![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Jaja Cheapie...
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() "Niet iedereen is geschikt om te werken", vind ik eigenlijk een verkeerde stelling. Eigenlijk zou men van de omgekeerde stelling moeten uitgaan, nl. iedereen (uitzondering bevestigd de regel) is wel geschikt om te werken maar heel veel mensen hebben eigenlijk de moed laten zakken wegens allerlei omstandigheden, hebben zich uiteindelijk neergelegd bij de situatie en zijn in dat straatje verzeild geraakt. Door eerstegenoemde stelling te benoemen als uitgangsstelling bevestigd men vooral dat er mensen zijn die hulpeloos zijn. Voor een heel beperkt aantal mensen zal deze stelling wel kloppen maar in 't algemeen is dit eigenlijk vooral vernederend.
Ik geloof wel dat er heel wat mensen zijn die geen "passend" werk kunnen vinden of die op hun vijftigste of zestigste zijn "uitgeblust" of "opgebrand". |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er is niks verkeerd aan niet geschikt zijn om te werken. Niet geschikt zijn om te werken wordt door de maatschappij vernederend gemaakt en dit doordat werken de norm is en doordat het de norm is om neer te kijken op wie zich niet aan de normen conformeert . Werken is bovendien een norm die slechts met de allergrootste moeite in vraag gesteld kan worden blijkbaar. Al eerder wees ik erop dat dit blijk geeft van mentale luiheid en gemakzuchtigheid.
Die mentale lui - en gemakzuchtigheid is bovendien ook weer een norm. WIe er zich niet aan conformeert en vanalles in vraag stelt wordt als een ambetanterik gezien en is ook niet welkom op de werkvloer en dus overeenkomstig de mentaal minderwaardige norm ongeschikt om te werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan geschikt zijn om te werken maar niet willen werken, is er m.i. wel iets verkeerd aan... En dat zal zelfs het VWS wel erkennen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 juni 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Je hebt 'geschikt zijn om arbeid te verrichten' (wat elk fysiek en mentaal min of meer in orde mens kan) en 'geschikt zijn om te werken' (wat dus niet zo maar iedereen kan of (nog) wil.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En waarom is werken "de norm"? Omdat van het loon van de werkenden zowat alle sociale voorzieningen die dit land rijk is, worden betaald... Vanuit het principe van solidariteit, wordt er dus verwacht van de burgers van dit land dat zij allen, zoveel als mogelijk, werken.
![]() |
#49 |
|
![]() Maar het draait om alleen maar werken allemaal. Da's toch de moeit ni dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() En wie voedt de kinders (op) ? En wie zorgt er voor de vierde wereld ? En wie zorgt er voor zijn eigen groentjes uit den hof ? En wie zet er zich vrijwillig in om sociale activiteiten te organiseren ? En wie doet het huishouden ? En wie zorgt er voor de bomma die met alzheimer thuis zit ? En wie amuseert zich ? En ...
Alleen de mensen die hun 40u. / week kloppen ? En is het beleid sociaal ? Is het beleid niet eerder voor de middenklasse en paternalistisch ? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 juni 2006 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De evolutie is inderdaad naar "meer werken". Maar verbaast je dat? Ten eerste zijn op sociaal vlak allerhande maatregelen en maatregeltjes genomen die ervoor zorgen dat werkenden minder moeten werken (van 40 naar 38 uren, meer verlof, tijdskredieten, etc.); ten tweede daalt het % werkenden in de totale bevolking. Dit wil dus zeggen dat degenen die nog aan het werk zijn, altijd maar meer moeten werken: zoals hierboven aangehaald zorgt "werk" immers voor het merendeel der inkomsten van vadertje staat... en die moeten liefst ook elk jaar stijgen...
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Veel 'werken' in onze samenleving is gewoon overbodig, de staat en het arbeidsethos zorgen voor enorm veel zinloze jobs. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 juni 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u doelt op aandeelhouders, dan wil er toch op wijzen dat er nog nooit, op eender welk moment in de wereld, zoveel gewone mensen aandeelhouder zijn geweest (hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtstreeks, bvb. via pensioenfondsen).
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juni 2006 om 12:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() werken = het produceren van een meerwaarde.En sweat job is voor mij geen meerwaarde...dat is arbeiden om te kunnen consumeren in levensonderhoud ten koste van het produceren van geen meerwaarde...
De titel van deze topic beweert dat er, mensen zijn die niet in staat zijn tot het produceren van een meerwaarde. Dit is een tegenstelling want mensen die hiertoe in staat zijn worden meer om meer gedwongen om sweatjobs te doen terwijl deze wel in staat zijn tot meerwaarde produceren. Laatst gewijzigd door pinbag : 20 juni 2006 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat zou pas solidariteit zijn. Met een beetje geluk blijft er voor hen wel nog ergens een jobke van 900 euro over. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 20 juni 2006 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Verdienen werklozen dan meer dan 900 euro ?
|
![]() |
![]() |