Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 23:22   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
U legt me een aantal dingen in de mond die totaal niet kloppen.
Dit is regelrechte misleiding. Het is trouwens eerrovend en lasterlijk.
Dat is allerminst zeker. De taal en de toon die jij hier al enige tijd hanteert rechtvaardigt bekommernis terzake.

Citaat:
Ik geniet er overigens intens van je te zien afgaan als een gieter, tezamen met je ziekelijke partijleiders.
O ja, voor je weer meent mensen in een hokje te moeten plaatsen zonder dat je van toeten noch blazen weet: ik heb geen leiders, geen partij en geen - bah wat een vies woord - partijleiders.
Oud 14 mei 2006, 23:25   #42
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Misschien omdat de Marokkaanse gemeenschap met de moord NIETS TE MAKEN HAD? Misschien omdat [SIZE=3]niet één Marokkaan[/SIZE] met die moord iets te maken had?
ga je nu ineens ontkennen dat het gehele land de eerste dagen na de moord er niet van uit ging dat het om een belg van marokaanse oorsprong ging? Last van vergeetachtigheid? En toch moest er toen opgeroepen worden om 1 bevolkingsgroep zeker niet te stigmatiseren?

Citaat:
Er wordt niet veralgemeend, er wordt gezocht naar onderliggende redenen, naar oorzaken. Als een allochtoon een misdaad pleegt, dan ligt de oorzaak niet in het feit dat hij een allochtoon is maar in het feit dat hij bijvoorbeeld tussen twee culturen valt, geen andere toekomst heeft dan werkloosheid, misschien nauwelijks opgevoed wordt, of karakteriëël problemen heeft en gewoon crapuleus is.
Prachtig. Introspectie kan ik iedereen aanraden.

Citaat:
Wat de moorden in Antwerpen betreft is het duidelijk dat 25 jaar stigmatiseren, 25 jaar haat zaaien, 25 jaar karikaturen maken en schelden, 25 jaar racistische, ééndimensionale stereotiepen verspreiden een klimaat heeft gecreëerd dat door onstabiele individuen als enige realiteit wordt ervaren.
Het is duidelijk dat de moordenaar zelf verantwoordelijk is maar zowel de vrije verkoop van het wapen als de haat die het VB verspreidt hebben de moord mogelijk gemaakt en de slachtoffers bepaald.
Wacht eens. Voor de allochtoon heb je 4 mogelijke redenen om te verklaren wat de onderliggende reden kan zijn. En ga je nagaan welke van toepassing kan zijn. Voor die "onstabiele jongeman" weet je al onmiddellijk welke die "onderliggende reden" is, sluit je andere mogelijkheden uit. 2 maten?

Citaat:
Dat VB-ers zich geen enkele vraag stellen over wat er gebeurd is maar het debat opnieuw en steeds verschuiven naar de verantwoordelijkheid van de migranten of allochtonen zelf, dat ze niet eens bereid lijken even stil te staan bij hun eventuele betrokkenheid over het vervagen van de grenzen, maakt me behoorlijk bang. In sommige uitlatingen van VB-sympathisanten hoor ik een ondertoon die hun zogenaamd gelijk moet bevestigen. Wie niet bereid is zich na zo'n drama even te bezinnen heeft niet alleen een serieus probleem, hij is er ook één...
De verantwoordelijkheid ligt in beide kampen. Als je dat ontkent, ben gewoon slecht bezig. En toch proberen beide kampen hun verantwoordelijk te ontlopen door ze af te schuiven. Dat is inderdaad verkeerd.
Maar. Dient elke belg van allochtoonse afkomst zich te bezinnen als er iemand uit zijn gemeenschap iets verkeerd doet? Waarom wordt dat dan nu wel gevraagd. Individuele verantwoordelijkheid, wat elk individu uitsteekt, daar is hij zelf verantwoordelijk voor, dat geldt niet voor iedereen?
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:26   #43
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij weet het misschien niet maar op een zonnige zondagnamiddag is het tamelijk druk in het haventje van Doel
De partij waarmee Feremans's groupuscule zich geassocieerd heeft is precies één van de actiefsten in het van de kaart vegen van dit Vlaamse dorpje en het deporteren van zijn inwoners.

Niet verwonderlijk dus dat het hem geen reet kan schelen, laat staan dat hij al ooit van Doel zou gehoord hebben.
Oud 14 mei 2006, 23:26   #44
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Klopt, maar ik trek het me niet aan. Ik ben maar een simpele huisvrouw, maar ik laat me niet intimideren door zo een leuterend stemmenmaniakske.

Hij beseft niet wat hij aanricht. Of juist wel. Ik snap het doel van deze mensen. Ze zijn er op uit hun (politieke) tegenstanders uit te dagen, tot er 1 door het lint gaat, zoals nu gebeurd is, om dan hun groot gelijk te schreeuwen.
Ze mogen van geluk spreken dat de meeste extreem rechtsen veel toleranter zijn dan zijzelf. Als VBers zo gevaarlijk zijn als ze beweerden, beweerden ze al lang niets meer, want dan had het VB hen gewoon uitgeroeid.
Zij langs de andere kant willen het VB wel uitroeien. Daag maar verder uit, totdat het geen maffe enkeling, maar de moegetergde massa is, die in gang schiet.
Waarom willen ze de wapenwet veranderen, denk je? Wapens storen hen niet, zolang hun bodyguards ze maar dragen. Maar als het volk ze zou hebben ... ze weten dat ze ook wel eens de schietschijf kunnen zijn, voor en door hun allochtone knuffelkindjes, m.a.w. ze kunnen langs twee kanten aangevallen worden. Ze willen enkel zichzelf verdedigen tegen het volk, waarvan ze laf de stemmen ronselen, om het dan te onderdrukken.
Steeds maken machtsgeile bestuursleden die fout en telkens gaan ze af als en gieter.
Je maakt weer een aantal veronderstellingen die nergens op slaan...
Over mijn persoontje bijvoorbeeld.
Je onverholen gefrustreerde houding tegenover democratische politici is wel erg duidelijk. Al een geweer gekocht?
ericferemans is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:28   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie niet bereid is zich na zo'n drama even te bezinnen heeft niet alleen een serieus probleem, hij is er ook één...
Bezinning is er genoeg, alleen is het niet zeker dat dit tot de door jou gewenste resultaten leidt. Dat laatste lijkt jouw probleem te zijn.

Laatst gewijzigd door baarle : 14 mei 2006 om 23:36.
baarle is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:29   #46
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wonen die dan allemaal in uw buurt?
In mijn buurt wel en het lijkt me inderdaad iets teveel bijeen. Iets teveel van wat ze in de Wetstraat het goede vinden. Vandaar dat ik inderdaad het leuk zou vinden, moest de parlementsgebouwen er ook eens multicul door versierd worden. Als de dames en heren ministers er niet aan het werk zijn ... er is toch plaats genoeg voor wat asielzoekers op te vangen.
Oud 14 mei 2006, 23:35   #47
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry: je kan dit niet gewoon omdraaien. Het Vb is een partij die duidelijk verwerpelijke standpunten verkondigt die ingaan tegen de mensenrechten.
Hier mopjes rond maken is allicht nog beter dan er over zitten treuren alleen.
VB-ers gebrek aan intelligentie verwijten is niet ernstig maar niet hopeloos.
Je moet alles kunnen omdraaien. Als je dat niet kunt, als je daarvoor moet bepalen wanneer je het wel kan en wanneer niet, ben je hypocriet bezig.

Verwerpelijke standpunten in uw ogen. Wie bent u om in iemands anders plaats te bepalen wat verwerpelijke standpunten zijn? Niet iedereen denkt hetzelfde als u. Of zou dat moeten?

Welke mensenrechten?
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:35   #48
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je onverholen gefrustreerde houding tegenover democratische politici
Zijn die er dan? Noem er eens een, asjeblief.

Liefst niet die ene die moest gaan plassen toen het Euro-referendum dat zijn partij zelf geëist had, moest goedgekeurd worden? Dat is WMB een ex-democratisch politicus.

Laatst gewijzigd door baarle : 14 mei 2006 om 23:43.
baarle is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:36   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt weer een aantal veronderstellingen die nergens op slaan...
Over mijn persoontje bijvoorbeeld.
Je onverholen gefrustreerde houding tegenover democratische politici is wel erg duidelijk. Al een geweer gekocht?
Van die term moet ik altijd lachen. Wie bent u om te bepalen wie daarvoor in aanmerking komt? Vertel me eens, bent u voor directe democratie?

een verstrenging van de wapenwet is natuurlijk de oplossing... Paniekvoetbal...

Laatst gewijzigd door Pieke : 14 mei 2006 om 23:38.
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:38   #50
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Ik heb geen van San nodig om te weten dat er sedert donderdagmiddag weer een Belgje bijkomt binnen onze gevangenismuren...
iid...deze belg zal ervoor zorgen dat het procentuele aantal belgen id begijnestraat waanzinnig de hoogte in geduwd zal worden
zorlac is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:39   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Niet meer wetende van welk hout pijlen gemaakt probeert het Vb zijn slachtofferrol weer op te nemen.
Na jarenlang mensen te hebben bang gemaakt voor vreemdelingen, en dus terecht te worden nagewezen als vuurstokers, als wegbereiders voor racistische moorden, als kwekers van het klimaat waarin aanslagen volgen op wraakacties, als voorbereiders van een haatmaatschappij, als diegenen die wachten op elke misdaad, zelf door jonge kinderen, om dan meteen een reeks vreemdelingen van uiteenlopende origine over een kam te scheren, die zelf nieuwe woorden bedenken zoals "kutallochtonen" om blinde haat te gaan generaliseren en fictieve volkeren te gaan creeëren om hun manie om te stigmatiseren te kunnen verbreden;
Deze partij doet niet aan zelfonderzoek, aan herbronning, aan bijsturing: zij doet aan beschuldiging. De premier van dit land, die terecht wijst op hun schofferend gedrag gedurende jaren, en terecht met de vinger wijst, niet om te bedriegen maar om aan te klagen, wordt door hen nu getypeerd als een lijkenpikker.

Men kan niet meer hopen dat er nog enig goed van deze partijleiders valt te verwachten. Bij het goedpraten van de recentste moord ging de voorzitter ervan zover om nu ook geestesgestoorden te gaan zien als diegenen die niet moeten verzorgd worden, neen: zij dienen te worden gestraft!

Men kan deze immorele mensen niet langer enige voordeel van de twijfel gunnen. Het zijn inderdaad extremistische crapulen.

Het verbaast eenieder dat zij nu pas neo-nazis uit deze partij gaan zetten. Nog meer verbaast het dat zij dit vrolijk toegeven!
Bevestigt dit niet wat lnks al lang stelt: dat deze floreren in deze partij, en dat ze er haar toekomstige leiders uit recruteerde? Het is niet de eerste keer dat ze beweren van crapuleuze mensen uit hun partij te zetten. Hun crapuleuze ideeën blijven ze echter koesteren.

Als own goal mag dit tellen.
Feremans u slaat alles door elkaar in uw betoog, maar ja als tegenstander van het Vlaams Belang moet ge de feiten door elkaar gooien...

1. wij maken de mensen niet bang voor de vreemdeling ! dat doet spijtig genoeg een minderheid zelf. Kleine criminaliteit is een pest voor de maatschappij en maakt ze onleefbaar. Advocaat Vermassen en Lamrji bevestigden dat zelf in de Zevende dag, daardoor werd het Vlaams Blok zo groot. De steamingproblematiek zorgt voor echte problemen in de maatschappij van jongsaf aan...

2. De term "Kutmarokkanen" is een uitvinding van Yves Desmedt in de Morgen, van pestkoppen die de boel verziekten en is nu toch al een paar jaren oud.

3. Na de moord op Joe riep de premier op om deze laffe roofmoord niet politiek te recupereren... Vlaams Belang reageert dagenlang niet, neemt niet deel aan de mars enz... Donderdagnamiddag : u ziet tot wat extreem rechts kan leiden en verwijst duidelijk naar het Vlaams belang !

Hier moet plots wel politieke recuperatie gebeuren... MASSAAL !

4. Wie praatte die moord goed ? Niemand !! behalve een idioot misschien ?!
Een minuut stilte voor het Congres ? Iedereen recht... uit respect, medeleven met alle slachtoofers en dan een lange stilte.

"Wij dulden geen skinheads, neo-nazi's, parasieten of ander extreem-rechtsen in en rond de partij, die de partij misbruiken..." dat zij Dewinter en ook Vanhecke. Vrolijk ? zeveraar...

5. De gruwelijke moorden zijn onverklaarbaar en daar wisten dan Vermassen en de andere professor wel op te antwoorden. Het kan inderdaad dat een "doodbrave jongen", die zo bestempeld werd door medeleerlingen, leraars, opvoeders en directeur, plotseling "tilt slaat". Voor velen onbegrijpelijk, maar het kan gebeuren, niemand weet wanneer en niemand kan het voorzien.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:39   #52
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
In mijn buurt wel en het lijkt me inderdaad iets teveel bijeen. Iets teveel van wat ze in de Wetstraat het goede vinden. Vandaar dat ik inderdaad het leuk zou vinden, moest de parlementsgebouwen er ook eens multicul door versierd worden. Als de dames en heren ministers er niet aan het werk zijn ... er is toch plaats genoeg voor wat asielzoekers op te vangen.
Roma, Berbers,Algerijnse boeven,Albanese maffia, AFghaanse Taliban en wat Hutu-hatende tutsis?
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:42   #53
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertel me eens, bent u voor directe democratie?
Feremans nog wel (althans in zijn laatste filmpje), zijn partij niet meer. Die heeft de democratie vorig jaar officieel afgezworen.
Oud 14 mei 2006, 23:42   #54
ericferemans

Standaard

Citaat:
Je moet alles kunnen omdraaien. Als je dat niet kunt, als je daarvoor moet bepalen wanneer je het wel kan en wanneer niet, ben je hypocriet bezig.

Verwerpelijke standpunten in uw ogen. Wie bent u om in iemands anders plaats te bepalen wat verwerpelijke standpunten zijn? Niet iedereen denkt hetzelfde als u. Of zou dat moeten?

Welke mensenrechten?
Nooit van mensenrechten gehoord? Racisme hoort daar niet bij.
Ik bepaal dat niet, jij ook niet. Het is een universele verklaring getekend door alle landen van de Verenigde Naties.
Lees ze eens. Je zal snappen dat er niets verkeerd instaat.
Je daar tegen verzetten isoleert je mundiaal. Niet mij.
Het ontkennen van mensenrechten is een reden om internationaal als een paria gezien te worden. Niet door mij. En de reden is simpel: na de tweede wereldoorlog (lang voor het Blok is opgericht) had men al door dat racisme en vreemdelingenhaat zaaien leidt tot gruwelijk resultaten.
Eens en voor altijd werden deze zieke standpunten opgedoekt.
Dat er nu schoften zijn die dit nog eens willen gaan proberen siert hen niet.
Racisme is niet in Belgie verboden: het is overal verboden.
Hier tegen in gaan is even absurd op politiek vlak als proberen de zwaartekracht op te heffen op natuurkundig vlak: het lukt je niet.

Tussen haakjes: het fabeltje dat men wetten heeft ingevoerd om het VB te pakken is nonsens: de uitvoering van de internationale wetgeving heeft heel lang op zich laten wachten... omdat men het VB wou sparen.
Men had dat beter gelaten. Zoals men nu beter die bende zou pakken in plaats van een gedoogbeleid te voeren.
Onze politieke leiders, tenminste die van sommige partijen, zijn nog niet overtuigd door een paar racistische uitspattingen.
Ik voorspel hier en nu dat ze dit zich nog erg zullen beklagen: er komt toch geen einde aan de ellende voor men de daders, de haatzaaiers, stopt.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 mei 2006 om 23:46.
ericferemans is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:47   #55
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit van mensenrechten gehoord? Racisme hoort daar niet bij.
Ik bepaal dat niet, jij ook niet. Het is een universele verklaring getekend door alle landen van de Verenigde Naties.
Lees ze eens. Je zal snappen dat er niets verkeerd instaat.
Je daar tegen verzetten isoleert je mundiaal. Niet mij.
Het ontkennen van mensenrechten is een reden om internationaal als een paria gezien te worden. Niet door mij. En de reden is simpel: na de tweede wereldoorlog (lang voor het Blok is opgericht) had men al door dat racisme en vreemdelingenhaat zaaien leidt tot gruwelijk resultaten.
Eens en voor altijd werden deze zieke standpunten opgedoekt.
Dat er nu schoften zijn die dit nog eens willen gaan proberen siert hen niet.
Racisme is niet in Belgie verboden: het is overal verboden.
Hier tegen in gaan is even absurd op politiek vlak als proberen de zwaartekracht op te heffen op natuurkundig vlak: het lukt je niet.
feremans, welke mensenrechten zijn dat dan. Een simpele vraag me dunkt
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:52   #56
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes: het fabeltje dat men wetten heeft ingevoerd om het VB te pakken is nonsens: de uitvoering van de internationale wetgeving heeft heel lang op zich laten wachten... omdat men het VB wou sparen.
Deze vind ik anders best hilarisch.

Citaat:
Men had dat beter gelaten. Zoals men nu beter die bende zou pakken in plaats van een gedoogbeleid te voeren.
Onze politieke leiders, tenminste die van sommige partijen, zijn nog niet overtuigd door een paar racistische uitspattingen.
U doelt hier oa op Vandelanotte denk ik. En toch heeft hij er het verstandigst op gereageerd. Van al de overige droop de hypocrisie van het scherm.

Citaat:
Ik voorspel hier en nu dat ze dit zich nog erg zullen beklagen: er komt toch geen einde aan de ellende voor men de daders, de haatzaaiers, stopt.
Hier ontkent u toch de persoonlijke verantwoordelijkheid
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:53   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Links viseert geen "mensensoort": het viseert daadwerkelijke daden die het VB al jaren stelt. Haatzaaierij is het voornaamste werkterrein van deze partij.
Het aanklagen van misdaden en crapuleus gedrag dat daadwerkelijk plaats heeft gevonden is iets anders dan het stigmatiseren van onschuldigen op een laffe manier.
Ontkent u dit?
als ge gevangenisstatistieken analyseert weet je al meer... daar zitten weinig onschuldige mensen;
als je de kranten leest, weet je al meer;
als je maatschappelijke problemen aankaart, zoals drugs of criminaliteit, of aan de kaak stelt...
als je tegen alle geweld bent, links-rechts, wit-zwart, autochtoon-allochtoon...
als je tegen de belabberde taalsituaties protesteert in Brusselse ziekenhuizen...
als je voor meer Vlaamse autonomie of zelfbestuur bent...
ben je dan racistisch bezig ?

Stigmatiseren... daar zijn wij zelf al jaren het slachtoffer van
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 15 mei 2006, 00:08   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Niet meer wetende van welk hout pijlen gemaakt probeert het Vb zijn slachtofferrol weer op te nemen.
Dat is geen rol meer. Plaatsvervangende schaamte bekruipt me als ik zie hoe de gieren vreten van wat lijken. De dader heeft bekend dat hij handelde uit rancune over persoonlijke ervaringen met allochtonen. Momenteel gaat ook nog het gerucht rond dat hij mogelijks aan het Borderline syndroom leed. Als dat volgende week ook officieel bevestigd wordt, dan gaat de hel pas goed losbreken.

Als je dat alles optelt dan kan je wel stellen dat Bryceke, Verhofstadt en zowat de hele journalistieke molen excuses mogen aanbieden aan de leden en kiezers van het Vlaams Belang voor de vuilspuiterij van de voorbije dagen.

O wat heb ik een hekel aan lijkenpikkerij.

Ik ben ook geeneens een fan van de "poedel van Brugge" Frank Van Hecke die mij te licht weegt in debatten, maar als hij iets juist zegt dan is het wel dat alle gezagsdragende personen die moord zijn beginnen recupereren nog voordat de lijken van de straat waren gehaald. Walgelijk. Ziek. Smerig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 mei 2006 om 00:09.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 00:10   #59
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Feremans u slaat alles door elkaar in uw betoog, maar ja als tegenstander van het Vlaams Belang moet ge de feiten door elkaar gooien...

1. wij maken de mensen niet bang voor de vreemdeling ! dat doet spijtig genoeg een minderheid zelf. Kleine criminaliteit is een pest voor de maatschappij en maakt ze onleefbaar. Advocaat Vermassen en Lamrji bevestigden dat zelf in de Zevende dag, daardoor werd het Vlaams Blok zo groot. De steamingproblematiek zorgt voor echte problemen in de maatschappij van jongsaf aan...

2. De term "Kutmarokkanen" is een uitvinding van Yves Desmedt in de Morgen, van pestkoppen die de boel verziekten en is nu toch al een paar jaren oud.

3. Na de moord op Joe riep de premier op om deze laffe roofmoord niet politiek te recupereren... Vlaams Belang reageert dagenlang niet, neemt niet deel aan de mars enz... Donderdagnamiddag : u ziet tot wat extreem rechts kan leiden en verwijst duidelijk naar het Vlaams belang !

Hier moet plots wel politieke recuperatie gebeuren... MASSAAL !

4. Wie praatte die moord goed ? Niemand !! behalve een idioot misschien ?!
Een minuut stilte voor het Congres ? Iedereen recht... uit respect, medeleven met alle slachtoofers en dan een lange stilte.

"Wij dulden geen skinheads, neo-nazi's, parasieten of ander extreem-rechtsen in en rond de partij, die de partij misbruiken..." dat zij Dewinter en ook Vanhecke. Vrolijk ? zeveraar...

5. De gruwelijke moorden zijn onverklaarbaar en daar wisten dan Vermassen en de andere professor wel op te antwoorden. Het kan inderdaad dat een "doodbrave jongen", die zo bestempeld werd door medeleerlingen, leraars, opvoeders en directeur, plotseling "tilt slaat". Voor velen onbegrijpelijk, maar het kan gebeuren, niemand weet wanneer en niemand kan het voorzien.
Ancapa u slaat alles door elkaar in uw betoog, maar ja als voorstander van het Vlaams Belang moet ge de feiten door elkaar gooien...

1. Jullie maken de mensen al jaren bang voor de vreemdeling ! dat doe je door het opblazen van wat een kleine minderheid doet. Kleine criminaliteit door vreemdelingen is een aanleiding voor het blok om alle vreemdelingen over een kam te scheren en zwart te maken, en de mensen wijs te maken dat onze maatschappij onleefbaar is. Advocaat Vermassen en Lamrji bevestigden dat zelf in de Zevende dag: ze stelden dat de kleine minderheid van jonge criminelen publiciteit voeren voor het VB, wat natuurlijk enkel kan doordat het VB hier op springt en buiten elke verhouding voorstelt, daardoor werd het Vlaams Blok zo groot. De steamingproblematiek zorgt voor echte problemen in de maatschappij van jongsaf aan... , en het VB springt hierop om van een scheet een donderslag te maken.

2. De term "Kutallochtonen" is geen uitvinding van Yves Desmedt in de Morgen, het werd onlangs door PDW opgevist nadat het in Nederland (terecht) niet meer oorbaar werd geacht.

3. Na de moord op Joe riep de premier op om deze laffe roofmoord niet politiek te recupereren... Vlaams Belang reageert dagenlang niet, neemt niet deel aan de mars enz... Donderdagnamiddag : u ziet tot wat extreem rechts kan leiden en verwijst duidelijk naar het Vlaams belang ! Dit ligt natuurlijk voor de hand gezien de jarenlange hetze.

Hier moet plots wel politieke duiding gebeuren... MASSAAL ! Veel te laat. Veel te weinig. Na jarenlange tollerantie en het niet drastisch aanpakken een druppel op een hete plaat. Het gedoogbeleid tegen criminele racisten en xenofoben had eerder en drastischer te worden gestaakt en vervangen door daadwerkelijke intellectuele, politieke en juridische strijd tegen het crapuul.

4. Wie praatte die moord aan? Waarom schoot de dader alleen op vreemdelingen? Hij bekende het zelf: uit racisme handelde hij. En wie handelt er in racisme in dit landje?
Een minuut stilte voor het Congres ? Iedereen recht... uit respect, medeleven met alle slachtoofers en dan een lange stilte. Het was een potsierlijke vertoning. De aanstokers die nu gaan treuren. Het is zoals de wapenhandelaar die de moord ook betreurde: slecht voor de commercie.
De hypocrisie droop weer uit de plafonds.

"Wij dulden geen skinheads, neo-nazi's, parasieten of ander extreem-rechtsen in en rond de partij, die de partij misbruiken..." dat zij Dewinter en ook Vanhecke. Een beetje laat, en een expliciete bekentenis.
Dit kan tellen!

5. De gruwelijke moorden zijn verklaarbaar en daar wisten dan Vermassen en de andere professor wel op te antwoorden. Het kan inderdaad dat een "doodbrave jongen", die zo bestempeld werd door medeleerlingen, leraars, opvoeders en directeur, plotseling "tilt slaat". Voor velen onbegrijpelijk, maar het kan gebeuren, Vermassen noemde duidelijk het motief. Hij stelde dat hij in zijn boeken steeds stelde dat wie het motief kent de oorzaak van een moord vindt. Het wapen en de persoonlijkheid zijn bijkomstig, zo stelde hij.
Vermassen stelde dan ook onomwonden dat het over een racistische moord ging.

Natuurlijk: ik begrijp dat je graag liegt. HET IS DE COREBUSSINESS VAN HET VB...
Maar liegen is natuurlijk voor het VB wat ze bedoelen onder "vrije meningsuiting", en och: we kunnen niet anders dan ons hierbij neerleggen.

Maar de nultollerantie: het feit dat misdaden krachtig dienen aangepakt is een waardevol idee van het VB. Dus laat ons beginnen met nultollerantie tegen het racisme...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 mei 2006 om 00:21.
ericferemans is offline  
Oud 15 mei 2006, 00:17   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de moord op Joe riep de premier op om deze laffe roofmoord niet politiek te recupereren... Vlaams Belang reageert dagenlang niet, neemt niet deel aan de mars enz... Donderdagnamiddag : u ziet tot wat extreem rechts kan leiden en verwijst duidelijk naar het Vlaams belang !
Na de moord op Joe (toen nog niemand wist welke nationaliteit de dader had) wees extreemrechts al onmiddellijk met de vinger naar gans de migrantengemeenschap. Nu, dat de dader uit "eigen rangen" komt wordt hij door hetzelfde extreemrechts (tot 3X toe herhaald door Van Hecke in de 7de dag), snel snel al bestempeld als een individueel psychopaat, nog voor er een degelijk psychiatrisch onderzoek werd verricht. Uiteraard dat Van Hecke vlug vlug zijn eigen VB uit de wind wou zetten
Citaat:
"Wij dulden geen skinheads, neo-nazi's, parasieten of ander extreem-rechtsen in en rond de partij, die de partij misbruiken..." dat zij Dewinter en ook Vanhecke.
Kom kom, tot voor een paar jaar verzorgden zulke figuren soms de "security" bij meetings en/of congressen vh VB
Citaat:
De gruwelijke moorden zijn onverklaarbaar en daar wisten dan Vermassen en de andere professor wel op te antwoorden. Het kan inderdaad dat een "doodbrave jongen", die zo bestempeld werd door medeleerlingen, leraars, opvoeders en directeur, plotseling "tilt slaat". Voor velen onbegrijpelijk, maar het kan gebeuren, niemand weet wanneer en niemand kan het voorzien.
Het zou ook kunnen (ik herhaal, het zou ook kunnen) dat zo'n jongen na te zijn opgegroeid te midden van een extreemrechts gedachtengoed (vader militant, tante parlementslid...) in zijn daden een zekere legitimiteit zag. Dat is dan ook wat bedoeld werd met de morele verantwoordelijkheid van het VB.

Laatst gewijzigd door Pietje : 15 mei 2006 om 00:25.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be