Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2006, 11:33   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Een beetje "gratuit" hé dat over die besnijdenissen. Uit de topic over dit item niet veel bijgeleerd blijkbaar, qua onterechte veralgemeningen althans.
Tja, ze kan het blijkbaar niet laten. Ze heeft in de andere topic meermaals bot gevangen en probeert het nu hier nog eens.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 11:34   #42
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nazisme is geen cultuur (tenzij dan in jouw dromen).

En de tekst die ik aanhaalde komt gewoon uit de Belgische wet, maar aan die wet moeten enkel vreemdelingen zich houden volgens jou zeker?

En hoe de VB mandataris met zijn schrijven de nagel op de kop sloeg ontgaat mij volledig. Tenzij alle genodigden aan de door hem gesugereerde voorwaarden zouden hebben voldaan, quod non.
Nazis zijn een groep van mensen. Dit zou immers kunnen leiden naar een genocide want dit is een groep van mensen (nazis) stigmatizeren. Men moet dus ophouden met het bespotten van nazis. Dit is de wet. En wat cultuur betreft, islam is ook geen cultuur al vernietigd ze wel alle culturen door alles wat niet-islamitisch is en wat de 'gelovigen' zouden kunnen beledigen uit te bannen hetgeen bij ons ook reeds bezig is.
Die wet is speciaal aangepast om mesnen die al te veel kritiek hebben op de huidige gang van zaken de mond te snoeren. En de mandataris sloeg inderdaad de nagel op de kop. De VRT is multiculpromotor nummer een. Al wie daar niet mee akkoord is is racist. Voor de islam en haar volgelingen gaan ze plat. O heilige multicul ! De islam is onze toekomst.

Laatst gewijzigd door smiley : 9 juni 2006 om 11:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 11:34   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje "gratuit" hé dat over die besnijdenissen. Uit de topic over dit item niet veel bijgeleerd blijkbaar, qua onterechte veralgemeningen althans.
Hoezo? is het dan toch niet "cultureel"? 8)

en wie veralgemeent er hier? Het is toch gewoon een voorbeeldje?

Of is het ook zo dat iemand die zich anti-nazistisch opstelt ook geweerd wordt van de staatszender omdat die "een bepaalde bevolkingsgroep" uitsluit?

Ik vraag me in feite af tot welke cultuurgroep de multi-culturalisten behoren. Of is die "multi" een cultuurgroep op zich, met uitsluiting van de mono-cultuurgroep, behalve indien die mono-cultuur geïmporteerd werd?
Heb ik het goed zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 11:45   #44
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoezo? is het dan toch niet "cultureel"? 8)

en wie veralgemeent er hier? Het is toch gewoon een voorbeeldje?

Of is het ook zo dat iemand die zich anti-nazistisch opstelt ook geweerd wordt van de staatszender omdat die "een bepaalde bevolkingsgroep" uitsluit?

Ik vraag me in feite af tot welke cultuurgroep de multi-culturalisten behoren. Of is die "multi" een cultuurgroep op zich, met uitsluiting van de mono-cultuurgroep, behalve indien die mono-cultuur geïmporteerd werd?
Heb ik het goed zo?
de boodschap lijkt wel degelijk aangekomen te zijn.
mensen die bewust foutieve informatie blijven verspreiden, en tegelijk zich afvragen waarom ze door de anderen met de nek bekeken worden.
hoe inkonsekwent kan je eigelijk zijn, zonder belachelijk te worden ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juni 2006 om 11:45.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 11:49   #45
smiley

Standaard

Citaat:
mensen die bewust foutieve informatie blijven verspreiden, en tegelijk zich afvragen waarom ze door de anderen met de nek bekeken worden.
Het is inderdaad vrij duidelijk. Deze posting van Whoopi maakt het heeel duidelijk. Nog een rede te meer om Vlaams Belang te stemmen !
Oud 9 juni 2006, 11:52   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Nazis zijn een groep van mensen.
Daarmee is het nog altijd geen cultuur.
Oud 9 juni 2006, 11:53   #47
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bespaar jezelf de moeite. Het verschil tussen gefundeerde kritiek leveren op bepaalde aspecten van een multiculturele samenleving en het simplistisch spuien van wat stompzinnige platitudes is iets wat bepaalde forummers niet bepaald onder de knie hebben.
Oud 9 juni 2006, 11:56   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nazisme is geen cultuur (tenzij dan in jouw dromen).

En de tekst die ik aanhaalde komt gewoon uit de Belgische wet, maar aan die wet moeten enkel vreemdelingen zich houden volgens jou zeker?

En hoe de VB mandataris met zijn schrijven de nagel op de kop sloeg ontgaat mij volledig. Tenzij alle genodigden aan de door hem gesugereerde voorwaarden zouden hebben voldaan, quod non.

Het is een politiek systeem, en volgens het arrest van de raad van state is discrimineren op basis van politieke overtuiging ook discriminatie...

dus...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 11:57   #49
smiley

Standaard

Citaat:
Daarmee is het nog altijd geen cultuur.
Het is een groep van mensen net zoals moslims. De islam is toch ook geen cultuur?

Laatst gewijzigd door smiley : 9 juni 2006 om 11:58.
Oud 9 juni 2006, 11:59   #50
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bespaar jezelf de moeite. Het verschil tussen gefundeerde kritiek leveren op bepaalde aspecten van een multiculturele samenleving en het simplistisch spuien van wat stompzinnige platitudes is iets wat bepaalde forummers niet bepaald onder de knie hebben.
Voor sommigen is waarschuwen voor hetgeen er in dit land aan het gebeuren is (islamisering) ook verloren moeite.

Laatst gewijzigd door smiley : 9 juni 2006 om 11:59.
Oud 9 juni 2006, 12:00   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen gefundeerde kritiek leveren op bepaalde aspecten van een multiculturele samenleving en het simplistisch spuien van wat stompzinnige platitudes is iets wat bepaalde forummers niet bepaald onder de knie hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Voor sommigen is waarschuwen voor hetgeen er in dit land aan het gebeuren is (islamisering) ook verloren moeite.
Q.E.D.
Oud 9 juni 2006, 12:02   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelf indien u een gefundeerde verklaring kunt voorleggen, waarom VB ers geweerd worden op zuip en schranspartijen van de (v)RT , dan zal dit hoogstwaarschijnlijk zelf afgleiden in plat racisme, omdat er gediscrimineerd wordt op basis van politieke overtuiging...

Indien de (v)RT zijn reden van bestaan ernstig zou nemen, zouden ze aan dit soort zever niet meedoen, en die jongens ook een glaasje sjampieter aanbieden, met een toastje. Blijkbaar kennen ze bij de (v)RT hune wereld niet, en zijn het daar eigenlijk een bende kleine kinderen bijeen.

Maar eigenlijk verschiet ik daar nie van.
Oud 9 juni 2006, 12:05   #53
smiley

Standaard

Citaat:
Q.E.D.
Oud 9 juni 2006, 12:08   #54
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Indien de (v)RT zijn reden van bestaan ernstig zou nemen, zouden ze aan dit soort zever niet meedoen, en die jongens ook een glaasje sjampieter aanbieden, met een toastje. Blijkbaar kennen ze bij de (v)RT hune wereld niet, en zijn het daar eigenlijk een bende kleine kinderen bijeen.
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om die blokkers niet uit te nodigen. Ze maken nu eenmaal deel uit van het bestuur/beheerraad/wat dan ook en bijgevolg dienen ze derhalve ook een uitnodiging te krijgen. Het staat natuurlijk de andere beheerders/bestuurders volkomen vrij om al dan niet een gesprek met ze aan te knopen, net zoals het de blokkers volkomen vrij staat om al dan niet gevolg te geven aan de uitnodiging.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 juni 2006 om 12:12.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 12:11   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Iemand gisteren op Nederland naar "The day I will never forget" gekeken?

Volgens één van de moeders die haar dochters had laten besnijden ging "god het haar nooit vergeven" indien ze toegaf aan de wens van de tienjarige om toch tenminste haar jongste zus te sparen.
En nee, ze waren geen christenen, wel islamieten.

Maar dat terzijde, want ik zou niet willen dat die moeder veroordeeld wordt voor het "stigmatizeren va een volledige bevolkingsgroep".

----------------

Maar kom Esperanza, jij kan me toch gerust verduidelijken hoe het nu zit?

a) multiculturalisten zijn de dominante cultuurgroep, met uitsluiting van mono-culturalisten want die zijn racistisch.

b) de multicultuur bestaat uit verschillende mono-culturen, anders is het geen MULTI.

c) welke monoculturen kunnen dan deel uitmaken van de multicultuur?
1. degenen die hun eigen cultuur willen behouden
2. degenen die hun eigen cultuur willen uitbreiden
3. degenen die hun eigen cultuur willen afschaffen
4. degenen die hun heil zien in een apartheidssysteem waar elke cultuur zijn eigen leefruimte krijgt.

d) welke monoculturen vindt U totaal verwerpelijk
1. degenen die totaal geen versmelting wensen met andere culturen
2. degenen die enkel versmelting wil indien de andere persoon zijn cultuur volledig verwerpt
3. degenen die vinden dat zeker de kinderen in de oorspronkelijke cultuur worden opgevoed.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 12:12   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om die blokkers niet uit te nodigen. Ze maken nu eenmaal deel uit van het bestuur/beheerraad/wat dan ook en bijgevolg dienen ze derhalve ook een uitnodiging te krijgen. Het staat natuurlijk de andere beheerders volkomen vrij om al dan niet een gesprek met ze aan te knopen.
Vwoilla, dat is wat ik bedoel,

en persoonlijk als blokker zou ik er zelf nie naartoe gaan, maar het gaat hem om het princippe van een uitnodeging te krijgen.

Onlangs rel in de familie, iemand was in haar kruis getrapt, omdat ze zo weinig cadeaukes gehad had voor haar kleinen die geboren was... hebde gij een geboortekaartje gehad, ik ook niet, wel, hoe kan ik dan weten van het heugelijke nieuws, het is me ook niet persoonlijk gezegd, ... en ik geef nochtans dikke cadeau's, anders... soms speciaal om anderen op hun plichten te wijzen doe ik er soms een schepje bovenop... (slecht karakter, k weet het... )
Oud 9 juni 2006, 12:21   #57
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf indien u een gefundeerde verklaring kunt voorleggen, waarom VB ers geweerd worden op zuip en schranspartijen van de (v)RT , dan zal dit hoogstwaarschijnlijk zelf afgleiden in plat racisme, omdat er gediscrimineerd wordt op basis van politieke overtuiging...

Correct een bolwerk van links racisme, dat geen enkele kritiek op vreemde culturen die zich hier beginnen vestigen, kan verdragen.

Of de opmerking van Deleu ter zake doet, kan me niet schelen. Hij stigmatiseerd niet de volledige moslimgemeenschap in ons land, enkel de extreme uitwas ervan.

Het zijn juist de linkse die stigmatiseren. Alles wat rechts is, vallen ze aan en drijven ze de ravijn in, zoals een neanderthaler op mammoets joeg. Ze vergeten alleen dat die beesten zich wel eens kunnen omdraaien en dat je er dan zonder pardon door verpletterd wordt.

De extreme islam is een gevaar voor onze westerse democratie en er is slechts 1 partij die dat inziet en daarom moet ze doodgezwegen worden. Vooral door de staatsomroep, die in het algemeen belang mensen dom moet houden en de propaganda uit Brussel moet volgen, zoals Goebbles ook ooit de menigte dom hield.

Wie zijn de echte nazi's in dit land? We zijn niet ver meer af van concentratiekampen voor rechtse autochtonen, als je het zo volgt.
Oud 9 juni 2006, 12:23   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal het nog maar eens herhalen dan:

Citaat:
Het gaat in dat artikel niet over het feit dat het VB eventueel onterecht* niet zou zijn uitgenodigd. Het gaat over de inhoud van de brief waarmee het VB-bestuurslid protesteerde.

(*ik zie nergens in het artikel staan / heb geen weet van het feit dat alle partijen behalve het VB werden uitgenodigd)
Voor alle duidelijkheid in het artikel staat dat het VB niet werd uitgenodigd voor de eindejaarsshow.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 juni 2006 om 12:28.
Oud 9 juni 2006, 12:23   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar dat terzijde, want ik zou niet willen dat die moeder veroordeeld wordt voor het "stigmatizeren va een volledige bevolkingsgroep".
Het is niet nodig om sarcastisch te doen, Circe. Mocht je soms denken dat ik als hard-boiled atheiste ook maar één greintje sympathie zou voelen voor de islam ben je verkeerd. Je zou ondertussen beter moeten weten.
Citaat:
Volgens één van de moeders die haar dochters had laten besnijden ging "god het haar nooit vergeven" indien ze toegaf aan de wens van de tienjarige om toch tenminste haar jongste zus te sparen.En nee, ze waren geen christenen, wel islamieten.
Wat mij betreft is dit een overduidelijk teken tot waartoe religieuze bevlogenheid kan toe leiden. Een gruwelijke verminking in naam van een fictief opperwezen. Religieus fanatisme ten top gedreven. Ik heb er niet het minste begrip voor, ongeacht of het tot een bepaalde cultuur behoort of niet.
Oud 9 juni 2006, 12:25   #60
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar kom Esperanza, jij kan me toch gerust verduidelijken hoe het nu zit?

a) multiculturalisten zijn de dominante cultuurgroep, met uitsluiting van mono-culturalisten want die zijn racistisch.

b) de multicultuur bestaat uit verschillende mono-culturen, anders is het geen MULTI.

c) welke monoculturen kunnen dan deel uitmaken van de multicultuur?
1. degenen die hun eigen cultuur willen behouden
2. degenen die hun eigen cultuur willen uitbreiden
3. degenen die hun eigen cultuur willen afschaffen
4. degenen die hun heil zien in een apartheidssysteem waar elke cultuur zijn eigen leefruimte krijgt.

d) welke monoculturen vindt U totaal verwerpelijk
1. degenen die totaal geen versmelting wensen met andere culturen
2. degenen die enkel versmelting wil indien de andere persoon zijn cultuur volledig verwerpt
3. degenen die vinden dat zeker de kinderen in de oorspronkelijke cultuur worden opgevoed.
Een flinke boterham en tevens een vraag die een discussie waard is. Het verdient dan ook een weloverwogen antwoord. Ik kom er zeker op terug.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be