Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 20:36   #41
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
Dat van jou zal dus niet veel voorstellen!!
Alvast uw zorg niet
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 20:38   #42
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We zullen wachten tot jij €350 in de maand kan dokken. Dan vloek je omdat je vader niet beter voor zichzelf gezorgd heeft.
o, je volgt blijkbaar niet goed,
dat heeft em nu juist wel, door hard te werken trouwens,
iets wat wij in ons gezin hebben geleerd en ook toepassen.
Of het moet zijn dat je dat onnozel fabeltje geloofd
dat werklozen in luilekkerland leven.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 2 juni 2006, 20:46   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
o, je volgt blijkbaar niet goed,
dat heeft em nu juist wel, door hard te werken trouwens,
iets wat wij in ons gezin hebben geleerd en ook toepassen.
Of het moet zijn dat je dat onnozel fabeltje geloofd
dat werklozen in luilekkerland leven.
Hij heeft hard gewerkt, ja, en veel centjes verdiend. Heel veel. Waarom heeft hij dan niet voor zichzelf gezorgd? Of ben ik verantwoordelijk voor een ander zijn daden indien die met zijn hoofd in de wolken liep?
Oud 2 juni 2006, 21:00   #44
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat sprookje over die o zo nodige migranten die, door aan het ocmw te staan met heel hun familie, voor onze pensioenen en zo zullen zorgen, dat is nog niet morgen... Ze procuceren zelf aan de lopende band een groot deel "jongeren" die geen enkele kennis hebben van wat dan ook, afgehaakt op school - lastig en vervelend, enz en die gedoemd zijn om de komende tientallen jaren ook op de kosten van onze maatschappij verder te parasiteren. Diegenen onder hen die wel "een normale beroepsloopbaan + belastingen betalen" kennen, zijn waarschijnlijk nog niet eens goed voor 10% van de kosten die de rest van de groep veroorzaakt!
De vergrijzing is niet de schuld van de migratie, zonder hen worden de mensen ook wel ouder. Het zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van minder middelen voor de opvang van die ouder wordende groep autochtonen!
... en dan hebben we het nog niet over de allochtonen of "nieuwe Belgen" zelf die stilaan ouder zullen worden en ook zullen moeten opgevangen worden... grotendeels op de kosten van de nog overblijvende en werkende autochtonen!
Niets om ons druk over te maken, inderdaad...

Dat is dus de typische praat gevuld met halve waarheden, die in feite grote leugens zijn. 20% van alle Vlamingen zijn van vreemde origine
volgens de definitie van de experten op dit gebied nl. de leden van VB =
een "Eigern volk geautorizeerde echte vlaming" heeft 8 echte vlamingen als overgrootouder, 4 echte vlamingen als grootouder en 2 echte vlamingen als ouder. Alle anderen zijn van vreemde afkomst. Met die wetenschap mag je gerust werkenden en werklozen analyzeren en zal je tot de noodzakelijke vaststelling komen dat het % werkenden en belastingbetalenden onder beide groepen niet significant verschillend is. Intussen wèl koimmentaar hebben op "de echte Vlamingen" die frans spreken en in het Zuidelijk landsgedeelte wonen : of die nu werken of niet werken dat zijn allemaal
"profiteurs" waar we ons zo vlug mogelijk van moeten "ontdoen".

& dan bovendien als klap op de vuurpijl eisen dat diegenen die een groot gedeelte van hun loon opofferen om de gepensioneerden van vandaag te betalen gelijk te stellen met diegenen die minder bijdrage willen betalen omdat ze voor een groot gedeelte op de vrije markt hun pensioen wensen
te vormen. Die aanvullingsmogelijkheid heeft iedereen & diegenen die
van het wettelijk systeem het minst wensen gebruik te maken hebben dus logischer meer geld over om het "vrije" systeem te gebruiken.

Tot slot : de kritiek op het systeem : de huidige werkende betalen het huidige pensioen. Dit systeem lijkt minder geslaagd omdat er geen "reserves" belegd worden vooral in tijden van een stijgende beurs..
Het systeem lijkt voordeliger in tijden van grote inflatie, bij een dalende beurs en een stabiele munt is de situatie maw verschillend dan bij een inflatoire economie en een stijgende munt. Het inkopen van de eigen obligaties wat het zgn. "zilverfonds" nu doet is daarom een goede eerste stap in het opbouwen van een tweede pensioenpoot.. maar alles staat of valt met een hogere arbeidsmarkt.

Het goede nieuws is inderdaad dat in absolute cijfers het aantal jobs voortdurend stijgt - alleen is de werfreserve van mensen in de "arbeidende" leeftijd ook voortdurend stijgend, zodat we met een constante werkloosheid zitten.

De hamvraag is vanzelfsprekend de immigratiepolitiek - die is momenteel in België O. Met als enige uitzondering politiek asiel en gezinshereniging.
De nulpolitiek heeft als logisch gevolg frauduleuze praktijken en mensenhandel die de enig wettelijke immigratie problematisch maken.
Dit is een typisch punt waar we geen andere keuze hebben dan een concertatie met de andere EU lidstaten - het is nl. vanzelfsprekend dat dezelfde regels voor de ganse EU moeten gelden, zodat de sluipwegen dichtslibben. Het is een moeilijke materie met veel wolfijzers en schietgeweren zoals Rita Verdonk in Nederland moest ondervinden -
een thema om wars van propaganda en slogantaal eens ernstig te behandelen.

Maar dat veronderstelt een mate van eerlijkheid die zeldzaam geworden is.
Oud 2 juni 2006, 21:28   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vertel er ook even bij waarom zelfstandigen ook alweer zo'n laag
pensioen worden toebedeeld ?
Zelfstandigen zijn hun eigen werkgever.
Ze betalen geen verplichte verzekering maar moeten zelf voor hun pensioen zorgen.
Wie dat nagelaten heeft valt dus uit de boot.
Dat neemt niet weg dat ze zich benadeeld mogen voelen ten opzichte van mensen die zich een leven lang als werkzoekende ingeschreven hebben maar ook nooit hebben bijgedragen maar integendeel levenslang een uitkering genoten zonder tegenprestatie..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 21:42   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wordt het helemaal grappig:
die migranten zouden per persoon meer krijgen dan gepensioneerden
Dit is wat je vaag insinueerd.

Wees eens concreet met cijfers:
hoeveel kosten de allochtonen in België,
hoeveel brengen ze op,
en hoeveel kost dit dan van ons BNP ?
Enkel op die manier kun je een punt maken,
niet met vage beweringen "het kost veel".
Ge kunt natuurlijk alles belachelijk vinden maar daarmee hebt ge zijn punt natuurlijk niet ontkracht.
Waarom komt ge zelf niet met cijfers over de brug om dat tegen te spreken?
Ik hoor toch beweren dat de allochtonen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en vaak werkloos zijn.
Daarnaast moeten we steeds meer investeren in bijzonder onderwijs en begeleiding om de integratie te bevorderen.
Stuk voor stuk extra kosten die minder voor autochtonen moeten gemaakt worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 23:54   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu wordt het helemaal grappig:
die migranten zouden per persoon meer krijgen dan gepensioneerden
Dit is wat je vaag insinueerd.

Wees eens concreet met cijfers:
hoeveel kosten de allochtonen in België,
hoeveel brengen ze op,
en hoeveel kost dit dan van ons BNP ?
Enkel op die manier kun je een punt maken,
niet met vage beweringen "het kost veel".
De perceptie is in elk geval dat migranten veel meer krijgen (of van het systeem profiteren) dan dat ze bijdragen.
En deze perceptie wordt in elk geval versterkt door beweringen van Antwerperse ocmw-leden dat, vooral NoordAfrikaanse migranten hun bejaarde ouders laten overkomen, om ze daarna bij het ocmw te dumpen. Ook is het Nederlands protest tegen de al te lakse regelementering betreffende gezinshereniging gekend (op het web is piekfijn uitgelegd, hoe ge, zelf in Nederland wonende, uw familieleden via het "Antwerps achterpoortje" kunt laten overkomen)...
En dit zijn geen vage beweringen, doch trieste werkelijkheid (gelijk de abnormale hoge werkloosheid onder de migranten ook trieste werkelijkheid is).
Nu, aan U om het tegengestelde te bewijzen.

Laatst gewijzigd door Bob : 2 juni 2006 om 23:55.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 11:45   #48
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij heeft hard gewerkt, ja, en veel centjes verdiend. Heel veel. Waarom heeft hij dan niet voor zichzelf gezorgd? Of ben ik verantwoordelijk voor een ander zijn daden indien die met zijn hoofd in de wolken liep?
Wat bedoel je met "niet voor zichzelf gezorgd" ?
Het ontgaat me compleet waar je naartoe wil.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 11:48   #49
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zelfstandigen zijn hun eigen werkgever.
Ze betalen geen verplichte verzekering maar moeten zelf voor hun pensioen zorgen.
Wie dat nagelaten heeft valt dus uit de boot.
Dat neemt niet weg dat ze zich benadeeld mogen voelen ten opzichte van mensen die zich een leven lang als werkzoekende ingeschreven hebben maar ook nooit hebben bijgedragen maar integendeel levenslang een uitkering genoten zonder tegenprestatie..
Niemand is zelfstandige uit een of andere ideologische overtuiging,
ze zitten er allemaal maar voor 1 ding: het geld.

En blijkt dat de keuze tussen zelfstandig zijn en het fabeltje van werklozenluilekkerland
wel degelijk niet bestaat, want anders zouden ze eieren voor hun geld kiezen
en zich niet wagen aan het ondernemersschap.

Dat deze "eigen werkgevers" willens en wetens niet zelfstandig hebben ingestaan
voor hun eigen pensioensparen, terwijl ze die vrijheid hebben,
is wel degelijk hun eigen fout.
Je verliest trouwens uit het oog dat er nogal wat zelfstandigen er de laatste 5 jaar
van hun actieve beroepsleven mee stoppen in in loondienst gaan,
en zodoende toch nog een volledig pensioen trekken.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 11:50   #50
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge kunt natuurlijk alles belachelijk vinden maar daarmee hebt ge zijn punt natuurlijk niet ontkracht.
Waarom komt ge zelf niet met cijfers over de brug om dat tegen te spreken?
Ik hoor toch beweren dat de allochtonen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en vaak werkloos zijn.
Daarnaast moeten we steeds meer investeren in bijzonder onderwijs en begeleiding om de integratie te bevorderen.
Stuk voor stuk extra kosten die minder voor autochtonen moeten gemaakt worden.
JIJ komt hier met heel zware beschuldigingen af,
namelijk dat de migrantengemeenschap verantwoordelijk zouden zijn voor
onze slabakkende economie.
Ik maak geen zo'n beschuldigingen.
Aan u de schuldlast te bewijzen, vooral niet aan mij.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 11:51   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "niet voor zichzelf gezorgd" ?
Het ontgaat me compleet waar je naartoe wil.
Je lastert me omdat ik die plicht hoon, tekent me af als iemand die geen respect heeft voor zijn ouders. Als ik antwoord dat ik niet aansprakelijk ben voor mijn ouders enkel omdat zij besloten een kind te hebben (wat een vicieuze cirkel opwekt), repliceer je sarcastisch in verband met mijn familiewaarden.

Ik zeg u dat mijn grootvader miljonair is geweest, in tijd van opkomst van sociale zekerheid. Mensen kregen toen plots een pensioen zonder er ooit iets voor gedaan te hebben (het omgekeerde zien we nu met het generatiepact). Vol van zelfvertrouwen heeft hij toen geweigerd iets opzij te leggen voor zijn toekomst. Van de ene dag op de andere was hij echter alles door kwijt met zware schulden erbovenop. Hij had gerust een verzekering, een spaarplan kunnen afsluiten daarvoor, maar dat heeft hij niet gedaan. Ook toen hij zijn mager pensioen ontving, heeft hij niets gedaan om voor zichzelf te zorgen. Reisjes en leuke aankopen: het mag van mij. Maar dan moet je niet verwachten dat andere mensen je ook nog eens gaan onderhouden als je iets overkomt. Dat gaat net iets te ver. Hoe kun je mensen op die manier zelfbewust en verantwoordelijk maken?
Oud 3 juni 2006, 11:52   #52
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De perceptie is in elk geval dat migranten veel meer krijgen (of van het systeem profiteren) dan dat ze bijdragen.
En deze perceptie wordt in elk geval versterkt door beweringen van Antwerperse ocmw-leden dat, vooral NoordAfrikaanse migranten hun bejaarde ouders laten overkomen, om ze daarna bij het ocmw te dumpen. Ook is het Nederlands protest tegen de al te lakse regelementering betreffende gezinshereniging gekend (op het web is piekfijn uitgelegd, hoe ge, zelf in Nederland wonende, uw familieleden via het "Antwerps achterpoortje" kunt laten overkomen)...
En dit zijn geen vage beweringen, doch trieste werkelijkheid (gelijk de abnormale hoge werkloosheid onder de migranten ook trieste werkelijkheid is).
Nu, aan U om het tegengestelde te bewijzen.
Gehandicapten kosten nog veel meer per persoon dan migranten.
Wil je die dan ook zonder pardon buitensmijten ?
Of durf je in te zien hoe verschrikkelijk vertekend het beeld is dat je wil brengen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 13:08   #53
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je lastert me omdat ik die plicht hoon, tekent me af als iemand die geen respect heeft voor zijn ouders. Als ik antwoord dat ik niet aansprakelijk ben voor mijn ouders enkel omdat zij besloten een kind te hebben (wat een vicieuze cirkel opwekt), repliceer je sarcastisch in verband met mijn familiewaarden.

Ik zeg u dat mijn grootvader miljonair is geweest, in tijd van opkomst van sociale zekerheid. Mensen kregen toen plots een pensioen zonder er ooit iets voor gedaan te hebben (het omgekeerde zien we nu met het generatiepact). Vol van zelfvertrouwen heeft hij toen geweigerd iets opzij te leggen voor zijn toekomst. Van de ene dag op de andere was hij echter alles door kwijt met zware schulden erbovenop. Hij had gerust een verzekering, een spaarplan kunnen afsluiten daarvoor, maar dat heeft hij niet gedaan. Ook toen hij zijn mager pensioen ontving, heeft hij niets gedaan om voor zichzelf te zorgen. Reisjes en leuke aankopen: het mag van mij. Maar dan moet je niet verwachten dat andere mensen je ook nog eens gaan onderhouden als je iets overkomt. Dat gaat net iets te ver. Hoe kun je mensen op die manier zelfbewust en verantwoordelijk maken?
Zichzelf overschatten in een niet te voorspellen economie dus.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 13:09   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zichzelf overschatten in een niet te voorspellen economie dus.
Neen, in een toenemende staatskapitalisatie van goederen
Oud 3 juni 2006, 13:55   #55
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Afschaffing komt er omdat er steeds meer oudere vreemdelingen in rusthuizen belanden die hier pas enkele jaren verblijven. Zo simpel is het. De belastingbetaler zal dat wel oplossen. Itt de jarenlange verplichting tot betaling van de Vlaming.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 15:33   #56
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, in een toenemende staatskapitalisatie van goederen
"de toenemende staatskapitalisatie van goederen"
is de oorzaak dat je grootvader over de kop ging ?

wat je trouwens ook bedoeld met die woorden,
misschien wat beter uitleggen ?
Thai bedreigt mij fysiek

Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 3 juni 2006 om 15:33.
Oud 3 juni 2006, 15:41   #57
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
JIJ komt hier met heel zware beschuldigingen af,
namelijk dat de migrantengemeenschap verantwoordelijk zouden zijn voor
onze slabakkende economie.
Ik maak geen zo'n beschuldigingen.
Aan u de schuldlast te bewijzen, vooral niet aan mij.
Waarom verbaast het mij niet dat gij voor (eenzijdige) onderhoudsplicht staat te bazelen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 15:45   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"de toenemende staatskapitalisatie van goederen"
is de oorzaak dat je grootvader over de kop ging ?

wat je trouwens ook bedoeld met die woorden,
misschien wat beter uitleggen ?
Dat de belastingsdruk toeneemt. Voor de rijken is dat niets hoor.
Oud 3 juni 2006, 15:46   #59
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de belastingsdruk toeneemt. Voor de rijken is dat niets hoor.
Je grootvader is failliet gegaan wegens de vergroting van de belastingsdruk ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 juni 2006, 15:51   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gehandicapten kosten nog veel meer per persoon dan migranten.
Wil je die dan ook zonder pardon buitensmijten ?
Of durf je in te zien hoe verschrikkelijk vertekend het beeld is dat je wil brengen.
Het gaat hier niet over buitensmijten, het gaat over niet meer binnenlaten. Of gaat gij alle gehandicapten uit heel den wereld naar Belgie halen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be