![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zelf heb voor wiet 2 jaar gekregen, daar twijfel ik helemaal niet aan. Ik heb er 8 maand voor in Wortel gezeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Ja, 2 gram, gewogen in het plastiek zakje. 2 jaar, einde straf.
Citaat:
Iemand die ik ken verschijnt op het einde van het jaar voor het beroepshof, in eerste aanleg 48 maand gekregen voor meerdere planten. Ondertussen hebben we al vonnissen gezien waarbij de strafmaat voor meerdere planten de vijf jaar te boven gaat. Voor wiet planten. 10 jaar geleden kreeg je daar drie maand voor. Meer en meer mensen roken wiet en de repressie wordt harder en harder en er is blijkbaar nog geen eind in zicht. Hoe lang gaat dat nog duren voor de staat zich aanpast aan de realiteit. Laatst gewijzigd door HAMC : 29 augustus 2007 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit het laatst ergens op een terras (s'nachts) met nog wat kameraden en 4 gasten die iets verderop aan hetzelfde terras zaten, staken toen een joint op. Niemand reageerde daarop of keer er raar vanop. Niet dat akkoord ben met dat gedoog, maar ik vind het raar te horen dat die straffen toch zo hoog zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, ze moeilijk het vervolgen stop zetten, dan is het hek helemaal van de dam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Neem nu tien personen, 4 daarvan roken. Geen repressie, niemand gaat naar de gevangenis. Welke toestand vindt u het beste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ja, nee. laat ons het op wiet houden, daar ging het origineel om. Want niet alle drugs zijn zo onschuldig als wiet natuurlijk.
Niettemin maakt een verbod uiteraard geen verschil uit voor de mensen die zwaardere drugs gebruiken, men neemt ze of men neemt ze niet, wet of geen wet. Wetten zijn er in de praktijk om te straffen naderhand, niet om te voorkomen. Zodus ja, wiet volledig vrij. Er wordt daar niemand schade door berokkend. En dan krijgen we weer plaats in de gevangenis, dan schiet dat ook wat op. En dan kunnen de mensen van de politie zich misschien met wat ernstigere zaken bezighouden. Ziet u, daar gaat de maatschappij van vooruit. Laatst gewijzigd door HAMC : 29 augustus 2007 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiet schaadt niemand. En dat geldt voor elke drugs. Er is geen goede reden om drugs te verbieden, buiten autoritaire 'wij weten het beter dan u'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mss door de marginalisering en de criminalisering die daarmee gepaard gaat om de simpele reden dat het arbitrair is.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 07:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk day Savatage niets van soft en of andere drugs kent. Als men vandaag de dag de steppingstone theorie aanhangt zoals de Belgische staat staat men wat achter op dat gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zover ik weet hangen de regeringspartijen die theorie niét meer aan. Bepaalde rechts-conservatieve partijen - haha - daarentegen nog wel. (Enfin, dat zeggen ze toch vrij letterlijk.)
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het zou interessant zijn om daar eens een puur wetenschappelijk experiment rond op te zetten. Ik neem een steekproef van ongeveer 100 mensen die momenteel verslaafd zijn aan heroïne of LSD. Ik ga vervolgens bij die 100 personen na wie onmiddellijk van hun is begonnen met het gebruik van hard drugs en wie begonnen is met soft drugs en uiteindelijk bij hard drugs is terecht gekomen. Zo weten we meteen tot in welke mate de steppingstone theorie klopt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet het wel. Heroïne verslaafden beginnen niet zomaar op een dag met zichzelf vol heroïne te spuiten, ze eindigen in die fase.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dezelfde manier kan je bewijzen dat melk aanzet tot problematisch alcoholgebruik.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 11:13. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Dan tellen we hoeveel van die honderd mensen rijschool hebben gevolgd, als dat dan een meerderheid is kunnen we daaruit besluiten dat de rijschool mensen laat verongelukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bhairav : 29 augustus 2007 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |