Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 13 mei 2006, 11:45   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny King Bekijk bericht
Nen .44 magnum,.45,.50 magnum, nen .357 magnum zou ik toch nie graag tegen het lijf lopen.
Een kogelvrije vest stopt ze toch wel en op 300 m zijn ze ook niet echt gevaarlijk.
Bobke is offline  
Oud 13 mei 2006, 14:45   #42
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
ik wil er even op wijzen dat in menig vergelijkend test de beretta als numero uno gekomen is. het amerikaans leger gebruikt die, als ik mij niet vergis... of vergis ik mij?
Heb daar ook iets van gelezen. Heb toch enkele bedenkingen. Tests werden in de eigen fabriek gedaan, onder ideale omstandigheden waarin de kwaliteiten van het wapen extra konden worden belicht. Schieten op een stand is heel wat anders dan een wapen gebruiken in ALLE (weers)omstandigheden. Als je met bibberende handen die bovendien nog vol slijk hangen en in het donker aan je wapen moet beginnen prutsen of je laders hervullen vallen vele van die kwaliteiten terug op nul. Voor verwende GI's die alles onder hun kont geschoven krijgen ligt dat natuurlijk iets anders. Maar nietemin vind ik het ook wel een mooi wapen.

Citaat:
ik bedoel: dat is toch geen speelgoed, niet
Kijk nog eens goed naar uw afbeelding.
Oud 13 mei 2006, 16:36   #43
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een kogelvrije vest stopt ze toch wel en op 300 m zijn ze ook niet echt gevaarlijk.
Op 300 meter niet, op 50 m ga je het niet navertellen en uw kogelvrije vest zal nie van de Wibra of Zeeman mogen zijn.
Ronny King is offline  
Oud 13 mei 2006, 18:48   #44
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny King Bekijk bericht
Een Marlin 30-30 is een jachtwapen dat niet mag gebruikt worden op de jacht in België omdat de lader slechts 2 patronen mag kunnen bevatten. In de USA is het een courant wapen. Hier kunnen je er enkel mee schieten op standen die minstens 100 m banen hebben. Op 100 m schiet die Marlin perfect.
Hoe zit dat dan met combinatiegeweren. Bv. 2 hagellopen en 1 kogelloop, of omgekeerd?
Oud 13 mei 2006, 19:05   #45
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zijn uw "onschuldige pistooltjes" (die benaming alleen al ) misschien minder dodelijk ?? Wanneer ga je eens NADENKEN alvorens hier nog iets neer te typen ??
jaar terug moest men een vergunning hebben om een 5 schot LOODJES pistool te mogen hebben, kopen. Dus de wettenbakkers weten zeker niet over wat ze spreken.
Een pistool voor de sport is onderhevig aan een VERWEERvuurwapen vergunning. Dus ziet u de klinklare onzein van de wapenwet. Een jachtkaliber .30.30 , .44.40 .270.243 dat zijn allen wapens waar men een olifant mee omver legt, en ide zijn allen vrij te koop. dus schiet niet op de handelaar, maar op de wettenbakkers die MOETEN stemen zoals hun partijkopstukken( en die weten er meestal gene bal van) het decreteren
fernand is offline  
Oud 14 mei 2006, 02:06   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
jaar terug moest men een vergunning hebben om een 5 schot LOODJES pistool te mogen hebben, kopen. Dus de wettenbakkers weten zeker niet over wat ze spreken.
Een pistool voor de sport is onderhevig aan een VERWEERvuurwapen vergunning. Dus ziet u de klinklare onzein van de wapenwet. Een jachtkaliber .30.30 , .44.40 .270.243 dat zijn allen wapens waar men een olifant mee omver legt, en ide zijn allen vrij te koop. dus schiet niet op de handelaar, maar op de wettenbakkers die MOETEN stemen zoals hun partijkopstukken( en die weten er meestal gene bal van) het decreteren
Van de calibers die je daar noemt is er geen enkel waar men een olifant mee omver legt, tenzij je hem in het oog of misschien de muil raakt en ongelofelijk geluk hebt (maar Pygmeëen jaagden olifanten met speren..) Jij citeert calibers die vnl. voor hertenjacht gebruikt worden, wel meer dan dodelijk voor mensen uiteraard...
ik citeer:
http://www.chuckhawks.com/rifle_battery.htm
The other, more numerous, group is the African or safari rifle. These are chambered for cartridges such as the .416 Rigby, .416 Remington Magnum, .458 Winchester Magnum, .460 Weatherby Magnum and .470 NE. These are primarily intended for hunting African elephant, Cape buffalo, and rhinoceros. The most popular of these cartridges is the .458 Winchester Magnum. Because of its standard (.30-06) length case the .458 Win. is also probably the most versatile of the elephant rifle cartridges for the North American hunter.
En dan spreekt die (amerikaanse) auteur niet over de Engelse Purdey, Holland & Holland en Rigby, die de klassieke olifantengeweren zijn, allemaal veel zwaardere wapens dan degene die je aanhaalt. (ter herinnering: caliber is één element, gewicht van de kogel een tweede, constructie van de kogel een derde en kruitlading een vierde...

Alle vermelde calibers zijn aan dezelfde wetgeving onderworpen als andere jachtwapens: wat genoeg is om een hert te doden is meer dan voldoende om een mens te doden (zelfs een .22 LR, één van de zwakste volstaat daarvoor ruimschoots, maar juist die zijn nu zeer streng gereglementeerd, zoals handvuurwapens.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 02:15.
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 02:29   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Van de calibers die je daar noemt is er geen enkel waar men een olifant mee omver legt, tenzij je hem in het oog of misschien de muil raakt en ongelofelijk geluk hebt.
Als we raketten even buiten beschouwing laten, zijn er dan klassieke vuurwapens die veel one-shot effect hebben op een olifant ? Ik ben geen kenner maar meen me te herinneren dat een olifant schieten niet meteen de makkelijkste job is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 mei 2006, 07:20   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het feit is en blijft dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, richten en af te vuren.
Een dooddoener van jewelste! Tot nu toe het argument dat steeds maar weer door de wapenlobby en andere Rambo's naar voren wordt geschoven om hun produkten toch maar verkocht te krijgen.

Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt.

Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.
Oud 14 mei 2006, 07:21   #49
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie de weg kent geraakt aan eender welk wapen. .
Tjonge, tjonge, de clichés vliegen hier weerom rond je oren. De zoveelste doodoener van jewelste. Hoeveel zouden er zijn die "de weg kennen"? Ken jij die? Ik niet...
Oud 14 mei 2006, 07:31   #50
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Van de calibers die je daar noemt is er geen enkel waar men een olifant mee omver legt, tenzij je hem in het oog of misschien de muil raakt en ongelofelijk geluk hebt (maar Pygmeëen jaagden olifanten met speren..) Jij citeert calibers die vnl. voor hertenjacht gebruikt worden, wel meer dan dodelijk voor mensen uiteraard...
ik citeer:
http://www.chuckhawks.com/rifle_battery.htm
The other, more numerous, group is the African or safari rifle. These are chambered for cartridges such as the .416 Rigby, .416 Remington Magnum, .458 Winchester Magnum, .460 Weatherby Magnum and .470 NE. These are primarily intended for hunting African elephant, Cape buffalo, and rhinoceros. The most popular of these cartridges is the .458 Winchester Magnum. Because of its standard (.30-06) length case the .458 Win. is also probably the most versatile of the elephant rifle cartridges for the North American hunter.
En dan spreekt die (amerikaanse) auteur niet over de Engelse Purdey, Holland & Holland en Rigby, die de klassieke olifantengeweren zijn, allemaal veel zwaardere wapens dan degene die je aanhaalt. (ter herinnering: caliber is één element, gewicht van de kogel een tweede, constructie van de kogel een derde en kruitlading een vierde...

Alle vermelde calibers zijn aan dezelfde wetgeving onderworpen als andere jachtwapens: wat genoeg is om een hert te doden is meer dan voldoende om een mens te doden (zelfs een .22 LR, één van de zwakste volstaat daarvoor ruimschoots, maar juist die zijn nu zeer streng gereglementeerd, zoals handvuurwapens.)
inerdaad heeft u gelijk met die olifant, maar met .243 mag men geen herten jagen! het moet reeds een .270 zijn. zo ieder zijn gelijk
fernand is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:19   #51
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een dooddoener van jewelste! Tot nu toe het argument dat steeds maar weer door de wapenlobby en andere Rambo's naar voren wordt geschoven om hun produkten toch maar verkocht te krijgen.

Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt.

Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.
Ja, goed. Houd ze dan wel onder schot totdat ze hun leven gebeterd hebben.
Oud 14 mei 2006, 12:23   #52
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Tjonge, tjonge, de clichés vliegen hier weerom rond je oren. De zoveelste doodoener van jewelste. Hoeveel zouden er zijn die "de weg kennen"? Ken jij die? Ik niet...
Internet? Selectief kroegbezoek?
Oud 14 mei 2006, 12:30   #53
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is idd een flutargument.
Met dezelfde logica : Mijnheer X wilt een kruisraket !
Dat ding vuurt zichzelf immers ook niet vanzelf af 8)

en waarom geen machinegeweren en zware oorlogswapens allerhande ?
Als men dat gewoon "mooi" vindt en kost wat kost zijn klein penisje moet compenseren ; kan er toch niets tegen de vrije verkoop van die wapens zijn ?
Vergeet de mogelijke schade ook maar, ze gaan immers niet vanzelf af!
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 14 mei 2006 om 12:32.
bruut geweld is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:47   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als we raketten even buiten beschouwing laten, zijn er dan klassieke vuurwapens die veel one-shot effect hebben op een olifant ? Ik ben geen kenner maar meen me te herinneren dat een olifant schieten niet meteen de makkelijkste job is.
Echt zware wapens zoals de Purdey, de H&H, de .458 Winchester Magnum
De Weatherby magnum... maar dan neem je wel een drager mee voor het geweer en het tweede geweer...(de olifant mocht eens kwaad worden)

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 12:51.
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 14:35   #55
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moesten alle mensen verdraagzaam zijn, zouden er sowieso al minder wapens in omloop zijn.

Voor sommige mensen is schieten in een erkende schietclub met de nodige vergunningen, een hobbie. Men heeft ook verzamelaars. Er zijn genoeg van deze mensen. Meer dan je denkt en gek genoeg herbergen de meeste hun wapens nooit op een schietklare manier.

Daarnaast gebeuren de meeste misdaden met illegale wapens. Mensen die deze bezitten overtreden al 1 maal de wet met deze in huis te halen, dus is de stap kleiner naar andere misdrijven.

Vandaar dat ik er voor pleit om het illegale circuit vooral te viseren en niet de jager of de sportschutter.

Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle, zou je dan ook niet blij zijn dat er hulp kan komen van goedmenende burgers, die mee kunnen schieten om de vijand uit te schakelen en mensen als jij en ik mee de verdedigen?
Oud 14 mei 2006, 14:38   #56
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, maar ik ben maar een simpele Belg. De meeste van die illegale wapens komen uit het buitenland, samen met hun criminele hanteerders.
Oud 14 mei 2006, 14:40   #57
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle, zou je dan ook niet blij zijn dat er hulp kan komen van goedmenende burgers, die mee kunnen schieten om de vijand uit te schakelen en mensen als jij en ik mee de verdedigen?
Op jou moeten we dan alvast niet rekenen, me dunkt...
Oud 14 mei 2006, 14:45   #58
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Op jou moeten we dan alvast niet rekenen, me dunkt...
Hmmm, ik weet het niet. Wie wat geld kan missen, kan nu nog snel zo een wapen gaan kopen om zichzelf te beschermen. De wet is nog niet veranderd en je kan hem dus nog steeds voor zijn.
Ik hoop alleen dat gestoorde gekken niets in handen krijgen.
Oud 14 mei 2006, 15:59   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vandaar dat ik er voor pleit om het illegale circuit vooral te viseren en niet de jager of de sportschutter.
Het wapen waarmee de Antwerpse moorden zijn gebeurd is niet op een illegale wijze wijze verkregen doch gewoon gekocht in de winkel. Betrokkene gaf waarschijnlijk te kennen dat hij een sport- of jachtschutter was. Je pleidooi gaat bijgevolg de mist in.
Citaat:
Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle,
Ordediensten dienen niet om een oorlog onder "controle" te krijgen, daar dient het leger voor.
Oud 14 mei 2006, 17:00   #60
Boadicea

Standaard

Citaat:
Het wapen waarmee de Antwerpse moorden zijn gebeurd is niet op een illegale wijze wijze verkregen doch gewoon gekocht in de winkel. Betrokkene gaf waarschijnlijk te kennen dat hij een sport- of jachtschutter was. Je pleidooi gaat bijgevolg de mist in.Ordediensten dienen niet om een oorlog onder "controle" te krijgen, daar dient het leger voor.
Klopt, het wapen is vrij te koop. Dat is niet mijn fout, maar die van de regering, die de wetten maakt.
Het leger reken ik ook bij de ordediensten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be