![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een voorbeeld van franstalig opportunisme:
De burgemeester van Voeren liep vorig jaar over het straat toen een franstalige inwoonster hem kwam vragen, in het Frans: "Meneer de burgemeester, moeten wij nog kijk-en luistergeld betalen. Want het schijnt is dat afgeschaft." De burgmeester, ook in het Frans mocht het u interesseren: "Neen, dat moet u niet meer betalen." Zei: "Meneer de burgemeester, ik ben toch zo content dat ik in Vlaanderen woon, zeker als ik zie hoe Wallonië er aan toe is."
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 20 juni 2006 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Ik vrees dat Kosovo eerst een deelstaat zal moeten worden van Servië eer het kans maakt om onafhankelijk te worden. Want het is inderdaad zo dat de EU enkel interne grenzen erkent.
![]() |
#44 |
|
![]() Er loopt wel degelijk een interne grens in het "unitaire" UK, dat volluit het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland heet.
![]() |
#45 |
|
![]() Dat zijn evenmin historische minderheden... In feite komt dit beleid overeen met de Amerikaanse genocide op de indianen: men vestigt zich op het land om er zich vervolgens meester van te maken. Kolonisatie pur sang...
![]() |
#46 |
|
![]() Vlamingen wonen al eeuwen in Vlaanderen. Die franstaligen zijn inwijkelingen die zich weigerden aan te passen aan hun Vlaamse gastland.
![]() |
#47 |
|
![]() Maar dat zijn ze niet. Zo zullen ze ook nooit erkend worden, gezien de voorgeschiedenis. Moesten die franstaligen nu al eeuwen de meerderheid uitmaken in die gemeenten hadden ze nog een kans, maar dat is een evolutie van de laatste decennia.
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Evenzo kan Rijsel zich afscheuren en een soort Islamitische republiek vormen. En dat voor een minderheid die er nog geen halve eeuw woont. Dat is geen zelfbeschikingsrecht, maar zuivere kolonisatie en imperialisme.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tot hoelang kan men dan terug gaan? wat is het minimum aantal jaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dat is relatief natuurlijk, maar ik denk niet dat er ook maar een antropoloog een periode van pakweg 50 jaar als voldoende acht.
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Wa wel eigenaardig zijn da er Waalse gemeenten zouden bestaan die verdacht Vlaams van oorsprong zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan zou ik zeggen: al de Vlaamse gemeenten van oudsher terug naar Vlaanderen, dus fuck it met die taalgrens. Wij hebben genoeg geleden onder de francofone dwingelandij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is "van oudsher"? 50 jaar? 100 jaar? 500 jaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat de huidige taalgrens bij een eventuele boedelscheiding het maximale is wat er uit te halen valt. Die is in 1962 door beide partijen erkend, waardoor Vlaanderen feitelijk formeel afstand gedaan heeft van die van oudsher Vlaamse gemeenten als Vloesberg, Edingen, Komen of Moeskroen. Langs de andere kant acht ik het ook weinig waarschijnlijk dat de Zes ooit deel zouden gaan uitmaken van Wallonië, dit terzijde.
|
![]() |
![]() |