Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2006, 12:25   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zal mij niet zonder noodzaak naar enig als gevaarlijk bekend staand gewest begeven, zomin als ik zonder noodzaak een vlieg-ding betreed.

Natuurlijk zal iemand "statistisch correct" proberen risico's te vergelijken met bijvoorbeeld die van het straatverkeer in het eigen knusse land, maar het zijn de SOORTEN risico's die mij tegenstaan, die door geen oefening of gewenning beïnvloedbaar zijn; dan, om daar bovendien nog eens geld aan te spenderen vind ik tamelijk van de gekken.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 12:28   #42
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De grootste slachtoffer van de Egyptische aanslagen (is dat niet mooi politiek correct gezegd?) zijn inderdaad de Egyptenaren zelf.
Zelfs al doet de regering er alles aan om de toeristen zoveel mogelijk te beveiligen, het blijft kiezen tussen gewapend beveiligd zijn en onveiligheid.

Toen ik in 1996 Egypte bezocht werden in Cairo een groep Griekse toeristen in de lobby van hun hotel neergeschoten omdat "ze" dachten dat het Israeliërs waren. Ik zat op dat ogenblik op de boot. We vernamen het nieuws via een toerist die naar België had gebeld....

Toen ik een week later Cairo bezocht, kon je op elke hoek an de straat een gewapende soldaat tegenkomen. Gaf me dat een gevoel van veiligheid? Niet echt.
De trip naar Abu Simbel per bus gebeurt in caravanen, begeleid door gewapende soldaten.
Op de nachttrein tussen Luxor en Cairo heb ik dan weer geen oog dichtgedaan: de trein reed langs velden die in brand werden gestoken (vermoed ik nu), maar dié nacht waren dat voor mij allemaal aanslagen!

Toen ik een week of zes thuis was gebeurde die aanslag op een Britse bus met toeristen aan de tempel van Hatsjepsoet! Als je dan weet dat ik daar een paar weken voordien had rondgelopen, kan ik je verzekeren dat ook d�*t geen deugd deed.

Als men bedenkt dat het grootste gedeelte van de Egyptische bevolking afhankelijk is van het toerisme (en de toeleveringsbedrijven), dan is het dus écht schandalig wat die lieverdjes met hun bommetjes (noteer de pc-taal) uitspoken!
Dat begrijp ik. In elk islamitisch land is het onveilig tegenwoordig. De laatste jaren is het wel heel erg geworden. Mij zien ze daar ook niet meer.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 12:31   #43
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je het over Eva Vergaelen mocht hebben: zie de site van kifkif. Vroeger was ze bestuurslid (toen deze INTER-culturele site nog uit INTER-culturele mensen bestond, nu zijn enkel nog de "coordinator" en "secretaris" autochtoon - maar dat terzijde).

Evaatje is nogal pro-pallie zie je!
Aha, dat verklaart alles. Zij woont daar nu en heeft haar diensten aangeboden aan de vrt naar het schijnt. Om op de vrt te komen moet je waarschijnlijk anti-semiet zijn.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 15:26   #44
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
In mijnen hof staan geen pyramides.
Inderdaad niet. Maar wat is er te verkiezen: uw pyramides bekijken en een groot risico om daarna op een bommetje getrakteerd te worden, of relatief veilig in uw eigen hof blijven en van de binnenlandse bezienswaardigheden genieten die hier soms fel ondergewaardeerd worden?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 15:29   #45
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Helemaal waar.

Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen (zoals ikzelf) die het liever wat verder zoeken, en die houden van exotische plaatsen en vreemde culturen. Sommigen (zoals ikzelf) hebben daar zelfs een beetje risico voor over, al ben ik niet van plan om de eerste jaren naar Irak te gaan...
Dat is geheel uw eigen keuze waar ge absoluut uw goed recht op hebt. Maar persoonlijk vind ik de bezienswaardigheden en het culturele erfgoed in Vlaanderen meer dan voldoende om veilig hier te blijven dan een levensgevaarlijk risico te lopen vanwege wat exotisch gedoe...

Citaat:
Klootzakken vind je overal... Hier wordt je zelfs overhoop gestoken voor een MP3-speler. Je hebt trouwens véél meer kans om onder een auto terecht te komen.
Natuurlijk. Maar waarom ver weg gaan om de smeerlappen daar op te zoeken?
Oud 27 april 2006, 15:44   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Inderdaad niet. Maar wat is er te verkiezen: uw pyramides bekijken en een groot risico om daarna op een bommetje getrakteerd te worden, of relatief veilig in uw eigen hof blijven en van de binnenlandse bezienswaardigheden genieten die hier soms fel ondergewaardeerd worden?
Je kan altijd het station Brussel Centraal gaan bezoeken nietwaar? Was dat geen ontwerp van ...?

zie je wel!

Citaat:
Station Brussel-Centraal (fr.: Gare Bruxelles-Central) is een treinstation gelegen aan de ondergrondse noord-zuidtreinverbinding, die de Brusselse treinstations Noord en Zuid met elkaar verbindt. Het station werd door Victor Horta ontworpen midden in de hoofdstad. Dankzij de ligging is dit het meest gebruikte station in België, met wekelijks zo'n 400.000 reizigers (hoewel er slechts 6 sporen zijn).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2006 om 15:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 17:46   #47
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Als aanslagen op toeristen niet meer lukken omdat er geen toeristen meer naar islamitische landen willen komen...dan komen de bomtoeristen wel naar ons.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:37   #48
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Je kan altijd het station Brussel Centraal gaan bezoeken nietwaar? Was dat geen ontwerp van ...?

zie je wel!
Er zijn genoeg interessante bezienswaardigheden in Vlaanderen: de kust, het Pajottenland, de Kempen, steden zoals Antwerpen en Gent, enz... Zoals hieuit duidelijk blijkt, moet men niet noodzakelijk naar één of ander ver oord gaan en dan het risico lopen door een sympathiek bommetje te ontploffen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be