![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Psst, kaatd:
De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... een bewust schaap ... dat vind ik echt een hele goeie. Ooit al eens tegengekomen, een bewust schaap? Hahahahahahahahahahahahahahaha! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb al zelfs bij een slachting mogen helpen, toen ik nog jong was en het thuisslachten nog niet echt een probleem was. betreft hier wel geen schaap maar kom. Qua doden zal er niet echt vel verschil zitten tussen een rund of schaap zeker... Die mens die dat kwam doen, sneed niet de keel over he... Die had een soort pistool met puntige staaf die los door de hersenen werd geschoten, direct gevolgd door onmiddelijk daarna nog eens met een speciaal mes de zenuwen door te snijden in datzelfde gat... Dat run lag om en was dood in welgeteld 1,5 - 2 seconden... het heeft geen 2- 3 - 4 minuten moeten liggen bewust bloeden... Het is dus niet nodig om een dier zolang te laten bloeden, en de enige reden om dat wel te doen is "omdat ik iets geloof". De meest DOMME reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een schaap kent een bewustzijn, dat is wetenschappelijk bewezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is weer het 'ikke tegen het systeem' principe zeker? Moest je het reilen en zeilen van de vleesindustrie en de wetgeving van slachthuizen ten gronde kennen, dan deed je zo'n idiote uitspraken niet. Trouwens, weet je in wat meer dioxines zitten: een kip die vrijrondloopt in uw achtertuin of één uit een industriële kweekerij? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele hysterie is een voorbeeld van [SIZE=-1]antropomorfisme: het toeschrijven van menselijke eigenschappen aan dieren en dat is een gevolg van de aliënatie waar we allemaal het slachtoffer van zijn. [/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt er gewoon geen flauw benul van wat bewustzijn betekent en hoe zeer de hersenen van hogere gewervelden analoog functioneren. 5 miljoen jaar evolutie, de mens en het schaap en heel de geleedpotige reutemeteut zijn in slechts een fractie van die tijdsspanne ontstaan, en jij denkt dat de mens het enige is wat een vorm van bewustzijn bezit? Klein, onderontwikkeld, gedetermineerd diertje dat je bent... Hahahahaa, een intelligente kaatd, hahahahahahahahahahahahahaha Laatst gewijzigd door genehunter : 20 juni 2006 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ik jou straks op je muil kom slaan, je verrot sla, je door de molen haal, en er voor zorg dat je blijft leven zodat je het allemaal goed voelt en meemaakt dan is er in dit heelal niemand die daardoor ook pijn heeft, de wereld stopt niet met draaien. het heelal ontploft niet (nogmaals) DUS mag het... (geen bedreiging he, ge moet geen schrik hebben) Waarom doe ik dat niet, omdat ik menselijk ben, en ik gevoel heb, en het bij wet is verboden. Dieren hebben ook gedahten, misschien niet zo ingewikkeld als de mens, maar ze zijn er, dieren hebben ook een bewustzijn, en emoties... En misschien nog meer dan jij... Laatst gewijzigd door xylitar : 20 juni 2006 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je maakt alleen jezelf belachelijk hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Discussieer er voor mijn part over tot je een ons weegt. En mededogen met dieren maakt wel degelijk iets uit. Het is on-menselijk om dat niet te hebben. Je lult maar wat uit je nek. Typisch de zelfingebeelde morele superioriteit van de linkse idiote progressieveling. Alles verraden, zichzelf incluis, om een punt te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kaat?
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ze maar de Islam denken te kunnen pakken zijn ze niet vlug beschaamd hé.
Dat daar steevast schapen genoemd worden, is waarschijnlijk door hun beperkte kennis. Heel het jaar door worden ook runderen op dezelfde manier geslacht, zowel door Moslims als door Joden, die wat dat betreft net dezelfde gebruiken hebben. Raar dat deze laatse bevolkingsgroep niet in de picture komt. Voorkeursbehandeling ? Een allochtoon mag geen schaap thuis slachten, een autochtoon mag dat wel met een varken. Logica ? Een uiting van geloof ? Niet erger dan het "geloof" van de doorsnee vlaamse kleinveehouder, die met zijn konijnen, kippen, eenden, kalkoenen, ..... net het zelfde doet. En zoals gezegd, zelfs bij grotere dieren wordt er niet steeds volgens de wet gehandeld door autochtonen. Weinig controle bij het slachten zelf. En wie die job dag in dag uit doet, is niet echt gevoelig meer voor dierenleed. Wie echt bekommerd is voor dierenwelzijn, zou ook de jacht moeten viseren, hoeveel dieren worden er niet nutteloos afgemaakt, liggen aangeschoten ergens langzaam te creperen. Als er iets is waarvan ik WALG, dan is het van selectieve verontwaardiging, waar die dieren niet gebruikt, maar misbruikt worden voor andere doeleinden dan hun welzijn. |
![]() |
![]() |