![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() In de eos van juni staat een artikel in het kader van Wetenschap en Geloof.
werkelijk magistraal voorbeeld van intellectuele islamwaanzin De abstract: Citaat:
harun yahya is de naam http://www.harunyahya.com/nl/index.php Download het boek in kwestie hier commentaar hier Laatst gewijzigd door genehunter : 31 mei 2006 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt hoog tijd dat de leeuwen zich tot islam gaan bekeren als ik het zo zie! Kunnen ze tenminste hun gazellen op halal manier slachten ipv de zwaksten te verscheuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Christelijke extremisten en islamitische extremisten broederlijk en zusterlijk verenigd in hun fanatisme. Niets nieuws onder de zon.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En niet te vergeten: volgens de bijbel mag een vader zijn dochter verkopen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Met alle respect: het lijkt me precies weer een manier om de Islam de schuld te geven van al wat verkeerd gaat in deze wereld.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Extremisten? Je denkt toch niet dat de gematigde moslims in de evolutietheorie geloven?
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Het is inderdaad vrij ernstig, ook in het onderwijs hier zijn er sommige moslims (misschien wel vele) niet meer geïnteresseerd in de evolutietheorie in de biologie-lessen en vaak komt men met dezelfde literatuur opzetten (ik weet niet of dat het boek is dat de topicstarter bedoelde.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() We kunnen mensen spijtig genoeg niet verplichten om hen te laten aannemen dat de evolutietheorie correct is.
We kunnen wel de scholen, in hun educatieve opdracht, verplichten om de enige wetenschappelijk aanvaardde theorie te onderwijzen. De evolutie theorie dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ja, maar velen erkennen dat wetenschappelijke gezag niet meer, vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() en dat betekend wat? waar staat dat trouwens? OT? En niet te vergeten: alleen het NT is christelijk leesvoer - lees; het christendom is gebaseerd op het NT, en daar staat zoiets niet in
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en volgens Exodus 35:2 moet je iedereen die werkt op zondag dooddoen. En als de christelijke leesvoer alleen het NT is, waarom bevat elke bijbel dan ook het OT? Of is de bijbel eigenlijk het heilige boek van Joden en Christenen samengevoegd in een boek? Misschien is dit een complot van de moslims tegen het christendom zonder dat we het weten!!!!!!! Maar nu even serieus: de bijbel (het heilige boek van de christenen) bestaat uit 2 delen: het OT én het NT. Dus wat in het oude testament staat, maakt evengoed deel uit van de christelijke leer: http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity#Scriptures
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het christendom is hoofdzakelijk gebaseerd op het leven van jezus en de brieven van paulus, de bijbel die men vandaag de dag leest is niets anders dan een menselijke samenstelling - of dacht je dat jezus of god, mij gelijk, het persoonlijk hebben gedaan - van ongeveer de tenach en het NT nieuw verbond = wetten en regels uit het OT houden geen geldigheid meer in - dus vanuit historisch oogpunt interessant voor de christen, geeft hem een kijk op de geschiedenis van zijn god. Tegenwoordig kan je al naar de hemel door jezus als zoons god en redder te aanvaarden, kan hier nog een hele verdere uitéénzetting doen mocht je dat nodig hebben waarom val je me trouwens aan? moet alles op dit forum zo fucking denigrerend zijn?
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet zo in je gat gebeten zijn, dat is nergens goed voor. Maar goed, mijn excuses.
Maar ik hou aan m'n stelling vast: de bijbel bestaat uit zowel het Oude als het Nieuwe Testament. K heb daarvoor bevestiging gezocht bij wikipedia. Maar ook al zou je gelijk hebben (wat kan uiteraard), dan nog gebruiken vele christenen (vooral in Noord-Amerika) het Oude Testament om bepaalde standpunten en ideeën een goddelijk gezag te verlenen. Bijvoorbeeld ivm homo-rechten: Leveticus 18:22. En dat is even idioot als moslims die de evolutie theorie niet aanvaardden, omdat de Koran iets anders zegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() als je ziet wat een gewillige onwetendheid er bestaat bij christenen in verband met evolutionisme... pas had ik een gesprek met een jeugdvriend en hij vertelde me doodserieus dat meer dan 50% van de wetenschappers de evolutietheorie verwerpen en dat het niet eens zeker is dat neanderthalers hebben bestaan, stel je voor, vroeger maakte ik me er nog druk over, maar als mensen echt iets willen geloven kan men ze zelfs niet met de meest rationele argumenten overtuigen - alle religie is één pot nat
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bijbel is helemaal geen heilig boek van de christenen maar een geschiedenisboek. Voor zover ik weet pretendeert alleen de koran het nedergedaald woord van God te zijn. Het OT is de voorgeschiedenis van de mensheid. Het NT de leer van Jezus, grondlegger van het christendom. Waar staat dat Jezus zou gezegd hebben dat wie werkt op zondag moet gedood worden ? Er staat veel onzin in maar wat gij hier komt vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zie de titel van de topic en verander 'Allah' door 'God'.