![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Ik was daar immers niet. Feit is en blijft dat de Kerk de bijbel niet verboden heeft zoals u eerder beweerde. Of hoe verklaart u anders dat er in mijn bibliotheek meerdere Nederlandse katholieke integrale bijbelvertalingen steken die dateren lang voor de jaren zestig? Beelen bijvoorbeeld (volledig bijbel, eerste druk 1849).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat uw opa die in het geniept toch had gekocht alhoewel het niet mocht volgens de pastoor?
Het is niet omdat boeken op de Index stonden dat ze niet vrij te verkrijgen waren toch! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Blijft het feit dat bepaalde waarnemingen mijn voorgaande stelling hebben bevestigd, of toch op z'n minst niet hebben ontkracht. Hoe langer hoe meer verschillende aanwijzingen de juistheid van die theorie (over het ontstaan van het leven) bevestigen en geen enkele waarneming die theorie ontkrachten, hoe meer men in de moderne wetenschap de juistheid van die theorie zal aanvaardden.
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nuttig en aangenaam, maar je moet je nu ook niet inbeelden dat het behangpapier het huis overeind houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil maar zeggen, 'mysterieuzer' is in deze context misschien wel vrij nietszeggend. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bijbel stond helemaal niet op de index. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar de geloofwaardigheid wordt wel nogal de grond ingeboord door dat te linken aan het darwinisme ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
- de steller gaat hem proberen te bevestigen aan de hand van waarnemingen. - tegenstanders gaan de theorie ontkrachten aan de hand van waarnemingen. Nu wil ik graag eens de rollen omdraaien en van u aanduidingen horen die zo'n theorie ontkrachten
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_..._to_protocells Dus nu aan u om de theorie af te breken, en niet met een simpele het-is-maar-een-theorie-opmerking
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, pure veronderstelling. Niet bevestigd door empirisch onderzoek. Juist dat stelde u eerder wel en schoof al een gecontroleerd feit naar voor dat leven wel moest ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit gaat over een experiment waar op spontane wijze fundamentele bouwstenen voor het leven zijn ontstaan. Er zaten enkele gaten in het experiment. Maar een voor een zijn die (als ik het goed begrepen heb tenminste, biologie en chemie waren nooit mijn sterkste vakken) door andere wetenschappers opgevuld. Ik kan nog steeds uw sceptische houding hierover wel begrijpen. Maar stel anders uw eigen theorie over het ontstaan van het leven voor?
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Autokatalytische activiteit van RNA is ook verwant met het ontstaan van leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, dit experiment heeft op geen enkele wijze empirisch bewezen dat er uit levenloze materie leven ontstaat. Pikant detail: het gaat om een experiment uitgevoerd in 1954. Ondertussen zijn we meer dan een halve eeuw later en heeft blijkbaar niemand in geslaagd de stelling "uit levenloze materie ontstond leven" empirisch in een laboratorium vast te stellen. De technologie heeft nochtans grote stappen vooruit gemaakt. De hypothese is evenwel nog altijd niet empirisch vastgesteld of bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nu kan u natuurlijk blijven argumenteren dat theorie maar theorie is, en zo komen we uiteraard nergens. Ik ben ook geen bioloog of chemicus en kan u het fijne van zo'n zaken ook niet uitleggen. Ik denk echter dat die theorie correct zou kunnen zijn (!). Andere geloofwaardige theorieën ken ik niet. Indien u ze wel kent, laat maar horen.
![]() |