![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denkt gij dat het Belgische kleine loonverdieners niet interresseert een goedkope woning te vinden ?Een beetje wereldvreemd hé...nog zo en dromer ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() [quote=KeyserH;1728103]De drempel ligt hoger. Geldig of niet, maar de politie lijkt voor veel mensen licht tot zwaar racistisch, zeker bij allochtonen. Ga daar dan maar eens zelf soliciteren ... Zelfs los daarvan is het als lid van een minderheid moeilijk om over sommige mensen gezag uit te oefenen, aangezien dat gezag dan moeilijker aanvaard wordt. Je moet al sterk in je schoenen staan om daar tegen opgewassen te zijn.
Het is niet omdat je Nederlands niet perfect is, dat je geen goed agent kan zijn, als er echter schriftelijke proeven zijn, hebben sommige allochtonen moeilijkheden. Het lijkt me dus interessant om te controleren of de vaardigheden die getest worden overeenkomen met de vaardigheden die vereist zijn.[/quote]ah? Goed Nederlands spreken en schrijven moet een politieagent niet kunnen?Goed met de matrak kunnen omgaan is voldoende zeker? Innoveer dan wat: pas de bewapening aan aan de nieuwe rekruuten.Voor Arabische politieagenten, een flink steekmes, daar kunnen ze goed mee omgaan.Voor zwarte rekruuten,van die broesse-kapmessen enz enz.Maak gewoon een Vreemdelingen-PolitieKorps, in traditionele kleding liefst. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder neem ik aan dat jij enkel strikt elk partijstandpunt volgt. Kadaverdiscipline... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je evenwel niet goed, met je neo-racisme. De teneur van wat ik bij je erover las hier,, laat me veel minder goeds vermoeden dan veel andere dingen van jouw schriftuur. Ik ben hier eigenlijk per abuus bij de schietpartij A'pen terechtgekomen... Maar goed, van glad ijs leer je schaatsten... Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2006 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() neen je vergist je. Ik bepaal elk partijstandpunt....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zolang er zo'n groot verschil is tussen de leerprestaties van autochtonen en allochtonen moet men zich niet verwonderen indien er minder allochtonen zijn in de ambtenarij. Ambtenaren worden in tegenstelling met loontrekkenden op basis van proeven aangeworven. Vooraleer men de voltallige politie begint zwart te verven zou men eerst even moeten zien hoeveel allochtonen zich kandidaat stellen en hoeveel van die kandidaten uiteindelijk slagen in de vereiste proeven. Het is ronduit schandalig en bovendien heel gevaarlijk om zonder enig cijfermateriaal hierpmontrent onmiddelijk te beginnen over racisme om daarna op arbitraire wijze een paar duizenden mensen op basis van afkomst of huidskleur binnen te halen. Laatst gewijzigd door Kaal : 1 juni 2006 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het neo-racisme ontkent (of minimaliseert) het bestaan van statistische verschillen tussen mensen van uiteenlopende raciale of etnische achtergrond, schrijft ieder effect daarvan automatisch toe aan 'discriminatie' of 'achterstelling', en stelt dat rechtsverschillen moeten ingevoerd worden om die effecten weg te werken en tot 'afspiegeling' of 'evenredigheid' te komen. Het klassieke racisme is vaak gekoppeld aan vormen van nationalisme en is doorgaans 'rechts'; neo-racisme is vaak gekoppeld aan globalisme en is doorgaans 'links' (maar er zijn nogal wat uitzonderingen). Het alternatief voor beide vormen van racisme is het libertaristisch individualisme, dat stelt dat de rechten vh individu op generlei wijze mogen beïnvloed worden door de etnische of raciale (of andere) groepen waartoe het individu behoort. Het libertaristisch individualisme wijst iedere vorm van collectieve schuld of culpabilisering af, houdt vast aan het principe dat de staat kleurenblind moet zijn, dat niet de staat doch enkel individuen mogen discrimineren, en dat ieder toerekeningsvatbaar individu ten volle verantwoordelijk is voor de eigen daden. http://www.secessie.nu/pdf/19-3.pdf http://www.storme.be/GVA26012005.html http://www.libertarian.nl/NL/archives/000550.php
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke soort wetenschappelijke categorië en stroming is dat, neo-racisme? Politieke filosofie? Sociologie? Ik geloof niet dat daar veel wetenschappelijke inhoud noch veel praktisch nut in zit. Zo te zien wordt het wel hard door Groen beleden. Ik ben het er zo niet mee eens... Libertarisme associeer ik dan weer met Kapitalistische Anarchie. Ook al niet veel goeds van te verwachten. Een mens zou het niet meer weten, op den duur. Ik herlees eerst nog eens een en ander met de hier verworven verduidelijking in voor- en achterhoofd. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2006 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Mijn aanhangers spreken mij niet tegen... of.... ik maak er inderdaad kadavers van.... whoeeeehaaaa...
de gieren moeten ook hun deel hebben he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() iemand moet het eco systeem in leven houden he..
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Fout Fout Fout, heb gesolliciteerd bij de politie, waren meer allochtone belgen dan autochtone belgen. Ze kregen evenveel kans dan ons. Het nederlands MOET bijna perfect zijn, uw redenering houdt geen enkele steek. Stel je voor dat 2 allochtone politieagenten een ruzie moeten oplossen maar beiden verstaan gebrekkig nederlands, ik moet er u geen tekeningetje bij maken zeker? Trouwens als ik uw redenering doortrek: ik was "afgekeurd" voor overgewicht. Maar maak u geen verkeerde indruk, ik weeg veel omdat ik groot en sterk gebouwd ben, ik ben zeker niet mager maar normaal. maar volgens het BMI (vrij strenge normen) weeg ik dus teveel. Nu goed, als je sommige agenten en hulpagenten ziet, tja dan vraag je je soms af of die voor onze veiligheid moeten instaan. Maar ik zou de eerste handtasjesdief die mij ontsnapt wel nog moeten tegenkomen. Ik ben ook onterecht afgekeurd, maar een allochtoon met gebrekkig nederlands zo wel mogen beginnen? positieve discriminatie is ook discriminatie
Laatst gewijzigd door Alle : 1 juni 2006 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() @Jos Verhulst:
Ik ben eerder al eens gevallen op nogal hinderlijk neo-raciaal discours in het middagnieuws op radio, en daarop heb ik de volgende weinig begrepen posting geproduceerd: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2006 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Btw, uw nederlands is ook niet perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval veel beter dan 90% van de allochtonen
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 1 juni 2006 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Typfout is geen taalfout, zoals u kan zien heb ik Nederlands de eerste keer wel met een hoofdletter geschreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Misschien was die middelste Nederlands wel een typfout...
|
![]() |
![]() |