Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 00:41   #41
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De vraag is WIE de lul van jullie twee is: Fille van de Foor niet...
Alsof uw mening over mij enige waarde voor me heeft.
Oud 14 mei 2006, 00:44   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weisse Wolf Bekijk bericht
Jij waardeloos ?? Dat heb je dan wel zelf gezegd 8)
Pietje is offline  
Oud 14 mei 2006, 00:48   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Er zat wel geen enkele Marrokaan tussen zijn slachtoffers, zelfs geen man, de lafaard.
Misschien werd hij geterrorizeerd door
zwarte vrouwen?
turkse vrouwen?
belgische kleuters?
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 00:51   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weisse Wolf Bekijk bericht
Jouw waardeschaal? Is dat een poging tot humor?
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 00:56   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dan hebben ze hun hele vaak verkeerde opvoeding en educatie al achter de rug.

Je schrijft zelf dat het 2/derde generatiejongeren zijn dus wie is daar dan schuldig aan?
Volgens mij de overheid niet en nog veel minder het VB.
En dan maar zeiken dat ze geen kansen krijgen maar zelf een inspanning doen is te veel gevraagt.
Als de meerderheid zelfs niet slaagt in een selectieproef bij een overheid die er alles voor over zou hebben om zoveel mogelijk allochtonen te laten slagen hoe kan men dan verwachten dat ze in de privé , waar de eisen hoger liggen, wel zouden lukken in de selectieproeven.
En dat heeft dan niets te maken met de zogenaamde discriminatie maar wel met gebrek aan kennis van nog maar simpel de taal.
En we hebben het hier niet over futuliteiten als een DT fout.
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:13   #46
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Vanaf 6 tot 18 jaar zitten die mensen wel op de schoolbanken omwille van de leerplicht. Het is teveel moeite om er daar iets aan te doen?
En kleuteronderwijs verplicht maken zou ook al helpen. Naast meer cursussen aanbieden want nu zijn er naar ik dacht enorme wachtlijsten om Nederlands te leren.
Verder kan communiceren in het Arabisch met bepaalde gezinsleden ook geen kwaad als ze daarmee beter betrokken raken, lijkt mij.
StevenNr1 is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:14   #47
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
een reaktie die niet in uw kraam te pas komt ja! Daarom vind ge ze zo stom...ik ben dat wel gewoon.Mischien trekt ge ooit nog wel eens uw kop uit het zand...Als er iemand aan uw kont begint te prutsen, of er te harde schoppen tegen geeft, dat ge niet verder kunt doen alsof hij niets doet ...Als ge wakker zult MOETEN worden.
Ik vind het een verkeerde reactie omdat het VB de problemen en de haat enkel (uit)vergroot en beleidsmatig gewoon de 'verrechtsing' wat radicaler wil voortzetten.
StevenNr1 is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:00   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebben ze hun hele vaak verkeerde opvoeding en educatie al achter de rug.
Dat is hier duidelijk het geval met die killer
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:08   #49
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB schepte wel een haat-milieu. Zij zijn het die al jaren generaliseren en stigmatiseren waardoor de hele allochtone gemeenschap gehaat kan worden.
Eind jaren zestig hingen er al kaartjes aan de cafés met 'interdit aux nord-africains'.

Het Vlaams Blok werd pas opgericht na de Egmont affaire eind jaren zeventig...

De miserie is al véél langer bezig.
Ploertendoder is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:14   #50
StevenNr1

Standaard

VMO-cafés e.d. bestonden toen zeker... Een harde kern was toen zelfs zonder echte aanleiding (misschien eigen problemen) al echt racistisch in de nadagen van het Derde Rijk.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 mei 2006 om 12:14.
StevenNr1 is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:17   #51
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

We zullen is kijken als onze recreatieparken zoals de ster weer opengaan waar de "racisten" zitten .....overal moet men politie zetten.. bussen,cinema's ,zwembaden enz....en als je dan de opmerking maakt dat het altijd iets is met de islam lieverdjes ben je natuurlijk de haatstoker...de omgedraaide wereld.
Het is door hun eigen racistische gedragingen tegenover onze kinderen dat men idd nu zulke uitspattingen krijgt.
Door nooit écht te durven optreden tegenover de migranten ,wek je frustratie en racisme in de hand .
Het zou dus eerder door het lakse beleid zijn dat dit is kunnen gebeuren .
Als een Vlaming iets meemaakt met een islamiet en wil klacht neerleggen bij de politie ,krijgen ze soms te horen om dit beter niet te doen uit vrees voor wraakakties van deze lieverdjes......zo ver zijn we al!
Vind de lijkpikkerij van de linkse idioten zééér laag en wansmakelijk !!

Laatst gewijzigd door benji : 14 mei 2006 om 12:18.
benji is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:37   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
In Vlaanderen lopen er nog meer mensen rond die ooit last hebben gehad met marokkanen, en die daardoor wraak willen nemen.

Als je als jonge tiener wordt bedreigd en wordt beroofd, dan kan het zijn dat je aan wraak denkt. Misschien niet op dat moment zelf, maar later eventueel.

Dit is zeer logisch.
Wat het VB daar dan mee te maken heeft vraag ik mij nu toch wel af.
Het is de schuld van die Marokkanen die die mensen geript of geslagen hebben, die voor zulke situaties zorgen, en niet de politiek.

Ik ben zelf ook al enkele keren beroofd geweest door marokkanen ("vrienden" die ik dan nog kende)
Ze hebben me zelfs 's nachts opgebeld met dreigtaal, en ik wist niet eens hoe ze aan mijn nummer kwamen.
Dat doen wel iets als ge 15 jaar bent en ge krijgt zoiets. Dat zet u tot nadenken over wat ge daartegen wilt doen.
Zelf wel veel met hen opgetrokken vroeger, totdat ze me dus die zaken gelapt hebben.

Op een bepaald moment denkte dan ook van =
Hoe ga ik ze terugpakken??

In het geval van die gast was het blijkbaar zo erg, dat die gewoon MOEST DODEN, dwangmatig.

Dus ipv de schuld te geven aan het VB, geef de schuld aan AL DIE JONGE CRAPULEUZE MAROKKANEN DIE OP STRAAT, in het park, aan stations, ...rondhangen.
Zij zorgen voor zo'n creaties van mensen, niet de politiek.
TOen ik zulke zaken meemaakte, was ik CONTRA het VB.
Nu heb ik genoeg meegemaakt met die marokkanen, dat ik geen andere oplossing vind, aangezien de huidige politiekers dat crapuul enkel ophemelt.
In Mechelen, Antwerpen en andere Marokkanensteden zijn er nog honderden, zoniet duizenden die zulks meegemaakt hebben, en gelukkig voor onze generatie, van 18-28 jaar zal de politiek veranderen.
Want het is onze generatie die op het VB stemt, net omwille van dat misdragen van de marokkanen van dezelfde leeftijdscategorie.
Ik nodig jullie uit om in Mechelen aan de scholen en aan de stations te komen staan.
9/10 da de marokkanen u zullen tegenhouden, en vragen voor een sigaret.
EN DAN BEGINT DE MISERIE.

Ik zeg gewoon wat ik meegemaakt heb.
Die dader werd volgens jou dus het leven onmogelijk gemaakt door
-zwarte vrouwen
-turkse vrouwen
-blanke babies???
want daar schoot hij op...
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:41   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En zelfs die generatie spreekt de taal niet of onvoldoende.
Allemaal normaal?
Ik heb ooit een lief uit Aalst gehad... Als die wat vlug sprak begreep ik haar niet meer
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:44   #54
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ja dat krijg je als je niet vanonder de kerktoren komt lol
benji is offline  
Oud 14 mei 2006, 12:59   #55
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
In Vlaanderen lopen er nog meer mensen rond die ooit last hebben gehad met marokkanen, en die daardoor wraak willen nemen.

Als je als jonge tiener wordt bedreigd en wordt beroofd, dan kan het zijn dat je aan wraak denkt. Misschien niet op dat moment zelf, maar later eventueel.

Dit is zeer logisch.
Wat het VB daar dan mee te maken heeft vraag ik mij nu toch wel af.
Het is de schuld van die Marokkanen die die mensen geript of geslagen hebben, die voor zulke situaties zorgen, en niet de politiek.

Ik ben zelf ook al enkele keren beroofd geweest door marokkanen ("vrienden" die ik dan nog kende)
Ze hebben me zelfs 's nachts opgebeld met dreigtaal, en ik wist niet eens hoe ze aan mijn nummer kwamen.
Dat doen wel iets als ge 15 jaar bent en ge krijgt zoiets. Dat zet u tot nadenken over wat ge daartegen wilt doen.
Zelf wel veel met hen opgetrokken vroeger, totdat ze me dus die zaken gelapt hebben.

Op een bepaald moment denkte dan ook van =
Hoe ga ik ze terugpakken??

In het geval van die gast was het blijkbaar zo erg, dat die gewoon MOEST DODEN, dwangmatig.

Dus ipv de schuld te geven aan het VB, geef de schuld aan AL DIE JONGE CRAPULEUZE MAROKKANEN DIE OP STRAAT, in het park, aan stations, ...rondhangen.
[SIZE=3]Zij zorgen voor zo'n creaties van mensen, niet de politiek.[/SIZE]
TOen ik zulke zaken meemaakte, was ik CONTRA het VB.
Nu heb ik genoeg meegemaakt met die marokkanen, dat ik geen andere oplossing vind, aangezien de huidige politiekers dat crapuul enkel ophemelt.
In Mechelen, Antwerpen en andere Marokkanensteden zijn er nog honderden, zoniet duizenden die zulks meegemaakt hebben, en gelukkig voor onze generatie, van 18-28 jaar zal de politiek veranderen.
Want het is onze generatie die op het VB stemt, net omwille van dat misdragen van de marokkanen van dezelfde leeftijdscategorie.
Ik nodig jullie uit om in Mechelen aan de scholen en aan de stations te komen staan.
9/10 da de marokkanen u zullen tegenhouden, en vragen voor een sigaret.
EN DAN BEGINT DE MISERIE.

Ik zeg gewoon wat ik meegemaakt heb.
Je statement is juist, maar er zit 1 fout in. De politiek creëert wel degelijke tijdbommen.

Ze drukken er telkens zo erg op dat het stigmatiseren van de migranten leidt tot onbegrip in deze gemeenschap en verantwoordelijk is voor de criminaliteit.

MAAR ze stigmatiseren zelf wel de mensen die op 1 of andere manier een probleem hebben met deze migranten, die ze angstvallig over het bolletje strelen. Hierbij drukken ze bepaalde mensen nog erger in een hoek, dan dat deze mensen hun knuffelmigrantjes in de hoek drummen. De migranten worden 1 maal gediscrimineerd, door een kleine groep mensen.
Eigen volk is dubbel slachtoffer van racisme: dat van de racistofobe wettenmakers, die in alles discriminatie zien en door allochtone racisten, die hierdoor de plak beginnen te zwaaien.
Oud 14 mei 2006, 21:10   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb ooit een lief uit Aalst gehad... Als die wat vlug sprak begreep ik haar niet meer
We hebben het hier niet over het dialect maar wel over het Nederlands (ABN), de taal waarin de selectieproeven worden afgenomen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 mei 2006 om 21:11.
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:33   #57
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder kan communiceren in het Arabisch met bepaalde gezinsleden ook geen kwaad als ze daarmee beter betrokken raken, lijkt mij.
Ahum...
En waarom wel het Arabisch, en bvb. niet het Noors of het Spaans?
Dat ruikt naar discriminatie... En tegelijkertijd geef je hiermee toe aan je 'buikgevoel' en erken je impliciet dat de Arabieren zelf de oorzaak zijn van deze problemen.
Oud 15 mei 2006, 02:16   #58
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

is het ondertussen geen tijd om de "vreemdelingen" niet als 1 grote homogene gemeenschap te zien maar als een aantal individuen? als aparte mensen met allemaal hun eigen geloof, waarden, normen, gewoontes, ...

het is nutteloos om u af te vragen waarom die 2/3 de generatie jongeren crimineel zijn want de meeste zijn het niet. De vraag is waarom dat bij een jammergenoeg te groot deel is, of gewoon u afvragen waarom bepaalde mensen criminele dingen doen in het algemeen, zonder direct te kijken naar de voorouders, geloof of kleur van de huid.

Door direct naar die dingen te kijken doe je aan stigmatisering, onafhankelijk van de reden en conclusie. positieve discriminatie is evenzeer stigmatisering als negatieve discriminatie. kijk naar gemeenschappen wanneer nodig, en naar de individuen en hun verantwoordelijkheden wanneer nodig. Het onderverdelen in groepen is de ware reden voor de keuze van zijn slachtoffers.
vryko is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be