Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2006, 20:35   #41
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
libertarisme... ze hebben de trend te pakken, de jonge hippe intellectueeltjes.

is er al een typerende kledingsstijl die bij het libertarisme hoort? of houden jullie het nog gewoon bij gucci en polo sport?
Een ferrari doet het wel. Jammer alleen van die betuttelende snelheidsbeperkingen die maken dat je geen 180 km/h mag rijden op gewestwegen.
Oud 14 juli 2006, 20:46   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Klopt hoor, maar op dit punt praten we wat naast mekaar door. Ik dacht vernomen te hebben dat deze maatregel vooral kadert in de beursdip van 2001-2002 waardoor vele goedgelovige beleggers in aandelen al hun geld nogal snel zagen verdwijnen. Ik weet dus niet, maar betwijfel, of deze maatregel er is gekomen naar aanleiding van nogal dubieuze cases zoals Spaarselect etc.
We zijn inderdaad wat aan het afwijken. Doet er trouwens niet toe, of het een maatregel opgelegd door de staat is, of een inwendige maatregel van de banken, onder invloed van de hete adem van de staat.
Maar denk wel dat zaken zoals Spaarselect het in een stroomversnelling hebben geplaatst. Bij Spaartselect ging het nog over wat anders dan louter aandelen kopen. Hier ging hier over aandelen kopen met geleend geld, geld dat ze leenden bij Spaarselect (waarschijnlijk aan een relatief hoge intrest) met hun woning als onderpand. Verder werd de doelgroep van Spaarselect gelecteerd onder gewillige slachtoffers, men spreekt zelfs van zwakbegaafden.
Om 't kort te maken. Voor mij geen probleem dat de banken een analyse van de klant zijn beleggersprofiel maken, alleen mogen ze hiervan geen misbruik maken, om de klant bepaalde producten te ontzeggen, indien deze laatste over voldoende gezond verstand beschikt, om hierin te handelen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 20:48   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Een ferrari doet het wel. Jammer alleen van die betuttelende snelheidsbeperkingen die maken dat je geen 180 km/h mag rijden op gewestwegen.
Dat is het probleem niet. Maar het feit dat men geen 180 km/h mag rijden op autosnelwegen is misschien wel een mooi discussiepunt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 21:02   #44
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is het probleem niet. Maar het feit dat men geen 180 km/h mag rijden op autosnelwegen is misschien wel een mooi discussiepunt.
Al die trage die maar 120 rijden, rijden "in de weg".

Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juli 2006 om 21:03.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 14:28   #45
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
libertarisme... ze hebben de trend te pakken, de jonge hippe intellectueeltjes.

is er al een typerende kledingsstijl die bij het libertarisme hoort? of houden jullie het nog gewoon bij gucci en polo sport?
Je bedoelt een eigen stijl om ons af te zetten tegen de anti-establishment, weg-met-het-kapitalisme, ik-steun-geen-multinationals-pubers die in hopen naar de winkels rennen om Ché Guevara-t-shirts te kopen die in lageloonlanden vervaardigd worden met kinderarbeid, waarna ze in de Free Record Shop een CD'tje kopen van enorme anti-mainstream-muzikanten die lak hebben aan regels en het helemaal niet voor het geld doen?
Oud 16 juli 2006, 14:29   #46
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Slecht voorbeeld: sommige libertariërs zijn voorstander van "vrijwillige" slavenhandel.
De slavenhandel in mijn voorbeeld was niet vrijwillig. Of wacht, natuurlijk wél, alleen weet die domme slaaf dat niet; een beetje zoals ik ook vrijwillig eigendom ben van mijn overheid maar ik weet het niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be