![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leert u eens lezen. Nergens heb ik voorgaande rechtse dictators verheerlijkt of geprezen. Linkse dictaturen dient men niet te vervangen door rechtse. Ongeacht men afkéér voor dictators als Pinochet bv. is deze er wel in geslaagd om van Chili 1 van de méést welvarende en economische sterke landen te maken van het Latijns-Amerikaanse continent. Cuba onder Castro is nog stééds een derde wereldland, drijvend in corruptie en dictatuur... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteraard maar de welstand van een gemiddelde Mexicaan ligt heus wel wat hoger als die van een gemiddelde Cubaan. Oh ja, Filmpje over Castro 's folteringen al bekeken Rode Kaat??8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Men kan een hoop kwaad spreken van Pinochet maar hij heeft zijn land had wel in een gezonde economische toestand achtergelaten, voornamelijk door zich niet al te veel met de economie te bemoeien. Puur economisch gezien heeft hij Chili gered van de puinhoop waar Allende het in wilde storten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Het is misschien niet de diplomatiek die wij gewend zijn maar hij heeft het vaak zij het nogal cru geformuleerd wel bij het rechte eind. En woorden zijn nog geen daden hoor, Chavez zal heus geen zelfmoord plegen of de Bolivariaanse verwezenlijkingen op het spel zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het Amnesty rapport toont aan dat niet alles koek en ei is. Maar een verbetering lijkt het mij wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw democratisch verkozen president schortte wel de grondwettelijke rechten op. Ik vind dat niet zo democratisch. En die president moest niet noodzakelijk 'uit de weg geruimd' worden. Afzetten kon volstaan. Overigens heeft Chavez sindsdien netjes aangetoond dat hij uit behoorlijk democratisch hout is gesneden: hij organiseert niet alleen verkiezingen, hij wint ze nog ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ooit al gehoord van corporatistische vakbonden die de belangen van hun sector boven de belangen van de klasse of de maatschappij stellen? Uw CTV is een goed voorbeeld. De voorzitter van die vakbond is overigens op niet reglementaire manier aan de macht gekomen en uiteindelijk moest de petroleumindustrie overgaan tot een lockout omdat de staking niet gedragen werd door de arbeiders. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ok ik mag al dan al links zijn, en niet zo'n klein beetje, ik lust dictators rauw, ook linkse.
Ik ben niet in Cuba geweest, om poolshoogte te nemen, maar ik sprak wel met een aantal Cubaanse exilés in Tenerife. Niet zo fraai, wat die me over de recente Fidel vertelden... Links moet zich aan democratische methoden houden, zoals tegenwoordig Chavéz doet. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2006 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als genocide en dictator ethisch en moreel nul. Ik heb dan ook geweigerd ginder, in Chili, verkoopdirecteur te gaan spelen voor een bekende multinational, vanwege die hijo de puta. Economie is niet alles. Trouwens, het zal zonder Pinochet nog veel beter gaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2006 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens bepaalde mensen besta jij niet, want een linkse is per definitie fan van een of andere dictatuur (bij voorkeur pol pot).
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Jammer... Onleesbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat de bovenstaande post ook onleesbaar is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wel, in 2004 was er toch een economische groei van zo'n 17,9 %, vorig jaar was het 9,4%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Jullie zijn gewoon de extreem-linkse versies van de Hitlers en Mussolini's, maar wees gerust als jullie te groot worden zal de democratische samenleving wel maatregelen nemen om ook jullie in een verdomhoekje te duwen. Met bruine fascisten wordt niet gepraat maar met Rode fascisten evenzeer niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Key West, Bahamas, Virgin Islands, St. Maarten, St. Barts, Martinique, Barbados, Cayman Islands zijn volgens u allemaal derde wereldlanden?
![]() |
#57 |
|
![]() Als ze van Mexico komen moeten ze niet een paar honderd km op een binnenbandje in de golf zitten en hopen dat de stroming goed zit en dat ze geen cuban coast guard tegenkomen.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag ook wel, als je de jaren ervoor tientallen procenten zakte. Vertel er ook eens bij dat extreme armoede 48% van de bevolking voor zijn rekening neemt, een stijging van tien percent vergeleken met de situatie vóór Chavez, en dat daar bitter weinig aan verandert. 'Tuurlijk, de lonen zijn omhoog gegaan - maar ook de kosten. Het werkelijke loon van de arbeider is gedaald door de zware lasten en de inflate was in sommige jaren 30%, nu 15%. Toch nog even wachten voor de victorie, alhoewel een land met zulke olie-, goud-, ijzer-, bauxiet- en weet ik wat nog allemaal voorraden het toch goed zou moeten kunnen doen. Chavez zijn spelletjes kosten namelijk ook geld.
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Wat jij opnoemt zijn geen onafhankelijke landen maar eilanden. 2. Key West maakt deel uit van de VS net zoals de Virgin Islands, de Bahamas maken deel uit van het Brits Gemenebest, net zoals Barbados en de Cayman Islands, St. Maarten maakt deel uit van Nederland en voor een stuk van Frankrijk. Ze maken dus allemaal deel uit van een grotere economische entiteit die niet tot de 3de wereld behoort. Daardoor horen ze er zelf ook niet bij natuurlijk. 3. Het gaat om eilanden met een zeer kleine bevolking en een kleine bevolkingsdichtheid. Het is logisch dat je daar een ander economisch resultaat hebt dan pakweg in Jamaica of Haiti. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarmee u dus iets zegt over de hindernissen die ze vanuit Cuba en vanuit Mexico tegenkomen. Maar u zegt niets over de redenen waarom mensen emigreren. En vanuit het Maxicaans voorbeeld kunnen we afleiden dat het niet is om een communistische dictatuur te ontvluchten. Want dat hebben ze niet in Maxico. Het zal dus economisch zijn. |
|
![]() |
![]() |