![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat is zinvol geweld? Vonden de moordenaars hun geweld zinloos? Hoe gaat de mars hen doen inzien dat hun geweld zinloos was? Ik heb deze vragen hier al enkele keren gesteld, maar er komt geen antwoord. Jij misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in plaats van steeds tegenstellingen te zoeken die kunnen uitmonden in zinloos geweld ? Gewoon samen op zoek gaan naar een goed leven.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=baarle;1667155]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De jongen is dood, vermoord, en hun eigen leven is ook verwoest. Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 april 2006 om 15:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar dat wil onze overheid in geen geval.
Het eerste wat de gendarmes de dag na de moord aan de pendelaars in het CS vroegen was of Joe racistische opmerkingen gemaakt had. Ze zochten naar een excuus. Hoe wil je het geweld vermijden, met een overheid die daar niet in geïnteresseerd is? Citaat:
Citaat:
Hoe ga je een roofdier ervan overtuigen dat het moet stoppen met roven? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 20 april 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aanvullend, denk er eens over na Laby: hoe "vreedzamer" de samenleving wordt, hoe beter de roofdieren kunnen roven.
Laatst gewijzigd door baarle : 20 april 2006 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
|
![]() Citaat:
Zijn er dan mensen voor zinloos geweld? Nee, sorry, belachelijke mars. Misschien een opsteker voor de rouwenden ofzo, maar er gebeuren alle dagen moorden, en die zijn niet zinvoller dan deze. Dit is gewoon massahysterie en kijk-eens-naar-mij-ik-ben-tegen-zinloos-geweld-dus-ik-ben-ne-goeie. Citaat:
Goh ja, eendracht tegen wat? Tegen zinloos geweld? Ik vind het nogal evident om tegen zinloos geweld te zijn... Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heeft hij gedaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geprobeerd om zich niet te laten doen.
Hij was moediger dan de meesten van ons die - nu zelfs al op officieel advies - meteen alles afgeven aan de roofdieren. Laatst gewijzigd door baarle : 20 april 2006 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Het zijn mensen, geen roofdieren. Uiteraard horen we niet graag dat mensen ook tot zulke daden in staat zijn. Daarom zijn we zo bang om ze mensen te noemen: Dutroux was een 'monster', de moordenaars zijn 'roofdieren'... Allemaal erg vermakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vreedzamer wil niet zeggen dat misdaden ongestraft blijven door de vreedzamen. Gewoon vreedzamer met elkaar omgaan om geweld te voorkomen en als er dan toch geweld is, geweld straffen. En hoe minder roofdieren hoe minder roof, ja toch ? Hoe meer plaats voor de vreedzamen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door zelf aan de zijkant te blijven heeft u het signaal dat alles kan in onze samenleving. Voor eenmaal dat er een positief gemeenschappelijk signaal kan gegeven worden blijft u dus liever thuis.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 april 2006 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=baarle;1667209]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hoe groter die mars, hoe groter het signaal. Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Er as ook een mars in Berchem om iemand aan te klagen die zonder enig persoonlijk profijt tegen een absoluut onverantwoorde snelheid een kindje heeft doodgereden.
Zou prins Laurent niet met de ouders van dit kind kunnen contact opnemen om zijn medeleven te betuigen, we hebben nu eenmaal een uitgebreide koninklijke familie en veiligheid is de hoofdzorg van meer dan een kwart van alle vlamingen, het focussen op onveiligheid door onaangepast gewelddadig gedrag van overal zou echt niet misstaan. Als we de assissenzaken in de diverse provincies wat volgen zien we voldoende moord en doodslag om ons hier dagelijks over op te winden. Het is ver van mij om één bepaalde moord te gaan bagatellizeren : het is inderdaad een triestig symbool van de neergang van onze beschaving, zoals om maar iets te noemen het Heuzeldrama er ook een was. Olie moet ge op de golven gooien niet op het vuur...
![]() |
#59 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want de meeste burgers zullen pas oor hebben naar een vreedzame samenleving, en er iets willen voor doen, als eerst de veiligheid hersteld is. Zolang er geen minimum aan openbare veiligheid is, zullen steeds meer mensen in hun schulp kruipen. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 20 april 2006 om 17:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ik ga misschien.
|
![]() |
![]() |