Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 13:02   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Niemand is kleurloos.

In de grondwet staat een anti-discriminatiewet, en blijkbaar is er ook een anti-racismewet. (Of gaat 't eigenlijk over dezelfde?)
Anyway, racisme betekent bij mij nog altijd stigmatisering op basis van 'ras' (wat natuurlijk al vrij veel zegt over racisten zoals sociologen wel weten... aangezien het begrip 'ras' wetenschappelijk géén enkele peiler heeft). En aangezien er een anti-discriminatiewet is, betekent het ook dat dit geldt voor �*lle "rassen".
Indien je iemand weigert op basis van uiterlijke kenmerken (damn, dit is ook weer dubbelzinnig: wat nl indien er iemand binnenkomt in een gevangenisplunje?) valt dit dus sowieso onder de anti-racismewet of anti-discriminatiewet.
Dat dit alleen zo zou zijn "indien mensen een kleurtje hebben" is enkel een denkbeeld in uw, en misschien ook in andere mensen hun, hoofd.
Dit is geen persoonlijke aanval trouwens, maar je moet er eens opletten, het VB en VB aanhangers maken graag gebruik van dit soort argumenten om zichzelf en anderen van de vooringenomenheid van de overheid en vooral van het gevaar van allochtonen voor onze samenleving te overtuigen. Gelukkig merken de kritische toehoorders die er niet van schromen ook eens voor zichzelf te denken, deze eigenlijk schandelijke praktijken op. Schandelijk, want jouw standpunt doordrukken al zou het wetenschappelijk verantwoord zijn om zo bepaalde doelen gedaan te krijgen lijkt mij niet meer of minder dan misleiding. Dat het VB zo dom is dat ze zelf die fouten in haar redeneringen niet doorheeft, durf ik te betwijfelen. (Hoewel, het zou natuurlijk we kunnen. Als je eens iets ziet in een bepaald perspectief is het heel moeilijk om daarvan af te stappen en zoek je almaar naar confirmerende evidentie enzo.) En indien dat zo is, dat het VB wéét heeft van het feit dat haar argumenten niet kloppen ... dan zie ik nog maar één mogelijke drijfveer van de partij: zuiver racisme ...
groentje jij bent zo verschrikkelijk gehersenspoeld he. ongelofelijk dat dat is .

op de vorige pagina gaf ik een getuigenis die bewijst wat de VB ers hier aanklagen. Natuurlijk zal ik in uw ogen wel een leugenaar zijn omdat wat ik zeg ( dat het centrum NIET openstaat voor klachten van autochtone armen die zich gediscrimineerd voelen bvb - en deze klachten zelfs niet eens kan en mag behandelen ) gewoon niet in uw idealistisch en onrealistisch PC plaatje past.

soit ik geef ook niet graag vb ers gelijk hoor maar als ze gelijk hebben dan hebben ze gewoon gelijk. Maar ja voor PC s ligt dat moeilijk he want volgens hen kunnen vb ers per definitie nu eenmaal nooit gelijk hebben en daarom mogen ze ook gediscrimineerd worden.

U heeft mij hier in het verleden trouwens ook al profiteur genoemd - u vind dus dat dat moet kunnen. Nu ik heb eigenlijk niks tegen marokanen en heb zelfs veel marokaanse vrienden maar als u zo denkt dan krijg ik zin om enkel en alleen om uw verstarde PC geest te degouteren hen makakken te gaan noemen. (dat ga ik niet doen hoor - is maar bij wijze van spreken - want vind racisme niet kunnen maar eis gewoon dat andere vormen van discriminatie niet gediscrimineerd worden zoals nu )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2006 om 13:03.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:40   #42
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Bericht aan de moderators :

Is het verbod op meningsuiting een maatschappelijke discussie ?? Ik dacht dat het eerder met de staatsvorm en binnelandse politiek had te maken !
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 16:10   #43
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Los van de discussie of dit nu gaat om een mening, laster en eerroof, racisme of weet ik wat vind ik het schandelijk dat die zuiplap zo zwaar gestraft wordt en dat men voor zoiets naar de rechtbank stapt.

In wat voor land leven we als een scheldpartij bestraft wordt met een celstraf? Aan de ene kant moet er begrip zijn voor jonge criminelen, maar begrip voor een scheldende zuiplap mag niet? En wat voor een maatschappij is dit dat mensen voor zoiets naar de rechtbank stappen? Het is al even verontrustend als het geval met de speelpleinen of de man die een zware straf kreeg voor het neerknallen van de kippen van z'n dode buur.

Misschien ligt dit aan overijverige rechters die een vonnis moesten vellen op een slechte dag, maar ik vind zo'n zaken alleszins verontrustend en storend voor de maatschappij.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 17:07   #44
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Los van de discussie of dit nu gaat om een mening, laster en eerroof, racisme of weet ik wat vind ik het schandelijk dat die zuiplap zo zwaar gestraft wordt en dat men voor zoiets naar de rechtbank stapt.
Ik deel je mening. Moet echter nog bijgezegd worden dat degene die uitgescholden werd, GEEN klacht heeft ingediend !

the powers that be...

Citaat:
In wat voor land leven we als een scheldpartij bestraft wordt met een celstraf? Aan de ene kant moet er begrip zijn voor jonge criminelen, maar begrip voor een scheldende zuiplap mag niet? En wat voor een maatschappij is dit dat mensen voor zoiets naar de rechtbank stappen? Het is al even verontrustend als het geval met de speelpleinen of de man die een zware straf kreeg voor het neerknallen van de kippen van z'n dode buur.
Dat is het nu net. Het 'slachtoffer' diende helemaal geen klacht in. De zaak werd wel gemeld door de frituuruitbaatster omdat 'de dader zijn frieten niet had betaald'.

Citaat:
Misschien ligt dit aan overijverige rechters die een vonnis moesten vellen op een slechte dag, maar ik vind zo'n zaken alleszins verontrustend en storend voor de maatschappij.
Ik vind ze monsterlijk. Ronduit monsterlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 21:52   #45
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wellicht omdat het net die subgroep is die van oordeel is dat een westers geklede vrouw niet deftig kan zijn. We zeggen toch ook dat Jehova’s getuigen bloedtransfusies weigeren of opdringerig zijn om hun geloof aan de man te brengen ?
Wie zou via hun kleding dat wij zij gevoel aanwakkeren?

Wie naar hier emigreert moet zich dus meteen kleden zoals wij?
Oud 17 mei 2006, 22:14   #46
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
groentje jij bent zo verschrikkelijk gehersenspoeld he. ongelofelijk dat dat is .
Ahum ....

Citaat:
op de vorige pagina gaf ik een getuigenis die bewijst wat de VB ers hier aanklagen. Natuurlijk zal ik in uw ogen wel een leugenaar zijn omdat wat ik zeg ( dat het centrum NIET openstaat voor klachten van autochtone armen die zich gediscrimineerd voelen bvb - en deze klachten zelfs niet eens kan en mag behandelen ) gewoon niet in uw idealistisch en onrealistisch PC plaatje past.

Dat heb ik inderdaad gelezen, nadat ik mijn bericht gepost heb. Het verbaasde me uiteraard enorm, want dat betekende dat alles wat ik in mijn vorige post zei niet waar was, maar slechts een naïeve veronderstelling, die mij niet meer dan logisch leek. In de definitie van racisme of discriminatie ligt toch nergens vervat dat het alleen maar toepasselijk k�*n zijn op allochtonen/ mensen met een niet-blanke huidskleur? ...
Om nog te reageren was ik te moe maar, indien het waar is wat u vertelt, en ik zie niet in waarom u zou liegen, en ik zou van u zijn ... ik zou er stante pede serieus uit mijn sloffen schieten en zorgen dat dat wordt nagetrokken door alle mogelijke verantwoordelijke instanties, want dit ìs discriminatie!

Dit doet me terugdenken aan een gedachte die ik daarstraks had ...als je in een maatschappij iets als zuiver respect hebben voor een ander moet vastleggen in een wet opdat 't gebeurt, naast zoveel andere gedragsregels die vastgelegd zijn in wetten...
Momenteel lijken we te denken dat, indien er iets gebeurt dat niet door de beugel kan, hier een wet moet rond gemaakt worden waaruit blijkt dat dit strafbaar is. Net alsof mensen zelf geen idee kunnen hebben van wat goed of slecht is. Net alsof je mensen moet tegenhouden om moorden te begaan door 'n straf in het vooruitzicht te stellen indien het gebeurt. Wat ik wil zeggen is ... hoe erg is het gesteld met een maatschappij die dat zelfs in regels meent te moeten specificeren? Wat voor een mensbeeld heeft die? En wat voor een vertrouwen in een rechter? Kan die zelf niet uitmaken dat iemand die een moord begaat gestraft moet worden?
Maar als je zelfs respect moet vastleggen (ook al is het in allerlei verdoken vormen zoals de wet op privacy en de anti-discriminatiewet) dan klopt er iets niet. Ik bedoel, ik wil respect krijgen van mensen omdat deze mij dat wensen te geven. Indien iemand respect voor mij heeft omdat hij anders gestraft wordt heb ik het liever niet, want wat betekent het dan nog? ...
Respect afdwingen wordt een beetje te letterlijk genomen, me dunkt.

Meer to the point: in een maatschappij waar men zo weinig vertrouwen in elkaar stelt dat alles moet vastgelegd worden in juridsche regeltjes, is er maar één groep die daar voordeel uithaalt: de meest berekende en meest veeleisende mensen die al die regeltjes kennen ...

Om niet te zeggen KOBAF (mag ik 't afkorten?): in het geval dat ik degene was die beschimpt werd in die frituur zou ikzelf eigenlijk ook niet naar de politie gestapt zijn om daar eens goed mijn beklag te doen maar waarschijnlijk gewoon men schouders opgehaald hebben, mezelf eventueel nog sussend toesprekend dat die man ergens een punt heeft.
Maar misschien dat, als ik voor de 3e keer die dag vies werd bekeken omwille van mijn fysieke kenmerken. En ik her en der werd afgewimpeld en ik meer en meer het gevoel zou hebben onrechtvaardig te worden behandelt, puur op basis van mijn huidkskleur bijvoorbeeld ... dan zou ik het misschien wel gedaan hebben ... (het = klacht ingedient.)
Als dat in dit geval zo was, daar hebben wij natuurlijk het raden naar.

Citaat:
soit ik geef ook niet graag vb ers gelijk hoor maar als ze gelijk hebben dan hebben ze gewoon gelijk. Maar ja voor PC s ligt dat moeilijk he want volgens hen kunnen vb ers per definitie nu eenmaal nooit gelijk hebben en daarom mogen ze ook gediscrimineerd worden.
Misverstand.

Ik herhaal mijn punt: indien het zo is dat de definitie van racisme ineens verandert is in: 'het discrimineren van allochtonen' of dergelijke dat ophetzelfde wijst, dan klopt er iets niet...

Citaat:
U heeft mij hier in het verleden trouwens ook al profiteur genoemd - u vind dus dat dat moet kunnen.
Indien u iemand bent die niet gaat werken maar wiens fysieke, psychologische, sociale, ... situatie dat wel toe laat, dan herhaal ik dat zelfs. En die bovendien ook nog mensen aanzet om hetzelfde te doen ... dan vind ik dat u het systeem, waar u zelf niet voor werkt, ruïneert ja, zodat mensen die echt behoeftig zijn, op minder of geen steun meer kunnen rekenen ... Hoe je zo iemand kan noemen, mag je van mij zelf invullen.

Citaat:
Nu ik heb eigenlijk niks tegen marokanen en heb zelfs veel marokaanse vrienden maar als u zo denkt dan krijg ik zin om enkel en alleen om uw verstarde PC geest te degouteren hen makakken te gaan noemen(dat ga ik niet doen hoor - is maar bij wijze van spreken - want vind racisme niet kunnen maar eis gewoon dat andere vormen van discriminatie niet gediscrimineerd worden zoals nu )
Marokkanen zijn vaak schatten, net zoals Belgische, overigens.

Grappige woordspeling trouwens. Ik zie zelf ook niet in wat voor nut een antidiscrimininatiewet heeft indien ze zelf discrimineert. Uw eis is dus volledig terecht!
Oud 17 mei 2006, 22:15   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie naar hier emigreert moet zich dus meteen kleden zoals wij?
Helemaal niet wat mij betreft maar het lijkt mij verstandig als je wilt opgenomen worden in een maatschappij..
Ik neem aan dat ge skinheads en hanenkammen ook niet dadelijk als behorend tot uw subcultuur beschouwd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 22:28   #48
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is het nu net. Het 'slachtoffer' diende helemaal geen klacht in. De zaak werd wel gemeld door de frituuruitbaatster omdat 'de dader zijn frieten niet had betaald'.
En nu komt nog het beste: die zogenaamde allochtoon was nog niet eens een vreemdeling; hij leek er alleen op. En in dronkenschap kun je nog al eens vreemde dingen zien. Verklaarde het 'slachtoffer' zelf in het nieuws

Laatst gewijzigd door Gorefest : 17 mei 2006 om 22:29.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:12   #49
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Erg. Heel erg. Als ik morgen iemand op zijn muil klop, kom ik er beter vanaf.
ah zo? Inplaats van "vuile zus, of vuile zo" zeggen , hem een mot geven, d�*t mag?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:47   #50
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ah zo? Inplaats van "vuile zus, of vuile zo" zeggen , hem een mot geven, d�*t mag?
yep, je wordt dezelfde dag nog vrijgelaten, in't ergste geval
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 01:44   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
En nu komt nog het beste: die zogenaamde allochtoon was nog niet eens een vreemdeling; hij leek er alleen op. En in dronkenschap kun je nog al eens vreemde dingen zien. Verklaarde het 'slachtoffer' zelf in het nieuws
Dat liet het nieuws oorspronkelijk al weten. En die persoon was er ook niet kwaad om... diende geen klacht in of niets. Dus... die man moet vier maand effectief draaien omdat ie dronken iemand lastig viel zonder lichamelijk geweld en een racistische opmerking maakte tegen iemand die geen vreemdeling was en die er ook geen aanstoot aan nam omdat ie wist dat die kerel stomdronken was. Wat buurthinder zou men dat noemen in de meeste wijken.

WAAROM DAN 4 MAAND CEL EFFECTIEF ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 07:03   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Goed gezien groentje.
Autenthiek respect (zoals elke vorm van moreel oordeel of morele keuze) kan niet bij wet afgedwongen worden. Als dit opgelegd wordt, dan is er sprake van huichelachtigheid. Dat zou de 'gerespecteerden' slechts een vals gevoel van veiligheid geven.
Oud 18 mei 2006, 11:12   #53
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat liet het nieuws oorspronkelijk al weten. En die persoon was er ook niet kwaad om... diende geen klacht in of niets. Dus... die man moet vier maand effectief draaien omdat ie dronken iemand lastig viel zonder lichamelijk geweld en een racistische opmerking maakte tegen iemand die geen vreemdeling was en die er ook geen aanstoot aan nam omdat ie wist dat die kerel stomdronken was. Wat buurthinder zou men dat noemen in de meeste wijken.

WAAROM DAN 4 MAAND CEL EFFECTIEF ?
geen idee... lijkt me inderdaad erg zwaar... vraag het es aan de rechter

maar al de rest dat je hier opsomt doet er immers niet toe
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 14:33   #54
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht

Huh?!

Dus de persoon die beledigt werd vond 't niet echt erg?
Hoe kan die klacht er dan gekomen zijn?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 mei 2006 om 14:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 15:11   #55
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh?!

Dus de persoon die beledigt werd vond 't niet echt erg?
Hoe kan die klacht er dan gekomen zijn?
was geen klacht voor racisme ...

dronken klant beledigd andere klant en betaalde de frieten niet

politie komt vaststellen dat er een wanbetaler is en bij de getuigenverhoren is dat er veeleer a propos bijverteld ... BAM CGKR hoorde ervan en vloog er op.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 12:59   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

hoe gedroeg de dader zich tijdens het proces? tegen de politie?
Dat dreigt nogal eens een rol te spelen voor de strafmaat...

Kijk naar die gast die gerookt heeft in de jeugdrechtbank... die straf was ook compleet buitenproportioneel, maar blijkbaar was de 'dader' verbaal sterk agressief...

Doet me denken aan iemand van 't jeugdhuis die ik ken die een effectieve celstraf van twee of drie weken of zo gekregen had voor het bezitten van een leeg zakske wiet... Dat was ook vooral omdat 'm een kwartier had staan brullen tegen de flikken en daarna nog eens tegen de rechter...
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:08   #57
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
zeker als je bekijkt dat die allochtoon die een zekere patrick mombearts met een staaf heeft doogeslagen 120 gemeenschapsuren heeft gekregen

waar blijft links nu?
120 uur gemeenschapsuren per dode?Als je dan 100 allochtonen de kop inslaat zou je enkel 6 maand gemeenschapswerk krijgen? Kan je nog thuis gaan slapen , en een pintje gaan pakken...Als dat nu met 1000 man gedaan word, dan zit je aan 100.000 allochtonen, 10.000 man een miljoen?Dit is wel het overdonderend bewijs dat Vlaanderen dus géén racistisch landje is, want met zo een goedzakkige wetten, moesten het racisten zijn, hadden ze iedere aanwezige allochtoon reeds lang een kopje kleiner gemaakt...Er is toch vrijwel geen risico aan verbonden...Of tellen die wetten enkel voor buitenlanders?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 14:13   #58
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
zeker als je bekijkt dat die allochtoon die een zekere patrick mombearts met een staaf heeft doogeslagen 120 gemeenschapsuren heeft gekregen

waar blijft links nu?
niet liegen.
Oud 23 mei 2006, 15:00   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
niet liegen.
was het enkel een vermanend vingertje dan toch? Of tel jij een paar maand knuffelinrichting voor minderjarigen ook tot celstraf?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2006 om 15:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 15:13   #60
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
was het enkel een vermanend vingertje dan toch? Of tel jij een paar maand knuffelinrichting voor minderjarigen ook tot celstraf?

je vergeet de 145.000 euro boete.

En niet alles komt in de pers. Logisch. Beroepsgeheim. En dat beroepsgeheim geldt ook voor mij .
Het discours van het VB... 't is een proper discours ze, heel vaak gebaseerd op leugens

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be