![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard zijn Wallonië en Vlaanderen complementair:
Wij werken, zij doppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Landbouw. We beschikken niet over de grote oppervlakten om netto-exporteur van landbouwproducten te worden. -Diensten. Aangezien we met z'n allen tegen de openstelling van de grenzen voor diensten (richtlijn Bolkestein) zijn, is export van diensten ook geen optie. -Delfstoffen. Vlaanderen noch Wallonië kent genoeg olie, gas, ertsen,... om die winstgevend uit te voeren. -Geld. De VS voert meer producten in dan ze uitvoert. Dat compenseert ze door dollars te verkopen (aan landen als China, Japan, Zuid-Korea,...). Vlaanderen of Wallonië hebben geen eigen munt meer en dus kan men ze ook niet gaan exporteren. Voor een Vlaamse of Waalse munt zal er op mondiaal vlak geen vraag zijn (in tegenstelling tot de dollar). De enige exportproducten die overblijven, zijn industriële producten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Een verhoging van deeconomische activiteit, hetzij industrieel, hetzij in de diensten sector, zal meer openbare ruimte vergen, en , in de huidige wettelijk context voor meer vervuiling zorgen.
Het is niet dat natuur in België overaanwezig is, integendeel, we zijn een betonnen land aan het worden. Dus vind ik dat best eerst aan dat probleem aandacht wordt gegeven, juist om de weg vrij te maken voor een milieuvriendelijke, duurzame groei. Waarom zouden bedrijven niet verplicht worden om op eigen kosten milieuvriendelijk te produceren (inclusief sanitair). Ze delen hun winsten niet met de maatschappij, waarom zouden we dan hun kosten moeten dragen?
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat vereist een nogal radikale breuk met het neoliberalisme. Waar ik uiteraard voor ben. Vraag is dan alleen hoe je dat gaat opleggen, via de klassieke politieke middelen en staatsstructuur? 't amusement dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat als je die benadering doortrekt, België er snel heel anders uitziet, ik bedoel: de beleidsprioriteiten verschuiven naar welzijn.
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Intussen is wel duidelijk dat Black Cat niet weet te antwoorden op mijn vragen en dus zijn stelling niet meer is dan wat onbewezen gebakken lucht.
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'De Vlamingen (dus ook student Tantist) werken, de Bxlois (dus mensen �* la Ancapa (Forza Flandria hoezee), Filo, TomB, ...) doppen.' Laatst gewijzigd door restons courtois : 31 mei 2006 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet uit goeie onverdachte bron dat Tantist wel degelijk werk doet.
![]() Bvendien is de uitsprak van Tab niet representatief voor alle flaminganten want ik beschouw het Waalse broedervolk niet als een volk van lamzakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() En ik weet uit goeie onverdachte bron dat mijn waalse familie ook werk doet. Dan zijn er al een paar mensen die een uitzondering van stab's universeele stelling zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De BC zoals we 'm ondertussen hebben leren kennen... ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Zij delen hun winsten wel met de maatschappij, hetzij daarom niet rechtstreeks, dan toch onrechtstreeks. 3. 'We' hoeven dus hun kosten helemaal niet te dragen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Winsten delen met de maatschappij? Dat is nog meer om mee te lachen: daarom willen ze loonlastenverlaging zeker?
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je wil Vlaanderen blijkbaar veranderen in één groot febrieksterrein... ![]() Als dit je onderbouwing is voor het niet-splitsen van België... ![]() Je kan misschien eens informeren bij de BUB-club, er zijn recent vacante postjes.
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wonen 227.332 Recreatie 18.396 Natuur en Reservaat 121.776 Overig groen 35.463 Bos 43.677 Landbouw 796.353 Industrie 42.955 Overige 57.764 Niet dat ik pleit voor extra ruimte voor industrie, er moet in Vlaanderen eens werk gemaakt worden van een degelijke ruimtelijke ordening en dat betekent volgens mij ook de aanpak van die verachtelijke lintbebouwing... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Zonder dank. Je weet, als ik iets voor jullie clubje kan doen, zal ik het niet nalaten.
![]() ![]() ![]()