![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander voor een verbod op alle uiterlijke kenmerken van religie in openbare plaatsen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Beide zijn even storend vind ik
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als toeleverancier van pakweg een Joods klantenbestand, moet ik toch het recht hebben om die bediende te vragen ofwel het symbool thuis te laten ofwel zelf thuis te blijven?
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts binnen de privee-sfeer doet diegene die 'thuis' is, of op zijn bedrijf is, wat hij wil, en stelt de eisen die hij wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat vind ik niet. Een sierraad is toch eigen aan een outfit. Als je daar nu een hartje, kruisje, half maantje, davidsterretje of horoscooptekentje aan hangt, 't blijft een sierraad, wat een persoonlijke betekenis heeft.
Want waar leg je dan de grens? We kunnen onmogelijk symbolen verbieden want mensen zijn vindingrijk. Bij de eerste christenen was het kruisbeeld verboden, en toen gebruikten ze een vis als symbool... Mogen ze dan ook geen kettingetje meer dragen met een vis? Of een Tau? Of een engeltje? Of what so ever? Dan dreig je in een heksenjacht verzeild te raken, want sierraden zijn accesoires die maatschappelijk ingebakken zitten en hebben voor de dragers een personelijke en emotionele waarde, die helemaal niets te maken hebben met corporatisme of wij-tegen-zij.
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() En om haar sympathie uit te drukken voor de kopvodgeobsedeerde wordt ze op de rode VRT-radio weer met haar voornaam benoemd. Waarom verhuist het mens niet naar Pakistan of Afghanistan, daar geniet ze het goddelijke voorrecht om er een burka bij te kletsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als ze een verantwoordelijke functie heeft in een firma, moeten ze zich schikken naar het visie van de firma of elders werk zoeken.
![]() |
![]() |
#48 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Als ze zonder hoofddoek niet meer wil buiten komen, dat ze dan binnen blijft.
Het CGKR is ook al op de kar gesprongen, de pers dus ook!! Als een beleid de uitwendige neutraliteit van haar werknemers op eender welk vlak nastreeft dan geldt dat voor iedereen. Het gaat hier weer een symbooldossier worden. Geen maatschappelijk draagvlak voor de hoofddoek maar wedden dat binnen het jaar elke moslimvrouw door manlief verplicht wordt met een hoofddoek te gaan werken. Verdorie, dat het maar gauw federale verkiezingen zijn zodat een verschuiving naar politiek rechts mogelijk wordt en bepaalde scheeftrekkingen opnieuw kunnen worden rechtgezet.
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen overtreding van het eerst geldende reglement = geen reden tot ontslag.
En overigens,in een "gesyndikeerd" bedrijf wordt het arbeidsreglement niet vlugvlug aangepast,dit moet via een overlegprocedure.. De fout is dat dat onnozele CGKR er zich er nu mee gaat bemoeien,terwijl het om een eenvoudige arbeids-wetgevings zaak moet gaat,het is hier al aangegeven in deze thread,dit dreigt weer opgeklopt te worden,de zaken nog een beetje meer gepolariseerd... Dit gaat Securitas in ieder geval veel centjes kosten....en terecht... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Bah, mischien ben'k gewoon een pessimistische verzuurde ouwe zak
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik morgen in badpak of in SS uniform ga werken, mag ik ook naar huis, nochtans staat er nergens in het arbeidsregelment vermeld dat ik niet in badpak of SS uniform mag komen werken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik werd aangenomen beschikte ik over een vrij volle haardos. Tegenwoordig is dat al (zeer) veel minder... Zou dat niet geinterpreteerd kunnen worden als een "statement" ? ![]() euhm..serieus nu.... Ongetwijfeld staat er in het arbeidsreglement iets over "passende " kledij.Maar om nu te stellen dat zo een hoofddoekje daar NIET zou onder vallen.... Ouwe kelt herinnert zich dat in zijn katholieke dorpje aan de Franse grens zo halfweg de jaren 60 de vrouwen,(ook zijn moeke),vrij algemeen rondliepen met hoofddoekjes... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "verzorgd" en "fatsoenlijk" bepaalt de firma. Bij de ene firma zal een losse zomerbroek geen enkel probleem vormen, terwijl firma B zal eisen dat je met een deftige broek op het werk verschijnt. Indien een firma meent dat een hoofddoek geen fatsoenlijke kledij is en niet overeenkomt met het bedrijfsprofiel dat ze in gedachten heeft voor haar werknemers, moet de werknemer zich hier naar schikken of... ander werk zoeken.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 17 juni 2006 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Grappig weetje, het bedrijf heeft haar reglement aangepast om de vrouw buiten te werken. Iets wat mij aan een andere situatie doet denken. Alleen hoor je diezelfde mensen daar nu niets over zeggen
![]() Oftewel hoe je politieke visie objectiviteit in de weg staat.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() No zo een goede, telt het recht van vrije meningsuiting hier niet? Als ik katholiek ben en ik uit dat door een kruisje te dragen mag ik dat toch? Anders perk je mijn religieuse vrijheid in. Vrijheid van meningsuiting, me dunkt
![]() Zolang die mening niet in strijd is met laster, eerroof of andere artikels in de wet moet dit toch kunnen? Laatst gewijzigd door Kay_ : 17 juni 2006 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |