![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Alvast uw zorg niet
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat heeft em nu juist wel, door hard te werken trouwens, iets wat wij in ons gezin hebben geleerd en ook toepassen. Of het moet zijn dat je dat onnozel fabeltje geloofd dat werklozen in luilekkerland leven.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft hard gewerkt, ja, en veel centjes verdiend. Heel veel. Waarom heeft hij dan niet voor zichzelf gezorgd? Of ben ik verantwoordelijk voor een ander zijn daden indien die met zijn hoofd in de wolken liep?
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is dus de typische praat gevuld met halve waarheden, die in feite grote leugens zijn. 20% van alle Vlamingen zijn van vreemde origine volgens de definitie van de experten op dit gebied nl. de leden van VB = een "Eigern volk geautorizeerde echte vlaming" heeft 8 echte vlamingen als overgrootouder, 4 echte vlamingen als grootouder en 2 echte vlamingen als ouder. Alle anderen zijn van vreemde afkomst. Met die wetenschap mag je gerust werkenden en werklozen analyzeren en zal je tot de noodzakelijke vaststelling komen dat het % werkenden en belastingbetalenden onder beide groepen niet significant verschillend is. Intussen wèl koimmentaar hebben op "de echte Vlamingen" die frans spreken en in het Zuidelijk landsgedeelte wonen : of die nu werken of niet werken dat zijn allemaal "profiteurs" waar we ons zo vlug mogelijk van moeten "ontdoen". & dan bovendien als klap op de vuurpijl eisen dat diegenen die een groot gedeelte van hun loon opofferen om de gepensioneerden van vandaag te betalen gelijk te stellen met diegenen die minder bijdrage willen betalen omdat ze voor een groot gedeelte op de vrije markt hun pensioen wensen te vormen. Die aanvullingsmogelijkheid heeft iedereen & diegenen die van het wettelijk systeem het minst wensen gebruik te maken hebben dus logischer meer geld over om het "vrije" systeem te gebruiken. Tot slot : de kritiek op het systeem : de huidige werkende betalen het huidige pensioen. Dit systeem lijkt minder geslaagd omdat er geen "reserves" belegd worden vooral in tijden van een stijgende beurs.. Het systeem lijkt voordeliger in tijden van grote inflatie, bij een dalende beurs en een stabiele munt is de situatie maw verschillend dan bij een inflatoire economie en een stijgende munt. Het inkopen van de eigen obligaties wat het zgn. "zilverfonds" nu doet is daarom een goede eerste stap in het opbouwen van een tweede pensioenpoot.. maar alles staat of valt met een hogere arbeidsmarkt. Het goede nieuws is inderdaad dat in absolute cijfers het aantal jobs voortdurend stijgt - alleen is de werfreserve van mensen in de "arbeidende" leeftijd ook voortdurend stijgend, zodat we met een constante werkloosheid zitten. De hamvraag is vanzelfsprekend de immigratiepolitiek - die is momenteel in België O. Met als enige uitzondering politiek asiel en gezinshereniging. De nulpolitiek heeft als logisch gevolg frauduleuze praktijken en mensenhandel die de enig wettelijke immigratie problematisch maken. Dit is een typisch punt waar we geen andere keuze hebben dan een concertatie met de andere EU lidstaten - het is nl. vanzelfsprekend dat dezelfde regels voor de ganse EU moeten gelden, zodat de sluipwegen dichtslibben. Het is een moeilijke materie met veel wolfijzers en schietgeweren zoals Rita Verdonk in Nederland moest ondervinden - een thema om wars van propaganda en slogantaal eens ernstig te behandelen. Maar dat veronderstelt een mate van eerlijkheid die zeldzaam geworden is.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze betalen geen verplichte verzekering maar moeten zelf voor hun pensioen zorgen. Wie dat nagelaten heeft valt dus uit de boot. Dat neemt niet weg dat ze zich benadeeld mogen voelen ten opzichte van mensen die zich een leven lang als werkzoekende ingeschreven hebben maar ook nooit hebben bijgedragen maar integendeel levenslang een uitkering genoten zonder tegenprestatie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom komt ge zelf niet met cijfers over de brug om dat tegen te spreken? Ik hoor toch beweren dat de allochtonen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en vaak werkloos zijn. Daarnaast moeten we steeds meer investeren in bijzonder onderwijs en begeleiding om de integratie te bevorderen. Stuk voor stuk extra kosten die minder voor autochtonen moeten gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze perceptie wordt in elk geval versterkt door beweringen van Antwerperse ocmw-leden dat, vooral NoordAfrikaanse migranten hun bejaarde ouders laten overkomen, om ze daarna bij het ocmw te dumpen. Ook is het Nederlands protest tegen de al te lakse regelementering betreffende gezinshereniging gekend (op het web is piekfijn uitgelegd, hoe ge, zelf in Nederland wonende, uw familieleden via het "Antwerps achterpoortje" kunt laten overkomen)... En dit zijn geen vage beweringen, doch trieste werkelijkheid (gelijk de abnormale hoge werkloosheid onder de migranten ook trieste werkelijkheid is). Nu, aan U om het tegengestelde te bewijzen. Laatst gewijzigd door Bob : 2 juni 2006 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ontgaat me compleet waar je naartoe wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ze zitten er allemaal maar voor 1 ding: het geld. En blijkt dat de keuze tussen zelfstandig zijn en het fabeltje van werklozenluilekkerland wel degelijk niet bestaat, want anders zouden ze eieren voor hun geld kiezen en zich niet wagen aan het ondernemersschap. Dat deze "eigen werkgevers" willens en wetens niet zelfstandig hebben ingestaan voor hun eigen pensioensparen, terwijl ze die vrijheid hebben, is wel degelijk hun eigen fout. Je verliest trouwens uit het oog dat er nogal wat zelfstandigen er de laatste 5 jaar van hun actieve beroepsleven mee stoppen in in loondienst gaan, en zodoende toch nog een volledig pensioen trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
namelijk dat de migrantengemeenschap verantwoordelijk zouden zijn voor onze slabakkende economie. Ik maak geen zo'n beschuldigingen. Aan u de schuldlast te bewijzen, vooral niet aan mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg u dat mijn grootvader miljonair is geweest, in tijd van opkomst van sociale zekerheid. Mensen kregen toen plots een pensioen zonder er ooit iets voor gedaan te hebben (het omgekeerde zien we nu met het generatiepact). Vol van zelfvertrouwen heeft hij toen geweigerd iets opzij te leggen voor zijn toekomst. Van de ene dag op de andere was hij echter alles door kwijt met zware schulden erbovenop. Hij had gerust een verzekering, een spaarplan kunnen afsluiten daarvoor, maar dat heeft hij niet gedaan. Ook toen hij zijn mager pensioen ontving, heeft hij niets gedaan om voor zichzelf te zorgen. Reisjes en leuke aankopen: het mag van mij. Maar dan moet je niet verwachten dat andere mensen je ook nog eens gaan onderhouden als je iets overkomt. Dat gaat net iets te ver. Hoe kun je mensen op die manier zelfbewust en verantwoordelijk maken?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wil je die dan ook zonder pardon buitensmijten ? Of durf je in te zien hoe verschrikkelijk vertekend het beeld is dat je wil brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Afschaffing komt er omdat er steeds meer oudere vreemdelingen in rusthuizen belanden die hier pas enkele jaren verblijven. Zo simpel is het. De belastingbetaler zal dat wel oplossen. Itt de jarenlange verplichting tot betaling van de Vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is de oorzaak dat je grootvader over de kop ging ? ![]() wat je trouwens ook bedoeld met die woorden, misschien wat beter uitleggen ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 3 juni 2006 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Waarom verbaast het mij niet dat gij voor (eenzijdige) onderhoudsplicht staat te bazelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de belastingsdruk toeneemt. Voor de rijken is dat niets hoor.
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Je grootvader is failliet gegaan wegens de vergroting van de belastingsdruk ?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier niet over buitensmijten, het gaat over niet meer binnenlaten. Of gaat gij alle gehandicapten uit heel den wereld naar Belgie halen ?
|
![]() |
![]() |