![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() ![]() De BMW X5 is 75.000 euro waard Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ni in ieder geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat veel mensen uit het oog schijnen verloren te hebben is dat verkeersovertredingen -technisch gezien- nog altijd misdrijven zijn. En in het algemeen kan een strafrechter (zoals de politierechter) beslissen om de instrumenten die een crimineel gebruikt heeft om zijn misdrijf mogelijk te maken, verbeurd te verklaren. Ik meen me te herinneren dat politierechter D'Hondt ooit eens een dure sportwagen (Porsche) heeft verbeurd verklaard toen de zeer vermogende overtreder hem wat in z'n gezicht kwam uitlachen na de zoveelste veroordeling. Toen dat vonnis in beroep werd bevestigd, lachte de man al iets ... "groener".
Heel uitzonderlijk kan zo'n maatregel dus wel absoluut nuttig zijn. Trouwens, waarom opgefokte brommerkes wél in beslag nemen en dure bolides niet? Waar zit het verschil? Laatst gewijzigd door Desiderius : 19 juni 2006 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik ben eens benieuwd wat er van de corrupte PS-bonzen in Charleroi zal in beslag genomen worden?
![]() Zou die wagen van die zatte politiecommissaris in Leuven ook in beslag genomen zijn? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juni 2006 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Door sneller te rijden dan toegelaten breng je het leven van jezelf en de andere weggebruikers in gevaar. Door zo een toestel te gebruiken bewijs is gewoon dat je lak hebt aan de snelheidslimiet die er voor een reden is.
Reden te meer om lekker die auto kwijt te spelen.....eikels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Alle verkeersboetes mogen voor mijn part voor een deel evenredig zijn met de waarde van het voertuig. In Finland geven ze zelfs boetes die proportioneel zijn aan je inkomen (geschatte loons- en vermogensinkomsten).
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar dan wordt de auto plots een stuk minder interessant hé. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De rechter mag die wagen in beslag nemen, maar ik kan wel zijn advocaten volgen als die de straf buiten alle proportie vinden. De ene betaalt 250 euro voor een overtreding, den andere is zijnen auto kwijt... ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de bestuurder betrapt op te snel rijden?
Zo ja.Dan kunnen we er van uit gaan dat de radardetector of niet in gebruik was,of geen geen radardetector is. Ergo is dat geen misdrijf.... Is die niet betrapt op te snel rijden, maar wel op het gebruik van de detector, dan heeft ie alleen een misdrijf gepleegd door de detector te gebruiken. In geval 1 is de bestuurder gezien, want zelfs het bezit van een kapotte radardetector is in België verboden. In geval 2 kunnen ze alleen de radardetector in beslag nemen, daar dit de enige inbruik die aantoonbaar is gepleegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Bende conformisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik zie niet in waarom... Dat is zowat hetzelfde als enkel het vizier van een schiettuig verbeurd verklaren. Kijk, om nou precies te kunnen bepalen of deze maatregel gruwelijk "over the top" is, moeten we natuurlijk alle details kennen. In het geval in Dendermonde (ik zocht het even op in het Rechtskundig Weekblad) bleek dat de chauffeur/eigenaar reeds 3 keer z'n rijbewijs was kwijtgespeeld en met die Porsche (waarde rond 120.000 €) regelmatig aan een snelheid van 220 km/u en meer rondvloog. De man verklaarde letterlijk dat de wet er niet was voor mensen met een grote portemonnee. Hij was best bereid om "die habbekratsen" te betalen om wat plezier te maken met z'n bolide. Hij was ook al een vijftal keer verschenen voor dezelfde politierechter. D'Hondt concludeerde dat de recidive van dien aard was dat een verbeurdverklaring de enige manier was om de man (hopelijk) tot andere inzichten te brengen. Belangrijk detail: alle overtredingen waren met die wagen begaan. Nog belangrijker: de verbeurdverklaring werd in beroep bevestigd. Het is dus zeker niet zo dat dit soort van maatregelen het resultaat zijn van de frustratie van sommige rechters.
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Is daar ook een Internet-editie van? En hoeveel kost die?
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 20 juni 2006 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het RW is voor mij al meer dan twintig jaar zowat de allerbeste koop die je kan doen als je de juridische vinger aan de pols wil houden. Het Journal des Tribunaux is ook zo'n monument en sedert kort ook online te consulteren, maar wel een héél pak duurder!
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
150€ per foto.. een mens zou voor minder zo'n radardetector kopen. Een goedkope versie kost 300€, twee keer flitsen en je hebt het al terugverdiend. Maar, die gast is gewoon stom geweest, als je je zo'n wagen kunt permiteren dan koop je toch een inbouwdetector van 1500€ die niet gescand kan worden. Oeps, ik mag dat niet zeggen zeker? Dat ze eerst eens de maximumsnelheden opnieuw bekijken op sommige gewestwegen, die hoge boetes serieus verlagen en bij de Walen ook gaan flitsen. Dan gaan er veel zijn die niet de neiging hebben detectors aan te schaffen of hun nummerplaat in te spuiten met dat weerkaatsend spul. Laatst gewijzigd door genehunter : 20 juni 2006 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |