Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 11:41   #41
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Dat zijn wel beledigingen en die zijn ook strafbaar.
De vraag is of het wel vervolgd wordt (of er een soort van overheidsdienst bestaat dat zich hiervoor systematisch burgerlijke parij stelt)

on topic:
Is het de bedoeling dat we op dit forum elke fait divers met een allochtoon slachtoffer aan de wereld kenbaar maken om zo van een 'racistische geweldgolf' te kunnen spreken?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 11:42   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
In een café op de Oude Markt heeft een "buitenwipper" een Ghanese student bewusteloos geslagen omdat de zwarte in kwestie een zwarte huidskleur had.
De racist is veroordeeld en zal 6 maanden effectief in de cel zitten.

Racistisch en neofascistisch geweld is overal. Celstraffen voor racisten zijn goed, maar natuurlijk niet voldoende. De voedingsbodem van dat gif moet ook weggenomen worden.

Daarom pleit ik voor preventieve, effectieve celstraffen voor mensen die racistische uitspraken doen. De woorden zelf leiden immers rechtstreeks tot gewelddaden.
Goed idee: stop dan maar vlug Abou Jahjah in het gevang.Die is steeds op de Vlamingen aan het kappen...en kruip er maar bij , in die cel, want gij doet dat zelf ook dikwijls...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 11:46   #43
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh maar ik vind seksisme even misdadig hoor. Seksisme en racisme hebben met elkaar gemeen dat je iemand misbehandelt omwille van een kenmerk dat hij of zij niet gekozen heeft, in het geval van racisme uiteraard het ras, in het geval van seksisme het geslacht.
Beide moeten strafbaar gesteld worden en niet alleen racistische of seksistische daden, maar ook uitspraken.
Wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u een vrouw bent, moet dat bestraft worden.
Maar wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u geen hoofddoek draagt, dan is dat noch racisme noch seksisme en is er dus niks aan de hand.

De grens is zeer duidelijk.
dat hebt ge weer eens goed uitgelegd hé...soms overtreft ge u zelf, zoals nu.Ik weet nog steeds niet, of dat nu provokatie is, of dat ge echt zo een kieken bent.Mischien de twee.Als ge nu écht denkt wat ge daar schreef, hebt ge in elk geval een serieus probleem...
Oud 25 mei 2006, 11:52   #44
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het probleem bij racisten is dat ze beginnen met woorden, ze dagen uit. Als je daar dan rationeel en beleefd op reageert, dan vinden ze hierin een aanleiding om op je te kloppen ("die kerel durft gewoon iets tegen mij zeggen" - sommigen vinden zelfs een blik voldoende aanleiding om op iemand te slaan).

Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden, nog voor je zelf een woord hebt gewisseld. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in.

Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en kunnen en moeten ze strafbaar worden gemaakt.
dat is mij reeds overkomen met arabieren.(ik keek in zijn ogen, inplaats van ze neer te slaan terwijl hij me toesprak).Is wel op een gevecht uitgedraait.Met builen & blutsen aan beide kanten overigens...Maar daarna werd ik in de buurt gerust gelaten, want dit is de enige taal die ze verstaan en waar ze respekt voor hebben.Iemand die zich niet fysiek durft verweren is minder als niets voor hun (tapette, PD...)
Wie was er daar de racist dan?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 25 mei 2006 om 11:54.
Oud 25 mei 2006, 16:20   #45
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waarom wordt een vrouw verkracht? Misschien omdat ze het uitstraalde dat ze niks liever wou?
Als belg krijgt gij ook een pak rammel als ge in een disco ambetant doet. Vroeger lachten ze er eens mee als met uw zatte kloten in de gracht gegooid werd door den buitenwipper, nu zetten ze de buitenwipper in het gevang.
Oud 25 mei 2006, 16:36   #46
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het probleem bij racisten is dat ze beginnen met woorden, ze dagen uit. Als je daar dan rationeel en beleefd op reageert, dan vinden ze hierin een aanleiding om op je te kloppen ("die kerel durft gewoon iets tegen mij zeggen" - sommigen vinden zelfs een blik voldoende aanleiding om op iemand te slaan).

Om die reden is het nodig dat je naar de politie kan stappen, klacht kan indienen, en dat er dan wordt opgetreden, nog voor je zelf een woord hebt gewisseld. Onmiddellijke aanhouding van de verdachte, ondervraging, en als blijkt dat de verdachte inderdaad een racistische uitspraak heeft gedaan, dan vliegt hij de cel in.

Racistische uitspraken zijn altijd uitdagingen en aanzetten tot geweld. Dat is de essentie van racistische uitspraken. In die zin zijn ze uniek, duidelijk omlijnbaar, en kunnen en moeten ze strafbaar worden gemaakt.
De échte racisten zijn die mensen die die hele groepen vreemdelingen naar hier gesleurd hebben.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 16:42   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een café op de Oude Markt heeft een "buitenwipper" een Ghanese student bewusteloos geslagen omdat de zwarte in kwestie een zwarte huidskleur had.

Racistisch en neofascistisch geweld is overal. Celstraffen voor racisten zijn goed, maar natuurlijk niet voldoende. De voedingsbodem van dat gif moet ook weggenomen worden.

Daarom pleit ik voor preventieve, effectieve celstraffen voor mensen die racistische uitspraken doen. De woorden zelf leiden immers rechtstreeks tot gewelddaden.
... een zwarte met een zwarte huidskleur... dubbele pech!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 13:13   #48
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

[quote=Duupje;1724034]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Zijt daar maar gerust van, soit, maakt tegenwoordig niet uit wat kleur van haar ge hebt, ze roepen constant 'leuke' dingen naar vrouwen. Of de ontelbare keren dak een hand op men gat voel op den tram of bus. Of het gefluit, of het 'eej schatje, wilde gij neuken' of de zoveel meer 'respectvolle' dingen die vrouwen te horen krijgen.
Bouwvakkers staan daarvoor bekend as ze vrouwelijk schoon zien passeren, mor die kunnen serieus in de leer gon bij sommige van die kerels.
voor die moslims bent u als vrouw niets, een onderdanige slaaf
Oud 26 mei 2006, 13:32   #49
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

[quote=Alle;1727990]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht

voor die moslims bent u als vrouw niets, een onderdanige slaaf
Den dag dak ne slaaf wil zijn, zal'k mij wel lid maken bij één of ander bdsm-clubke. En verder valt er hier just niks te slavinnen bij mij, of tzal omgekeerd zijn moslim of niet. Handen van mij afhouden liefst (iedereen eh, moet da der duidelijk bijzeggen of kzen een raciste) of ze krijgen mot met dees meesteres.8)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 13:32   #50
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

waarom neemt men een buitenwipper in dienst? Om de klanten af te ranselen of om lastposten buiten te zetten? Mischien hing uw Ghanees de ezel uit,en kreeg hij daarom wat klappen...Waar haalt gij dat , dat hij motten kreeg omdat hij een zwart vel heeft? Bewijzen, Piekje!?
Trouwens, zes maand bak voor een neger een boks te geven?! Ongehoord streng!Ik heb zelf ook al wel eens met buitenwippers gevochten, toen ik wat jonger was, en die hebben daar nooit voor in de bak gemoeten?! Nu ja, ik ben dan ook geen Ghanees.Dan is het mischien minder erg als ge een mot krijgt...
Oud 26 mei 2006, 13:35   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is altijd wel een goede reden om een Ghanees in elkaar te peren.
Oud 26 mei 2006, 13:38   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard

[quote=Alle;1723420]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik wordt ook geregeld uitgescholden voor hoer, omdat ik zonder hoofddoek door een moslimbuurt loop. Daarom ga ik niet niet iemand afranselen.
quote]

bent u allochtoon?
ze verdienen het anders wel , vind ik, die smeerlappen! Onze vrouwen beledigen!Varkens zijn het...
Oud 26 mei 2006, 13:41   #53
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh maar ik vind seksisme even misdadig hoor. Seksisme en racisme hebben met elkaar gemeen dat je iemand misbehandelt omwille van een kenmerk dat hij of zij niet gekozen heeft, in het geval van racisme uiteraard het ras, in het geval van seksisme het geslacht.
Beide moeten strafbaar gesteld worden en niet alleen racistische of seksistische daden, maar ook uitspraken.
Wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u een vrouw bent, moet dat bestraft worden.
Maar wanneer iemand u een "hoer" noemt omdat u geen hoofddoek draagt, dan is dat noch racisme noch seksisme en is er dus niks aan de hand.

De grens is zeer duidelijk.
Was dat deze week dat ze aankondigden dat er een gek ontsnapt is uit de psychiatrie? Volgens mij zit em op dit forum éh oliepiek...
Achja, ge kunt mor het verstand gebruiken da ge hebt meegekregen natuurlijk. Uwe grens is inderdaad ZEER duidelijk. AFVOEREUH ....
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:04   #54
ThibautLepouttre
Vreemdeling

Standaard

ik dacht eigenlijk dat het een Botswana-inboorling was...
ThibautLepouttre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:14   #55
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
waarom neemt men een buitenwipper in dienst? Om de klanten af te ranselen of om lastposten buiten te zetten? Mischien hing uw Ghanees de ezel uit,en kreeg hij daarom wat klappen...Waar haalt gij dat , dat hij motten kreeg omdat hij een zwart vel heeft? Bewijzen, Piekje!?
Trouwens, zes maand bak voor een neger een boks te geven?! Ongehoord streng!Ik heb zelf ook al wel eens met buitenwippers gevochten, toen ik wat jonger was, en die hebben daar nooit voor in de bak gemoeten?! Nu ja, ik ben dan ook geen Ghanees.Dan is het mischien minder erg als ge een mot krijgt...
Straffen tot 6 maand worden niet uitgevoerd!
Oud 1 mei 2013, 19:04   #56
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Op het ogenblik van de feiten zat ik in Costa Rica.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 19:08   #57
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Good to know!
Oud 1 mei 2013, 19:12   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is weer een opmerking onder het moto : Er is altijd wel een goede reden om een Ghanees in elkaar te peren.
- loooool -
Oud 1 mei 2013, 22:50   #59
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Enkel blanken kunnen racistische uitspraken doen, komt altijd op hetzelfde neer. GAS boetes werken ook, 1000 gasboetes in Brussel voor homofobe uitspraken, tis al iets.

Verkrachten is goedkoper dan KO slaan, slechts 2 maand bij je eerste vergrijp. Welke godsdienst T.A. heeft weet ik niet maar ik heb een vermoeden.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...rachters.dhtml
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 22:55   #60
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

Uit welke instelling bent u ontsnapt?
Is dat niet duidelijk?
Uit het Dar El Islam...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be