![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ofwel keer je terug naar de unitaire staat België, ofwel volg je de separatisten en laat je België barsten. Al wat daar tussenin zit vraagt omwille van eigen bevoegdheden om een eigen wetgevende en uitvoerende macht. Dat het federale België log is heeft mijns inziens dan ook voornamelijk te maken met een veel te ingewikkelde verdeling van bevoegdheden. De oorzaak daarvan ligt bij de moeilijke communautaire verhoudingen tussen Vlaanderen en Wallonië. Ingewikkeld, zegt u ? En dan hebben we het nog niet over Brussel gehad, provincies en gemeenten, verzuiling en partij- en andere belangengroepen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() die NUMARX is nog stukken ergen dan ThePiano !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Don't worry, als er iemand niet respectvol genoeg discussieert naar m'n zin negeer ik die wel.
![]()
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander van België, de CD&V eist trouwens niet onmiddellijk een onafhankelijk Vlaanderen.. Maar België moet dan wel op zulke democratische wijze georganiseerd worden zodat de Vlamingen niet moeten blijven opdraaien , financieel en sociaal, voor de Walen... Bepaalde bevoegdheden mogen zeker regionaal zijn... En voor diegenen die stellen dat dit niet mogelijk is.. Wij Vlamingen hebben het nooit éénsgezind trachten door te drukken. Daar schort het.. Sommige nadelen hebben we dan ook aan onszelf te wijten... En ik durf ook toegeven, de CVP heeft daar ook een rol in gespeeld... Maar we zijn nog niet uitgespeelt. Ik hoop dat de CD&V in de toekomst resoluut de Vlaamse kaart trek in het Belgische spel... Het is natuurlijk zo dat de meesten op dit forum partij kiezen voor België of voor Vlaanderen en daarbij de mogelijke combinatie uit het oog verliezen.. Ik stel dus ook wel dat indien de Walen niet ingaan op onze democratische wensen we een onafhankelijk Vlaanderen niet moeten uitsluiten !!! Maar eerst de vraag, dan de Waalse reactie, dan onze reactie.. Maar probleem is en blijft natuurlijk de Vlaamse politieke moed.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() fantastich , hoe kom je aan dat wereldgekende belgisch/brusselse symbool maneke pis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Bon , de dames en heren hebben eergisteren nogmaals vergaderd over de ozonproblematiek..
Ze geven zichzelf de tijd tot november-december om een actieplan op te stellen.. Op zich moet dit natuurlijk gebeuren. Maar wat blijkt.... De vorige regering heeft ook een dergelijk plan opgesteld.. Maar heeft er amper iets van uitgevoerd !!! Hoe noemen ze dat dan... Vergaderen om te vergaderen om daarna nog iets te gaan eten..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik nog school liep en het huiswerk was wat te moeilijk, dan riep ik er mijne pa bij. Die was voor mij afgestudeerd.
![]() ![]() En wie is de werkelijke minister van gezondheid dan...... Neen niet mine papa, maar hare papa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Deze discussie hebben we al 100 keer gevoerd.
Natuurlijk zijn er in België teveel ministers en parlementen. Daar is elke unitarist het er roerend mee eens. Vandaar dat we ons dan ook unitaristen noemen, hè. ![]() Maar wie zijn fout is dat? U mag drie keer raden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Goed initiatief, al is het wel veel te laat. Maar beter nu dan tot de volgende hete zomer.
Aan alle klagers hier (uit de blokregionen): Als het weer allemaal slecht is, waarom hoorde ik dan geen woord van het Blok. Geen initiatief? Geen Plan. Niet dat we verwachten dat een one-issue partij als het blok zich op 'zoiets bannaals' zou richten...dat niet. Er zijn trouwens geen stemmen mee af te snoepen, en dan valt de motivatie wel weg voor de Blokkeer-mandatarissen ![]()
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |