Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2006, 11:56   #41
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Er wordt wel veel met het stereotype "Hardwerkende Vlaming" geschermd (VLD, N-VA, ...)

Dewinter zei: vreemdelingen moeten Vlamingen worden.

Misschien kunnen we dit stereotype onder de loepe nemen? Moet het de norm zijn?
Oud 26 mei 2006, 11:56   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dus lieverdje ben je er dus van overtuigd dat het wel zo is, maar wil u het niet gezegd hebben? ....
Van feiten hoef je niemand te overtuigen. Dat is een contradictie. Maar blijkbaar ben je er niet zo zeker van dat het een "feit" is aangezien het voor jou blijkbaar zo belangrijk is om mij te "overtuigen".

What's ur point? Is het een feit of wil je mij overtuigen? (ik wil desnoods wel meespelen)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 11:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 11:56   #43
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

...en nog steeds is de stelling niet ontkracht. Ons een spiegeltje proberen voorhouden "lukt" allemaal wel.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 11:58   #44
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
poepeke, heb je aandacht nodig of zo? Niet genoeg geknuffeld geweest door uw moeder?

Begrijp je het verschil niet tussen een feit en een stelling/opinie?
Aangezien het volgens u een feit is, is een discussie of argumentatie overbodig. Snap je?

Blijft natuurlijk de vraag wat voor zin het heeft om "feiten" op een discussieforum af te scheiden. Feiten zijn niet interessant, opinies wel.

Dus goed geprobeerd, probeer nog eens.
allemaal zever.

ik heb geen aandacht nodig maar de werklozen wel
mijn moeder heeft me heel veel geknuffelt
het is volgens mij een feit en jij legt je daar slaafs bij neer wegens het niet bieden van de geringste argumentele weerstand
er is ook zoiets als opninies over feiten.

Dus goed geprobeerd, probeer nog eens
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:20.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 11:58   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
...en nog steeds is de stelling niet ontkracht. Ons een spiegeltje proberen voorhouden "lukt" allemaal wel.
Waarom zou ik uw "stelling" (of feit?) willen ontkrachten? Ik wil gewoon wat met u spelen.
Oud 26 mei 2006, 12:00   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
allemaal zever.

ik heb geen aandacht nodig maar de werklozen wel
mijn moeder heeft me heel veel geknuffelt
het is volgens mij een feit en jij legt je daar slaafs bij neer wegen het niet bieden van de geringste argumentele weerstand
er is ook zoiets als opninies over feiten.

Dus goed geprobeerd, probeer nog eens
Ik denk dat we evengoed kunnen discussieren over het "feit" dat de aarde een parallellopipidum is.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 12:00.
Oud 26 mei 2006, 12:00   #47
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
echte argumenten of zelfs nog maar pogingen om mijn begin stelling ( zie titel topic) te ontkrachten verwacht ik niet - want die is zijn gewoon niet.
Een stelling zonder argumenten die die stelling aantonen, ontkracht zichzelf Kobafje.
Wil je dus eerst even wat argumenten geven die je stelling staven? Wat beeldspraak is geen argument, maar dat wist je wel al zeker?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 12:01   #48

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Er wordt wel veel met het stereotype "Hardwerkende Vlaming" geschermd (VLD, N-VA, ...)

Dewinter zei: vreemdelingen moeten Vlamingen worden.

ik vind het zeer positief dat er hier dankzij de zuiderling wat meer laisez faire mentaliteit is binnengekomen. Dat was dringend nodig om de vlaemsche werkezelsmentaliteit wat te counteren. Hier blijven dus die zuiderlingen. Morgen is er nog een dag hoor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:02.
Oud 26 mei 2006, 12:03   #49
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van feiten hoef je niemand te overtuigen. Dat is een contradictie. Maar blijkbaar ben je er niet zo zeker van dat het een "feit" is aangezien het voor jou blijkbaar zo belangrijk is om mij te "overtuigen".

What's ur point? Is het een feit of wil je mij overtuigen? (ik wil desnoods wel meespelen)
Het spelen van het spel is dus volgens Kobafs theorie dat de vlaming zich laat misbruiken door de winstnemers. In 99% van de gevallen is dat dus wel degelijk. Ik kan als winstnemer mij niet uitlaten over werklozen omdat ze geen probleem vormen voor mij. Heb dus als enige verantwoordelijkheid hieromtrent om zoveel mogelijk mensen aan de slag te helpen. Toch moet een toekomstig winstgever dit wel vrijwillig doen, anders heb ik er ook niet veel aan. Hoewel ik geen hulpbron rechtstreeks gebruik zou ik maar al te graag RSZ en patronale bijdragen zien veranderd worden naar een hogere prijs voor grondstoffen. Zo kan een basisinkomen worden gecreëerd zodat niemand nog iets hoeft 'af te dragen'. Uiteindelijk wordt de RSZ dan toch betaald door de consument zoals nu reeds al het geval is.
Oud 26 mei 2006, 12:04   #50

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we evengoed kunnen discussieren over het "feit" dat de aarde een parallellopipidum is.
als u er niet over wilt discusieren wat doet u dan in deze draad ? Het staat u vrij om hier niet te posten en zwijgend in te stemmen zoals al de andere werkezels hier blijkbaar doen. Zwijgend instemmen is bovendien hun meest kenmerkende eigenschap he.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:05.
Oud 26 mei 2006, 12:06   #51
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
als u er niet over wilt discusieren wat doet u dan in deze draad ? Het staat u vrij om hier niet te posten en zwijgend in te stemmen zoals al de andere werkezels hier blijkbaar doen. Zwijgend instemmen is bovendien hun meest kenmerkende eigenschap he.
U heeft nog altijd mijn stelling (feit) niet ontkracht dat uw feit onlosmakelijk verbonden is met het feit dat de aarde een parallellopipidum is. Het ene impliceert het andere. In feite zijn ze dus equivalent.

Breek deze equivalentie maar af met argumenten! Laat je gaan.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 12:08.
Oud 26 mei 2006, 12:08   #52

Standaard

Citaat:
Het spelen van het spel is dus volgens Kobafs theorie dat de vlaming zich laat misbruiken door de winstnemers. In 99% van de gevallen is dat dus wel degelijk. Ik kan als winstnemer mij niet uitlaten over werklozen omdat ze geen probleem vormen voor mij. Heb dus als enige verantwoordelijkheid hieromtrent om zoveel mogelijk mensen aan de slag te helpen. Toch moet een toekomstig winstgever dit wel vrijwillig doen, anders heb ik er ook niet veel aan. Hoewel ik geen hulpbron rechtstreeks gebruik zou ik maar al te graag RSZ en patronale bijdragen zien veranderd worden naar een hogere prijs voor grondstoffen. Zo kan een basisinkomen worden gecreëerd zodat niemand nog iets hoeft 'af te dragen'. Uiteindelijk wordt de RSZ dan toch betaald door de consument zoals nu reeds al het geval is.
idd weg met de belasting op arbeid die de arbeider tegen de dopper uitspeelt. Maar dit zal enkel middels grootschalige staking vanwege de arbeider kunnen bedongen worden. Zolang hij dus zijn kakbroek niet aan de kapstok hangt zijn wij werklozen de pineut. We hebben dus het recht hem aan te zetten, zonodig zelfs te dwingen de kakbroek aan de kapstok te hangen.

we gaan de werkmens zijn kakbroek in brand steken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:10.
Oud 26 mei 2006, 12:08   #53

Standaard

Citaat:
U heeft nog altijd mijn stelling (feit) niet ontkracht dat uw feit onlosmakelijk verbonden is met het feit dat de aarde een parallellopipidum is. Het ene impliceert het andere. In feite zijn ze dus equivalent.

Breek deze equivalentie maar af met argumenten! Laat je gaan.
start er een topic over en ik zal het proberen .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:22.
Oud 26 mei 2006, 12:09   #54
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
start er een topic over en ik zal het doen .
nee het hoort in deze draad, right on topic.
Ik probeer uw stelling (feit) gewoon wat meer diepgang te geven.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 12:10.
Oud 26 mei 2006, 12:10   #55

Standaard

Citaat:
nee het hoort in deze draad, right on topic.
ja ja je hebt gelijk hoor.
Citaat:
Ik probeer uw stelling (feit) gewoon wat meer diepgang te geven.
aah je bent het dus met me eens

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:12.
Oud 26 mei 2006, 12:11   #56
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ja je hebt gelijk hoor.
dank u.

gij ook dan.
Oud 26 mei 2006, 12:11   #57
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aarde is een afgeplatte bol, door de middelpuntvliedende kracht. Dat kan je bewijzen met driehoeksmeetkunde en satelietfoto's.

Een stereotype is een veralgemeende identiteit, die dwingend werkt op de groepsleden, en ook door buitenstaanders wordt gebruikt, om de groep als "eenheidsworst" aan te duiden. Vreemdelingen, maar ook niet-hard-werkende-Vlamingen zouden er zich moeten naar gedragen.

Recept voor een verharde samenleving. Moeten we ons daarin schikken?

Laatst gewijzigd door Black Cat : 26 mei 2006 om 12:12.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 12:12   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De aarde is een afgeplatte bol, door de middelpuntvliedende kracht. Dat kan je bewijzen met driehoeksmeetkunde en satelietfoto's.
Gelooft gij dat allemaal, van die middelpuntvliedende krachten en die satellieten ? Wat een kakbroeken mentaliteit en aanhorigheid aan de gesubsidieerde mainstream propaganda.

Citaat:
Een stereotype is een veralgemeende identiteit, die dwingend werkt op de groepsleden, en ook door buitenstaanders wordt gebruikt, om de groep als "eenheidsworst" aan te duiden. Vreemdelingen, maar ook niet-hard-werkende-Vlamingen zouden er zich moeten naar schikken.

Recept voor een verharde samenleving. Moeten we ons daarin schikken?
on-topic please

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 12:14.
Oud 26 mei 2006, 12:13   #59
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd weg met de belasting op arbeid die de arbeider tegen de dopper uitspeelt. Maar dit zal enkel middels grootschalige staking vanwege de arbeider kunnen bedongen worden. Zolang hij dus zijn kakbroek niet aan de kapstok hangt zijn wij werklozen de pineut. We hebben dus het recht hem aan te zetten, zonodig zelfs te dwingen de kakbroek aan de kapstok te hangen.

we gaan de werkmens zijn kakbroek in brand steken
Eigenlijk is dat uiterst gezond voor de zelfstandige ook hé... Indien het dus tijdelijk slecht gaat, kan men niet meer overkop gaan bij een kleine winst omdat de 'RSZ' verhoudingsgewijs gaat met de winst.
Oud 26 mei 2006, 12:14   #60
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dat uiterst gezond voor de zelfstandige ook hé... Indien het dus tijdelijk slecht gaat, kan men niet meer overkop gaan bij een kleine winst omdat de 'RSZ' verhoudingsgewijs gaat met de winst.
En hoe zit het bij een niet-zo-klein verlies?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be