Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 18:19   #41
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
mag ik mag ik
Tuurlijk, het is je gegund omdat je zo'n vriendelijke gast bent.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:20   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja maar gebruik dan toch tenminste een beetje deo.
Nou we zullen er alleen nog binnen gaan buiten de werkuren. Dan kunnen jullie tijdens de werkuren en hoeven we elkander niet te storen.
Niet verschieten dat ze dan overdag sluiten natuurlijk hé!
Oud 4 mei 2006, 18:24   #43
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Een dopper die niet tijdig zijn dop heeft trekt de kas voor de rechtbank.
Een werkende die niet tijdig zijn rsz betaald (voor de dopper) wordt uitgenodigd op de rechtbank, met intrest en boete mag hij gaan.
Leuk hé?

En dan mogen we nog geen pintje drinken omdat we zweten.
t' is van ons zweet dat een ander daar kan zitten ganse dagen.
Proost Mambo, zal aan je denken morgen als ik mijn pintje drink dat van jouw zweet komt. Dank je wel
Oud 4 mei 2006, 18:24   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar gebruik dan toch tenminste een beetje deo.
En deo met zweet stink en trekt vliegen.
Oud 4 mei 2006, 18:26   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proost Mambo, zal aan je denken morgen als ik mijn pintje drink dat van jouw zweet komt. Dank je wel
Hopelijk komt dat pintje niet van de superkapitalisten "INBEV"? Of is het cafétje soms ook niet van "HUN"?
Oud 4 mei 2006, 18:29   #46
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Leuk om zo eens op zijn eentje, of in groep zijn plan te trekken en te overleven. Dagelijks op zoek naar voedsel en drinkbaar water. Is het te koud, rustig een vuurtje aansteken. Te warm, een verfrissende duik in het klaterende riviertje zorgt wel voor afkoeling.

Een mens wordt zeker 150 jaar oud na zo een zorgeloos luilekkerleventje.

Heb er nog zo'n praatjes horen verkopen. Tot ze er voorstaan. Langer dan 2 weken houden ze het niet vol. Eerste dagen verloopt alles goed. Wat een leven zeg. 3de, 4de dag zie je aan hun gezicht dat het eigenlijk toch zo tof niet is maar de wil is nog sterk genoeg om dat toe te geven. Na een weekje begint het gekibbel. Hé, gij hebt meer water in uwen beker dan ik. Uw stuk vis is groter dan dat van mij Ik heb de kop en gij een stuk van de borst. Van solidariteit geen sprake meer. Tegen het einde van de tweede week moet je ze uit elkaar halen of ze slaan elkaar de kop in voor 3 onrijpe braambessen.

Maar niets houd de bhairavs en VWS'ers tegen om het zelf eens te proberen. Misschien overteffen ze zichzelf wel.
Dat vind ik echt mooi gezegd
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:31   #47
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Nou we zullen er alleen nog binnen gaan buiten de werkuren. Dan kunnen jullie tijdens de werkuren en hoeven we elkander niet te storen.
Niet verschieten dat ze dan overdag sluiten natuurlijk hé!
Zolang de werkenden een beetje hun manieren houden en niet te veel stinken mogen ze gerust op het terras plaats nemen op de momenten dat ik daar zit. Ik ben heel tolerant, altijd al geweest.

Laatst gewijzigd door debbie : 4 mei 2006 om 18:31.
Oud 4 mei 2006, 18:33   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang de werkenden een beetje hun manieren houden en niet te veel stinken mogen ze gerust op het terras plaats nemen op de momenten dat ik daar zit. Ik ben heel tolerant, altijd al geweest.
Wij zitten liever binnen en trakteren soms maar niet altijd
Anderen zitten daar een ganse dag op te wachten natuurlijk.
Oud 4 mei 2006, 18:44   #49
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk om zo eens op zijn eentje, of in groep zijn plan te trekken en te overleven. Dagelijks op zoek naar voedsel en drinkbaar water. Is het te koud, rustig een vuurtje aansteken. Te warm, een verfrissende duik in het klaterende riviertje zorgt wel voor afkoeling.

Een mens wordt zeker 150 jaar oud na zo een zorgeloos luilekkerleventje.

Heb er nog zo'n praatjes horen verkopen. Tot ze er voorstaan. Langer dan 2 weken houden ze het niet vol. Eerste dagen verloopt alles goed. Wat een leven zeg. 3de, 4de dag zie je aan hun gezicht dat het eigenlijk toch zo tof niet is maar de wil is nog sterk genoeg om dat toe te geven. Na een weekje begint het gekibbel. Hé, gij hebt meer water in uwen beker dan ik. Uw stuk vis is groter dan dat van mij Ik heb de kop en gij een stuk van de borst. Van solidariteit geen sprake meer. Tegen het einde van de tweede week moet je ze uit elkaar halen of ze slaan elkaar de kop in voor 3 onrijpe braambessen.

Maar niets houd de bhairavs en VWS'ers tegen om het zelf eens te proberen. Misschien overteffen ze zichzelf wel.
alles houd ons tegen wegens geen recht om dat ergens effectief te doen. Elk stukje grond behalve op de noordpool is wel van iemand. Dus is een maandelijkse schadevergoeding ( dop ) niet meer dan logisch. Of we het zouden kunnen of niet is niet terzake.[SIZE=1] Btw stoere para - al eens in Termes gezeten zonder uw stoere vriendjes en uw schietijzer ?[/SIZE]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:45   #50
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in onze hedendaagse maatschappij komt de economisch actieve ( patriarchale ) mens volgens mij overdreven veel eer toe. Anderzijds wordt diegene die niet economisch actief is ( dat noem ik de matriarchale mens ) vanuit een aangeprate arbeidsethos maar al te vaak veracht. ?
Citaat:
i
in ieder geval zou er omwille van al deze redenen net dat ietsje meer respect mogen zijn voor de mensen die niet mogen of willen of kunnen meedoen aan deze waanzin en als gevolg daarvan bovendien ook nog moeten leven in armoede. ?
Je gooit 3 verschillende categorieën niet-actieven op 1 hoopje :
- pricipiële luiaards (niet willen)
- asielzoekers, illegalen, etc... (niet mogen)
- gehandicapten (niet kunnen).

Moeten we dan zomaar zonder verdere argumentatie respect opbrengen voor de principiële luiaards? Lijkt me wat voorbarig.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:00   #51

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sancho Bekijk bericht
Moeten we dan zomaar zonder verdere argumentatie respect opbrengen voor de principiële luiaards? Lijkt me wat voorbarig.
Waarom zouden luiaards geen minimum aan respect verdienen ? Zij veroorzaken in alle geval geen overlast want wie niets doet kan niemand iets verkeerd doen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 4 mei 2006, 19:06   #52
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Waarom zouden luiaards geen minimum aan respect verdienen ? Zij veroorzaken in alle geval geen overlast want wie niets doet kan niemand iets verkeerd doen.
Respect kunnen ze krijgen, geld niet. Eens zien hoe lang het duurt voor ze wel overlast gaan creeëren
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:07   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Elke principiële luiaard heeft recht op een vergeetput...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:10   #54
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Elke principiële luiaard heeft recht op een vergeetput...
Chipie gebruikt het woord principes en recht in één zin
Oud 4 mei 2006, 19:10   #55

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
Respect kunnen ze krijgen, geld niet. Eens zien hoe lang het duurt voor ze wel overlast gaan creeëren
dus iedereen moet verplicht worden om overlast te creeren ?
Oud 4 mei 2006, 19:13   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moesten we nu nog alleen onze eigen mensen een uitkering geven, er zou al veel opgelost zijn en het zou ons niet eens kunnen schelen.
Maar waarom al die buitenlanders?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 19:13   #57
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alles houd ons tegen wegens geen recht om dat ergens effectief te doen. Elk stukje grond behalve op de noordpool is wel van iemand. Dus is een maandelijkse schadevergoeding ( dop ) niet meer dan logisch. Of we het zouden kunnen of niet is niet terzake.[SIZE=1] Btw stoere para - al eens in Termes gezeten zonder uw stoere vriendjes en uw schietijzer ?[/SIZE]
Onzin, er zijn genoeg plaatsen, zelfs in dit apenland, waar je jullie ideale levenswijze eens kunnen uitproberen. Enige voorwaarde is dat je het gebied netjes achterlaat.

Wat Termes betreft, kan je wat preciezer zijn?
En stoer? Helemaal niet, probeer alleen sommige dromers met hun voetjes op de grond te houden.
Oud 4 mei 2006, 19:15   #58
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, probeer alleen sommige dromers met hun voetjes op de grond te houden.
Uw voorouders hadden ook dromen, anders liepen we nu nog in een berevelleke rond...
Oud 4 mei 2006, 19:17   #59

Standaard

Citaat:
Moesten we nu nog alleen onze eigen mensen een uitkering geven, er zou al veel opgelost zijn en het zou ons niet eens kunnen schelen.
Maar waarom al die buitenlanders?
het onvoorwaardelijk basisinkomen moet gewoon wereldwijd ingevoerd worden. Uiteindelijk zal het niet anders kunnen. Vraag is alleen hoe lang het nog gaat duren .

we kunnen het sneller laten gaan door allemaal te gaan doppen - ermee dreigen dus de staat kapot te doppen. Dan zullen ze het rap invoeren - en dan zulde gij er niks meer voor moeten betalen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 19:18.
Oud 4 mei 2006, 19:17   #60
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout, door niets te doen, kun je evengoed iemand in problemen brengen.
Bijvoorbeeld : de farmaceutische industrie wordt vaak verweten dat ze GEEN medicijnen uitvinden tegen sommige dodelijke ziekten. Volgens uw redenering is er dan geen vuiltje aan de lucht, men doet immers toch niets verkeerds?

Maar kom, een minimum aan respect wil ik nog wel geven, zolang die mensen dan maar hun eisen niet beginnen te stellen en te dicteren.

Laatst gewijzigd door sancho : 4 mei 2006 om 19:18.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be