Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 15 mei 2006, 15:28   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Het VB zal alleen nog maar groeien tot spijt van wie het benijd.
En daar is ons links en laks beleid verantwoordelijk voor.
Als men het VB op één of andere manier zou verbieden, komt er vanzelfsprekend meteen een vervanger. De fout die de verbieders maken is dat ze zich blindstaren op de huidige kopstukken: in hun ogen moeten die uit de weg geruimd worden. Maar de modale VB-stemmer geeft geen bal om die kopstukken, het kan hem geen moer schelen als die niet mogen opkomen. Het gaat er hem om dat zijn boodschap gehoord wordt. En dat valt op geen enkele manier te verhinderen, zelfs niet met een militaire dictatuur. Stop je één gat dicht, dan komt het er langs een andere reet uitgeperst.
Oud 15 mei 2006, 15:29   #42
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Respect krijg je maar als je het zelf ook geeft.
In Molenbeek speekt men zelfs niet meer van Belgen of blanken maar van ongelovigen. Dat zeg ik niet maar een Turkse schrijfster.
xmordan is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:29   #43
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Die racistische minderheid waarover jij het hebt (ik vermoed de 24% VB-kiezers) is niet aan de macht en dus ook niet in staat om hun wil op te leggen aan wie dan ook. Jouw vraag is dus niet pertinent (het antwoord is "neen").

Maar zal België nog een echte democratie zijn indien het VB verboden wordt? Die vraag is veel pertinenter. Ik kan alleen maarvaststellen dat de Belgische democratie in de jaren 30 Rex niet verboden heeft, dat Oostenrijk, Denemarken, Zwitserland, Frankrijk en Polen gelijkaardige partijen wel tolereren, precies omdat zij democratisch zijn.

Waarom zou België en België alleen zo'n drastiche maatregel nemen? Het VB bereidt geen staatsgreep voor en is voor de rest niet radikaler dan wat voor extreem-rechts doorgaat in onze buurlanden.
Juist om te leren uit het verleden, lijkt het me belangrijk om partijen die -herhaaldelijk- zichzelf bezoldigen aan haatzaaierij en/of racisme uit het straatbeeld te verwijderen. Net zo goed als dat wij de kleine criminelen uit het straatbeeld moeten halen, om zodoende de leefbaarheid te vergroten.

En dan niet de kleine Marokkanse crimineel, maar elke [kleine] crimineel. Het is niet omdat ze onze taal niet [goed] machtig zijn, dat ze automatisch de criminaliteit in duiken. Het is veel meer omdat die mensen niet wordt toegestaan als mens in onze maatschappij mee te draaien (getuige het deurbeleid bij de gemiddelde, stompzinnige discotheek), dat die mensen zich buitengesloten voelen.

Verdraagzaamheid langs beide kanten is geboden. En aangezien we een haatzaaicampagne van 15 jaar achter de rug hebben, zal dat nog wel een jaar of 5 duren alvorens de gemoederen een fatsoenlijke dialoog gaan toestaan.

Lokale Verdraagzaamheid, in plaats van Vlaams Blok.
Oud 15 mei 2006, 15:30   #44
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect krijg je maar als je het zelf ook geeft.
In Molenbeek speekt men zelfs niet meer van Belgen of blanken maar van ongelovigen. Dat zeg ik niet maar een Turkse schrijfster.
Yup. Zoals een Vb-ideoloog Islamieten roofdieren noemde, die getraind zijn in het doorsnijden van de keel van een warmbloedig zoogdier. Dan ben je toch ook geschift?

Over welke verdraagszaamheid spreken we dan nog?
Welk -wederzijds- respect kan dáár nu nog uit voortkomen?

Het is niet omdat ik jou op de kast jaag, dat ik je vervolgens ervan mag beschuldigen op mijn kast te zitten, denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 mei 2006 om 15:32.
Mephisto is offline  
Oud 15 mei 2006, 16:03   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Zoals een Vb-ideoloog Islamieten roofdieren noemde, die getraind zijn in het doorsnijden van de keel van een warmbloedig zoogdier.
Kan je ons eens een link geven naar die tekst?
Oud 15 mei 2006, 16:10   #46
kaatd
Banneling

Standaard

*KNIP*

Laatst gewijzigd door Elo : 15 mei 2006 om 18:56.
kaatd is offline  
Oud 15 mei 2006, 16:12   #47
kaatd
Banneling

Standaard dit is de oorspronkelijke tekst

Citaat:
*knip*
Geachte,

Het verspreiden van zulke teksten is bij wet en door oordeel van het CGKR verboden.

Elo
Uw buurtmoderator

Laatst gewijzigd door Elo : 15 mei 2006 om 18:56.
kaatd is offline  
Oud 15 mei 2006, 18:31   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Wie zijn de echte racisten in deze maatschappij? Degene die enkel op de invoercriminelen schieten, of zij die ze politiek misbruiken ter onderdrukking van alle anderen.
De racisten zijn
- diegenen die het alsmaar over 'de bruinen', 'de zwetten', 'de makakken', 'de bougnouls' hebben,
- diegenen voor wie het zo goed als onmogelijk is een 'niet-Europese medemens' als 'mens' te zien,
- diegenen die het dus geen probleem vinden te spreken van 'die apen' (of erger),
- diegenen die elke 'Ali' of 'Rachida' als potentieel terrorist, 'islamofascist', 'parasiet', ... beschouwen,
- diegenen die denken dat 'die vreumde' eigenlijk 'invoercriminelen' zijn, belust op 'onze' sociale zekerheid, 'onze' vrouwen, ...
- diegenen die denken dat een andere huidskleur voldoende grond is voor het veroordelen van iemand,
- enzovoort

Ik kan het ook niet helpen dat dat soort volk zich blijkbaar geroepen voelt steeds weer op die ene partij te stemmen die - zoals we ondertussen bijna allemaal wel weten - niet racistisch is (die anderen, ja, dat zijn de ware racisten !).
Ik vermoed wel dat dat geen toeval is ("soort zoekt soort" ??).

Tenandere, voor zover ik weet was noch die Turkse mevrouw, noch die Malinese kinderoppas, noch dat Belgische meisje een 'invoercrimineel'. Maar dat had u toch ook wel al door, niet ?

Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2006 om 18:55.
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 18:40   #49
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Yup. Zoals een Vb-ideoloog Islamieten roofdieren noemde, die getraind zijn in het doorsnijden van de keel van een warmbloedig zoogdier.
Beste, waar haal jij zulke teksten?
Dit lijkt mij eerder een tekst geschreven in de typische stijl van de Koran.
Oud 15 mei 2006, 18:50   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat soort uitspraken kwam uit de pen (en dus wellicht ook de hersenkoker) van dhr. Paul Beliën, iemand die zichzelf weet te verkopen als conservatief 'intellectueel'.
Het is spijtig dat het CGKR de man verplicht heeft de tekst waarin dat soort uitspraken te vinden waren, van zijn website te verwijderen.
Gelukkig maakte ik reeds gebruik van de 'copy-paste' functies in mijn tekstverwerkingsprogramma.

De man VB-ideoloog noemen is m.i. toch een beetje overdreven.
Een ideoloog heeft minstens één idee, iets waarvan men dhr. Beliën moeilijk kan verdenken.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2006 om 18:53.
djimi is offline  
Oud 15 mei 2006, 19:01   #51
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Baarle definieerde :

Citaat:
Echte democratie betekent dat het volk soeverein is en bij meerderheid regeert. In een democratie kan niets of niemand boven de volkswil staan. Moeilijker is dat niet.
voorbeelden leren méér dan veel ... euh ... gepraat.

Kan jij, Baarle, me een voorbeeld geven van een land waar de democratie OOIT echt heeft bestaan ?

Ik ben benieuwd !

België is het zeker niet en ook "Athena" is al lang uit de boot gevallen.

Véél zoekgenot !
Oud 15 mei 2006, 19:04   #52
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

djimi schreef :

Citaat:
("soort zoekt soort" ??).
Klopt !
Klopt volledig !

Kijk maar even naar de woonplaats van djimi !!!

Beste Groeten !
Oud 15 mei 2006, 19:36   #53
New Era
Vreemdeling

Standaard

Verdraagzaamheid? Men zou moeten verdragen dat immigranten hun cultuur/godsdienst/taal/wetten/regels/tradities/... injecteren in ons land terwijl ze weigeren de onze over te nemen. Dit is wel een overdreven vorm van keer de andere wang toe en ik betwijfel of de gemiddelde Belg extreem-Christen is. Zou het dan zo raar zijn om vriendelijk te verzoeken om de oorspronkelijke cultuur/godsdienst/taal/wetten/regels/tradities/... over te nemen?

ivm heel deze discussie

Citaat:
Er valt weinig te discusiëren over deze zware feiten, het was tragedie en het kan niet goed gepraat worden. Dit op zich stoort me al bijzonder, zo'n uitspatting van zinloos geweld. Maar wat me ook stoort is dat meerdere politiek partijen en andere zonder enige morele bezwaren misbruik van de situatie en deze tragedie gebruiken om een heksenjacht te starten tegenover het Vlaams Belang.

Als ik nu naar het nieuws kijk zie ik enkel hoe verschillende partijen, politieke en niet-politieke het Vlaams Belang willen aanwijzen als schuldige en hoe ze verschillende stappen ondernemen om hun werking als partij te vermoeilijken. Wat ik niet hoor en wat men zou moeten horen is hoe het nu gaat met de Turkse vrouw die is neergeschoten of wat er nu moet gebeuren met de familie van de vrouw van Afrikaanse origine die hen hielp met haar inkomsten en dat vind ik ook een tragedie.
New Era is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:01   #54
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De racisten zijn
- diegenen die het alsmaar over 'de bruinen', 'de zwetten', 'de makakken', 'de bougnouls' hebben,
- diegenen voor wie het zo goed als onmogelijk is een 'niet-Europese medemens' als 'mens' te zien,
- diegenen die het dus geen probleem vinden te spreken van 'die apen' (of erger),
- diegenen die elke 'Ali' of 'Rachida' als potentieel terrorist, 'islamofascist', 'parasiet', ... beschouwen,
- diegenen die denken dat 'die vreumde' eigenlijk 'invoercriminelen' zijn, belust op 'onze' sociale zekerheid, 'onze' vrouwen, ...
- diegenen die denken dat een andere huidskleur voldoende grond is voor het veroordelen van iemand,
- enzovoort

Ik kan het ook niet helpen dat dat soort volk zich blijkbaar geroepen voelt steeds weer op die ene partij te stemmen die - zoals we ondertussen bijna allemaal wel weten - niet racistisch is (die anderen, ja, dat zijn de ware racisten !).

De scheldwoorden die U aanhaald bestaan inderdaad. Maar men moet toegeven dat deze alleen in de privésfeer worden gebruikt. Niemand haalt het in zijn hoofd deze woorden te gebruiken in Brussel Nieuwstraat want dat overleefd men waarschijnlijk niet. Wie durft zoiets nog zeggen als men onmiddelijk een boete riskeert. Zelfs als men getuige is van een misdrijf durft men de term noordafrikaan al niet meer gebruiken. Absurd.
Waarom werkt de antirascime wet maar in één richting? En mogen blanken wel ongelovige honden worden genoemd? In Molenbeek is dat de normaalste zaak onder de moslims.
Men heeft het altijd over Skinheads maar waar zijn die dan? Zelf heb ik er in jaren geen meer gezien. Toch voelen de allochtonen zich bedreigd door "Skinheads"? Wel zie ik in Brussel op elke straathoek noordafrikaanse jongeren samentroepen. In de matongé wijk zijn dat vooral zwarten. Maar skinheads??? Van daar ook de frustratie bij de bevolking, waarom mag men de dingen niet bij naam noemen? Waarom moet men het over jeugdbendes hebben als er geen enkele belg bij is? Waar ziet men nu nog een blanke jeugdbende? 15 jaar geleden waren die er nog wel.
VB is de enige partij die dit durft te noemen. Wat is daar verkeerd aan?
Als men dit gaat verbieden lost men het probleem niet op en worden de frustratie's nog groter. En we zien waartoe dit kan leiden.
Oud 15 mei 2006, 20:13   #55
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen allochtoon en ik wil ook dat het Vlaams Blok wordt afgeschaft.
Met recht, omdat ik vind dat een partij die onverdraagzaamheid verspreidt middels racistische uitlatingen, meer kwaad dan goed kan doen. Het succes van het Vlaams Blok is hun eigen ondergang geworden. .
Verbied het vlaams Belang en u zal een soort ira of eta tot leven laten komen .....heb je dat dan liever?
Oud 15 mei 2006, 20:16   #56
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Verbied het vlaams Belang en u zal een soort ira of eta tot leven laten komen .....heb je dat dan liever?
inderdaad, die kans zit er dik in.
Of toestanden zoals in ex-yougoslavie, want wijn zijn echt niet beter dan de yougoslaven.
Oud 15 mei 2006, 20:16   #57
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij is van de hand van Paul Beliën, de man van Alexandra Colen ..

Maar uw vergelijking gaat wel op: even fundamentalistisch
kaatd is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:19   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdraagzaamheid langs beide kanten is geboden. En aangezien we een haatzaaicampagne van 15 jaar achter de rug hebben, zal dat nog wel een jaar of 5 duren alvorens de gemoederen een fatsoenlijke dialoog gaan toestaan.
Door uw discours toont u duidelijk aan dat verdraagzaamheid een deugd is die u zelf niet bezit. Andersdenkenden wil u immers het recht op vrije vereniging en politieke handelen verbieden. Verdraagzaamheid staat bij u dan ook onder nul.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:20   #59
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Geachte,

Het verspreiden van zulke teksten is bij wet en door oordeel van het CGKR verboden.

Elo
Uw buurtmoderator

Door de wet is het helemaal niet verboden: geen enkele rechtbank heeft zich over de tekst uitgesproken. En wat betekent "door oordeel van het CGKR"? "DOOR OORDEEL VAN", is dat zoiets als een godsoordeel waar we ons allemaal bij neer te leggen hebben? Als het CGKR met die tekst een probleem heeft moeten ze hem maar voorleggen aan de rechtbank. Tot nader order beslist in ons land de rechtbank of iets verboden is, of niet, niet het CGKR. Ik vind dat u wel behoorlijk voorbarig censureert. "door oordeel van...", belachelijk gewoon.
kaatd is offline  
Oud 15 mei 2006, 20:33   #60
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Echte democratie betekent dat het volk soeverein is en bij meerderheid regeert. In een democratie kan niets of niemand boven de volkswil staan. Moeilijker is dat niet. Zie www.democratie.nu.
"dat het volk soeverein is en bij meerderheid regeert"
Het soevereine volk. Steeds weer komt dit terug in totalitaire omschrijvingen van democratie.Wordt hier over "het volk" gesproken in tegenstelling tot adel of bourgeoisie?

"de volkswil"
Nog even de man die zegt wat "het volk" denkt, en hops, daar heb je Mussolini of Pinochet.

"Bij meerderheid"
Ook al zulk een moeilijk begrip, omdat ze recht naar "dictatuur van de meerderheid" leidt.

In dit alles mis ik "rechten van minderheden", "welzijn", "objectiviteit", "belanggroepen", "consensus", ... .

Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 mei 2006 om 20:33.
Black Cat is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be