![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() De uitspraak valt wel pas binnen een maand ofzo, dus we zullen zien wat de rechter zegt, maar ik zou het wel goed vinden dat hij zijn BMW vaarwel zou mogen zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Seut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, de grens moet ergens getrokken. Zelf ben ik de mening toegedaan dat we beter het Duits systeem overnemen: vrijheid op de autosnelwegen maar strenge opvolging op de gewone wegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Net zoals de drukpers van de valsemunter pas een clandestien karakter krijgt wanneer je er de bewuste "platen" op monteert, krijgt hier de terreinwagen iets clandestiens wanneer je er een radarscanner op installeert. Hetzelfde zou je kunnen zeggen van de verbeurd verklaarde auto's van drugtraffikanten: het enige waarin die karren van standaardwagens verschillen is vaak dat ze uitgerust zijn met verborgen compartimenten. De rechtszekerheid komt in die mate niet in het gedrang dat je als automobilist wéét (of behoort te weten) dat het "risico" op verbeurd verklaring quasi nihil is zolang je je voertuig niet gaat modificeren om je in staat te stellen er misdrijven mee te plegen. [in die zin was de uitspraak van rechter D'Hondt destijds zeer omstreden en wellicht was dat ook wel de reden waarom ze besproken werd in het RW, bedenk ik nu.]
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Hét grote probleem is dan weer dat we in Vlaanderen nauwelijks échte autosnelwegen kennen. Wij kennen vooral op- en afrittencomplexen en als je in Duitsland gaat tuffen, dan merk je dat daar ook strikte snelheidsbeperkingen gelden.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kunt ge hem met uw VWke voorbijsteken op de snelweg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als er een aanvaardbare maximumsnelheid aangegeven staat, dan hou ik me daar ook gerust aan, maar 70kmh op een tweevaksbaan met middenberm waar vroeger 120 kon en geen huizen in de buurt, dat vind ik niet serieus meer. Voor alle duidelijkheid, ik hou me vrijwel altijd aan de snelheid hoor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Beetje zoals de expressbaan baan Houthalen - Lommel. Die is opnieuw aangelegd; twee rijvakken in elke richting; scheiding via een middenberm; geen bewoning te bespeuren... Een typische autosnelweg dus, maar je mag er maar 90 doen (maar probeer het maar eens om daar 90 te rijden; zelfs vrachtwagens steken je dan voorbij)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Als iedereen zomaar sneller gaat rijden omdat ze vinden dat de huidige sneheid voor hun onaanvaardbaar is....
Sfax: Je zal dan ook wel dat stuk kennen tussen Helchteren en Houthalen (aan restaurant De Hof) waar je vroeger 90 mocht en veel mensen 110 reden, maar dat ze nu ook 70 gemaakt hebben en velen doen er nu 90. Op den duur moeten ze wel onschuldige mensen 'straffen' die zich indertijd aan 90km/u gehouden hebben om die snelheidsovertreders in toom te kunnen houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Of de rijksweg die van Maaseik naar Maasmechelen loopt. Twintig jaar geleden verbreeden ze de baan tot een viervaks. Twee jaar geleden stellen ze er 70 ipv 90 in en nu gaan ze dat nog herleiden tot 50 op sommige stukken. Plus daarbij komt nog dat ze stroken met slechts één rijstrook invoegen.
De reden waarom: er gebeurden teveel ongevallen met wagens die de baan dwarsen om op hun oprit te raken en een botsing veroorzaken met een tegenligger. Dat los je niet op door de snelheid te laten minderen, dat los je op door een middenberm aan te leggen of van die betonblokken te zetten, liefst nog met een hek ertussen. Zo verplicht je de mensen honderd meter verder te rijden en aan de lichten te draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De reden is dat er wel bewoning is, maar niet aan de straat. Die hebben last van lawaai indien er sneller dan 90 wordt gereden. Er zijn plannen om geluidsschermen te plaatsen. Zodra die er staan, wordt het een officiële autosnelweg en mag je er 120 knallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Hopelijk zullen ze de zaak van de garagist die dat spul verkocht en/of gemonteerd heeft ook verbeurd verklaren...
Ook de zaak van de invoerder mogen ze niet vergeten... Of zou men het mogen verkopen maar niet gebruiken... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 21 juni 2006 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over gevaar of dergelijk, maar over overlast door lawaai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@Stephen: ja ken ik ook, maar da's evenmin een oplossing me dunkt (tenzij je enkel inkomsten wil garanderen natuurlijk). Gewoon een degelijke snelheidsbeperking samen met degelijke controles lijken me te realiseren waar verkeersveiligheid/beleid om draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |