![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Die linksen... honderd jaar geschiedenis van het communisme... met meer dan honderdmiljoen doden als lachertjes afdoen... Het is wel durven...
![]() Maar ja, voorlopig kunnen we daar niet veel aan doen, gezien het gebrek aan opvangmogelijkheden in onze instellingen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Had ik het niet gezegd? Je grijpt werkelijk alles aan om de dood van die man te relativeren of de Amerikanen op zijn niveau te brengen. En dit enkel en alleen omdat het *moet*, om jouw ideologische zekerheden in stand te houden.
Laatst gewijzigd door Kaal : 13 juni 2006 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik citeer diverse nieuwsbronnen. Het komt dus niet uit mijn duim ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder is er een amalgaam van religieuze terroristen/verzetsstrijders (schrappen wat niet past) aanwezig op het Iraakse slagveld. Vele zelfmoordaanslagen worden zelfs gepleegd door niet-Iraakse Saoudie-Arabische Wahabitisten. Van de Iraakse Salafisten, over de Al-Sadr brigade, over de seculiere uiteengeslagen leger(leiding), over de kleine communistische partij die eveneens de wapens heeft opgenomen tot de misdadigers van gemeenrecht die opereren onder het mom van een religieuze dekmantel, het is verworden tot een "gewone" burgeroorlog.
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de Al Sadr brigade betreft : die man maakt helemaal geen deel uit van het 'Iraakse verzet'. Hij heeft al lang de wapens neergelegd en voorrang verleend aan het politieke proces..
It's deep how you can be so shallow Laatst gewijzigd door lyot : 13 juni 2006 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde geloof ik niets van zowel de Amerikaanse als moslim-propaganda.Wat uw vriendin betreft, ik denk dat die zéér bevooroordeeld is jegens de Amerikanen, net zoals jijzelf, en nog een pak mensen hier, die zich daartoe verplicht voelen omdat ze zogezegd "links" zijn.Twee linkerhanden mischien ja, en hersens van dezelfde kwaliteit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wartaal ... de manier waarop vergoelijkt op geen enkele manier dat er inderdaad een moordenaar minder op deze aardkloot rondloopt.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb het over jouw doelstellingen, niet over de munitie die je gebruikt. Wij zijn allemaal hier afhankelijk van de media. Maar je vindt het wel nodig om die geruchtren (want het blijkt nu dat het niet meer dan dat was) op te rakelen, omdat je je ergens verplicht voelt om iets slechts te vinden aan de executie van die barbaarse moordenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals met de slachtpartij op Gazastrand, de slachtpartij in Ishaqi, de arrestatie van Saddam en de dood van Al-Zarqawi is het duidelijk dat de versie van de VS niet alleen ongeloofwaardig maar ronduit leugenachtig is. Citaat:
De wereld kond doen van een verhaal dat in verschillende media verschijnt is niet 'oprakelen', want dat betekent 'opnieuw in herinnering brengen', alsof het afgezaagd nieuws is dat iedereen al weet. Een goed voorbeeld van 'oprakelen' is PollyCorrect vragen of er 'iets in de Franstalige pers is verschenen'. Het nieuws verspreiden dat een ooggetuige meldt dat Zarqawi door VS-soldaten is doodgeslagen is dat dus niet. Overigens is het niet moeilijk om kritische vragen te stellen bij de Citaat:
Die moordenaar 'barbaars' noemen, is hem onderscheiden van 'niet-barbaarse moordenaars'. Een kwestie van appreciatie dus. Alsof sommige moordenaars in dat conflict 'beschaafde moordenaars' zijn en we dus de keuze hebben tussen de twee soorten van moordenaars. Die gedachtengang is het gevolg van indoctrinatie, manipulatie en propaganda. Verder stel ik me de vraag waarom de VS zoveel belang hebben gehecht aan Al-Zarqawi. Elke dag worden er in Irak zo'n 75 verzetsdaden gepleegd. Daar horen we nauwelijks wat van. Het is duidelijk dat Al-Zarqawi in heel dat verzet maar een kleine rol heeft gespeeld en dat het vooral de VS zijn die van hem een grote naam hebben gemaakt. Ze hebben daar belang bij: de oorlog voorstellen als een conflict tussen de 'good guys' en de 'bad guys' maakt het eenvoudiger verteerbaar en makkelijker voor de bevolking om zich met de 'good guys' te identificeren en de 'bad guys' te deshumaniseren. Dat werkt propagandagewijs en we zien dat de 'approval rate' van Bush hierdoor weer een paar punten zal stijgen (net zoals de arrestatie van of moord op Bin Laden kort voor de verkiezingen in het najaar -mark my words...- de Republikeinen een handje zal helpen) maar het zegt niets over de ware aard van het conflict. En gewoon voor de duidelijkheid: ik ben geen fan van Al-Zarqawi, ik ben niet voor het doden van onschuldige burgers, ik ben niet voor onthoofdingen, ik ben niet voor het opblazen van bomauto's op drukbezochte markten, ik ben niet voor het aanblazen van een burgeroorlog. Ik ben wel voor een overwinning van het Iraaks verzet op de VS-troepen en ik denk dat de dood van Al-Zarqawi wat dat betreft een goeie zaak is. De VS zijn één van hun boemannen kwijt maar het brengt hen geen stap dichter bij de overwinning. Laatst gewijzigd door kaatd : 14 juni 2006 om 13:00. |
|||
![]() |
![]() |