Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 15:35   #41
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben deze pret gewoon afgekeken van de kaartjes met

"KUTHOLLANDERS" die gratis overal te rapen waren
nadat in NL een politicus het woord "KUTMAROKKANEN" had laten vallen.

wat een ontzettende ongein.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:35   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
schrijf liever "holibis". Het werkt op de linkse zenuwen als wij hun modewoordjes altijd maar verkeerd schrijven
Olébis?Olépis?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:36   #43
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:37   #44
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dus morgen mag ik naar de drukkerij gaan en 10.000 postkaarten laten maken met 'vuile homo'? Of is dat dan strafbaar? Degene die deze campagne heeft bedacht, maakt volgens mij een serieuze marketing blunder.
Kost dat duur, zo een postkaartjes? Dit geeft mij ideeën...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:43   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Bij de Hond zeg.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:48   #46
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Kost dat duur, zo een postkaartjes? Dit geeft mij ideeën...
Ik ben gewoon benieuwd of je wettelijk 'vuile homo' kaarten kan uitdelen. Niet dat ik dergelijke aktie ooit van plan zou zijn noch zou steunen, maar als het ene mag, moet het andere toch ook kunnen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:51   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben gewoon benieuwd of je wettelijk 'vuile homo' kaarten kan uitdelen. Niet dat ik dergelijke aktie ooit van plan zou zijn noch zou steunen, maar als het ene mag, moet het andere toch ook kunnen?
Natuurlijk niet ! Zoiets insinueren alleen al maakt je homofoob. Longhorn, als je nog in Vlaanderen woonde, was er nu reeds een wetsvoorstel ingediend om je buiten de UVRM om te verbannen naar de Franse Zuidelijke Antarctische Eilanden, nota bene Kerguelen! Foert!

Oud 17 mei 2006, 16:01   #48
longhorn
Minister-President

Standaard

Kerguelen???? Liever Cayenne dan als het mag. Ik overleef niet lang in een klimaat onder de 15 graden en zonder korte broek en sandalen...
Oud 17 mei 2006, 16:09   #49
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Als ik zie dat dat extreem-rechts gespuis zo'n campagne nog niet in de juiste context kan of wil zien, dan ja, dan zijn dat domme mensen. Ofwel zijn ze van slechte wil. Het zal wel een combinatie van beiden zijn.
Dit is nu een reactie die holebi's zouden moeten kunnen missen als kiespijn. Zoals de beruchte uitspraak "Wie zijn rug naar links draait, kijkt naar rechts", word je direct bij extreem-rechts geparkeerd als je vragen hebt over de nuances in het holebi-debat.

Voor mij heeft het gelijke kansencentrum een flater van formaat begaan. Dit is wat ik vind:

Nog maar eens een fundamentalisme erbij.

Heteroseksualiteit is nog steeds de seksualiteit die voor natuurlijke reproductie zorgt. Verdraagzaamheid mag ook van holebi's verwacht worden.

Met een kaartje "Vuile hetero" wil de holebi-beweging de aandacht vestigen op discriminatie van holebi's.

Het zal wel niet trendy zijn, en eigenlijk kan me dat weinig schelen, maar de organisatie die zich amuseert met de jaarlijkse "homofobie"-prijs uit te keren, mag voor mij in de rij gaan staan naast het VB en extremistische moslimsfundamentalisten. Wat een onbeschaamde onverdraagzaamheid spreiden die ten toon!

Als er nu één groep is die een genuanceerd debat rond homo- en biseksualiteit verknoeid heeft door er een symbool-dossier van te maken, dan zijn zij het wel.

Dus: laat ons een beker voor onverdraagzaamheid maken en die voor 2006 uitreiken aan de uitreikers van de homofobie-prijs.
Oud 17 mei 2006, 17:00   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is net de bedoeling van de campagne om duidelijk te maken dat geen van de twee kunnen. ma goed, om dat niet door te hebben, moet je van kwade wil zijn natuurlijk.
Ik ben er voorstander van dat beiden kunnen.
Waarom zou iemand nu zijn voor- of afkeur tegenover bepaalde sexuele handelingen moeten verzwijgen? We mogen b.v. wél tegen pédé's fulmineren of SM e.d. openlijk afkeuren. Waarom zouden we dan hetero- of homo-sex moeten vrijwaren van (al dan niet terechte) kritiek?
Oud 17 mei 2006, 18:21   #51
bartje
Minister-President

Standaard

En weeral slaat de homohaat en homofobie in deze topic enorm toe, geen enkel respect meer, weg met alle begrip; ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat deze homofoben nooit geen kind zullen hebben die holebi is anders vrees ik voor het ergste.
Daar moet toch dringend iets aan gedaan worden en ja homohaat en homofobie mag voor mijn gerust strafbaar worden!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 18:25   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En weeral slaat de homohaat en homofobie in deze topic enorm toe, geen enkel respect meer, weg met alle begrip; ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat deze homofoben nooit geen kind zullen hebben die holebi is anders vrees ik voor het ergste.
Daar moet toch dringend iets aan gedaan worden en ja homohaat en homofobie mag voor mijn gerust strafbaar worden!
Los van de repititie in je post moet ik zeggen dat ik, als iemand die onverschillig staat ten opzichte van seksuele geaardheid, dat toch niet echt een leuke campagne vindt - hoewel het van mij mag, uiteraard.

Grappig, daar valt over te praten, maar onaangenaam is het voor vele mensen zeker, en laat dat net die mensen zijn die al gevoelig zijn voo dit soort zaken.
Oud 17 mei 2006, 18:34   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan gevoelens pro of anti niet uitbannen bij wet.
Je kan de zon bij wet niet verbieden of verplichten te schijnen.

Laat homohaters hun vuiligheid openlijk en ongestraft spuien, dan weet je vanuit welke hoek het gevaar komt. Dat lijkt me stukken beter dan bij wet afgedwongen en dus onoprechte, niet-authentieke tolerantie.
Oud 17 mei 2006, 18:39   #54
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Los van de repititie in je post moet ik zeggen dat ik, als iemand die onverschillig staat ten opzichte van seksuele geaardheid, dat toch niet echt een leuke campagne vindt - hoewel het van mij mag, uiteraard.

Grappig, daar valt over te praten, maar onaangenaam is het voor vele mensen zeker, en laat dat net die mensen zijn die al gevoelig zijn voo dit soort zaken.
Repetitie, welke repetitie???

En dat ze er gevoelig voor zijn tot daar aan toe maar dat neemt nog niet weg dat ze homohatend of homofoob moeten worden.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 17 mei 2006, 19:01   #55
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
... maar onaangenaam is het voor vele mensen zeker, en laat dat net die mensen zijn die al gevoelig zijn voo dit soort zaken.
misschien is het de bedoeling van de campagne dat die mensen eens voelen hoe het voelt wanneer holebi's nageroepen worden als "vuile homo"?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 19:01   #56
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Repetitie, welke repetitie???

En dat ze er gevoelig voor zijn tot daar aan toe maar dat neemt nog niet weg dat ze homohatend of homofoob moeten worden.
Maar wat vind jij eigenlijk van de campagne, Bartje? Denk je echt dat dit de verstandhouding zal verbeteren?
Oud 17 mei 2006, 19:05   #57
bartje
Minister-President

Standaard

Ik vind dat er campagne moet gevoerd worden, zeker weten maar de manier waarop is indd misschien wel beetje forcerend maar dat neemt niet weg dat sommige reacties hier weer enorm homofoob overkomen.
Oud 17 mei 2006, 19:24   #58
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
misschien is het de bedoeling van de campagne dat die mensen eens voelen hoe het voelt wanneer holebi's nageroepen worden als "vuile homo"?
komaan, niemand wordt meer als het vuil van de straat behandeld als de VB-militant, wat wij iedere dag doorstaan grenst

aan de grenzen van de verbeelding, holibis zijn niet in een situatie om te klagen, zij hebben de steun van het regime
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 19:27   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat er campagne moet gevoerd worden, zeker weten maar de manier waarop is indd misschien wel beetje forcerend maar dat neemt niet weg dat sommige reacties hier weer enorm homofoob overkomen.
Ja, wat denk je nu?
Oud 17 mei 2006, 19:28   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een campagne gezien met de boodschap vuile homo erop.

Anderzijds heb ik al wel feestjes van holebi's gezien waarop staat "hetero's óók welkom", alsof dat een gunst is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be