Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2006, 15:59   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Deze open brief gepubliceerd door een linkse extremist die nauw verbonden is met de antidemocratische maoistische PVDA
Wat is het exact verband eigenlijk?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 10:22   #42
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Neonazisme is wel iets verschillend van conservatief-liberalisme. Maar ja, jouw links minibrein zal die klik niet kunnen maken zeker...8)
Oh maar over micro-breinen gesproken: elke kritiek op Israel door links is onmiddellijk nazisme of stalinisme; elke kritiek op de oorlogsmisdaden van Bush en Blair is onmiddellijk maoïsme, etc...

Laten we dus fair blijven: kijk naar de resultaten van de invloed van het American Enterprise Institute op het Amerikaanse beleid, en je ziet een illegale oorlog die tot honderduizenden slachtoffers heeft geleid. Als dat geen fascisme is, dan moet u eens zeggen wat het wel is.

Geef het maar een andere naam. Aan u de eer. Ik wacht.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 14:03   #43
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Oh maar over micro-breinen gesproken: elke kritiek op Israel door links is onmiddellijk nazisme of stalinisme; elke kritiek op de oorlogsmisdaden van Bush en Blair is onmiddellijk maoïsme, etc....
Zoals ik reeds eerder vermelde, niet akkoord gaan met het beleid van Sharon is nog wel iets verschillend dan pleiten voor het opdoeken van Israël en het verwijderen van Joodse burgers. Antizionisme is voor de linkerzijde en extreem-rechts enkel een aanvaardbare term om hun verborgen antisemitisme te kunnen goedpraten. Lees gerust eens een partijpublikatie over Israël van de extreem-rechtse NPD en vergelijk dat met de standpunten over Israël zoals we ze terug vinden in de publikaties van de PVDA. Veel verschil zal er niet zijn. Les extrèmes se touchent? Alvast wat betreft antisemitisme. Linkse denkers als Marx en Otto Weininger waren berucht om hun hatelijke uitspraken tegen Joden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Laten we dus fair blijven: kijk naar de resultaten van de invloed van het American Enterprise Institute op het Amerikaanse beleid, en je ziet een illegale oorlog die tot honderduizenden slachtoffers heeft geleid. Als dat geen fascisme is, dan moet u eens zeggen wat het wel is.
Geef het maar een andere naam. Aan u de eer. Ik wacht.
[SIZE=1]Fascisme (Italiaans: fascismo) was een autoritaire [/SIZE][SIZE=1]politieke[/SIZE][SIZE=1] stroming die aan de macht was in het [/SIZE][SIZE=1]Italië[/SIZE][SIZE=1] van [/SIZE][SIZE=1]1922[/SIZE][SIZE=1]–[/SIZE][SIZE=1]1943[/SIZE][SIZE=1], onder leiderschap van [/SIZE][SIZE=1]Benito Mussolini[/SIZE][SIZE=1]. Het heeft in bredere zin ook de betekenis gekregen van elk regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, m.a.w., dat de [/SIZE][SIZE=1]natie[/SIZE][SIZE=1] boven het individu stelt, en dat geweld, moderne [/SIZE][SIZE=1]propagandatechnieken[/SIZE][SIZE=1] en [/SIZE][SIZE=1]censuur[/SIZE][SIZE=1] gebruikt om politieke tegenstand de kop in te drukken. Vaak worden in een dergelijk systeem de [/SIZE][SIZE=1]economie[/SIZE][SIZE=1] en de [/SIZE][SIZE=1]maatschappij[/SIZE][SIZE=1] verregaand gereglementeerd en [/SIZE][SIZE=1]nationalisme[/SIZE][SIZE=1] en [/SIZE][SIZE=1]racisme[/SIZE][SIZE=1] ([/SIZE][SIZE=1]etnisch nationalisme[/SIZE][SIZE=1]) omhelsd. De term 'fascisme' is afkomstig van het Latijnse fascio, dat 'bundel' kan betekenen in de zin van een politieke groepering. Ook is er verwantschap met de Latijnse term [/SIZE][SIZE=1]fasces[/SIZE][SIZE=1], het Romeinse symbool van autoriteit (een bundel staven met een bijlkop).[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
Racisme en nationalisme is nu niet bepaald iets wat eigen is aan het neoconservatief denken. Verwar neoconservatief niet met paleoconservatief, het tweede staat effectief zeer dicht bij fascistische eigenschappen, in de V.S.A verwoord door de beruchte antisemiet Pat Buchanan. Neocons zijn diegenen die Irak hebben bevrijd van een gewetenloze tiran die er niet voor terugdeinsde om burgers met gifgas te vergassen, in tegenstelling tot de lafaards van het oude Europa "La douce France met de corrupte Chirac op kop die hun "olie-business" met Hussein plots in het gedrang zagen komen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 16:39   #44
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Timmeke ik denk dat u geleidelijk-aan off topic gaat. Maar goed : blair en Bush laten je intussen in de steek door hun toegevingen belangrijke vegissingen te hebben begaan mbt Irak. Het belangrijkste is hun toegeving over de Debaathificatie, waar ik de losse bedenking aan toevoeg dat ze die fout niet maakten aan het einde van WO II, toen ze de in Nazi-Duitsland
aangestelde openbare ambtenaren en rechters wel gewoon in functie lieten. Hun grootste flater is vanzelfsprekend dat ze Irak zonder enige gegronde reden zijn binnengevallen - iets wat momenteel alle bondgenoten
toegegeven hebben .. op Nederland na...

Over het vermeende extreem-linkse en extreem-rechtse zionisme kan ik kort zijn : de meeste joden leven nog steeds buiten de zionistische staat Israël, die grote moeite heeft om hun feitelijk apartheidsbeleid te camoefleren.. De enige oplossing voor het probleem is een voor mijn part federale Groot-Palestijnse staat, waarin het de Joodse nederzetters vergund is in Gaza, Westbank enz.; te leven, maar waar ook palestijnen
welkom zijn als gewone burgers in wat vandaag israël heet.

Voor mensen die graag in een door God zelf geleide staat willen wonen, bestaan er reeds oplossingen & kunnen er voor mijn part bijgecreërd worden..
Oud 29 mei 2006, 17:55   #45
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Timmeke ik denk dat u geleidelijk-aan off topic gaat. Maar goed : blair en Bush laten je intussen in de steek door hun toegevingen belangrijke vegissingen te hebben begaan mbt Irak. Het belangrijkste is hun toegeving over de Debaathificatie, waar ik de losse bedenking aan toevoeg dat ze die fout niet maakten aan het einde van WO II, toen ze de in Nazi-Duitsland
aangestelde openbare ambtenaren en rechters wel gewoon in functie lieten. Hun grootste flater is vanzelfsprekend dat ze Irak zonder enige gegronde reden zijn binnengevallen - iets wat momenteel alle bondgenoten
toegegeven hebben .. op Nederland na...

Over het vermeende extreem-linkse en extreem-rechtse zionisme kan ik kort zijn : de meeste joden leven nog steeds buiten de zionistische staat Israël, die grote moeite heeft om hun feitelijk apartheidsbeleid te camoefleren.. De enige oplossing voor het probleem is een voor mijn part federale Groot-Palestijnse staat, waarin het de Joodse nederzetters vergund is in Gaza, Westbank enz.; te leven, maar waar ook palestijnen
welkom zijn als gewone burgers in wat vandaag israël heet.

Voor mensen die graag in een door God zelf geleide staat willen wonen, bestaan er reeds oplossingen & kunnen er voor mijn part bijgecreërd worden..
Dus de vernietiging van de staat Israël? En welke apartheidsstaat jongen, in Israël leven 4 grote verschillende culturen, zoiets noemt men multi-culturaliteit, géén apartheidsstaat of probeer je je antisemitische denkbeelden aanvaardbaarder te maken.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 29 mei 2006 om 17:56.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 18:06   #46
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Isrtaël vernietigen , Waarom ? als het een verdraagzame multiculturele staat is die alle culturen gelijkwaardig behandelt zou het dan geen goed idee zijn dit uit te breiden met wat we nu een palestijnse proto-staat noemen ? Omdat die staat dan een Islam of christelijke meerderheid zou kunnen hebben ipv een joodse ? Men moet weten wat men wil .. misschien niet vandaag maar ooit moet er vrede in dat gebied komen :
puur pragmatisch zie ik een boel mensen die in het proto-palestina willen wonen, met uitbreiding van Israël en een boel mensen die in het huidig gebied Israêl willen wonen met het vernietigen van de staat Israël als
gevolg.

De vreedzame samenleving met gelijke rechten en plichten van gelijke burgers is mijns insziens de enige oplossing.. iets wat de meeste joden overal in de wereld ook in arabische en/of moslimlanden effectief doen.

Hoe talrijks zijn ze niet die mensen die door omstandigheden ver van hun geboorteland gaan wonen en werken en zich in een andere maatschazppij integreren zonder daarom noodzakelijk hun roots te verloochenen ?

de overtuiging dat dit niet mogelijk zou zijn is een typisch vlaamse aberratie geworden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be