Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2003, 00:15   #41
Stefanie
Minister-President

Standaard

Lees mijn antwoord nog eens goed. Ik zal het hier nog eens herhalen: Ik ben geen Waalse. Wat kan ik daar nu over zeggen? Het is aan de Walen om te beslissen of ze België nog willen of niet, natuurlijk. Wat kan ik daar aan doen? Ik ben democraat...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 08:41   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Lees mijn antwoord nog eens goed. Ik zal het hier nog eens herhalen: Ik ben geen Waalse. Wat kan ik daar nu over zeggen? Het is aan de Walen om te beslissen of ze België nog willen of niet, natuurlijk. Wat kan ik daar aan doen? Ik ben democraat...
Dus als je zegt dat een scheiding van Vlaanderen en Wallonië beter zou zijn voor beide partijen, dan klets je zomaar wat. Eigenlijk komt het er op neer dat julie DENKEN dat die scheiding vooral goed zou zijn voor Vlaanderen. Toch?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 09:29   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat er héél wat Vlamingen zijn, die dan wel mijn moedertaal spreken, maar waarmee ik onder geen beding wil geassocieerd worden. Sinds 18 mei heb je'r in Vlaanderen zo'n 700.000 als ik me niet vergis.
Daar gaan we weer: Vlaanderen = Vlaams Blok...
Oud 10 augustus 2003, 10:06   #44
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Weigeren een groet te brengen voor het nationaal symbool van Vlaanderen getuigt van bekrompenheid, onverdraagzaamheid en geen respect voor andermans identiteit.

Indien het koningshuis en de regering geen respect toont voor de
Vlaamse symbolen en identiteit, dan heeft ze ook geen respect voor
de sociale , culturele en economische belangen van het Vlaamse volk
Oud 10 augustus 2003, 10:29   #45
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nee hoor, een minderheid maar.

Waarmee ik nog niet weet wat Wallonië te winnen heeft bij haar onafhankelijkheid.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 10:43   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Weigeren een groet te brengen voor het nationaal symbool van Vlaanderen getuigt van bekrompenheid, onverdraagzaamheid en geen respect voor andermans identiteit.

Indien het koningshuis en de regering geen respect toont voor de
Vlaamse symbolen en identiteit, dan heeft ze ook geen respect voor
de sociale , culturele en economische belangen van het Vlaamse volk
Vlaanderen heeft maar één "nationaal" symbool en dat is de Belgische vlag.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 augustus 2003, 10:45   #47
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Vlaanderen heeft maar één "nationaal" symbool en dat is de Belgische vlag.
Tuurlijk...
Oud 10 augustus 2003, 10:52   #48
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Dus als je zegt dat een scheiding van Vlaanderen en Wallonië beter zou zijn voor beide partijen, dan klets je zomaar wat. Eigenlijk komt het er op neer dat julie DENKEN dat die scheiding vooral goed zou zijn voor Vlaanderen. Toch?
Het ondernemingsklimaat in Wallonië is bedroevend en het politiek cliëntilisme enorm, juist door het feit van de transfers; waarom zouden de Walen hier iets aan veranderen?
De 'état-PS' is zo sterk door het feit dat de Waalse overheid bijna de helft van de arbeidsplaatsen garandeert met het geld van de federale overheid (lees: de Vlamingen). Dit resulteert in een massale lethargie die een rem is op de economische relance van de regio en geen aanzet geeft tot 'incentives' (vergelijk het met een werkloze die evenveel verdient door te stempelen als te werken) maar terzelfdertijd de sterkte van de politieke leiders verklaart.

Je kan evenmin zeggen dat de democratie gerespecteerd wordt door de pariteitsregel waardoor een Vlaamse stem minder waard is dan een Waalse terwijl de Vlamingen in Brussel het moeten stellen met een nepstatuut. De NVA heeft bij de verkiezingen meer stemmen gehaald dan Ecolo waar de eerste één zetel heeft gekregen en de laatste vier!

Zoals hier reeds werd aangehaald zijn de meeste problemen tussen Vlamingen en Walen te wijten aan het mentaliteitsverschil waardoor geen beleid kan gevoerd worden dat afgestemd is op de specifieke behoeften van (vooral de Vlaamse) elke regio. De Walen (en franstaligen in het algemeen) voeren dan nog een taal-expansiepolitiek in Vlaanderen door de weigering Nederlands te spreken en een intolerante houding aan te nemen tov de Vlamingen in hun verfranste gemeenten. Hun houding ten aanzien van Vlaanderen wordt nog eens geïllustreerd door het feit dat een kleine minderheid van Waalse scholieren het Nederlands als tweede taal nemen (en dan zie ik hier sommigen pleiten voor een tweetalig België....).

Ik denk dat de 'weg-met-ons'mentaliteit van bepaalde leden op dit forum eerder ingegeven is door een rabiate anti-VB houding dan een rationele benadering van het probleem.
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 10:55   #49
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

In het geval van Raf:

1. Het Vlaams Blok is niet voor het homo-huwelijk.
2. Het Vlaams Blok is voor een onafhankelijk Vlaanderen.
3. Raf is homo.
4. Dus Raf is Belgicist. 8)
Oud 10 augustus 2003, 10:58   #50
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nee hoor, een minderheid maar.

Waarmee ik nog niet weet wat Wallonië te winnen heeft bij haar onafhankelijkheid.
Daarom moeten wij als Vlamingen (dwz onze Vlaamse politici) eens samen op onze poot gaan staan om die zaken waar we democratisch gezien recht op hebben af te dwingen...

Zoals : correcte vertegenwoordiging in parlement
correcte verdeling van de financiën

Dan kunnen we zien hoe ver Wallonië kan of wil gaan.

Als we dan dat kunnen afdwingen is een belangrijk argument om België af te bouwen verdwenen..
Dan zouden we terugvallen op 1 (één) parlement wat een aardige besparing zou opleveren voor alle Belgische burgers.
Bepaalde thema's kunnen eventueel regionaal blijven.
Deze worden dan besproken en gestemd door het Waalse of Vlaamse gedeelte van het parlement.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 11:23   #51
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Zoals hier reeds werd aangehaald zijn de meeste problemen tussen Vlamingen en Walen te wijten aan het mentaliteitsverschil waardoor geen beleid kan gevoerd worden dat afgestemd is op de specifieke behoeften van (vooral de Vlaamse) elke regio. De Walen (en franstaligen in het algemeen) voeren dan nog een taal-expansiepolitiek in Vlaanderen door de weigering Nederlands te spreken en een intolerante houding aan te nemen tov de Vlamingen in hun verfranste gemeenten. Hun houding ten aanzien van Vlaanderen wordt nog eens geïllustreerd door het feit doat een kleine minderheid van Waalse scholieren het Nederlands als tweede taal nemen (en dan zie ik hier sommigen pleiten voor een tweetalig België....).

Ik denk dat de 'weg-met-ons'mentaliteit van bepaalde leden op dit forum eerder ingegeven is door een rabiate anti-VB houding dan een rationele benadering van het probleem.
Rationele benadering? Die houdt dus in dat we "de" Walen moeten aanzien voor wat ze zijn: cultuurimperialisten?
Een taal-expansiepolitiek.... de verfransing van (de rand rond) Brussel is een natuurlijke beweging. Wat wil je met een hoofdstad van 1 miljoen inwoners waar meer dan 80 % Frans spreekt. Of moeten we ze daar opsluiten?
Wat lostaat van het feit dat wie zich in Vlaamse gemeentes vestigt wel degelijk Nederlands zou moeten leren, die vorm van integratie eist men van iedereen. Maar hier zit heus geen "bewuste expansiepolitiek" achter hoor, uitgedacht door "de" Walen
Ook de vermeende "weigering" om Nederlands te leren is geen doordachte tactiek, maar eerder een gevolg van het lamentabel niveau van onderwijs (i.v.m Vlaanderen). En of ik wel zo goed Frans kan Engels is de enige taal naast Nederlands waarin ik me deftig kan uitdrukken

Een andere rationele benadering: Waarom splitsen als er geen meerderheid van "Vlamingen" voor te vinden is?
Wat met Brussel? (vergeet het miljoen pendelaars niet)
Wat met Wallonië?
Oud 10 augustus 2003, 11:31   #52
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Citaat:
Zoals hier reeds werd aangehaald zijn de meeste problemen tussen Vlamingen en Walen te wijten aan het mentaliteitsverschil waardoor geen beleid kan gevoerd worden dat afgestemd is op de specifieke behoeften van (vooral de Vlaamse) elke regio. De Walen (en franstaligen in het algemeen) voeren dan nog een taal-expansiepolitiek in Vlaanderen door de weigering Nederlands te spreken en een intolerante houding aan te nemen tov de Vlamingen in hun verfranste gemeenten. Hun houding ten aanzien van Vlaanderen wordt nog eens geïllustreerd door het feit doat een kleine minderheid van Waalse scholieren het Nederlands als tweede taal nemen (en dan zie ik hier sommigen pleiten voor een tweetalig België....).

Rationele benadering? Die houdt dus in dat we "de" Walen moeten aanzien voor wat ze zijn: cultuurimperialisten?
Een taal-expansiepolitiek.... de verfransing van (de rand rond) Brussel is een natuurlijke beweging. Wat wil je met een hoofdstad van 1 miljoen inwoners waar meer dan 80 % Frans spreekt. Of moeten we ze daar opsluiten?
Wat lostaat van het feit dat wie zich in Vlaamse gemeentes vestigt wel degelijk Nederlands zou moeten leren, die vorm van integratie eist men van iedereen. Maar hier zit heus geen "bewuste expansiepolitiek" achter hoor, uitgedacht door "de" Walen
Ook de vermeende "weigering" om Nederlands te leren is geen doordachte tactiek, maar eerder een gevolg van het lamentabel niveau van onderwijs (i.v.m Vlaanderen). En of ik wel zo goed Frans kan Engels is de enige taal naast Nederlands waarin ik me deftig kan uitdrukken

Een andere rationele benadering: Waarom splitsen als er geen meerderheid van "Vlamingen" voor te vinden is?
Wat met Brussel? (vergeet het miljoen pendelaars niet)
Wat met Wallonië?
Waarom zou dit niet rationeel zijn? De feiten zijn er.
Ik heb het woord 'bewust' niet gebruikt maar als het 'onbewust' zou gebeuren kan je er een erfelijke factor bijhalen en dat riekt naar....juist!

Je zegt zelf dat het onderwijs-niveau in Wallonië zo lamentabel is en toch kost een Waalse leerling meer dan een Vlaamse. Rara?

Als ze er zelf moeten voor instaan (financieel) zullen ze er wel iets aan doen. (cfr de werkloze in mijn voorbeeld).

'Gescheiden rekeningen maken de beste vrienden'. 8)
Oud 10 augustus 2003, 11:42   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het geval van Raf:

1. Het Vlaams Blok is niet voor het homo-huwelijk.
2. Het Vlaams Blok is voor een onafhankelijk Vlaanderen.
3. Raf is homo.
4. Dus Raf is Belgicist. 8)
Onzin. De n-va is niet tegen het homo-huwelijk en toch kan die partij evenmin mijn goedkeuring wegdragen. Het feit dat ik niet te vinden ben voor een onafhankelijk Vlaanderen heeft hoegenaamd niets met mijn seksuele voorkeur te maken.

Citaat:
Oud 10 augustus 2003, 11:44   #54
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Benoem dan "ze". Wie voert hier de bewust/ onbewuste "taal-expansiepolitiek" DE PS alweer?[size=2]source of all evil[/size]

Het Waalse onderwijs, als wat je zegt klopt, heeft dan duidelijk ernstige problemen. Ik ben ervan overtuigd dat jij me kan uitleggen waarom zonder het woord "politiek" of "transfers" te gebruiken
Ik weet het alleszins niet... een leerling uit het "vrije" net zou ook minder kosten. Ik geloof er geen bal van.

En wat met de andere vraagstukken?
Oud 10 augustus 2003, 11:55   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ondernemingsklimaat in Wallonië is bedroevend en het politiek cliëntilisme enorm, juist door het feit van de transfers; waarom zouden de Walen hier iets aan veranderen?
De 'état-PS' is zo sterk door het feit dat de Waalse overheid bijna de helft van de arbeidsplaatsen garandeert met het geld van de federale overheid (lees: de Vlamingen). Dit resulteert in een massale lethargie die een rem is op de economische relance van de regio en geen aanzet geeft tot 'incentives' (vergelijk het met een werkloze die evenveel verdient door te stempelen als te werken) maar terzelfdertijd de sterkte van de politieke leiders verklaart.
Dit is alvast geen pleidooi om Vlaanderen en Wallonië van elkaar te laten scheiden; eerder om de Vlaamse en Waalse parlementen af te schaffen en het federale bestuursniveau terug het heft in handen te laten nemen.

Citaat:
Je kan evenmin zeggen dat de democratie gerespecteerd wordt door de pariteitsregel waardoor een Vlaamse stem minder waard is dan een Waalse terwijl de Vlamingen in Brussel het moeten stellen met een nepstatuut. De NVA heeft bij de verkiezingen meer stemmen gehaald dan Ecolo waar de eerste één zetel heeft gekregen en de laatste vier!
Pas dan het kiessysteem aan. Ook hier is een splitsing tussen Vlaanderen en Wallonië niet noodzakelijk om het probleem op te lossen.

Citaat:
Zoals hier reeds werd aangehaald zijn de meeste problemen tussen Vlamingen en Walen te wijten aan het mentaliteitsverschil waardoor geen beleid kan gevoerd worden dat afgestemd is op de specifieke behoeften van (vooral de Vlaamse) elke regio. De Walen (en franstaligen in het algemeen) voeren dan nog een taal-expansiepolitiek in Vlaanderen door de weigering Nederlands te spreken en een intolerante houding aan te nemen tov de Vlamingen in hun verfranste gemeenten. Hun houding ten aanzien van Vlaanderen wordt nog eens geïllustreerd door het feit dat een kleine minderheid van Waalse scholieren het Nederlands als tweede taal nemen (en dan zie ik hier sommigen pleiten voor een tweetalig België....).
Er bestaat ook een mentaliteitsverschil tussen Antwerpenaren en Brabanders, tussen West-Vlamingen en Limburgers,... Toch geen reden om al die streken onafhankelijk te maken?
Dat leerlingen in Wallonië eerder een andere taal als tweede taal kiezen heeft misschien te maken met het feit dat Nederlands nu niet meteen een wereldtaal is.

Citaat:
Onzin dus.

Citaat:
Oud 10 augustus 2003, 12:19   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

PS source of all evil....

De laatste jaren denk ik meer en meer van wel ja. Als er ergens iets fout loopt zit die partij daar altijd wel voor iets tussen, doorgaans als oorzaak.
Oud 10 augustus 2003, 14:14   #57
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Benoem dan "ze". Wie voert hier de bewust/ onbewuste "taal-expansiepolitiek" DE PS alweer?[size=2]source of all evil[/size]

Het Waalse onderwijs, als wat je zegt klopt, heeft dan duidelijk ernstige problemen. Ik ben ervan overtuigd dat jij me kan uitleggen waarom zonder het woord "politiek" of "transfers" te gebruiken
Ik weet het alleszins niet... een leerling uit het "vrije" net zou ook minder kosten. Ik geloof er geen bal van.

En wat met de andere vraagstukken?
Blijkbaar ken je zelfs de recentste geschiedenis van de PS niet, er zijn zelfs boeken aan gewijd die evengoed op de maffia van toepassing kunnen zijn.

'Ze', vraagteken, dat zijn de franstaligen in het algemeen die zich niet willen aanpassen door Nederlands te spreken in Vlaanderen.

Eén van mijn vrienden is gehuwd met een Waalse, zij wonen in Vlaanderen maar de huistaal is Frans, zij lezen franstalige kranten en tijdschriften en kijken naar franstalige zenders. Zijn vrouw geeft lessen frans aan buitenlandse kaders en hun kinderen in een multinational in Vlaanderen (waar je niet geacht wordt Nederlands te kennen). Zij heeft mij ooit gezegd dat ze hoopt dat haar kinderen niet met een Vlaming trouwen (racisme??) want dat ze ook met haar kleinkinderen Frans wil praten.

Slechts één voorbeeld, maar zo is de toon.

De lage kwaliteit van hun onderwijs heeft evenzeer met hun mentaliteit van 'laisser aller, laisser faire' te maken zoals het in de overheidsinstellingen en bedrijven het geval is. Ik ken een bedrijfsleider die meer dan tien jaar geleden een bedrijf heeft opgestart in Henegouwen (overheidsdotaties)maar nu van miserie is teruggekeerd wegens de aanhoudende tegenkanting, corruptie en bedroevende productiviteit.

Dat je 'geen bal' gelooft van het verschil in kosten tussen de onderwijsnetten ligt eerder aan jou gebrekkige kennis en halsstarrigheid dan aan de cijfers. Zoek ze eens op, ze zijn reeds meermaals in de media aan bod gekomen.
Succes! 8)
Oud 10 augustus 2003, 15:52   #58
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dit is alvast geen pleidooi om Vlaanderen en Wallonië van elkaar te laten scheiden; eerder om de Vlaamse en Waalse parlementen af te schaffen en het federale bestuursniveau terug het heft in handen te laten nemen.

Juist wel Raf! In de unitaire context zou Vlaanderen helemaal de dupe zijn omdat we dan weer naar 'nationale' partijen gaan en je weet goed genoeg hoe het er daar vroeger aan toe ging.

Citaat:
Pas dan het kiessysteem aan. Ook hier is een splitsing tussen Vlaanderen en Wallonië niet noodzakelijk om het probleem op te lossen.

D�*t zullen de franstaligen zeker niet willen: stel je voor dat de Vlamingen de meerderheid gaan uitmaken!

Citaat:
Er bestaat ook een mentaliteitsverschil tussen Antwerpenaren en Brabanders, tussen West-Vlamingen en Limburgers,... Toch geen reden om al die streken onafhankelijk te maken?
Dat leerlingen in Wallonië eerder een andere taal als tweede taal kiezen heeft misschien te maken met het feit dat Nederlands nu niet meteen een wereldtaal is.

Vraag eens aan een buitenlandse ondernemer welke bevolkingsgroepen zich onderscheiden in dit land en je zal horen dat het verschil hem tussen 'the Dutch and French-speaking' bevindt.

Citaat:
Onzin dus.
In jou geval dan? 8) [/b]
Oud 10 augustus 2003, 15:53   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De mensen die vertellen dat de Waalse regering niets doet vertellen propagandistische praatjes die niet stroken met de realiteit. De werloosheid in de provincies Waals-Braband, Namen en Luxemburg is maar iets hoger dan in Vlaanderen terwijl de problemen zich uiteraard vooral situeren in de oude industriebekkens op de as Luik-Charleroi.

De as Brussel-Aarlen doet het daarentegen zeer behoorlijk met een aantal uitschieters rond Louvain-La-Neuve met een niet onbelangrijke concentratie biotechnologiebedrijven. In Luik heb je dan nog de ruimtevaart en wapenindustrie met een internationale 'reputatie'. Daarnaast zijn er nog de luchthavens die het (met veel overheidssteun) vrij behoorlijk doen in tegenstelling tot de luchthaven in Vlaanderen (zonder Brussel-Nationaal) waar men in de marge wat aan het prutsen is.

Vergeet niet dat als Ford morgen beslist om zijn schep af te kuisen (wat niet zo onrealistisch is), Limburg in éénklap een vergelijkbaar economisch (maan)landschap zal hebben als de Borinage en we zullen dan nog eens kijken hoe ze dat in Vlaanderen zullen opvangen.

http://www.investinwallonia.com/

In ieder geval hebben ze een website waar Vlaanderen iets van kan leren. Er zijn ook interessante brochures over belastingsvoordelen voor buitenlandse ondernemingen en werknemers. Vrij onthullend allemaal.

Wel een grappig statistiekje over de arbeidsproductiveit. Overal neemt men cijfers die betrekking hebben op het Waalse gewest behalve hier waar men nationale cijfers gebruikt om buitenlands investeerders te lokken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 17:00   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Juist wel Raf! In de unitaire context zou Vlaanderen helemaal de dupe zijn omdat we dan weer naar 'nationale' partijen gaan en je weet goed genoeg hoe het er daar vroeger aan toe ging.
Neen, dat weet ik niet... Leg me dat eens uit.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be