![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als men het VB op één of andere manier zou verbieden, komt er vanzelfsprekend meteen een vervanger. De fout die de verbieders maken is dat ze zich blindstaren op de huidige kopstukken: in hun ogen moeten die uit de weg geruimd worden. Maar de modale VB-stemmer geeft geen bal om die kopstukken, het kan hem geen moer schelen als die niet mogen opkomen. Het gaat er hem om dat zijn boodschap gehoord wordt. En dat valt op geen enkele manier te verhinderen, zelfs niet met een militaire dictatuur. Stop je één gat dicht, dan komt het er langs een andere reet uitgeperst.
|
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Respect krijg je maar als je het zelf ook geeft.
In Molenbeek speekt men zelfs niet meer van Belgen of blanken maar van ongelovigen. Dat zeg ik niet maar een Turkse schrijfster. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan niet de kleine Marokkanse crimineel, maar elke [kleine] crimineel. Het is niet omdat ze onze taal niet [goed] machtig zijn, dat ze automatisch de criminaliteit in duiken. Het is veel meer omdat die mensen niet wordt toegestaan als mens in onze maatschappij mee te draaien (getuige het deurbeleid bij de gemiddelde, stompzinnige discotheek), dat die mensen zich buitengesloten voelen. Verdraagzaamheid langs beide kanten is geboden. En aangezien we een haatzaaicampagne van 15 jaar achter de rug hebben, zal dat nog wel een jaar of 5 duren alvorens de gemoederen een fatsoenlijke dialoog gaan toestaan. Lokale Verdraagzaamheid, in plaats van Vlaams Blok.
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over welke verdraagszaamheid spreken we dan nog? Welk -wederzijds- respect kan dáár nu nog uit voortkomen? Het is niet omdat ik jou op de kast jaag, dat ik je vervolgens ervan mag beschuldigen op mijn kast te zitten, denk ik dan.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 mei 2006 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan je ons eens een link geven naar die tekst?
|
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() *KNIP*
Laatst gewijzigd door Elo : 15 mei 2006 om 18:56. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verspreiden van zulke teksten is bij wet en door oordeel van het CGKR verboden. Elo Uw buurtmoderator Laatst gewijzigd door Elo : 15 mei 2006 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- diegenen die het alsmaar over 'de bruinen', 'de zwetten', 'de makakken', 'de bougnouls' hebben, - diegenen voor wie het zo goed als onmogelijk is een 'niet-Europese medemens' als 'mens' te zien, - diegenen die het dus geen probleem vinden te spreken van 'die apen' (of erger), - diegenen die elke 'Ali' of 'Rachida' als potentieel terrorist, 'islamofascist', 'parasiet', ... beschouwen, - diegenen die denken dat 'die vreumde' eigenlijk 'invoercriminelen' zijn, belust op 'onze' sociale zekerheid, 'onze' vrouwen, ... - diegenen die denken dat een andere huidskleur voldoende grond is voor het veroordelen van iemand, - enzovoort Ik kan het ook niet helpen dat dat soort volk zich blijkbaar geroepen voelt steeds weer op die ene partij te stemmen die - zoals we ondertussen bijna allemaal wel weten - niet racistisch is (die anderen, ja, dat zijn de ware racisten !). Ik vermoed wel dat dat geen toeval is ("soort zoekt soort" ??). Tenandere, voor zover ik weet was noch die Turkse mevrouw, noch die Malinese kinderoppas, noch dat Belgische meisje een 'invoercrimineel'. Maar dat had u toch ook wel al door, niet ? Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2006 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij eerder een tekst geschreven in de typische stijl van de Koran.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is spijtig dat het CGKR de man verplicht heeft de tekst waarin dat soort uitspraken te vinden waren, van zijn website te verwijderen. Gelukkig maakte ik reeds gebruik van de 'copy-paste' functies in mijn tekstverwerkingsprogramma. De man VB-ideoloog noemen is m.i. toch een beetje overdreven. Een ideoloog heeft minstens één idee, iets waarvan men dhr. Beliën moeilijk kan verdenken. Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2006 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Baarle definieerde :
Citaat:
Kan jij, Baarle, me een voorbeeld geven van een land waar de democratie OOIT echt heeft bestaan ? Ik ben benieuwd ! België is het zeker niet en ook "Athena" is al lang uit de boot gevallen. Véél zoekgenot !
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() djimi schreef :
Citaat:
Klopt volledig ! Kijk maar even naar de woonplaats van djimi !!! Beste Groeten !
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Verdraagzaamheid? Men zou moeten verdragen dat immigranten hun cultuur/godsdienst/taal/wetten/regels/tradities/... injecteren in ons land terwijl ze weigeren de onze over te nemen. Dit is wel een overdreven vorm van keer de andere wang toe en ik betwijfel of de gemiddelde Belg extreem-Christen is. Zou het dan zo raar zijn om vriendelijk te verzoeken om de oorspronkelijke cultuur/godsdienst/taal/wetten/regels/tradities/... over te nemen?
ivm heel deze discussie Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De scheldwoorden die U aanhaald bestaan inderdaad. Maar men moet toegeven dat deze alleen in de privésfeer worden gebruikt. Niemand haalt het in zijn hoofd deze woorden te gebruiken in Brussel Nieuwstraat want dat overleefd men waarschijnlijk niet. Wie durft zoiets nog zeggen als men onmiddelijk een boete riskeert. Zelfs als men getuige is van een misdrijf durft men de term noordafrikaan al niet meer gebruiken. Absurd. Waarom werkt de antirascime wet maar in één richting? En mogen blanken wel ongelovige honden worden genoemd? In Molenbeek is dat de normaalste zaak onder de moslims. Men heeft het altijd over Skinheads maar waar zijn die dan? Zelf heb ik er in jaren geen meer gezien. Toch voelen de allochtonen zich bedreigd door "Skinheads"? Wel zie ik in Brussel op elke straathoek noordafrikaanse jongeren samentroepen. In de matongé wijk zijn dat vooral zwarten. Maar skinheads??? Van daar ook de frustratie bij de bevolking, waarom mag men de dingen niet bij naam noemen? Waarom moet men het over jeugdbendes hebben als er geen enkele belg bij is? Waar ziet men nu nog een blanke jeugdbende? 15 jaar geleden waren die er nog wel. VB is de enige partij die dit durft te noemen. Wat is daar verkeerd aan? Als men dit gaat verbieden lost men het probleem niet op en worden de frustratie's nog groter. En we zien waartoe dit kan leiden.
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of toestanden zoals in ex-yougoslavie, want wijn zijn echt niet beter dan de yougoslaven.
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door uw discours toont u duidelijk aan dat verdraagzaamheid een deugd is die u zelf niet bezit. Andersdenkenden wil u immers het recht op vrije vereniging en politieke handelen verbieden. Verdraagzaamheid staat bij u dan ook onder nul.
|
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Door de wet is het helemaal niet verboden: geen enkele rechtbank heeft zich over de tekst uitgesproken. En wat betekent "door oordeel van het CGKR"? "DOOR OORDEEL VAN", is dat zoiets als een godsoordeel waar we ons allemaal bij neer te leggen hebben? Als het CGKR met die tekst een probleem heeft moeten ze hem maar voorleggen aan de rechtbank. Tot nader order beslist in ons land de rechtbank of iets verboden is, of niet, niet het CGKR. Ik vind dat u wel behoorlijk voorbarig censureert. "door oordeel van...", belachelijk gewoon.
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het soevereine volk. Steeds weer komt dit terug in totalitaire omschrijvingen van democratie.Wordt hier over "het volk" gesproken in tegenstelling tot adel of bourgeoisie? "de volkswil" Nog even de man die zegt wat "het volk" denkt, en hops, daar heb je Mussolini of Pinochet. "Bij meerderheid" Ook al zulk een moeilijk begrip, omdat ze recht naar "dictatuur van de meerderheid" leidt. In dit alles mis ik "rechten van minderheden", "welzijn", "objectiviteit", "belanggroepen", "consensus", ... .
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 mei 2006 om 20:33. |
|
![]() |