hun vrachtwagens maar over betaalde wegen rijden, om maar een voorbeeld te noemen.

Bonussen geven aan bedrijven die dat geld gebruiken om buiten België fabrieken te openen en ze hier te sluiten, kan toch ook de bedoeling niet zijn.

Citaat:
En hoe zou U, buiten die "nadien en omdat" het probleem oplossen (als U dat al zou zien dat er een probleem is) vanuit uw rode salonzetel...
"Het probleem" = werkloosheid, of = loonkosten?

Elk systeem heeft misbruiken. Neem nu alle bedrijven die zelfs geen fiscale aangifte doen en daardoor er de oorzaak van zijn dat hun concurrenten meer moeten betalen. Dat kan niet geduld worden.

Evengoed schijn-werklozen.

Blijft een feit: elke euro die wordt uitgekeerd aan een werkloze, keert terug. Die spaart dat niet. Bovendien is het niet zo dat bv een alleenstaande moeder die wat werkonwillig is, daardoor een sociale paria wordt. Zij besteedt haar energie aan de opvoeding van haar kind(eren) zodat die geen straatcriminelen worden. Dit betekent minder kosten voor justitie. Er is een verschil tussen arbeid en arbeidsmarkt: het is niet omdat je niet "gaat" werken, dat je niet werkt, lui bent.

Van de maandvergoeding van een werkloze kan je niet één social diner van bedrijfsleiders betalen. Het is dus nodig dit alles in gepast perspectief te zien.

Laat ons dus de bedrijven controleren en ook de schijn-werklozen.

Maar vooral: geen mensen nodeloos stigmatiseren.
Oud 17 april 2006, 19:28   #60
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Die loonkosten worden besteed aan onderwerpen waar de bedrijven mee van genieten. Laat anders hun vrachtwagens maar over betaalde wegen rijden, om maar een voorbeeld te noemen.

Bonussen geven aan bedrijven die dat geld gebruiken om buiten België fabrieken te openen en ze hier te sluiten, kan toch ook de bedoeling niet zijn.

"Het probleem" = werkloosheid, of = loonkosten?

Elk systeem heeft misbruiken. Neem nu alle bedrijven die zelfs geen fiscale aangifte doen en daardoor er de oorzaak van zijn dat hun concurrenten meer moeten betalen. Dat kan niet geduld worden.

Evengoed schijn-werklozen.

Blijft een feit: elke euro die wordt uitgekeerd aan een werkloze, keert terug. Die spaart dat niet. Bovendien is het niet zo dat bv een alleenstaande moeder die wat werkonwillig is, daardoor een sociale paria wordt. Zij besteedt haar energie aan de opvoeding van haar kind(eren) zodat die geen straatcriminelen worden. Dit betekent minder kosten voor justitie. Er is een verschil tussen arbeid en arbeidsmarkt: het is niet omdat je niet "gaat" werken, dat je niet werkt, lui bent.

Van de maandvergoeding van een werkloze kan je niet één social diner van bedrijfsleiders betalen. Het is dus nodig dit alles in gepast perspectief te zien.

Laat ons dus de bedrijven controleren en ook de schijn-werklozen.

Maar vooral: geen mensen nodeloos stigmatiseren.
Tja, loonkosten gebruiken om de autowegen te betalen... Wel goed gevonden...

Tja, we zullen maar stoppen met zeveren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be