Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 17 april 2006, 23:18   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Misleidend omdat de mensen de indruk krijgen dat de situatie verslechtert, wat helemaal niet waar is.
We krijgen zo een verkeerd, verdraaid beeld voorgeschoteld.
De situatie is heel zeker aan het verslechteren! Er komen steeds maar meer "vreemdelingen" en de groep "onaangepasten" (sommigen zijn hier al in de x- generatie, maar beter worden ze niet, in tegendeel) wordt steeds maar groter. Het is een logische vaststelling en een logisch feit dat het niet anders kan dan in nog slechtere zin evolueren!
Mensen zand in de ogen strooien en de dagelijkse problemen ontkennen en maximaal minimaliseren, zal dat iets aan het probleem verhelpen??? Het hele zootje komt toch als een boomerang in ons gezicht terug...
andev is offline  
Oud 17 april 2006, 23:26   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch wat kenners in opiniestukken schrijven. Daarvoor moet je wel meer dan de voorpagina lezen.
Ik vrees dat bepaalde "kenners" op aanvraag van ... de zaken aan het publiek voorstellen zoals sommigen hen vragen om het voor te stellen.
De "media" is een lastig ding, een monstertje met vele gezichten dat héél moeilijk onder controle te houden is. Wat de ene verzwijgt of vervormd zal de andere wel uit de doeken doen. Is het de tv niet, dan is het de radio of één of andere krant, binnenlandse of buitenlandse, of het internet met zijn vele bronnen die onmogelijk allen tegelijk kunnen gemuilkorfd worden...
En maar goed ook! "Hou ze dom en braaf", dat ging vroeger gemakkelijker dan nu...
andev is offline  
Oud 17 april 2006, 23:31   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schanulleke Bekijk bericht
Mensen toch, moeten we hiervoor zo roepen en schelden. Koop gewoon geen mp3 speler meer voor uw kinderen of laat ze hem niet mee naar buiten nemen. Dan lokken ze ook niets uit.
Eindelijk heb jij de oplossing waar we al zo lang naar zoeken!!!
Maar stuur ze in hun blootje de straat op, anders eisen ze hun schoenen, hun jasje en weet ik veel op! En laat ze vooral nederig en braaf "ja" zeggen tegen elk stuk ongedierte dat hen aanspreekt...
Dat zal wat meer veiligheid brengen, ik denk het ook.
andev is offline  
Oud 17 april 2006, 23:36   #44
Seb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De situatie is heel zeker aan het verslechteren! Er komen steeds maar meer "vreemdelingen" en de groep "onaangepasten" (sommigen zijn hier al in de x- generatie, maar beter worden ze niet, in tegendeel) wordt steeds maar groter. Het is een logische vaststelling en een logisch feit dat het niet anders kan dan in nog slechtere zin evolueren!
Mensen zand in de ogen strooien en de dagelijkse problemen ontkennen en maximaal minimaliseren, zal dat iets aan het probleem verhelpen??? Het hele zootje komt toch als een boomerang in ons gezicht terug...

Is de situatie echt aan het verslechteren? Ik bedoel dan criminaliteit. Is er eigenlijk een redelijk objectieve bron die dat staaft?

Kan je uitsluiten dat bijv. de criminaliteit wel vermindert, maar de ratio aan 'coverage' van criminaliteit op tv is toegenomen, waardoor iedereen de indruk krijgt dat criminaliteit toeneemt?
Seb is offline  
Oud 18 april 2006, 00:07   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seb Bekijk bericht
Is de situatie echt aan het verslechteren? Ik bedoel dan criminaliteit. Is er eigenlijk een redelijk objectieve bron die dat staaft?

Kan je uitsluiten dat bijv. de criminaliteit wel vermindert, maar de ratio aan 'coverage' van criminaliteit op tv is toegenomen, waardoor iedereen de indruk krijgt dat criminaliteit toeneemt?
Gezien de mogelijkheid dat de informatie in alle richtingen kan gemanipuleerd worden, kan men zich die vraag altijd stellen...
Maar als we zien wat er ons de laatste dagen weer allemaal in de schoot wordt geworpen, zullen er niet teveel mensen nu rondlopen met het gevoel van "oef, het is aan het beteren"...
We moeten eens in percentage uitrekenen hoeveel tijd er besteed wordt in journaals aan misdaden, groot en klein, zowel hier als in het buitenland...
Stelen, inbreken, messentrekkers, aanrandingen, overvallen, bommeldingen en ontploffingen in het buitenland, je hebt een rekenmachientje nodig om de dagelijkse slachtoffers van het geweld in de wereld bij te houden enz enz
Wie daarbij nog het deuntje "Tout va très bien, Madame la Marquise, tout va très bien..." (nieuw volkslied aan de andere kant van de taalgrens )loopt te fluiten... moet gratis bij de psychiater terecht kunnen.
En voor wat de "coverage" betreft: het verzwijgen van de werkelijkheid is toch geen oplossing van het probleem? In de vroegere communistische landen wisten de inwoners ook van wereld niet, maar of het daarom beter was? Of ze gelukkiger waren?

Laatst gewijzigd door andev : 18 april 2006 om 00:10.
andev is offline  
Oud 18 april 2006, 00:19   #46
Seb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gezien de mogelijkheid dat de informatie in alle richtingen kan gemanipuleerd worden, kan men zich die vraag altijd stellen...
Maar als we zien wat er ons de laatste dagen weer allemaal in de schoot wordt geworpen, zullen er niet teveel mensen nu rondlopen met het gevoel van "oef, het is aan het beteren"...
We moeten eens in percentage uitrekenen hoeveel tijd er besteed wordt in journaals aan misdaden, groot en klein, zowel hier als in het buitenland...
Stelen, inbreken, messentrekkers, aanrandingen, overvallen, bommeldingen en ontploffingen in het buitenland, je hebt een rekenmachientje nodig om de dagelijkse slachtoffers van het geweld in de wereld bij te houden enz enz
Wie daarbij nog het deuntje "Tout va très bien, Madame la Marquise, tout va très bien..." (nieuw volkslied aan de andere kant van de taalgrens )loopt te fluiten... moet gratis bij de psychiater terecht kunnen.

Met andere woorden: zowel degenen die zeggen dat misdaad verminderd is, als degenen die zeggen dat het de laatste tijd verergerd is, baseren hun mening op subjectieve, statistisch onwetenschappelijke, niet-structurele gegevens. Beide kampen kunnen dus aan het zeveren zijn.

"Wat er de laatste dagen allemaal in onze schoot is geworpen ..." lijkt me een weinig objectieve basis om conclusies over toegenomen criminaliteit te trekken.

Het enige dat ik ooit over 'opmeten van coverage op tv van criminaliteit' en al dan niet toegenomen/afgenomen criminaliteit heb gehoord (in de US), was van die kerel van "bowling for columbine". Toegegeven, dat kan even goed gemanipuleerd zijn, maar ik heb nog nooit goeie misdaadcijfers gezien. En ik hecht minder geloof aan mensen die vbn uit hun omgeving of tv halen om te bewijzen dat criminaliteit toeneemt, dan aan iemand die daarover een documentaire/film heeft gemaakt (opnieuw, niet dat ik die regisseur daarom onmiddellijk geloof)
Seb is offline  
Oud 18 april 2006, 00:39   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Dus wij mogen vanaf nu beginnen roepen dat alle katholieke priesters pedofielen zijn? De feiten opkloppen is immers toch dé manier om problemen aan de kaak de stellen hé. De Kerk heeft vroeger miljarden heksen verbrand en alle Christenen zijn fundamentalisten. Zo. Ongetwijfeld zal dit leiden tot meer wederzijds begrip.
Stel dan nog dat jij dat zou roepen... Er zouden daar echt geen doden en gekwetsten bij vallen dacht ik. Alleen wat meer over en weer geleuter over de kwestie.
Terwijl de bespreking van wat de laatste dagen is gebeurd wel degelijk andere sporen heeft nagelaten...
andev is offline  
Oud 18 april 2006, 00:50   #48
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misleidend omdat de mensen de indruk krijgen dat de situatie verslechtert, wat helemaal niet waar is.
We krijgen zo een verkeerd, verdraaid beeld voorgeschoteld.
jaja, in de middeleeuwen was het waarschijnlijk erger.Wat dein is, mein is , en , niet gezien , niet gepakt.Nergens verlichting op straat, geen politie,vingerafdrukken, DNA enz.
Vandaag is alles OK man.Niets aan de hand, niets te melden.Slaap maar lekker verder,en zoete dromen nog...
carlgustaaf is offline  
Oud 18 april 2006, 00:51   #49
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Je leeft in een utopische denkwereld.
allochtonen zijn sympatiek brave jongens!
carlgustaaf is offline  
Oud 18 april 2006, 00:59   #50
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schanulleke Bekijk bericht
Mensen toch, moeten we hiervoor zo roepen en schelden. Koop gewoon geen mp3 speler meer voor uw kinderen of laat ze hem niet mee naar buiten nemen. Dan lokken ze ook niets uit.
geef niets meer aan uw kinderen.Zelfs weinig eten , dat ze er mager en ongezond, héél arm uitzien.Kleed ze aan met voddekleren die ge bij het rode kruis gaan halen zijt, of op de voddemarkt.Leer hen van kleins af aan, om steeds met neergeslagen ogen over straat te stappen, langs de muren, om niet teveel plaats te pakken, en vooral niet te provokeren.En met al het geld dat ge uitgespaard hebt, stapt ge maar direkt tot in één of andere vreemdenbuurt , en geeft hun alles af.Dat geld hebt ge toch niet nodig...
carlgustaaf is offline  
Oud 18 april 2006, 01:53   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seb Bekijk bericht
Een job als persvoorlichter van Guy "there are no Americans in Bagdad" Verhofstadt lijkt mij wat jij zoekt.

Laatst gewijzigd door baarle : 18 april 2006 om 01:54.
baarle is offline  
Oud 18 april 2006, 19:20   #52
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
liever niet maar waarom zouden wij de kampioenen van de vrije meningsuiting u dat verbieden ?
Jullie mogen ook gerust de feiten opkloppen van mij, ik vraag me enkel af of zoiets wel constructief is. Jij hebt ook 'liever niet' dat een atheïst de Kerk zou gelijkstellen met een 'opleidingsschool voor pedoseksuelen en andere perverten', maar je begrijpt niet dat andere mensen ook 'liever niet' hebben dat jij op een dergelijke manier overdrijft als je het over vreemdelingen hebt?
Phrea|K is offline  
Oud 18 april 2006, 19:38   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Na de cartoons, nu mp3 geweld door moslim. OVERDRIJVEN?OVERDRIJVEN?............
Waar leest ge dat het door moslims was ?
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 19:58   #54
odin1
Banneling

odin1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
"apen apen elkaar graag na" hé zegt een spreekwoord
odin1 is offline  
Oud 18 april 2006, 20:00   #55
odin1
Banneling

odin1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tienduizenden eh ??
waarschijnlijk nog veel meer
odin1 is offline  
Oud 18 april 2006, 20:09   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Jullie mogen ook gerust de feiten opkloppen van mij, ik vraag me enkel af of zoiets wel constructief is. Jij hebt ook 'liever niet' dat een atheïst de Kerk zou gelijkstellen met een 'opleidingsschool voor pedoseksuelen en andere perverten', maar je begrijpt niet dat andere mensen ook 'liever niet' hebben dat jij op een dergelijke manier overdrijft als je het over vreemdelingen hebt?
Ik heb er niet het minste probleem mee om pedofiele priesters aan te klagen en daar tegen op te treden, jij wel ? Ik begrijp dus ook niet dat sommigen er wel problemen mee hebben om iets aan straatcriminaliteit te doen.
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 20:21   #57
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb er niet het minste probleem mee om pedofiele priesters aan te klagen en daar tegen op te treden, jij wel ? Ik begrijp dus ook niet dat sommigen er wel problemen mee hebben om iets aan straatcriminaliteit te doen.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Knorretje is offline  
Oud 18 april 2006, 20:34   #58
Seb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Een job als persvoorlichter van Guy "there are no Americans in Bagdad" Verhofstadt lijkt mij wat jij zoekt.
Plezant, hé, zo op de man spelen ...
Seb is offline  
Oud 19 april 2006, 12:38   #59
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

BRUSSEL - De gewelddadige mp3-diefstal van zaterdag op de schaatspiste van Montignies-sur-Sambre bij Charleroi is zo goed als zeker verzonnen. Dat meldt Gazet van Antwerpen.

Politie en gerecht beginnen volgens de krant op zijn zachtst gezegd te twijfelen aan de versie van het slachtoffer. Er is een vechtpartij geweest, maar van diefstal of mishandeling was wellicht geen sprake.
numarx is offline  
Oud 19 april 2006, 13:52   #60
Rode Bert
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx Bekijk bericht
BRUSSEL - De gewelddadige mp3-diefstal van zaterdag op de schaatspiste van Montignies-sur-Sambre bij Charleroi is zo goed als zeker verzonnen. Dat meldt Gazet van Antwerpen.

Politie en gerecht beginnen volgens de krant op zijn zachtst gezegd te twijfelen aan de versie van het slachtoffer. Er is een vechtpartij geweest, maar van diefstal of mishandeling was wellicht geen sprake.
ZIE JE WEL???
Eerst spreekt iedereen grote woorden... "Weeral allochtonen", en "zogenaamde "jongeren"", en nu dit haaahaaahaa. Moet een zware opdoffer zijn, nietwaar?

Waar zitten jullie nu??

Trouwens, het zijn altijd "de allochtonen" die nadat ze beticht werden van criminele feiten "dezelfde dag nog" terug "aan het stelen gaan?
Welnu, Nihoul wordt toch ook vrijgelaten hé? Is Nihoul soms van Noord-Afrikaanse afkomst? Hallo? Wat worden die VB'ertjes plots stil
Rode Bert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be