![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dat in uw ogen arrogantie is, so be it.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Als het is om de landbouw te willen helpen dan kunnen ze misschien weat legaliseren, koolzaad zal immers niet het grote verschil maken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk overigens dat nu reeds,in Europa,er ethanol bijgemengd wordt in benzine,en zeker in de zomermaanden..benzine is al lang niet enkel meer "benzine",maar is een nogal verfijnde samenstelling tbv motoren die aan zware EU3 en 4-normen moeten voldoen.Ethanol ed zijn dus toch al nodig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"het illegale circuit" heeft in amper 20 jaar tijd een aantal "Hollandse kruiden" van soft-drug opgepept naar een praktisch "hard drug"-niveau,en dit geheel zonder subsidies.... ![]() Onze universiteiten kunnen nu ,met hun subsidies,weer eens hun geld opbrengen door voor de verandering eens iets serieus te verwezenlijken.(en Afrikaanse planten NIET vergeten!) ..brandstof maken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Los van de primaire brandstof (diesel, benzine, frietvet of waterstof) zorgt de hybride technologie voor een gevoelig lager verbruik en uitstoot. De Prius bvb. verbruikt rond de 4 l per 100 km.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons doet de overheid niets. In de grond willen ze niets aan de toestand wijzigen, want de bestaande brandstof is goed voor enorme inkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rijden op plantaardige brandstof loont alleen dankzij belasting-ontduiking; plantaardige olie is veel duurder dan aardolie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willem1940NLD. Ik vind je nogal pro crimineel denkend. Je zou ook kunnen zeggen dat rijden op "normale" brandstof veel te duur is doordat de staat dit veel te zwaar belast. Net zoals arbeid.
Iemand die morgen op vuil water zou kunnen rijden, is dat een belastingsontduiker of een genie? Eenmaal de voorraad aardolie te klein is, zal dat zichzelf wel reguleren, wees maar niet bang. Als de belastingbetalende "kleine" man geen brandstof meer kan betalen, omdat de "normale" brandstof op is, en de alternative brandstoffen even zwaar belast word, dan heeft de staat geen eurocent meer van die torenhoge belastingen. Ik heb vorig jaar een kleine diesel gekocht, omdat mijn oude benzinezuipend busje onbetaalbaar werd. Maar tegelijkertijd is mijn maandbudget met €300 verzwaard aan aankoop en verzekering. Dus ben ik minder gaan rijden. In plaats van 45000 km per jaar op peperdure benzine, rijd ik nu met moeite 20 000 km met de iets goedkopere diesel. Tel uit de winst voor de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() @maddox: natuurlijk is alles maar betrekkelijk en ook beschouw ik accijnzen en belastingen alleen maar als een vorm van geïnstitutionaliseerde diefstal/afpersing.
Evengoed verlies ik niet uit het oog wat een product IN AANLEG kost. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 juni 2006 om 05:23. Reden: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In aanleg is aardolie veel duurder dan wat we ervoor betalen, zelfs met de taksen erbij.
Doordat de zon miljoenen jaren geleden algen en planten deed groeien door fotosynthese, water deed verdampen en dus regen veroorzaakte. grondstoffen verspreide door de regenval, en de wind die Löss verspreide werd er koolstof en waterstof in omzetbare vorm gebonden. Een proces in afwezigheid van zuurstof liet het afgestorven materiaal langzaam omvormen naar aardolie, steenkool en aardgas. Dus koolstof dat toen in de grond en atmosfeer zat werd toen vastgehouden. Nu laten we dat terug vrij per megaton. En dat veranderd het klimaat. Om hiermee te kunnen leven moeten we als mensheid meer energie spenderen om onze enorme massa mensen in leven te houden. De ene groep spendeerd nog een bult meer om het in comfort te doen. De andere leeft, maar crepeerd langzaam. Aardolie is zo nu goedkoop omdat de gevolgen niet meegeteld worden. Ook omdat de "heersers" van de fossiele brandstoffen de "rijkdom" niet evenredig verdelen onder de mensen die er bovenop wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Maddox, ik ken die overwegingen tamelijk goed maar ben niet links of rechts en nauwelijks groen, reken vooral wat iets NU kost.
Brandstof agrarisch produceren zal op zich nog heel lang de duurste methode blijven en op wereldniveau tekortschieten, gerekend naar vraag/behoefte. Word je gecontroleerd op tank-inhoud en zit daar slaolie uit de supemarkt in dan KUN je zwaarder gepakt worden dan het ooit optellend behaalde voordeel groot is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is jammer genoeg maar al te juist. Vraag is evenwel welke politiek een overheid hoort te volgen: die van het Duitse voorbeeld waarbij men een zich ontwikkelend alternatief stimuleert, of dat van België en Nederland waar met koolzaadolie rijden bijna financieel afgestraft wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want het concept breekt echt wel niet door he ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Prius is een niet zo aantrekkelijke wagen kwa uitzicht- maar da's persoonlijk.
Maar het prijskaartje van €25000 voor een niet zo grote middenklasser is er voor mij teveel aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Wel aardig, vind ik het toevoegen van om-geësterde afval-vetten/oliën aan dieselbrandstof, zoals al geruime tijd in Frankrijk gebeurt (aandeel 5%).
Die om-estering is een duur procédé, maar je verhelpt er meteen een afvalprobleem mee. Het geringe gehalte van 5% zorgt ook nog dat er geen pakkingen/slangen meer door worden aangetast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
25000 Euro wordt aanzien als een schappelijke prijs ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, een een beetje van comfort voorziene middenklasser kost al snel 20.000 euro dezer dagen, hoor.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juni 2006 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
als dat geen motivatie is voor de meesten om die toch maar niet te kopen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toyota en Honda verkopen hybride wagens als zoete broodjes in de States. Of nee wacht, dat zijn geen multinationals, right? ![]() ![]() Tot zover uw kinderachtige samenzweringstheorie. Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 juni 2006 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |