![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een pistool voor de sport is onderhevig aan een VERWEERvuurwapen vergunning. Dus ziet u de klinklare onzein van de wapenwet. Een jachtkaliber .30.30 , .44.40 .270.243 dat zijn allen wapens waar men een olifant mee omver legt, en ide zijn allen vrij te koop. dus schiet niet op de handelaar, maar op de wettenbakkers die MOETEN stemen zoals hun partijkopstukken( en die weten er meestal gene bal van) het decreteren |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik citeer: http://www.chuckhawks.com/rifle_battery.htm The other, more numerous, group is the African or safari rifle. These are chambered for cartridges such as the .416 Rigby, .416 Remington Magnum, .458 Winchester Magnum, .460 Weatherby Magnum and .470 NE. These are primarily intended for hunting African elephant, Cape buffalo, and rhinoceros. The most popular of these cartridges is the .458 Winchester Magnum. Because of its standard (.30-06) length case the .458 Win. is also probably the most versatile of the elephant rifle cartridges for the North American hunter. En dan spreekt die (amerikaanse) auteur niet over de Engelse Purdey, Holland & Holland en Rigby, die de klassieke olifantengeweren zijn, allemaal veel zwaardere wapens dan degene die je aanhaalt. (ter herinnering: caliber is één element, gewicht van de kogel een tweede, constructie van de kogel een derde en kruitlading een vierde... Alle vermelde calibers zijn aan dezelfde wetgeving onderworpen als andere jachtwapens: wat genoeg is om een hert te doden is meer dan voldoende om een mens te doden (zelfs een .22 LR, één van de zwakste volstaat daarvoor ruimschoots, maar juist die zijn nu zeer streng gereglementeerd, zoals handvuurwapens.) Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 02:15. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we raketten even buiten beschouwing laten, zijn er dan klassieke vuurwapens die veel one-shot effect hebben op een olifant ? Ik ben geen kenner maar meen me te herinneren dat een olifant schieten niet meteen de makkelijkste job is.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad een feit dat een wapen tot nu toe nog steeds niet gemaakt is om zichzelf te laden, te richten en te vuren, maar dit neemt niet weg dat ze wel degelijk geproduceerd worden om te worden gebruikt. Gewoonweg volledig verbieden, die handel! Wapenhandelaars dienen zich maar om te scholen tot een meer eerzamer beroep.
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tjonge, tjonge, de clichés vliegen hier weerom rond je oren. De zoveelste doodoener van jewelste. Hoeveel zouden er zijn die "de weg kennen"? Ken jij die? Ik niet...
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 |
|
![]() Internet? Selectief kroegbezoek?
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met dezelfde logica : Mijnheer X wilt een kruisraket ! ![]() Dat ding vuurt zichzelf immers ook niet vanzelf af 8) en waarom geen machinegeweren en zware oorlogswapens allerhande ? Als men dat gewoon "mooi" vindt en kost wat kost zijn klein penisje moet compenseren ; kan er toch niets tegen de vrije verkoop van die wapens zijn ? Vergeet de mogelijke schade ook maar, ze gaan immers niet vanzelf af! ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 14 mei 2006 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Weatherby magnum... maar dan neem je wel een drager mee voor het geweer en het tweede geweer...(de olifant mocht eens kwaad worden) Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Voor sommige mensen is schieten in een erkende schietclub met de nodige vergunningen, een hobbie. Men heeft ook verzamelaars. Er zijn genoeg van deze mensen. Meer dan je denkt en gek genoeg herbergen de meeste hun wapens nooit op een schietklare manier. Daarnaast gebeuren de meeste misdaden met illegale wapens. Mensen die deze bezitten overtreden al 1 maal de wet met deze in huis te halen, dus is de stap kleiner naar andere misdrijven. Vandaar dat ik er voor pleit om het illegale circuit vooral te viseren en niet de jager of de sportschutter. Daarnaast, laten we hopen dat het nooit waarheid wordt, maar moest er ooit een oorlog uitbreken en de ordediensten krijgen het niet meer onder controle, zou je dan ook niet blij zijn dat er hulp kan komen van goedmenende burgers, die mee kunnen schieten om de vijand uit te schakelen en mensen als jij en ik mee de verdedigen? |
|
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Ik ook niet, maar ik ben maar een simpele Belg. De meeste van die illegale wapens komen uit het buitenland, samen met hun criminele hanteerders.
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat: