Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2003, 14:47   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
De argumenten van Tom Decorte zijn gebouwd op drijfzand, halve waarheden en hele leugens.

Typisch discours van het Vlaams Blok hier: hard roepen dat ge liegt, zonder ook maar enige vorm van argument aan te dragen.

Dank je om nog maar eens te bewijzen dat de Vlaams Blok propaganda echt wel propaganda is.
1. Het "Vlaams Blok" is hier niet aanwezig.
Neen, maar het artikel komt wel van het blok.

Citaat:
2. waar wordt er geroepen?
Oké, er wordt beweerd dat Decorte liegt zonder dat er enige vorm van argumentatie wordt aangedragen.
Citaat:
3. er zijn hier al tientallen topics geopend waar harde wetenschappelijke studies zijn aangehaald waaruit blijkt dat drugs ongezond zijn.
En waar spreekt Decorte dat tegen?

Om u te helpen geef ik het artikel mee zoals het er uit moet gezien hebben vóórdat het blok er z'n opmerkingen tussen zette (reconstructie door raf):
Citaat:
Professor Decorte wil niet gezegd hebben dat hij het druggebruik goedkeurt of promoot. "Ik wil alleen benadrukken dat er ook mensen zijn die op een gecontroleerde, puur recreatieve en geïntegreerde manier omgaan met alle soorten roesmiddelen. De inname van drugs kan dienen als ontspanning tijdens het weekend, of als opwarmer voor en gezellig feestje of een goede vrijpartij." En gaat de professor, die het druggebruik absoluut niet wil goedkeuren of promoten, verder: "De media hebben vooral aandacht voor het 'worst case scenario', voor diegenen die sterven aan drugs. Terwijl het gros van de gebruikers stopt na een kortstondig experiment of er perfect in slaagt om drugs te combineren met de dagelijkse verantwoordelijkheden op werk en gezin."

"Jarenlang geloofde bijna iedereen de simplistische stelling dat drugs slecht zijn en de gebruikers ervan crimineel of ziek", zegt Tom Decorte. "Druggebruik moet in elk geval helemaal weg uit de repressieve sfeer. We leven immers in een klimaat waar de jacht op druggebruik nog altijd open is."

"Ten eerste coffeeshops toelaten in België waardoor gebruikers hun cannabis al niet meer moeten halen in Nederland. De meeste onderzoeken beoordelen het systeem in Nederland positief. Onder meer door een strenge controle in de coffeeshops zijn de cannabismarkt en de markt van andere roesmiddelen, zoals cocaïne en heroïne, daar nu grotendeels gescheiden."

"Cannabishandel moet worden gelegaliseerd. De overheid kan zelf cannabis kweken. Dat heeft het voordeel dat de inspectiediensten ook nog eens de kwaliteit ervan kunnen nagaan."

"Hoe ver moet een legalisering gaan?", vraagt Knack tot slot aan Tom Decorte. "Theoretisch zouden we op heel lange termijn ook de andere roesmiddelen uit de criminaliteit moeten halen en distributiekanalen creëren die de overheid kan controleren."
(@fernand ik had u eerder in deze topic gevraagd de leugens van Decorte aan te duiden. En, als je dan toch bezig bent, kun je aub ook direct je EU-onderzoek aan mij doorspelen waaruit bleek dat de allochtonen de grootste racisten zijn? Bij voorbaat dank.)
1.dejohan heeft het wel degelijk over het Vlaams Blok hier!
2. inderdaad, maar op een beschaafde manier en dus niet geroepen!
3. Decorte is inconsequent! langs de ene kant keurt hij drugsgebruik niet goed langs de andere kant pleit hij voor vrije verkoop!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 14:50   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik blijf herhalen dat het legaliseren van drugs niet kan. Drugsgebruik is al zo oud als de mensheid (denk maar aan het bier... dat bevat alcohol) maar het roken van een sigaret vermindert de concentratie en de reflexsnelheid niet en iedereen weet dat het verboden is te rijden als men alcohol gedronken heeft (en zolang men nuchter is blijft men dat beamen, maar eenmaal een paar glaasjes binnen... "zucht"). Zou ik hypocriet zijn om softdrugs af te keuren maar mijn levensgezel zijn glaasje whiskey gun ? Dat is inderdaad een dilemma... maar alcoholintoxicatie is met een simpele blaastest op te sporen en softdrugsintoxicatie niet. "Cannabis: de stille moordenaar" of zoiets.
De zogenaamde "softdrugs" brengen een gevoel van gelukzaligheid en welzijn, maar men beseft niet dat men in een roes verzeild is geraakt. De zogenaamde "partydrugs" geven meer energie en een gevoel van gelukzaligheid, maar men beseft niet dat het moderne verkeer snelle mentale reflexen vraagt en niet een "sterker" lichaam. Men herkent een dronken mens aan zijn/haar gedrag, maar een mens in een cannabisroes is juist heel kalm en beweegt nog normaal. Dit doet mij tot de conclusie komen dat het legaliseren van softdrugs beter niet doorgaat omdat het gebruik van deze drugs geen duidelijk zichtbare tekenen van intoxicatie veroorzaakt en dus moeilijker te herkennen is. Met alle gevolgen van dien.

Wat heeft het Nederlands gedoogbeleid opgeleverd ? In mjin geval: mijn stiefnichtje en stiefneefje zijn praktisch wees en worden nu opgevoed door hun grootmoeder en stiefgrootvader omdat hun moeder zwaar verslaafd is (en zelfs gedurende lange tijd officieel vermist was) en hun vader het zo "druk" heeft in een coffeeshop dat hij niet voor hen kan zorgen. Drugs hebben dit gezinnetje kapot gemaakt en de jeugd van deze twee kinderen verpest.

En je kunt wauwelen over verzekeringen zoveel als je wilt, drugs maken slachtoffers en dat zijn niet altijd de gebruikers zelf.
Wat een baarlijke nonsens alweer... Jij zou dus alleen drugs toelaten die "duidelijk zichtbare tekenen van intoxicatie" opleveren? Al eens een heroïneverslaafde gezien? Me dunkt dat je die al van vrij ver kan herkennen. Dat is dus toelaatbaar? Kom zeg!

Je weet duidelijk in het geheel niet waar je over praat: ""softdrugs" brengen een gevoel van gelukzaligheid en welzijn, maar men beseft niet dat men in een roes verzeild is geraakt". Natuurlijk weet een cannabisgebruiker dat hij in een roes zit, dat was dan ook de hele bedoeling van het gebruik. Mijn advies: informeer je eerst een beetje voor je van die dwaze praat verkondigt.

Het mooie verhaaltje van je stieffamilie is ongetwijfeld bijzonder ontroerend, maar het doet niet terzake. Jij als "universitair" zou toch moeten weten dat je individuele gevallen niet kan extrapoleren naar een hele groep.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 14:52   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Zie hiervoor: rockmuziek van 1960 tot nu.
Breid dat maar gerust uit tot alle vormen van kunstuiting...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 augustus 2003, 15:04   #44
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1.dejohan heeft het wel degelijk over het Vlaams Blok hier!
Die hier staat er inderdaad een beetje ongelukkig.

Citaat:
Oké, er wordt beweerd dat Decorte liegt zonder dat er enige vorm van argumentatie wordt aangedragen.
Citaat:
2. inderdaad, maar op een beschaafde manier en dus niet geroepen!
U geeft dus toe dat het Vlaams Blok Decorte er- op een beschaafde manier - van beschuldigt te liegen zonder enige vorm van argumentatie aan te dragen? Uw eerlijkheid siert u.
Citaat:
3. Decorte is inconsequent! langs de ene kant keurt hij drugsgebruik niet goed langs de andere kant pleit hij voor vrije verkoop!
Ik ben ook tegen overmatig snoepgebuik, maar ik ben tegen een verbod op snoepgoed - kwestie van het uit de handen van de misdaad te houden, kwestie van controle op de kwaliteit van het snoepgoed te hebben, kwestie van de gebruikers niet in contact te laten komen met mensen uit het criminele circuit, kwestie van mensen die hun snoepgebruik in de hand houden niet in de marginaliteit te dwingen.

(noteer: ik ben het niet met Decorte eens, maar ik begrijp z'n argumentatie wel (of tenminste: dat denk ik))

Btw, waarom laat u dit argument plots vallen:
Citaat:
Citaat:
3. er zijn hier al tientallen topics geopend waar harde wetenschappelijke studies zijn aangehaald waaruit blijkt dat drugs ongezond zijn.
En waar spreekt Decorte dat tegen?
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 15:23   #45
Kempen
Gouverneur

Standaard

Raf dus we hebben kunst alleen te danken aan drugs ? Zonder drugs geen kunst ?

Bent U dan de dealer van al die kunstenaars dat U weet dat die gebruiken ?

Kortom ik vind dat nog niemand mij ooit heeft kunnen aantonen dat drugs iets wezenlijks hebben bijgedragen tot de ontwikkeling van de mensheid.

Het is dus een totaal nutteloos produkt, maar wel potentieel gevaarlijk produkt.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 15:26   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Raf dus we hebben kunst alleen te danken aan drugs ? Zonder drugs geen kunst ?

Bent U dan de dealer van al die kunstenaars dat U weet dat die gebruiken ?

Kortom ik vind dat nog niemand mij ooit heeft kunnen aantonen dat drugs iets wezenlijks hebben bijgedragen tot de ontwikkeling van de mensheid.

Het is dus een totaal nutteloos produkt, maar wel potentieel gevaarlijk produkt.
Dat geldt dan wel voor héél veel producten: chocolade, koffie, thee, alcohol, tabak, coca-cola,...

Citaat:
Oud 4 augustus 2003, 15:28   #47
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Misschien spreek je hier alleen voor jezelf; maar anderen kunnen wel deglijk creatief zijn zonder drugs.
Dat jij dat niet kan zegt enkel iets over jou.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 15:32   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Citaat:
Misschien spreek je hier alleen voor jezelf; maar anderen kunnen wel deglijk creatief zijn zonder drugs.
Niet persoonlijk worden, knutteke, je weet wat daar van komt hé...

Citaat:
Oud 4 augustus 2003, 15:34   #49
Kempen
Gouverneur

Standaard

Ik gebruik die andere producten ook maar zelden of helemaal nooit Raf.

Maar daarmee heb ik nog altijd geen echt belangwekkend voordeel gevonden dat de mensheid over zou hebben gehouden van drugs en van het gebruik van drugs.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 4 augustus 2003, 15:37   #50
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
persoonlijk worden?
Ik maak gewoon een zeer logische gevolgtrekking.
Oud 4 augustus 2003, 15:39   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik die andere producten ook maar zelden of helemaal nooit Raf.

Maar daarmee heb ik nog altijd geen echt belangwekkend voordeel gevonden dat de mensheid over zou hebben gehouden van drugs en van het gebruik van drugs.
Het zijn "genotsmiddelen". Die term zou toch al een indicatie moeten zijn van het voordeel voor de mensheid. Of ben jij één van die mensen die menen dat we hier alleen maar zijn om te werken, te procreëren en te sterven?

Citaat:
Oud 4 augustus 2003, 15:41   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
persoonlijk worden?
Ik maak gewoon een zeer logische gevolgtrekking.
Daar zit helemaal geen logica achter, behalve die van het beschimpen van je tegenstander.

Citaat:
Oud 4 augustus 2003, 15:44   #53
De Knut
Minister

Standaard

Toch wel een logica.

JIJ zegt dat IEDERE kunstuiting het gevolg is van drugs. Daaruit leid ik af dat je het onmogelijk acht dat het zonder drugs ook kan. Dus dat jij het alleszins niet zonder drugs kan.

Like it or not, het is een logische gevolgtrekking van uw boutade.
Oud 4 augustus 2003, 15:48   #54
Kempen
Gouverneur

Standaard

Hoe zou ik kunnen genieten van het mooste kunstwerk dat er is Raf als ik voor pampus zou liggen van het drinken ?

Hoe kan ik genieten van het ruisen van de bladeren van de bomen als ik vol heroine zit ?
Hoe kan ik genieten van de avond die valt en de schitterende zonsondergang als ik groggy op de grond lig van de cocaine ?

Mijn leven is een zucht naar natuurlijk genot. Ik ben er speciaal voor naast het bos (er in mocht niet) gaan wonen.

Hoeveel kan ik genieten van de stilte 's nachts in het bos als de duisternis is gevallen en ik stil op mijn terras zit te genieten van de duisternis en de stilte.

Iedere avond geniet ik van het leven, zonder drugs, zonder genotsmiddelen. Of het zou moeten zijn dat men mijn vrouw als genotsmiddel wil bestempelen ?

Wees gerust Raf, ik geniet. Met volle teugen.
Er staan mij nog enkele schitterende ogenblikken te wachten vanavond. Zeker als mijn vrouw meewil. (vettig ok - )
En zonder ook trouwens.

Is het misschien omdat de mensen niet meer kunnen genieten op natuurlijke wijze dat ze naar drugs moeten grijpen ? Dan vind ik dat indroevig.

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 4 augustus 2003, 16:45   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel een logica.

JIJ zegt dat IEDERE kunstuiting het gevolg is van drugs. Daaruit leid ik af dat je het onmogelijk acht dat het zonder drugs ook kan. Dus dat jij het alleszins niet zonder drugs kan.

Like it or not, het is een logische gevolgtrekking van uw boutade.
Je zou eens moeten leren lezen wat er staat. Er staat namelijk alle VORMEN van kunstuiting, niet alle KUNSTUITINGEN.

Like it or not, logisch redeneringsvermogen is voor jou niet weggelegd.

Citaat:
Oud 4 augustus 2003, 16:49   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou ik kunnen genieten van het mooste kunstwerk dat er is Raf als ik voor pampus zou liggen van het drinken ?

Hoe kan ik genieten van het ruisen van de bladeren van de bomen als ik vol heroine zit ?
Hoe kan ik genieten van de avond die valt en de schitterende zonsondergang als ik groggy op de grond lig van de cocaine ?

Mijn leven is een zucht naar natuurlijk genot. Ik ben er speciaal voor naast het bos (er in mocht niet) gaan wonen.

Hoeveel kan ik genieten van de stilte 's nachts in het bos als de duisternis is gevallen en ik stil op mijn terras zit te genieten van de duisternis en de stilte.

Iedere avond geniet ik van het leven, zonder drugs, zonder genotsmiddelen. Of het zou moeten zijn dat men mijn vrouw als genotsmiddel wil bestempelen ?

Wees gerust Raf, ik geniet. Met volle teugen.
Er staan mij nog enkele schitterende ogenblikken te wachten vanavond. Zeker als mijn vrouw meewil. (vettig ok - )
En zonder ook trouwens.

Is het misschien omdat de mensen niet meer kunnen genieten op natuurlijke wijze dat ze naar drugs moeten grijpen ? Dan vind ik dat indroevig.
Dat is heel fijn voor jou dat jij zo van de eenvoudige dingen van het leven kan genieten. Misschien geniet een druggebruiker wel van dezelfde dingen als jij, maar dan op een andere manier. Is uw manier beter dan de zijne? Kan best zijn, maar het is aan iedereen individueel om uit te maken welke manier hij zelf verkiest.

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 13:56   #57
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Kan iemand mij zeggen wat drugs voor goeds hebben bijgebracht aan de mensheid ?
'Drugs" dus, middelen die een invloed hebben op het psychisch functioneren.

A. Narcotische Analgetica; Opioiden (in de volksmond: opium derivaten), o.a. Morfine, Heroine, Opium, Codeïne,....
-> Toepassing: Vooral pijnstillers, zowat het beste middellen tegen (hevige) pijn, werkt nog waar andere pijnstillers falen, heeft al miljoenen keren kunnen voorkomen dat iemand sterft door te hevige pijn. Heeft heel wat levens draaglijker gemaakt.
Andere toepassingen:
Diarree (Immodium in een opioide!)
Hyperventilatie
Symptoombehandeling (hoesten) bij verkoudheid.

B. Cocaine:
Een van de beste locale verdovingsmiddelen. Is cruciaal in onder andere de oogchirurgie.

C. Amphetamine ("Speed"):
Narcolepsie, Slaperigheid (captagon, stimul)
Obesitas
ADHD (hyperactiviteit bij kinderen, Rilatine)

D. Tranquilizers (Benzodiazepines)
Angsremmende middelen (vb vliegangst)
Kalmeringsmiddelen (vb bij traumatische stress stoornissen)
Slaapmiddelen

E. Neurolepitica
Psychosen, delirium, hallicunaties, ....

F. Antidepressiva
Ligt voor de hand

Dan heb je nog het gebruik van Cannabis bij glaucoom en MS. Cannabis wordt ook soms gebruikt om de misselijkheidsgevoelens tegen te gaan bij mensen die chemotherapie ondergaan.

Greetz
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 14:08   #58
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Wie zijn de grootste moderne schilders?
Laten we Vincent Van Gogh, Pablo Picasso, Salvator Dali en Andi Warhol nemen. Alledrie notoire druggebruikers. Toeval?

Wie zijn de grootste moderne muzikanten?
Nemen we Elvis Presley, Bob Dylan, The Beatles, the Stones en Jimi Hendrix nemen, plus Miles Davis als voornaamste vernieuwer in de Jazz. Allemaal druggebruikers. Toeval?

Waarschijnlijk wel toeval, kunst zonder drugs is perfect mogelijk. Maar bovenstaande zet toch aan het denken. Er zijn trouwens niet alleen notiore druggebruikers onder muzikanten en kunstanaars, ook beroemde koningen, presidenten, generaals, wetenschappers gebruikten (Wat dacht je van Winston Churchill, George Washington&Thomas Jefferson, Jules Verne of Sigmund Freud?)
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 14:13   #59
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie een strontmachine en ne lege pot mosselen voor kunst aanziet moet inderdaad vree aan de drugs zitten!!!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 14:15   #60
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een baarlijke nonsens alweer... Jij zou dus alleen drugs toelaten die "duidelijk zichtbare tekenen van intoxicatie" opleveren? Al eens een heroïneverslaafde gezien? Me dunkt dat je die al van vrij ver kan herkennen. Dat is dus toelaatbaar? Kom zeg!

Je weet duidelijk in het geheel niet waar je over praat: ""softdrugs" brengen een gevoel van gelukzaligheid en welzijn, maar men beseft niet dat men in een roes verzeild is geraakt". Natuurlijk weet een cannabisgebruiker dat hij in een roes zit, dat was dan ook de hele bedoeling van het gebruik. Mijn advies: informeer je eerst een beetje voor je van die dwaze praat verkondigt.

Het mooie verhaaltje van je stieffamilie is ongetwijfeld bijzonder ontroerend, maar het doet niet terzake. Jij als "universitair" zou toch moeten weten dat je individuele gevallen niet kan extrapoleren naar een hele groep.
Oh Rafke, ik weet heel wat af van alle soorten drugs en geloof me maar, zeker aan de universiteit leer je daar wel het een en ander over (buiten de collegezalen weliswaar). Ik kan dus heel zeker stellen dat veel gebruikers van de zogenaamde "softdrugs" niet beseffen dat ze na enkele uren nog altijd geïntoxiceerd zijn en rustig achter het stuur van hun auto durven te stappen. Vrienden die "gebruiken" vinden dat het hen lekker rustig maakt maar vergeten dat hun reflexen veel trager worden. Het is nu al bewezen dat cannabis veel langer in het lichaam werkzaam blijft dan alcohol. Zelfs iemand die zich bewust is van het feit dat hij/zij een roesmiddel gebruikt kan nog altijd gefopt worden en nietsvermoedend doch "trager" zich in het verkeer of aan het werk begeven. (Hey, volgens de bijsluiters van mijn dagelijkse medicatie mag ik geen voertuigen besturen of precieze handelingen verrichten ! En ja, we hebben het hier over benzodiazepine (tetrazepam in het bijzonder) en dextropropoxyfeen (een opioide-afgeleid analgeticum van de 2de trap in de analgetische ladder). Beide medicijnen zijn overigens verslavend en het laatste zelfs verboden in Nederland terwijl België het momenteel ook aan het heroverwegen is om het toch te verbieden. Ik weet dus waar ik het zelf over heb.) Wat de meer oppeppende middelen betreft, we weten allemaal genoegelijk wat extacy doet. Soms doet het een auto met jonge fuivers rond een boom plakken.

Het "mooie verhaaltje van mijn stieffamilie" is maar 1 van de vele gevallen zich in die regio hebben voorgedaan. Ik gebruik het als voorbeeld omdat ik het van dichtbij heb gezien en dus de informatie van mijn eigen ervaringen heb.
Jij denkt misschien dat een roesje af en toe beter is om een harde realiteit te ontvluchten maar waarom is mijn stiefzuster dan wel verslaafd geworden en ik niet ? Waarom is zij wel in een roeswereld ondergedoken en ik niet ? Twee even oude meisjes uit hetzelfde milieu... Dus er is geen sprake van geen andere mogelijkheden te hebben. Maar ik weet wel waar haar probleem begon... "effen een jointje opsteken, is lekker joh"... en ze was toen nog geen 18.

Ik ben het eens met Kempen. Er zijn betere manieren om van het leven te genieten in plaats van in een chemische wonderwereld onder te duiken. Mensen moeten meer kansen kunnen krijgen om gelukkig te worden in plaats van hen een roesmiddel aan te geven. Het is niet de legalisatie van die drugs dat nodig is, maar het scheppen van een aangenamer leefklimaat in die buurten waar die problemen bestaan. Als jij drugs zo fantastisch vindt en kunst als excuss gebruikt om het goed te praten... wel... Hermann Göring was verslaafd aan morfine, en kijk eens wat die mens voor de mensheid heeft gedaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be