![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is het volgens U of zal het worden.. | |||
Multicultureel en verrijkend |
![]() ![]() ![]() |
21 | 45,65% |
Multicrimineel en afschuwelijk |
![]() ![]() ![]() |
25 | 54,35% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom werkt een multi culturele samenleving nergens in de wereld???
Voor een multi culturele samenleving moet er gelijkheid zijn tussen alle mensen en daar wringt nu net het schoentje. tussen de mensen is er nergens gelijkheid op deze wereld. je hebt nog steeds de grote kloof tussen armen en rijken en het kapitalisme vergroot enkel deze kloof. hoe kan je iedereen gelijk behandelen als de ene miljoenen verdient en terwijl de andere zich te pletter werkt voor een kommeke rijst. Hoe kan een multi culturele samenleving goed werken als er totaal geen rechtvaardigheid is. criminaliteit loont en word nauwelijks nog gestraft. en dit van de zogezegde kleine criminaliteit tot aan de georganiseerde misdaad. Waar rechtvaardigheid zich moet houden aan landgrenzen, miljoenen politieke regeltjes, hopen administratie, trage rechtbanken met oneindige achterpoortjes en beroepen des te meer kan criminaliteit groeien en genieten van een carte blanche. en onze zogezegde mensenrechten zijn een hemels geschenk voor moordenaars, verkrachters en andere vuil gespuis. wil men een multi culturele samenleving laten werken dan moeten we gelijkheid krijgen tussen de mensen ongeacht hun uiterlijk of afkomst of beroep, enz... en dit kan enkel als we het kapitalisme overboord gooien want hoe je het ook draait of keert het kapitalisme is gewoon op zich een criminele daad. want waar draait het om bij kapitalisme??? winst!! en hoe kan men winst bereiken?? door zoveel mogelijk te maken met zo weinig mogelijk uitgaven en meestal kan men enkel besparen op mensen dus het kapitalisme misbruikt de mensen en buit ze uit en dit enkel om een kleine groep mensen zodanig te verrijken en dit terwijl de massa ligt te creperen. en ook is het zo dat onze sociale vangnetten een hemel zijn voor profiteurs en luierikken en mensen die weten dat ze het toch krijgen zonder iets te moeten doen en dit samen met een lonende criminaliteit zorgt ervoor dat een heel deel mensen het gewoon vertikken om respect en dicipline te tonen voor onze wetten, vrijheden en waarden. en dit zijn niet enkel allochtoonse jongeren en de mensen die het echt verdienen om miljonairs te zijn die blijven in de kou staan zoals de vele armen die dikwijls geen keuze hadden. zij verdienen de winst van het kapitalisme en niet de directeurs en de politiekers (die hun banden ver in het zaken en bedrijfsleven hebben) dat er van democratie en vrijheid eigenlijk geen sprake is. ok we hebben hier als arbeider stromend water en elektriciteit en een tc en no wat andere luxe producten die ons zodanig in slaap wiegen dat we de echte onrechtvaardigheid niet meer zien. enkel mensen zoals kobaf en andere zien verder dan het zand in onze ogen en zien het ware probleem en monster in deze wereld en zij zetten zich in om de zwakke en armen te helpen en proberen iets te doen tegen deze problemen. en zoals kobaf al zei, geloof en cultuur is gewoon bullshit. ik geloof enkel in liefde, respect, dicipline,waardigheid, vrijheid, medelijden, rechtvaardigheid, wraak, en vooral gelijkheid. ik heb geen nood aan een almachtige god of goden, ik heb geen nood aan culturele bullshit die enkel onze verschillen versterken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Een -op z'n zachts uitgedrukt- heel erg ongenuanceerde poll. Ik heb op de eerste optie gestemd, hoewel ik er die 'en verrijkend' liever niet had zien staan. Het alternatief 'afschuwelijk, crimineel' (
![]() Soit. Ik ben ervan overtuigd dat culturen gerust naast elkaar kunnen bestaan, op voorwaarde dat de overkoepelende structuur maar liberaal/libertarisch genoeg is. Leven wij evenwel in een libertarische samenleving? Neen, we zitten opgescheept met de fameuze verzorgingsstaat, een staat die het nodig vindt OCMW van de wereld te spelen met uitkeringen allerhande, positief discriminerende regelgeving, etc... Logisch gevolg is dat allochtonen met velen tegelijk immigreren -iets wat hen allerminst verweten kan worden trouwens, hoe zou je immers zelf zijn- en geen enkele incentive ondervinden om daadwerkelijk te integreren in de maatschappij. Ze hoeven er toch niet aan deel te nemen, aan die maatschappij van ons. De Staat regelt immers alles. Maar goed, zoals reeds gezegd geloof ik dus wel degelijk in een multiculturele samenleving. Waar ik niet in geloof, is de sociaal-democratische multiculturele samenleving, net zoals ik niet geloof in het fort Europa waar mijn rechtse medemens zo van droomt. Des te pijnlijker vind ik het dus ook dat geen enkel liberaal politicus vandaag de dag die analyse durft maken. De rode bepampering faalt, en geleidelijk aan ziet men dat ook in, maar als alternatief grijpt men dan maar gemakkelijkerwijze naar conservatieve staatsrepressie (immigratiestop, grenscontroles, uitwijzing, verbod op vrijwillige(!) hulp aan 'illegalen',...). Kwestie van het probleem niet fundamenteel aan te pakken. Nu ja, een liberale analyse maken vergt tegenwoordig uiteraard heel wat moed; als er een taboe bestaat dat nog velen malen groter is dan immigratie, is het wel de verzorgingsstaat. Overigens. Je kan overtuigd vóór of tégen zijn, en de recente moordpartijen al dan niet als een bevestiging van je overtuiging beschouwen, maar om nu plots je hele wereldbeeld te gaan baseren op een paar moorden? Nee, dat lijkt me wat kort door de bocht. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 27 juni 2006 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() De bevallige deerne van Noord-Afrikaanse afkomst die vandaag recht tegenover mij zat in de metro, doet mij trouwens heftig verlangen naar nog veel meer immigratie.
![]() Voorwaar, ik ben een snood volksverrader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() cultuur en taal ( en variatie in het vrouwelijk volk) is verrijkend...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() ik denk dat eskimo's bij ons ongelukkig zouden zijn...moslims in feite ook, het is dan ook voor hun eigen welzijn dat ik ze allemaal terug wil sturen.Ongelukkige mensen worden altijd agressief.En als die agressief met ons zijn, dan zijn wij ook ongelukkig, en dan worden we ook agressief.En dat loopt dus, één of andere dag( de ketting-reaktie is reeds begonnen) héél slecht af...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we meteen komaf maken met broederlijk delen, unesco, greenpeace, etc... mensen zijn niet belangrijk dus geen nood om hen te helpen, dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik durf te stemmen omdat een intelligente gast als gij dat durft. Dat moet wel want ik ben zo een pensen met appelmoes gastje. ik lust zelfs ballekes met kriekskes. wat ben ik toch een vreselijke mens.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 juni 2006 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() en gij zijt wel een prachtig voorbeeld van deze minderwaardigheid.Gij zijt één der onbenulligste menselijke produkten ooit voortgebracht door het Vlaamse volk.Helemaal vanonder op de ladder van de Vlaamse evolutie. Gelukkig hebben ze ook wel wat beter voortgebracht.Vuile nestbeschijter....Gij haat zeker uw ouders wel, of heb ik het mis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik steun je project ten volle. Ik ben uiteraard geen racist dus mensen met een goede job of die goede dingen in het gemeenschapsleven mogen hier gerust verder doen. Jij mag de malcontenten meesleuren. Maar ik meen te mogen denken dat die vlaming die multiculturaliteit niet verdient niet snel verlost zal raken van die groep waarvan jij denkt dat ze een godsgeschenk zijn. Citaat:
Als we morgen dezelfde condities hier hebben, dan pas mag je vergelijken met die amerikanen die je haat en slechts uit je broek haalt als het jou goed uitkomt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jazeker t zijn harde tijden ...
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juni 2006 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [/aai]
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Als er geen wederzijds respect is voor culturen,, dan zijn we goed af.
Met Religies is dat net hetzelfde. Persoonlijk beschouw ik godsdienst als een lichte (persoonlijke) vorm van waanzin. Maar als daar massa-hysterie inslaat, wordt het zware (massa-)waanzin. Daarom moeten we religieuze vrijheid tolereren. Al was het maar uit berekening. Natuurlijk moeten, in het Westen, in de eerste plaats onze (seculiere) kernwaarden door andere culturen gerespecteerd worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2006 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
weg met mieke vogels
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens zijn er gradaties en verschuivingen mogelijk naargelang het culturele klimaat. Zowel ginder als hier zijn er verschuivingen. Soms landslides. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is daarentegen wel een feit dat bepaalde culturen beschaafder, humaner, geciviliseerder zijn dan en aldus superieur zijn aan andere.
![]() |