Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2006, 07:39   #41
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

De plaat van Chipie blijft hangen, volgens mij heeft hij duidelijk een obsessie voor die vent.
Oud 12 juni 2006, 08:45   #42
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik denk dat er een ferme reeks misverstanden in deze discussie is opgetreden, daarom even heel duidelijk (en zien hoe Jean-Pierre ze daarna zal verdraaien):
-het algemeen belang bestaat niet, de belangen van de arbeidersklasse staan diametraal tov die van de burgerij.

los daarvan
-wie met bijv een reachtruck (een machine van een paar ton) door gangen van drie meter breed sjeest kan inderdaad beter nuchter zijn, geen twijfel aan
-onder het huidige arbeidsreglement (dus goedgekeurd door burgerlijke regimes!) is het niet afdwingbaar om medisch onderzoek door niet-medisch personeel te laetn uitvoeren, of fouillering door niet-politiemensen. (zie posting hierboven).
Voor mij is het duidelijk. Wettelijk kan de werkgever geen test eisen. Hij kan evenwel door de arbeidsgeneesheer laten vaststellen of de persoon in kwestie capabel is zijn job uit te oefenen (los van de oorzaak) en dit valt onder het medisch geheim. Wat bij ons, in samenspraak met de vakbond, is uitgewerkt is een procedure wanneer iemand (mogelijk) een drank-drugprobleem heeft die man/vrouw te helpen begeleiden juist om ontslagen te vermijden en om te vermijden dat die persoon hierdoor van de regen in de drop komt.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 09:53   #43
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Voor mij is het duidelijk. Wettelijk kan de werkgever geen test eisen. Hij kan evenwel door de arbeidsgeneesheer laten vaststellen of de persoon in kwestie capabel is zijn job uit te oefenen (los van de oorzaak) en dit valt onder het medisch geheim. Wat bij ons, in samenspraak met de vakbond, is uitgewerkt is een procedure wanneer iemand (mogelijk) een drank-drugprobleem heeft die man/vrouw te helpen begeleiden juist om ontslagen te vermijden en om te vermijden dat die persoon hierdoor van de regen in de drop komt.
Wss werkt U op een ministerie...

Veel mensen, die bv een kuisvrouw al dan niet in het zwart, tewerkstellen, zouden wss anders piepen moesten ze vermoeden dat die bij het begin van haar job dronken zou zijn...
En wat als die bij het begin van haar werkzaamheden nuchter was en op het einde ladderzat?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juni 2006 om 09:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 10:20   #44
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Veel mensen, die bv een kuisvrouw al dan niet in het zwart, tewerkstellen, zouden wss anders piepen moesten ze vermoeden dat die bij het begin van haar job dronken zou zijn...
En wat als die bij het begin van haar werkzaamheden nuchter was en op het einde ladderzat?...
arbeidswetgeving, lieve schat, kan per definitie alleen van toepassing zijn op wit werk.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 11:35   #45
xylitar
Schepen

Standaard

ik heb 5 jaar met een ECHTE "alcolieker" gewerkt, en ik kan u zeggen, het is niet altijd prettig, evenmin veilig. Maar net zoals alles in het leven krijg je pas problemen als de maat zoek is. Een kantoorbediende of een arbeider in een kraan kunnen allebeide toch wel tegen het pintje dat ze 's middags bij hun eten drinken, of erna. Het is echter een probleem als je gaat werken met een "karton" blikjes bier in de wagen, zoals ik meemaakte met mijn collega.
Ik heb het lang uitgehouden om voor twee te moeten werken, en uitkijken. Maar vroeg of laat ben je dat beu, net zoals ik. En dan MOET je wel reageren.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 11:43   #46
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
arbeidswetgeving, lieve schat, kan per definitie alleen van toepassing zijn op wit werk.
Chouke, zouden er geen kuisvrouwen officieel, met dienstencheques bvb, tewerkgesteld worden?

Dus wat in die gevallen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 12:20   #47
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk kan het niet dat men dronken gaat werken,maar er moet me toch iets van het hart.
De regeltjes en de reglementjes worden als maar strenger,meeluisteren op call centers,dwingende functionaliteit en mobiliteit,gemaakte afspraken afwerken binnen een tijdsduur(alsof er nooit eens iets kan misgaan)adviseurs die mensen gaan beoordelen op hun gedane arbeid en niet op de perfectie ervan(veiligheid men botten) evaluaties door mensen die het werk alleen op papier kennen enz...
Truckers die amper de tijd krijgen om van A naar B te rijden en zo de veiligheid op de weg in het gedrang brengen enz...
Men heeft genoeg werknemers en werkzoekenden he om tegen 1000 Euro te komen werken(zoveel verdiende ik 20 jaar geleden al),en wat doen de meesten dan? zwijgen en slikken he!
Niemand zal maatregelen ten gunste van de veiligheid en ter bevordering van het werk en de winst afkeuren,maar tegenwoordig is de reglementitis veel groter dan de gunsten die men zijn personeel aanbiedt,aux contrere zou ik zo zeggen hoe meer men ze kan afnemen hoe meer men het doet.
Daar spreekt men niet zoveel van he,maar dat is wel de dagelijkse kost,voor u meneer 100 anderen.
Ik denk dat dit ook wel eens mag benadrukt worden.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 12 juni 2006 om 12:23.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 23:01   #48
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Neen. Ik werk in de privé. Maar onze bazen vinden wel dat ze voor mensen met een drank-drugprobleem iets moeten doen om deze mensen niet nog dieper te duwen. , De persoon in kwestie moet uiteraard eveneens er iets voor willen doen. Let wel het gaat niet enkel over drank. Drugs en zelfs sommige medicatie zijn verslavend en kunnen een gevaar zijn op de werkvloer.

Die regeling heeft al veel mensen geholpen. Mensen die anders op straat stonden die nu droog/ clean zijn en normaal functioneren.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 12 juni 2006 om 23:03.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be