![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als het Blok 'meer dingen wil gaan verbieden' die onveiligheid en wrevel opwekken, voor mij niet gelaten, de huidige regering is reeds begonnen met verkeersmaatregelen, nu de rest nog. Citaat:
Nog even verwijzen naar Adriaenssens: het ontbreken van normbesef spruit voort uit de afwezigheid van een autoriteit die grenzen trekt rond het toelaatbare. Als voorbeeld van je laatste commentaar kan dan ook de anti-racisme-wet gelden! ![]() Gebruik dan tenminste argumenten die universeel zijn.... Citaat:
'Het gezin wordt als enige legitieme instantie erkend. andere samenlevingsvormen worden niet erkend als legitiem.' Waar is dat te lezen Thomas? Deels verzonnen en voor de rest uit de lucht gegrepen? Heb je de passage over 'intellectuele eerlijheid' geschrapt? ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Snelrecht moet vermijden dat op heterdaad betrapte criminelen te lang op vrije voeten kunnen rondlopen of een verjaring kunnen inroepen. Uitstekend, zou ik zeggen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeer juist Thomas! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je het Blok wil bestrijden Thomas, moet je proberen tenminste wat intellectuele eerlijkheid aan de dag te leggen, geen appelen met peren te vergelijken en je gevolgtrekkingen te staven met citaten die elementen bevatten die je thesis bevestigen. Als dat jou 'letterlijke bewijzen zwart op wit' zijn.... ![]() Maar kom, volgende keer beter? |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje: hoe gaat het Vlaams Blok het gezin herwaarderen als dé opvoedende factor als de verantwoordelijkheid voor wat hun kinderen uitsteken dat niet eens strafbaar is (als zijnde kattekwaad en ronddolen) uit handen van het gezin wordt genomen en in handen van de overheid, of 'de samenleving' zoals ze willen, wordt gelegd? In hun aanpak zie ik eigenlijk weinig ruimte voor de ouder. Gewoon wachten tot het mis loopt, en dan is het de taak van de overheid of de samenlefving om in te grijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
criminaliteit. " En dat is iets anders hé Eastwick... Volgens jou redenering zouden enkel de ouders bestraffend moeten optreden bij bv. winkeldiefstal? Je zoekt hier duidelijk een stok om de hond te slaan: de opvoeding van de ouders moet ervoor zorgen dat het gedrag van hun kinderen niet ontspoort, de rechterlijke macht staat (zoals overal!) in voor de bestraffing van criminaliteit. Het VB zegt nergens dat kattekwaad gelijk gesteld wordt aan criminaliteit, dat maak jij ervan. Volgende keer beter... 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Thomas doet aan "duiding", dat wilt zeggen: een tekst uitleggen op zijn manier met behulp van zijn eigen vooroordelen over de schrijver ervan en met extra uitleg zodat zijn lezers toch maar goed de boodschap die hij verkondigen wilt kunnen begrijpen.
Eastwick: als ouders hun kinderen goed in de hand hebben gaan die geen kattekwaad uithalen. Sommige ouders lukt het niet zo goed en sommige kinderen zijn hardleers, dan is er een straffe "arm der wet" nodig. Voor de rest zie ik in de geciteerde teksten van het Vlaams Blok niets waar ik het persoonlijk niet mee eens zou zijn. Toch lief van Thomas dat hij ze nog eens op een rijtje zette.
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind Thomas een schatje: een beetje naïef, wat voortvarend en niet vies van een leugentje.
Zo heb ik ze graag. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie in de teksten die Thomas citeerde niet veel dat ik kan aanvaarden, en ook weinig dat jij zou aanvaarden als het tegen jou gebruikt werd...(want je gaat er van uit dat dit enkel gebruikt zal worden tegen "de anderen"( homos, "vreemdelingen", linksen etc), maar dergelijk programma kan even goed tegen jou gebruikt worden, als je niet VB-correct denkt... Duiding is idd dikwijls nodig bij een fenomeen als het zwartblok. Dank aan Thomas dat hij dit alles eens op een rijtje zette! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek nog maar zo'n 55 jaar Nederlands, ik heb een universitair diploma. Mij zou je uitleg over die 'anti autoritaire interventies tav het eigen volk' , die niet effectief zijn' ook interesseren. Geef toch maar eens een concreet voorbeeld van zo'n 'tegen-verplichtende/verbiedende interventie'. Vooral die 'interventie' intrigeert mij zoveel als ze Khaled intrigeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Hallo Thomas ???
graag uw uitleg voor Filosoof en KhalEd. Of ga je nog eens wat uit de hoogte doen. ![]() Kleintjes, heel kleintjes.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Schepen
|
![]() Voil�*, nog een belediging erbovenop. Toe maar.
Voor mijn part mag je mij als de domste zieligaard beschouwen die ooit het licht gezien heeft, maar als dat je excuus is om mij of anderen niet verder te helpen dan vrees ik dat je op een nog lager niveau staat dan degene die je tracht te bestrijden. Je verklaart helemaal niets, in geen enkele van je topics/reply's, je kan alleen maar napraten wat je door anderen voorgezegd werd. 't Wordt hoog tijd om eens voor jezelf te denken, het doet echt geen pijn hoor. Het kan dikwijls zelfs heel verhelderend werken. Of ben jij misschien die bange blanke man ? Bang om niet als politiek correct aanzien te worden? Bij deze wens ik jou ook succes. Je zal het nodig hebben gelet op de manier waarop je bezig bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Basil, ik denk dat je hier enkele dingen door elkaar haalt. Eerst en vooral: er is een, volgens mij duidelijk, verschil tussen autoritair en autoriteit. autoriteit gaat om gezag, iets dat je verdient op basis van je prestaties, houding,... autoritair draait rond macht. een autoritair optreden is een vorm van omgaan met macht. En macht is niet iets dat je verdient, het is iets dat je hebt of niet hebt. Het is wel zo dat uit sommige vormen van gezag ook een zekere macht voorkomt, maar het is NOOIT zo dat het feit dat je macht hebt ook betekent dat je over gezag beschikt! Ik weet het, macht en gezag zijn 2 begrippen die niet altijd duidelijk onderscheiden worden, maar nochtans is het van groot belang hier toch een onderscheid in te maken! Wanneer Peter Adriaenssens (of een gezaghebbend kinderpsychiater in Vlaanderen, een autoriteit ![]() Wat Adriaenssens wil is meer gezag (dat moet verdiend worden!!) van de ouders in de opvoeding, wat het Vlaams Blok wil is een autoritaire vorm van machtsgebruik (misbruik, m.i.), en dat is een groot verschil! Dan nog het woord anti-autoritair. Dit woordt duidt een opvoedingsstijl aan die niet (anti: tegen, niet) autoritair is. Dat betekent helemaal niet dat een anti-autoritaire opvoeding een 'laisser faire'-mentaliteit (of 'alles kan, alles mag' zoals jij het uitdrukt) voorstaat. Jij stelt een autoritaire opvoeding tegenover de laisser-faire houding, waarmee ik kan akkoord gaan (want dit zijn idd 2 tegenovergestelden). Maar jij stelt het voor alsof het of het één, of het ander is. het is nl zo dat er algemeen gezien 3 leiderschapsstijlen kunnen onderscheiden worden (waaronder ook de opvoedingsstijlen vallen): een autoritaire stijl en een 'laissez faire'- stijl, die jij daar aanhaalt. Maar daarnaast is er ook wat genoemd wordt de democratische stijl. Dat betekent dat er nog steeds een duidelijke leider is, de ouder (wat niet het geval is bij laissez faire), maar dat het leiderschap wordt ingevuld met INSPRAAK en in het belang van 'diegenen die geleid worden' (de kinderen dus). Nu is het zo dat in de pedagogie er algemeen wordt van uitgegaan dat de stijl die een leider 'moet' hanteren varieert naargelang de specifieke gebeurtenis die zich voordoet. Over de hele lijn bekeken echter, de 'algemene' leiderschapsstijl dus, wordt de democratische als de enige goede stijl beschouwd! Om terug te keren naar Adriaenssens: Wat hij dus bepleit is een democratisch opvoedingsprincipe. Want bij een autoritair principe is er geen sprake van gezag (autoriteit), maar van macht. En bij een 'laisser faire'-principe is er noch sprake van gezag, noch van macht. Ik vind het dan ook een beetje misplaatst dat je uitspraken van een gerespecteerd kinderpsychiater als Adriaenssens 'verkracht' om Blok-standpunten te rechtvaardigen. Wat betekent dit nu allemaal? Het blok stelt: "...anti-autoritaire opvoeding is het ordewoord. anti-autoritaire opvoeding is het ordewoord. Verbieden is verboden!" Dit klopt dus helemaal niet! Want met een democratisch principe (wat ook anti-autoritair is) kan je ook dingen gaan verbieden. Alleen kun je niet willekeurig zaken gaan verbieden, maar moet je het verbod gaan argumenteren en rekening houden met de inspraak en van diegenen die onder je gezag vallen. Dat betekent dus ook dat het blok met een pleidooi voor autoritair optreden, wil gaan verbieden en verplichten zonder dat ze daar voor enige argumentatie hoeven aan te brengen. Daaruit vloeien dan dingen voort zoals een avondklok, vrouwen aan de haard,... Als we dit nog verder doortrekken kunnen we ook besluiten dat het feit dat het Blok een autoritair optreden voorstaat, betekent dat ze tegen inspraak zijn. In het ergste geval betekent dat: dictatuur (maar ik besef ook wel dat dit een erg verregaande conclusie is uit wat hierboven staat). PS: thomas, mooie topic heb je hier gestart, maar ik vind het toch jammer hoe je reageert op de vragen van Khaled. Toch een beetje minnetjes, vind ik! En ik heb zopas deze hele topic doorgelezen en ik moet zeggen dat ik geen zo'n concreet voorbeeld van een anti-autoritaire interventie ben tegengekomen. wat ik wél ben tegengekomen is een wat wollige, maar vooral denigrerende, uitleg die eigenlijk niks meer zegt en nog een handvol denigrerende opmerkingen. Jammer! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik U eens vragen waarop U deze stelling ten opzichte van het Blok poneert? Waar bent U in het Blok programma iets tegengekomen welke de het begrip autoritair regime aanzwengeld. Of bent U ook iemand die alles een verkeert daglicht plaatst. Het Blok pleit voor ouders die hun verantwoordelijkheid moeten opnemen, en niet de laat maar waaien oplossing welke nu voorstaat. Wanneer de Overheid de ouders hun autoriteit ondermijnd, door al die zogezegde straathoekwerkers, die eens zullen vertellen hoe de kinderen hun ouders voor de rechrbank kunnen brengen, omdat ze niet buiten mogen enz.. Daardoor bekomen de ouders geen respect meer van hun kinderen. De kinderen aanzien nu hun ouders als een noodzakelijk kwaad, waartegen ze langs rechterlijke weg kunnen optreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |