Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten kindermoordenaars volle straf uitzitten?
ja 55 83,33%
nee 1 1,52%
andere 10 15,15%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 11:17   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Militairen genoeg die in de mess met hun vingers zitten te draaien,
Die zitten al in een mess, ze zullen zich zeker niet willen 'verbeteren'...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 11:21   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Herr Flick:
Maar aangezien den belgiek geen eilanden heeft...
...Moet ze er maar aanleggen...

Aankloppen bij de minister van Moordzee...

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2006 om 11:21.
Oud 23 mei 2006, 11:27   #43
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
In Somalië enz deden ze dat ook, trouwens, nogmaals, een kind daar is veel vroeger "volwassen" als hier, Hier in het westen wordt dat nogal gouw vergeten, ne jongen van 14 a 15 is daar zo goed als een man.

Ik wil niet pleiten voor het afschieten van kinderen, maar ik denk dat de meeste amerikaanse GI's niet moedwillig, schaapkes van 10 a 11 gaan doodschieten. Ik denk dat de meeste zelf zullen twijfelen als die 11 jarigen gewapend zouden zijn. Maar in het heetst van de strijd als ze op u staan te schieten, dan schiete terug. Anders zijt ge de volgende om in ne lijkzak teruggestuurd te worden naar de states.
Dat is Somalië. Precies alsof je meer dan 100 verschillende soorten van uiteenlopende maatschappijen kan brengen onder de noemer "islam". Kindsoldaten komen meer voor onder de evenaar, net zoals in het katholieke Rwanda. Baathisten zijn trouwens nationalisten, geen religieuze groepering.

Clusterbommen op burgerbevolking gooien is ook een vorm van verdediging? Mijn excuses als ik er niet de legitimerende functie inzie.
Oud 23 mei 2006, 11:35   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Die zitten al in een mess, ze zullen zich zeker niet willen 'verbeteren'...

Militairen hebben niet te willen hé Eno2 daarmee dat ze zo flexibel zijn
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 11:37   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...Moet ze er maar aanleggen...

Aankloppen bij de minister van Moordzee...

Goe idee, we kopen ergens een lapke zee, in de pacific of atlantic, we laten dredging international da opspuiten , (elk den helft van de steekpenningen hé, (ik wil eindelijk dien Bentley Continental GT wel eens aanschaffen.) en dan een wekelijkse lijndienst om gevangen erop te steken, en de cipiers af te lossen.
Oud 23 mei 2006, 11:41   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat is Somalië. Precies alsof je meer dan 100 verschillende soorten van uiteenlopende maatschappijen kan brengen onder de noemer "islam". Kindsoldaten komen meer voor onder de evenaar, net zoals in het katholieke Rwanda. Baathisten zijn trouwens nationalisten, geen religieuze groepering.

Clusterbommen op burgerbevolking gooien is ook een vorm van verdediging? Mijn excuses als ik er niet de legitimerende functie inzie.
Ik verwacht ook minder kindsoldaten in Irak dan onder de Evenaar, maar ik denk wel dat daar er al een aanzienlijk deel van de mannelijke bevolking, om zeep is gebracht, ze daar langzaamaan ook wel kinders zullen gaan gebruiken, (Remember Hitler en zijn hitlerjugend... )

Clusterbommen op de burgerbevolking gooien is natuurlijk verwerpelijk.

Maar als de strijders zich en masse verbergen in en tussen de huizen van een aantal burgers, dan is dat heelaas, een legitiem doel, Het is niet de schuld van de amerikanen dat hun tegenstanders, een bende laffe klootzakken zijn die zich gaan wegsteken in burgerwoningen.
Oud 23 mei 2006, 11:46   #47
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ik verwacht ook minder kindsoldaten in Irak dan onder de Evenaar, maar ik denk wel dat daar er al een aanzienlijk deel van de mannelijke bevolking, om zeep is gebracht, ze daar langzaamaan ook wel kinders zullen gaan gebruiken, (Remember Hitler en zijn hitlerjugend... )

Clusterbommen op de burgerbevolking gooien is natuurlijk verwerpelijk.

Maar als de strijders zich en masse verbergen in en tussen de huizen van een aantal burgers, dan is dat heelaas, een legitiem doel, Het is niet de schuld van de amerikanen dat hun tegenstanders, een bende laffe klootzakken zijn die zich gaan wegsteken in burgerwoningen.
De strijd om Palestina duurt nu toch al een tijdje langer, nog altijd geen bevestiging van die these gezien.

Vraagje: waren onze verzetstrijders ook laffe klootzakken? Moesten zij ook midden op een patattenveld het uitvechten met de nazi-bezetter? Of is het toch slimmer om als partizaan andere middelen te gebruiken, vermits het moeilijk vechten is tegen fosforbommen, clusterbommen, napalmderivaten, verarmd uranium e.d.?

Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 mei 2006 om 11:46.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 12:21   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kun je een voorbeeld geven in welk geval een moordenaar zijn straf niet moet uitzetten?
De meeste "familiemoordenaars" (moorden die in het familiaal milieu hebben plaatsgevonden) ...

Citaat:
Waarom dit niet toepassen op alle straffen? Zowiezo is moord het ergste wat je volgens mij kan doen, niet? Waarom mensen die lichtere feiten plegen minder straffen? Vb: snelheidsovertredingen...
?????
Oud 23 mei 2006, 12:30   #49
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vindt zeker alle vragen stom die tegen het bestaande status-kwo bevragen? Die tegen de laksheid van het gerecht ingaan? Tegen het herleiden van alle straffen op éénderde?
Die vind ik inderdaad allemaal stom. Kindermoordenaars zijn het laagste van het laagste, zonder zelfs maar een greintje van geweten. Dat soort onmensen verdient geen clementie, begrip of medelijden.

Citaat:
Als het antwoord zo evident is, waarom konden de protesterende ouders van vermoorde kinderen dan rekenen op de een ijzingwekkend vertoon van onverschilligheid, zowel op straat als in de media?
Is het de eerste keer dat de mensen en de media ijzig onverschillig reageren? Ooit al eens gehoord van de term "ver-van-mijn-bed-show"? Al vergeten hoelang het geduurd heeft tot Dutroux berecht werd, ondanks al wat hij heeft gedaan? Het is niet omdat de mensen onverschillig zijn, dat ze daarmee juist of intelligent handelen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 12:33   #50
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Goed gedrag in de gevangenis zou ertoe moeten leiden dat de straf niet wordt verlengd.
Dus kindermoordenaars/misbruikers en verkrachters moeten vervroegd worden vrijgelaten bij goed gedrag? Gij zijt zeker ene Dutroux vergeten die in de jaren '80 na goed gedrag vrijgelaten werd? Het resultaat is bekend...
Oud 23 mei 2006, 13:05   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
De strijd om Palestina duurt nu toch al een tijdje langer, nog altijd geen bevestiging van die these gezien.

Vraagje: waren onze verzetstrijders ook laffe klootzakken? Moesten zij ook midden op een patattenveld het uitvechten met de nazi-bezetter? Of is het toch slimmer om als partizaan andere middelen te gebruiken, vermits het moeilijk vechten is tegen fosforbommen, clusterbommen, napalmderivaten, verarmd uranium e.d.?
Als ge als Partizaan wilt vechten moet ge ook de risico's van dat partizanenbestaan aanvaarden.

Dat wil zeggen, dat er inderdaad onschuldige doden kunnen vallen, dat ge geen rechten hebt zoals een geuniformeerd soldaat die wel heeft, enz... als ge dat allemaal ok vind, ja.

Mag ik er u wel op wijzen dat echte partizanen zicht tijdens 40-45 nooit met een dynamietvest aan zich laten ontploffen hebben op een station vol weerloze burgers ?

Nee er werden militaire of para militaire doelen aangevallen, of infrastructuur. dat is al heel iets anders.

Palestijnen en ook Iraki's zouden een propere oorlog kunnen vechten door Amerikaanse tanks in een hinderlaag te lokken, veel fantasie is daar niet voor nodig , natuurlijk is een A1 abrahams uitschakelen, nie aan iedereen gegeven, maar als, uwen tank plots vol water loopt, of hij compleet in brand staat, zijt maar zeker, dat ge dan het gevecht verloren hebt, gewoon fantasie en vernuft gebruiken tegen een technologisch superieurse vijand.

Zelf Spectre's Black Hawk, en Appache heli's zijn neer te halen, met genoeg verstand, je moet ze gewoon dicht genoeg tegen de grond krijgen, en een kerel met een stinger, of RPG doet de rest.

Verder, als Partizaan, kan je ook met enige inventiviteit, Napalm do it yourself maken, (en nog een aantal andere leuke en minder leuke dingen, ... ) Een zoektocht over internet zal u snel duidelijk maken, hoe ge met wat huis en tuinmiddelen een gat in een motorblok van nen jeep brand, hoe je Napalm home made maakt, hoe je TNT of Nitroglycerine kan aanmaken, hoe je van een paar zakken kunstmest een jerycan benzine en een paar kilo suiker, een bom maakt die krachtig genoeg is, om de voorgevel van het koninklijk paleis aan barrels te blazen.

Enige voorwaarden, Brains, en zot genoeg zijn om het te doen.

Partizanen kunnen dus wel degelijk een oorlog uitvechten met een regulier leger zonder daarvoor burgers in gevaar te moeten brengen, en met een hoge graad van success.

Als je je natuurlijk tussen onschuldige burgers gaat wegstoppen moet je ook niet komen janken dat er burgers getroffen worden.

Trouwens de palestijnen gebruiken ook kinderen in hun strijd, ... Dynamietgordels, zelf worden gedragen door jonge jongens, als koerier , en afleidingsmanouvre zullen ze ook wel gebruikt worden.

Sadam hoesein, gebruikte zelf kinderen om voor de tanks te laten lopen in de mijnenvelden tijdens het conflict met Iran...
Oud 23 mei 2006, 13:07   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Dus kindermoordenaars/misbruikers en verkrachters moeten vervroegd worden vrijgelaten bij goed gedrag? Gij zijt zeker ene Dutroux vergeten die in de jaren '80 na goed gedrag vrijgelaten werd? Het resultaat is bekend...

Uwen hond doet mij denken aan die van mij, ...

gisteravond was 't weer van datum, ... jezus maria en jozef, ... wat dat beest in zijn darmen heeft zitten, weet ik niet, maar 't is wel heftig !

Oud 23 mei 2006, 13:11   #53
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
ronduit geniaal!

Het grootste probleem is de geschikte aanbouw van gevangenissen, het groter bewakingspersoneelsbestand, onderhoud.
Reken eens uit...

Terwijl iedereen de belastingen omlaag wil.
als het u om financiële kosten te doen is, heb ik de oplossing: De Doodstraf natuurlijk
Op geruimd staat netjes.Gevaar voor recidive: 0 %, ook niet te verwaarlozen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 13:33   #54
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard gevangenen-reserve

Citaat:
Laat gevangenen hun eigen gevangenis verbouwen, ...

Stop ze in een lege koolmijn, en geef ze materiaal en middelen om die te verfraaien,

als dat wat te bruut is, wel zet een dubbele omheining rond een leeg mijnterrein, en zet er een paar honderd prefab brakken op, 4 torens die het geheel overzien met bewapende bewakers, en na die dubbele omheining waarvan de buitenste draad voorzien, is van 20 000 volt, leg je een mijnenveld aan. met daarna nog eens dubbele draad.

Goe, goedkoop en effectief, oh ja, en een poging tot ontsnapping wordt automatisch gehonoreerd met 5 jaar extra natuurlijk.
ik heb ooit "Papillon" gelezen. Dat was een man die voor een dodelijke afrekening in het milieu (andere delinkwent uit de weg geruimd) veroordeeld was tot het bagno in Guyane.Op een moment had hij het over "l'Ile du Diable", een eilandje waar politieke gevangenen opgesloten waren.Deze moesten in hun eigen onderhoud voorzien, een groententuintje, een geit, een varken, wat kippen...Dat zou iets kunnen zijn om kosten te sparen.We onthouden het omheinde terrein + mijnenveld van Her Flick, en laten hen zo hun plan trekken.Dan is de bewaking tot een minimum herleid.In het midden van de reserve staat een kazerne, om de orde te handhaven, en te beletten dat de gevangenen mekaar vermoorden en/of bestelen.Deze behandeling gaat natuurlijk alleen op voor "gewone" misdadigers: lustmoordenaars, verkrachters en ander uitschot dat het leven niet waard is, worden definitief geneutraliseerd (doodstraf).Wie poogt te ontsnappen , en gepakt word, krijgt 5 jaar bij, de 2de poging 10 jaar, en de derde de kogel...
Er zijn nog wel een paar vierkante kilometer braakliggende terreinen beschikbaar zeker, en wat prefab-barakjes, wat zaden om te planten, tuingerief...Dan moeten ze zelf werken, als ze willen eten, en anders...op hun kin kloppen.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 23 mei 2006 om 13:34.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 13:49   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik heb ooit "Papillon" gelezen. Dat was een man die voor een dodelijke afrekening in het milieu (andere delinkwent uit de weg geruimd) veroordeeld was tot het bagno in Guyane.Op een moment had hij het over "l'Ile du Diable", een eilandje waar politieke gevangenen opgesloten waren.Deze moesten in hun eigen onderhoud voorzien, een groententuintje, een geit, een varken, wat kippen...Dat zou iets kunnen zijn om kosten te sparen.We onthouden het omheinde terrein + mijnenveld van Her Flick, en laten hen zo hun plan trekken.Dan is de bewaking tot een minimum herleid.In het midden van de reserve staat een kazerne, om de orde te handhaven, en te beletten dat de gevangenen mekaar vermoorden en/of bestelen.Deze behandeling gaat natuurlijk alleen op voor "gewone" misdadigers: lustmoordenaars, verkrachters en ander uitschot dat het leven niet waard is, worden definitief geneutraliseerd (doodstraf).Wie poogt te ontsnappen , en gepakt word, krijgt 5 jaar bij, de 2de poging 10 jaar, en de derde de kogel...
Er zijn nog wel een paar vierkante kilometer braakliggende terreinen beschikbaar zeker, en wat prefab-barakjes, wat zaden om te planten, tuingerief...Dan moeten ze zelf werken, als ze willen eten, en anders...op hun kin kloppen.

Wat je dan wel gaat krijgen is dat iedereen rap 3 keer gaat proberen uitbreken, ...

Ik zou dus het tarrief verhogen met een extra 20 jaar.
Oud 23 mei 2006, 15:34   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Goe idee, we kopen ergens een lapke zee, in de pacific of atlantic, we laten dredging international da opspuiten , (elk den helft van de steekpenningen hé, (ik wil eindelijk dien Bentley Continental GT wel eens aanschaffen.) en dan een wekelijkse lijndienst om gevangen erop te steken, en de cipiers af te lossen.
Je zou Dredging steekpenningen kunnen geven om ze 'per vergissing' onder te spuiten, die eilandjes, met kindermoordenaars en al, dan moeten we geen navettes meer inleggen.
Oud 23 mei 2006, 15:36   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
L'Ile du Diable, is dat het eiland Dreyfus gedeporteerd is?
Oud 23 mei 2006, 15:39   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Die vind ik inderdaad allemaal stom. Kindermoordenaars zijn het laagste van het laagste, zonder zelfs maar een greintje van geweten. Dat soort onmensen verdient geen clementie, begrip of medelijden.

Is het de eerste keer dat de mensen en de media ijzig onverschillig reageren? Ooit al eens gehoord van de term "ver-van-mijn-bed-show"? Al vergeten hoelang het geduurd heeft tot Dutroux berecht werd, ondanks al wat hij heeft gedaan? Het is niet omdat de mensen onverschillig zijn, dat ze daarmee juist of intelligent handelen.
Alléz, 't is goed, ik zie wel dat we het eens zijn, maar ik heb niet graag dat je mijn vraagstelling stom noemt.
Oud 23 mei 2006, 15:39   #59
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Uwen hond doet mij denken aan die van mij, ...

gisteravond was 't weer van datum, ... jezus maria en jozef, ... wat dat beest in zijn darmen heeft zitten, weet ik niet, maar 't is wel heftig !

8)
Oud 23 mei 2006, 15:41   #60
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Alléz, 't is goed, ik zie wel dat we het eens zijn, maar ik heb niet graag dat je mijn vraagstelling stom noemt.
Excuseer . Maar waar het hart vol van is, loopt de mond over .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be