![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Websites ook. Uw zelfstudie is niet mijn verantwoordelijkheid.
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Studeer zelf.
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog steeds is het dus wachten op die referenties... Door een aantal gerichte vragen die ik nu stelde, wordt onmiddellijk duidelijk dat u een hol vat bent dat eigenlijk inhoudelijk niets te zeggen heeft. Veel beweringen, maar geen bewijzen. Veel geblaat, maar weinig wol. Veel woorden, maar weinig inhoud. En zeker geen referenties.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit doe ik nu even wel, omdat u juist de illustratie bent van het spreekwoord "luister niet naar mijn woorden, maar kijk naar mijn daden". Ook ossaert merkte het al op: u heeft het voortdurend over beleefdheid e.d. maar zelf bent u daar niet toe in staat. Op vragen gaat u niet in. Referentie weet u niet te geven. En als de schoentjes gaan knellen, begint u te schelden en op de man te spelen.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat wil die eerste kaart zeggen? Dat de zeemeerminnen een genetisch ander ras zijn? (Die vlekken liggen voor het grootste deel in het water)
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zal gewoon een geografisch gebied mee bedoeld worden, denk ik.
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het was gewoon bedoeld ls een "grappig" antwoord op kims post, maar BC zal zeker niets nders te doen hebben. Ik hoop dat ik nu ook een vet, rood en overgroot citaat ga krijgen want ik wacht op mijn honger. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het gaat hier helemaal niet over een soort "rassen" of zo, zoals de belgisch gezinden schijnen te denken. Het gaat over de genetische variabiliteit van het Y-chromosoom. Dat is een parameter van verwantschap. De studie toont gewoon aan dat de Vlamingen genetisch niet verwant zijn met de Walen, maar meer met de Nederlanders, en dat de Walen meer genetisch verwand zijn met de Fransen dan met de Vlamingen.
Het argument 'wij zijn allemaal mensen' houdt al helemaal geen steek, want het heeft niets met deze kwestie te maken. Ik ben genetisch meer verwant aan mijn broer dan aan Hans1. Dat is een simpel feit. Daarmee doe ik toch geen uitspraak over het al dan niet mens zijn van één van ons beiden. Het komt er gewoon op neer dat de Vlamingen genetisch verre verwanten zijn van de Walen, en dat we dichter verwant zijn met de Nederlanders. Het argument van de Europese bevolking die afstamt van een aantal oermoeders hoort ook geen steek. Als je ver genoeg gaat stammen alle mensen ter wereld van een zeer beperkte groep af. Als je zo redeneert zou er helemaal geen genetische diversiteit zijn. Trouwens, in de studie van de oermoeder is er MITOCHONDRIAAL DNA gebruikt, in deze studie DE VARIABILITEIT VAN HET Y CHROMOSOOM. Dat gaat dus over heel andere verschillen in afstand over de generaties. Daarvoor verwijs ik u echter naar een cursus genetica. |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nochtans suggereer je dat wel. Misschien is het nodig duidelijk te zijn over de conclusies die jij eraan verbindt.
|
|
|
|
#54 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Waar suggereer ik dat ze relevant is? Ik zeg zelfs dat er GEEN ENKELE politieke betekenis aan vast zit. Ik toon enkel aan hoe belachelijk het belgisch gezinde 'wij zijn toch allemaal belgen' wel is. Dat argument bevat geen enkele wetenschappelijke waarde, zoals ik met dit artikel aantoon.
Trouwens, uw 'als er iets waars is aan dit artikel' toont u onkunde over het belang van het wetenschappelijk tijdschrift waarin dit artikel is verschenen. Dit is geen 'eos' of 'national geografic' of andere van die populaire tijdschriften. Dit is een echt wetenschappelijk tijdschrift waarin onderzoekers publiceren. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Minister-President
|
Klinkt als een paradoxale boodschap.
|
|
|
#56 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Helemaal geen paradoxale boodschap, tenzij je er natuurlijk zelf voor KIEST om ze verkeerd te begrijpen.
Zoals je in mijn eerdere posts kon lezen, vind ik dat genetische gegevens GEEN ENKELE REDEN zijn om geografische grenzen te gaan vastleggen. Politiek verwezelijk ik dus niets met dit artikel hier te posten. Wel bekijk ik ik een argument van de bubbelklup. Zij zeggen immers 'wij zijn toch allemaal belgen?.' Dat argument bekijk ik wetenschappelijk en op basis van genetische gegevens verwerp ik het. Natuurlijk is het op die manier wel een beetje politiek: het haalt er immers het (enige) 'argument' van de bubbelescadrons van Voorzitter Hans I van onderuit. Daarom vind ik ook dat het hier mag staan op een politiek forum. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
vroger liep er een enorm bos doorheen héél België.Het Zoniënwoud is daar een klein overblijfsel van.De "Waalse"kant van het bos werd veel meer gekoloniseerd door de Romeinen als de "vlaamse "kant.De "belgen" van in die tijd waren wel Kelten.De vlamingen stammen niet af van deze Keltische bevolking.Een Germaanse volksstam, of beter, een soort federatie van germaanse volksstammen, de Franken, zijn het land binnengevallen en hebben bijna alle Kelten uitgemoord.Er was zo weinig volk over dat de Romeinen hen het grondgebied kadoo gaven, om het terug te bevolken.Van deze invallers stammen de Vlamingen af, de Franken spraken ook de taal die tot Nederlands geworden is.Later zetten de Franken hun opmars naar het zuiden voort, maar in wat "Frank-rijk" zou worden later, roeiden ze de bevolking niet meer uit: ze onderwierpen ze .Maar ze namen wel hun taal over: het Romaans, mengeling van Keltisch en Latijns, wat later het Frans geworden is...
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
natuurlijk is er sinds Caesar en de Frankische inval héél wat gebeurt.België ligt centraal in Europa, een echt kruispunt waar ik weet niet hoeveel oorlogen uitgevochten zijn(lees: vrouwen verkracht werden door soldaten).Nu waren dat wel allemaal Europese soldaten , dus kan men met zekerheid zeggen dat de Belgische genenpool verrijkt werd met genen geïmporteerd uit gans Europa.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|