![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. inderdaad, maar op een beschaafde manier en dus niet geroepen! 3. Decorte is inconsequent! langs de ene kant keurt hij drugsgebruik niet goed langs de andere kant pleit hij voor vrije verkoop! |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet duidelijk in het geheel niet waar je over praat: ""softdrugs" brengen een gevoel van gelukzaligheid en welzijn, maar men beseft niet dat men in een roes verzeild is geraakt". Natuurlijk weet een cannabisgebruiker dat hij in een roes zit, dat was dan ook de hele bedoeling van het gebruik. Mijn advies: informeer je eerst een beetje voor je van die dwaze praat verkondigt. Het mooie verhaaltje van je stieffamilie is ongetwijfeld bijzonder ontroerend, maar het doet niet terzake. Jij als "universitair" zou toch moeten weten dat je individuele gevallen niet kan extrapoleren naar een hele groep.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(noteer: ik ben het niet met Decorte eens, maar ik begrijp z'n argumentatie wel (of tenminste: dat denk ik)) Btw, waarom laat u dit argument plots vallen: Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Raf dus we hebben kunst alleen te danken aan drugs ? Zonder drugs geen kunst ?
Bent U dan de dealer van al die kunstenaars dat U weet dat die gebruiken ? ![]() Kortom ik vind dat nog niemand mij ooit heeft kunnen aantonen dat drugs iets wezenlijks hebben bijgedragen tot de ontwikkeling van de mensheid. Het is dus een totaal nutteloos produkt, maar wel potentieel gevaarlijk produkt.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat jij dat niet kan zegt enkel iets over jou. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Ik gebruik die andere producten ook maar zelden of helemaal nooit Raf.
Maar daarmee heb ik nog altijd geen echt belangwekkend voordeel gevonden dat de mensheid over zou hebben gehouden van drugs en van het gebruik van drugs.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik maak gewoon een zeer logische gevolgtrekking. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Toch wel een logica.
JIJ zegt dat IEDERE kunstuiting het gevolg is van drugs. Daaruit leid ik af dat je het onmogelijk acht dat het zonder drugs ook kan. Dus dat jij het alleszins niet zonder drugs kan. Like it or not, het is een logische gevolgtrekking van uw boutade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Hoe zou ik kunnen genieten van het mooste kunstwerk dat er is Raf als ik voor pampus zou liggen van het drinken ?
Hoe kan ik genieten van het ruisen van de bladeren van de bomen als ik vol heroine zit ? Hoe kan ik genieten van de avond die valt en de schitterende zonsondergang als ik groggy op de grond lig van de cocaine ? Mijn leven is een zucht naar natuurlijk genot. Ik ben er speciaal voor naast het bos (er in mocht niet) gaan wonen. Hoeveel kan ik genieten van de stilte 's nachts in het bos als de duisternis is gevallen en ik stil op mijn terras zit te genieten van de duisternis en de stilte. Iedere avond geniet ik van het leven, zonder drugs, zonder genotsmiddelen. Of het zou moeten zijn dat men mijn vrouw als genotsmiddel wil bestempelen ? ![]() Wees gerust Raf, ik geniet. Met volle teugen. Er staan mij nog enkele schitterende ogenblikken te wachten vanavond. Zeker als mijn vrouw meewil. ![]() ![]() ![]() ![]() En zonder ook trouwens. Is het misschien omdat de mensen niet meer kunnen genieten op natuurlijke wijze dat ze naar drugs moeten grijpen ? Dan vind ik dat indroevig.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Like it or not, logisch redeneringsvermogen is voor jou niet weggelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
A. Narcotische Analgetica; Opioiden (in de volksmond: opium derivaten), o.a. Morfine, Heroine, Opium, Codeïne,.... -> Toepassing: Vooral pijnstillers, zowat het beste middellen tegen (hevige) pijn, werkt nog waar andere pijnstillers falen, heeft al miljoenen keren kunnen voorkomen dat iemand sterft door te hevige pijn. Heeft heel wat levens draaglijker gemaakt. Andere toepassingen: Diarree (Immodium in een opioide!) Hyperventilatie Symptoombehandeling (hoesten) bij verkoudheid. B. Cocaine: Een van de beste locale verdovingsmiddelen. Is cruciaal in onder andere de oogchirurgie. C. Amphetamine ("Speed"): Narcolepsie, Slaperigheid (captagon, stimul) Obesitas ADHD (hyperactiviteit bij kinderen, Rilatine) D. Tranquilizers (Benzodiazepines) Angsremmende middelen (vb vliegangst) Kalmeringsmiddelen (vb bij traumatische stress stoornissen) Slaapmiddelen E. Neurolepitica Psychosen, delirium, hallicunaties, .... F. Antidepressiva Ligt voor de hand Dan heb je nog het gebruik van Cannabis bij glaucoom en MS. Cannabis wordt ook soms gebruikt om de misselijkheidsgevoelens tegen te gaan bij mensen die chemotherapie ondergaan. Greetz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Wie zijn de grootste moderne schilders?
Laten we Vincent Van Gogh, Pablo Picasso, Salvator Dali en Andi Warhol nemen. Alledrie notoire druggebruikers. Toeval? Wie zijn de grootste moderne muzikanten? Nemen we Elvis Presley, Bob Dylan, The Beatles, the Stones en Jimi Hendrix nemen, plus Miles Davis als voornaamste vernieuwer in de Jazz. Allemaal druggebruikers. Toeval? Waarschijnlijk wel toeval, kunst zonder drugs is perfect mogelijk. Maar bovenstaande zet toch aan het denken. Er zijn trouwens niet alleen notiore druggebruikers onder muzikanten en kunstanaars, ook beroemde koningen, presidenten, generaals, wetenschappers gebruikten (Wat dacht je van Winston Churchill, George Washington&Thomas Jefferson, Jules Verne of Sigmund Freud?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het "mooie verhaaltje van mijn stieffamilie" is maar 1 van de vele gevallen zich in die regio hebben voorgedaan. Ik gebruik het als voorbeeld omdat ik het van dichtbij heb gezien en dus de informatie van mijn eigen ervaringen heb. Jij denkt misschien dat een roesje af en toe beter is om een harde realiteit te ontvluchten maar waarom is mijn stiefzuster dan wel verslaafd geworden en ik niet ? Waarom is zij wel in een roeswereld ondergedoken en ik niet ? Twee even oude meisjes uit hetzelfde milieu... Dus er is geen sprake van geen andere mogelijkheden te hebben. Maar ik weet wel waar haar probleem begon... "effen een jointje opsteken, is lekker joh"... en ze was toen nog geen 18. Ik ben het eens met Kempen. Er zijn betere manieren om van het leven te genieten in plaats van in een chemische wonderwereld onder te duiken. Mensen moeten meer kansen kunnen krijgen om gelukkig te worden in plaats van hen een roesmiddel aan te geven. Het is niet de legalisatie van die drugs dat nodig is, maar het scheppen van een aangenamer leefklimaat in die buurten waar die problemen bestaan. Als jij drugs zo fantastisch vindt en kunst als excuss gebruikt om het goed te praten... wel... Hermann Göring was verslaafd aan morfine, en kijk eens wat die mens voor de mensheid heeft gedaan.
![]() |