![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor je daar je tanden op stukbijt even voor jou persoonlijk verhelderen: ik klaag de recuperatie niet aan, ik klaag stigmatisatie, censuur en gedachtenpolitie aan.
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hippocrazy?
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yeah!!!
Hyppos=paard Crazy=gek Ik ben gek op paarden. En op de Crazy Horse. ![]()
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
*) Wat doe je dan met gevallen zoals laster en eerroof? *) Wat doe je dan met mensen die anderen aanzetten tot haat en misdaden, anderen het vuile werk laten doen, en zelf hun handen in onschuld wassen? Heb je daar een in de praktijk bruikbaar antwoord op?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 12 mei 2006 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of welke partij denk je dat er stemmen hoopt te winnen met die quota?
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar de mening een daad wordt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 21:31. |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ken de school waar de jongen gezeten heeft, die school ligt namelijk op hetzelfde domein als het college (of het Instituut Klein Seminarie). Daar zitten een aantal vreemde mensen bij. Hierbij mag ik niet gaan veralgemenen, maar er hangt daar vaak een vreemd sfeertje. Daarnaast is er in de streek ook de opkomst van de zwarte mannekes, metal-freaks, die nogal graag op de vuist gaan. Ook hier mag er wederom niet veralgemeend worden, er zijn namelijk ook normale metal-adepten (het merendeel zelfs), maar er is daar ook een aggressieve minderheid. Daarnaast kan ik uit de verklaringen uit de pers afleiden dat de jongen nogal labiel was. Ofwel aangeslagen, ... omdat hij uit de school/het internaat zou gesmeten worden wegens roken. Die jongen is dus waarschijnlijk redelijk vatbaar voor allerlei stromingen, die nogal zwart wit zijn (en dus in het typische eerste-alinea-sfeertje vallen.) De voedingsbodem die er nu is, is er een van haat tegenover andere groepen. Haat vanuit disrespect. Haat vanuit het feit dat men geen of te weinig positieve ervaringen heeft met vluchtelingen/allochtonen. Haat omdat het eenmaal véél simpeler is om je in een haatstroming mee te laten drijven, dan op een objectieve manier de feiten te bekijken. Mijn mening is dat die jongen labiel was, door verschillende feiten zijn zelfcontrole verloren heeft, en daardoor zich tot deze daad heeft laten leiden. Dat is volgens mij niet omdat er een taboe is op de vrije meningsuiting (ik vind dat je écht véél te filosofisch benadert, dit moet je eerder op het psychologische niveau bekijken) is, dat deze jongen zicht tot zo'n daad heeft gestrekt. Wel is het omdat hij geprobeert heeft zijn frustraties op een zondebok te steken, een externe zondebok. En in het huidige klimaat (en het klimaat waarin hij leeft) is deze niet moeilijk te vinden. Laatst gewijzigd door Vision : 12 mei 2006 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting?
Laatst gewijzigd door maarte : 12 mei 2006 om 21:32. |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ze zelf als belachelijk bestempelt, wieben ik dan om jou tegen te spreken. Citaat:
Ben je niet groot genoeg om de bladzijden, beelden of websites die er voor jou teveel aan zijn over te slaan of af te sluiten? Als je wil bepalen in hoeverre bepaalde zaken aan bod komen of verzwegen worden, dan zal je een eigen krantje moeten uitgeven, een nieuwssite ineenknutselen, of een vrije radio beginnen. Citaat:
Ik mag verhopen van niet. Acht jij je medemensen misschien niet capabel om dezelfde morele afwegingen te maken zodat ze zich onthouden van racisme en geweld, ondanks 'de massale mediabelangstelling? Of behoor jij tot een moreel 'betere' kaste die immuun is, terwijl anderen als willoze Pavloviaanse wezens gehoor geven aan de impulsen hen door de media verstrekt?
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me perfect mogelijk.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dik, vet voer voor de media dus. Geen wonder dat dit dus nog weken zal doorgaan. In mijn ogen is het dus correct om te stellen dat de regering medeverantwoordelijk is voor de schepping van het klimaat, doordat ze op populistische wijze aan politiek doet, de gevoelens van machteloosheid bij de mensen aanscherpt en de schuld van het eigen falen van doorschuift naar het VB teneinde er politiek voordeel uit te halen.
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
schiftingsvraagje: is een vreemdeling in de coma slaan, verzuipen of afknallen een daad van vrije meningsuiting? |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang dit gebeurt op een plaats en omstandigheid die voor de uitgescholdene vermijdbaar is (op een vrij toegangkelijk en vermijdbaar forum als dit b.v.) zou zoiets vrij moeten geuit kunnen worden, hoe verwerpelijk we die mening ook mogen vinden.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hetzelfde als iemand die nog nooit iemand voor bruine aap uitschold uitmaken voor extreem-rechtse VB-er.
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Valt het creëren van een haat-klimaat onder vrije meningsuiting, en de kritiek daarop onder "de censuurliefhebbers en politiek correcte zedenprekers die maar al te graag anderen de mond snoeren." Leve de neutraliteit?
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best mogelijk.
Is dat per definitie fout?
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door maarte ![]() Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting? Citaat:
![]() -Is het enige kenmerk van extreem-rechtse Vuil Belangers dat ze mensen voor "bruine aap" uitschelden? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 21:45. |
|
![]() |